● Interpretare în premieră absolută a „Marşului BMW” într-un aranjament de muzică de cameră – compoziţie interbelică dedicată companiei readusă la viaţă ● Prezentare neconvenţională a celor două modele în cadrul TOT – un spaţiu revitalizat al Bucureştiului industrial, dedicat proiectelor artistice ● Preţuri pentru BMW Seria 6 Gran Turismo – începând de la 63 249 Euro cu TVA pentru 630i Gran Turismo ● Preţuri pentru BMW X3 – începând de la 47 838 Euro cu TVA pentru X3 xDrive20d ●
Noile BMW Seria 6 Gran Turismo şi BMW X3 îşi vor face debutul în toate centrele BMW din România pe 4, respectiv 11 noiembrie. În seara de 25 octombrie, BMW Group România a organizat o prezentare specială de presă pentru cele două modele într-un eveniment care celebrează implicarea mărcii în proiecte culturale. În prim plan a fost un concert excepţional, în deschiderea Festivalului Internaţional de Muzică de Cameră SoNoRo, festival al cărui partener BMW este pentru al nouălea an consecutiv. Gazda evenimentul a fost TOT – Tot un spaţiu, un centru dedicat proiectelor artistice, care revitalizează o clădire industrială din Sudul Bucureştiului.
„Am dorit să arătăm că BMW are multe de oferit şi valorile mărcii merg mult dincolo de imaginea sportivă. Am încercat o asociere inedită, care la început poate surprinde, tocmai pentru a atrage atenţia şi a invita la explorare.
În acelaşi timp, evenimentul a fost un prilej excelent să vorbim despre implicarea culturală BMW, care are o tradiţie unică, deosebit de bogată. Suntem un brand care se defineşte și trăieşte pentru «Plăcerea de a conduce», aceasta ne face, poate, cea mai emoţională marcă germană. Emoţia a fost întotdeauna o legătură excelentă cu arta. Cel mai faimos proiect internaţional este cu siguranţă BMW Art Cars, care are deja 43 de ani de tradiţie. În România, cel mai puternic parteneriat cultural îl avem cu SoNoRo. A fost minunat să putem marca colaborarea noastră cu un eveniment special, cu numai câteva zile înainte de startul oficial al festivalului. Suntem împreună deja din 2009 şi avem la activ multe experienţe speciale. Concertul SoNoRo ne-a oferit un cadru plin de emoţie pentru a prezenta ceea ce sunt poate unele din cele mai practice şi versatile modele ale noastre, un alt element interesant de contrast.
Totodată, suntem foarte mândri că am organizat evenimentul împreună cu TOT, la numai câteva săptămâni de la deschiderea acestui spaţiu şi astfel contribuim la promovarea lui. TOT este un model despre cum un oraş se poate reinventa şi recâştiga spaţii care altfel ar fi pierdute prin transformarea economică. Este un proiect necesar pentru Bucureşti”, explică Alex Şeremet, Corporate Communication Manager, BMW Group România.
Concertul SoNoRo a fost realizat de trioul Sabin Penea la vioară, Răzvan Popovici la violă şi Alexander Buzlov la violoncel. Programul a inclus o selecţie variată, gândită să evoce spiritul mărcii – un clasic german, o piesă art deco şi o interpretare modernă a unui clasic: Beethoven, Trio de coarde în Do minor, părţile I şi IV, Bohuslav Martinu – 3 Madrigals pentru vioară şi orchestră şi Johann Halvorsen – Passacaglia pe o temă de Händel pentru vioară şi violoncel. Finalul a inclus şi o mare surpriză – prezentarea „Marşului BMW”, cel mai probabil pentru prima dată într-un aranjament de muzică de cameră. Este vorba de o compoziţie interbelică dedicată mărcii de către compozitorul Frank Anatol. O partitură a marşului se păstrează în prezent în arhivele BMW Group Classic, iar interpretarea s-a făcut după un aranjament pregătit de Sabin Penea.
Cântecul a fost compus într-o perioadă de efervescenţă pentru BMW, când compania se reinventa. După momentele dificile care au marcat sfârşitul Primul Război Mondial, BMW intra în ofensivă, întâi ca producător de motociclete, din 1923, apoi ca producător de automobile, din 1928. Totul avea să culmineze în 1936, cu lansarea BMW 328, unul din cele mai sportive automobile ale momentului, un model care a marcat profund imaginea BMW.
