Proiectul este o expresie vizuală a domeniilor de inovaţie şi răspunde la o întrebare esenţială pentru marcă: cum va arăta experienţa plăcerii condusului în viitor. Automobilul cu numele de proiect BMW iNEXT va debuta pe piaţă în 2021.
iNEXT – baza de dezvoltare pentru viitorul BMW Group
Cu ocazia Adunării Generale Anuale a BMW AG, ce a avut loc în mai 2018, Harald Krüger, preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW Group, a descris iNext astfel: “Proiectul iNEXT va oferi baza pentru viitor, de pe urma căreia întreaga companie şi toate mărcile sale vor beneficia”.
iNEXT abordează marea întrebare care se află în centrul activităţii zilnice a BMW Group: “Cum ne vom deplasa în viitor?” iNEXT construieşte mai departe pe ideea care a luat formă în 2007 cu “project i” şi a evoluat spre lansarea modelului BMW i3 în 2013. BMW Group a realizat deja mult în acest domeniu: are peste zece ani de experienţă în domeniul mobilităţii electrice, atât la scară mică, cât şi la scară largă, modelele BMW i evoluează constant, iar tehnologia lor este utilizată pentru a electrifica treptat automobilele din gamele BMW şi MINI. Acum, următorul pas pentru dezvoltarea BMW i este integrarea completă în automobil a domeniilor de inovaţie strategică Autonomy + Connectivity + Electric + Services.
În acelaşi timp, proiectul este o expresie vizuală a domeniilor de inovaţie şi răspunde la o întrebare esenţială pentru marcă: cum va arăta experienţa plăcerii condusului în viitor. Automobilul cu numele de proiect BMW iNEXT va debuta pe piaţă în 2021.
BMW Vision iNEXT
“BMW Vision iNEXT reprezintă o nouă eră a plăcerii de a conduce”, a declarat Harald Krüger, preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW AG. “Aceast concept subliniază rolul de lider pe care îl joacă Germania în viitorul mobilităţii.”
Foarte automatizat, fără emisii şi complet conectat, concept carul reuneşte, pentru prima dată, domeniile de inovaţie strategice ale BMW Group într-un Vision Vehicle. În acelaşi timp răspunde la o întrebare esenţială: “Cum va arata un automobil care se poate deplasa atât autonom, cât şi condus de utilizator?” În centrul acestei probleme sunt, mai mult ca niciodată, oamenii – cu toate emoţiile şi dorinţele lor. Iar BMW i, la fel ca în etapa de dezvoltare pentru BMW i3 şi BMW i8, este eliberat de restricţiile, procedurile şi cutumele pe care le impune o dezvoltare pornind de la modele clasice. Are astfel libertatea să dezvolte un concept nou, adaptat cerinţelor şi soluţiilor tehnologice pe care le aduce condusul autonom şi conectat.
Versiunea de serie a BMW iNEXT îşi va asuma rolul de nou avanpost tehnologic; producţia la uzina din Dingolfing este planificată să înceapă în 2021. Pentru prima oară, domeniile de inovaţie strategice (“D + ACES”) ale BMW Group se vor regăsi pe şosea într-un singur pachet.
Un Vision Vehicle orientat spre viitor – BMW Vision iNEXT – oferă o avanpremieră tangibilă a modului în care ar putea arăta BMW iNEXT. “Mobilitatea personală se confruntă cu schimbări semnificative”, explică Klaus Fröhlich, membru al Consiliului Executiv al BMW AG şi responsabil pentru dezvoltare. “Posibilităţile deschise de condusul autonom şi conectivitatea tot mai extinsă permit o nouă gamă de experienţe şi moduri de a modela o călătorie. Având în vedere acest lucru, am proiectat BMW Vision iNEXT integral electric ca mediu mobil care îmbunătăţeşte calitatea vieţii, un nou «Spaţiu Favorit» în care putem fi noi înşine şi să ne relaxăm. Într-adevăr, toate eforturile BMW vor continua să se rotească în jurul oamenilor – şi a nevoilor şi dorinţelor lor atunci când vine vorba de mobilitate – în viitor”, adaugă Fröhlich.
Adrian van Hooydonk, vicepreşedinte executiv BMW Group Design, rezumă abordarea creativă: “BMW există pentru a genera idei creative şi de pionierat care transformă modul în care ne gândim la mobilitate. BMW Vision iNEXT marchează încă un pas mare pe această călătorie de transformare, arătând cum automobilele mai inteligente ne pot face viaţa mai uşoară şi mai frumoasă”.