Cele două modele prezentate în cadrul evenimentului au o importanţă mare pentru marcă. Pe de o parte, noul BMW X3 este unul din modelele populare pentru BMW în România – cu 4000 de unităţi livrate de la lansarea primei generaţii în 2003. Pe de altă parte, noul BMW Seria 6 Gran Turismo, duce la un nou nivel conceptul de caroserie lansat pentru prima dată de BMW prin BMW Seria 5 Gran Turismo. Noul model este acum în egală măsură mai suplu şi mai elegant, dar şi mai spaţios. În plus, apartenenţa la o clasă superioară marchează şi plusul de tehnologie de care beneficiază BMW Seria 6 Gran Turismo. De exemplu suspensia pneumatică integrală, pentru un plus de confort, este un element care se regăseşte numai la limuzina BMW Seria 7.
• Preţuri pentru BMW Seria 6 Gran Turismo – începând de la 63 249 Euro cu TVA pentru 630i Gran Turismo.
• Preţuri pentru BMW X3 – începând de la 47 838 Euro cu TVA pentru X3 xDrive20d.
Prezentare celor două modele s-a făcut într-un mod inedit, prin două camere special amenajate. Cea dedicată BMW X3 a avut în prim plan designul, ca semn al transformării modelului şi a fost marcată de o prezentare video cu designerul de exterior al modelului, Calvin Luck, într-o înregistrare dedicată proiectului din România.
Interiorul elegant şi modern al modelului Seria 6 Gran Turismo a fost recreat sub forma unei sufragerii elegante, cu mobilier oferit de Rovere Mobili. La exterior au fost prezentate două motociclete, fiecare servind drept avatar al modelelor prezentate – versatilul BMW R 1200 GS pentru BMW X3, tourerul BMW R 1200 RT pentru BMW Seria 6 Gran Turismo. În final, în exterior erau prezentate 10 informaţii esenţiale despre fiecare model, sub forma unei „păduri” de semne.
„A fost o provocare pe care ne-am asumat-o – în prezentarea noastră am încercat să spunem povestea celor două modele, nu să le explicăm. Am încercat să scoatem în evidenţă esenţa lor, nu să facem o prezentare exhaustivă. De aceea, întâi am invitat la descoperirea celor două camere special pregătite şi doar după am dezvelit noile BMW Seria 6 Gran Turismo şi BMW X3”, a explicat Alex Şeremet.
Informaţii BMW X3 şi Seria 6 Gran Turismo
BMW X3
13% | Amprenta CO2 pentru întreg ciclul de viață al unui X3 (producție + utilizare) a scăzut cu până la 13%. |
50:50 | Distribuția maselor între punţi la noul BMW X3 este de 50/50. Acesta este secretul agilităţii BMW. |
55 kilograme | Deşi beneficiază de o echipare standard mult mai bogată, noul BMW X3 este cu până la 55 kg mai ușor faţă de generația precedentă. |
0,29 | Cea mai bună aerodinamică din segment. Noul BMW X3 are un coeficient aerodinamic de doar 0.29, scăzut de la 0.36, valoarea modelului precedent. |
Launch Control | În echiparea standard, X3 M40i beneficiază de o transmisie Steptronic Sport ce include modul Launch Control. Este primul X3 care folosește această tehnologie de la lansarea acestui model. |
Gesture Control | BMW X3 preia o mare parte din tehnologiile inovatoare lansate de BMW Seria 7 şi BMW Seria 5, inclusiv controlul gesturilor. |
Voice Assistant | „I want to listen to RockFM”. „Check my tire pressure” – comenzi vocale folosind limbajul uzual. |
BMW CoPilot | Sistemul integrează toate funcţiile de siguranţă activă şi pasivă, precum şi sistemele de asistenţă sub denumirea BMW Personal CoPilot. |
50% | Aproximativ jumătate din cantitatea de aluminiu utilizată pentru producția componentelor de motor și caroserie reprezintă material reciclat. |
1,5 milioane | Peste 1,5 milioane de automobile BMW X3 (două generaţii) au fost livrate până acum. |
BMW Seria 6 Gran Turismo
0,25 | Coeficientul aerodinamic pentru BMW Seria 6 Gran Turismo a fost îmbunătăţit de la 0.29 la o valoare record de 0.25. |
150 kg | BMW Seria 6 Gran Turismo este cu până la 150 kg mai uşor faţă de predecesorul său – Seria 5 Gran Turismo. |
70% | Creșterea suprafeței de proiecţie pentru noul Head-up Display, cel mai sofisticat sistem de acest gen din industrie. |
3 x 610 | Spațiul de depozitare se triplează prin rabatarea banchetei spate, de la volumul standard de 610 litri la un volum 1800 litri. |
64 mm | Pentru a accentua latura dinamică a noului model, înălțimea totală a scăzut cu 21 mm, iar înălțimea la nivelul portbagajului a scăzut cu 64 mm. |
Spațiul interior | Deși silueta este mult mai apropiată de un coupé și implicit înălțimea a scăzut cu 21 de milimetri, optimizarea habitaclului oferă mai mult spațiu în zona capului pentru pasageri. |
Stâlpul B | Cel mai înalt punct al mașinii este situat în zona stâlpului B, accentuând designul inspirat de la linia modelelor coupé. |
0,95 m2 | Suprafața plafonului panoramic este de 0,95 m2 (1065 mm x 900 mm). |
Diamante de 1.400 W | Puterea sistemului auto Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound este de 1.400 W. Este singurul sistem din industrie care foloseşte membrane de diamant pentru calitatea sunetului. |
-10 mm | Pentru mai multă stabilitate, suspensia pneumatică pentru ambele punți (opțional) reduce garda la sol cu 10 mm atunci când este depăşită viteza de 120 km/h sau când este selectat modul de condus „Sport”. |
Despre Festivalul SoNoRo www.sonoro.ro Festivalul SoNoRo va avea loc anul acesta în perioada 27 octombrie – 13 noiembrie și recomandă pentru cea de-a XII-a ediție un joc de-a HIDE&SEEK, în care muzica de cameră va fi acompaniată de poezie, video art, fashion design și un quest labirintic în care festivalul își propune să-și poarte publicul. Orașele în care se vor desfășura concertele Festivalului SoNoRo sunt București, Timișoara, Cluj și Brașov.
Cea de-a XII ediție a Festivalului SoNoRo va fi susținută de 50 de artiști din 15 țări, dintre care îi menționăm pe Gilles Apap, Ruxandra Donose, Giovanni Sollima, Max Baillie, Philippe Graffin, Daniel Rowland, Răzvan Popovici, Diana Ketler, Marc Bouchkov, Vladimir Mendelssohn, Justus Grimm, Henri Demarquette, Zoran Markovici, Storioni Trio și Kamerata Kronstadt, condusă de dirijorul Cristian Oroșanu.
Publicul va fi incitat, intrigat, invitat să se costumeze și purtat printr-un labirint concertistic. The Eternal Child, Réverie, The Labyrinth, Lost and Found, In Disguise, Seven Last Words, Master of Games, Wear your other side: Dr. Jekyll of Mr. Hyde? sunt doar câteva dintre temele concertelor, ce vor avea loc în spațiile deja consacrate ale Festivalului – Palatul Cotroceni, Cercul Militar Național, Sala Auditorium a Muzeului Național de Artă, Ateneul Român sau Sala Radio, dar și în locuri cărora SoNoRo le va adăuga și această nouă destinație de sală de concert: Aula ASE, Palatul Bragadiru, Casa Boema, din Cluj, sau noua aripă a Carului cu Bere, din București.
Despre TOT – Tot un spaţiu www.totunspatiu.ro TOT este un spaţiu dedicat în întregime traseului artistic, pornind de la documentare prin prisma unei biblioteci de specialitate, mergând mai departe la procesul de creaţie găzduit de ateliere personale dedicate artiştilor de orice natură, prezentarea şi promovarea obiectului de artă cu ajutorul unui studio foto-video , expunere într-o galerie de arta proprie, organizarea de evenimente cu caracter artistic menite să deschidă apetitul publicului larg pentru acest domeniu şi aducerea artei la un nivel mai uşor digerabil într-un spaţiu experimental şi nu în ultimul rând, vânzarea de artă prin prisma unui showroom.
Astfel TOT îşi propune susţinerea valorilor artistice autohtone, punând la dispoziţie aceste spaţii tinerilor creativi din domeniu.