Exterior – eleganţă modernă, exprimată cu încredere
Având dimensiunile şi proporţiile unui BMW SAV modern, BMW Vision iNEXT are o prezenţă dominantă. Automobilul transmite instantaneu caracterul inovator prin formele şi suprafeţele bine sculptate. Vopseaua strălucitoare şi detaliile sofisticate întăresc suplimentar această impresie. Culoarea Liquid Greyrose Copper a exteriorului se schimbă treptat în nuanţe de la cupru cald până la trandafiriu închis şi oferă automobilului o atitudine dinamică.
Grilă dublă mare şi interconectată, grafică emblematică a geamurilor laterale şi suprafeţe de accent albastre din faţă, lateral şi spate au adoptat în stilul BMW i, care a fost deja prezentat la BMW i Vision Dynamics în 2017. Deblocarea automobilului determină luminarea accentelor albastre, accentuând liniile sale atrăgătoare. Suprafeţele de sticlă, precum geamurile mari şi luminile, sunt integrate perfect în design şi au aspectul unor încrustaţii elaborate.
Grila radiatorului şi partea frontală “patru ochi”, elementele de identitate BMW reinterpretate
În centrul părţii frontale se află o grila mare a radiatorului, poziţionată vertical. Asemenea tuturor automobilelor cu propulsie electrică, grila este închisă. Fără motor cu ardere internă care necesită răcire puternică, elementul grilei reprezintă acum un “panou inteligent” care conţine o gamă de senzori. Un model imprimat 3D indică tehnologia de sub suprafaţă. Farurile supersubţiri fac parte dintr-o interpretare modernă a părţii frontale “patru ochi” caracteristică pentru BMW. Parbrizul se extinde într-un acoperiş panoramic mare, oferind simplitate vizuală a părţii spate şi asigurând faptul că interiorul inovator este vizibil din exterior.
Apariţie modernă cu uşi opozabile
BMW Vision iNEXT afişează poziţia puternică şi robustă a unui BMW SAV modern atunci când este privit din lateral. Dimensiunile funcţionale în două volume ale automobilului şi linia lungă a acoperişului sunt indicii ale spaţiului interior generos. Totodată, ampatamentul lung şi consolele scurte oferă siluetei o imagine dinamică. Suprafeţele puternic sculptate puternic se curbează de-a lungul flancurilor, precum muşchii bine definiţi. Liniile plasate precis intensifică această interacţiune şi oferă un plus de impact pasajelor roţilor. Jantele mari (24 ţoli) sunt eficiente din punct de vedere aerodinamic, iar designul lor sculptural şi tridimensional reprezintă un punct de atracţie stilistic şi funcţional. Camerele interpretează rolul oglinzilor exterioare, în timp ce elemente grafice tactile, iluminate, înlocuiesc mânerele convenţionale, subliniind aspectul modern. Există două uşi mari opozabile, fără montant B care să le separe. Când sunt deschise, ele oferă o vedere liberă a interiorului spaţios. Cadrul uşilor dezvăluie suprafeţele cu fibră de carbon. Pragurile în culoare neagră conferă robusteţea tipică SAV. În plus, încorporează o bandă de accent albastră ca element ce subliniază că automobilul este unul cu propulsie electrică.
În spate, aranjamentul orizontal al liniilor şi suprafeţelor creează o postură largă şi dinamică. Stopurile subţiri şi distinctive se extind mult în partea spate a automobilului. Curgerea aerului şi o aerodinamică optimă este asigurată şi de liniile acoperişului şi un difuzor spectaculos, iluminat, pentru un impact sporit.
Interior – My Favourite Space
Conducătorii BMW Vision iNEXT pot alege să conducă chiar ei (în modul “Boost”) sau să fie conduşi (modul “Ease”). Modul “Boost” utilizează sistemul de propulsie electrică pentru a oferi o experienţă de condus extrem de dinamică şi silenţioasă, cu emisii zero. În modul “Ease”, automobilul oferă conducătorului şi pasagerilor un spaţiu în care să se poată angaja într-o gamă largă de activităţi. BMW Vision iNEXT poate fi un loc de relaxare, interacţiune, divertisment şi socializare; posibilităţile sunt la fel de variate ca nevoile ocupanţilor. În consecinţă, habitaclul se aseamănă mai mult cu un “spaţiu de locuit” confortabil şi decorat modern – un nou “Spaţiu Favorit”.
Ambianţă interioară relaxată
Acoperişul panoramic mare inundă interiorul cu lumină, creând o atmosferă deschisă. Două scaune individuale în faţă plus o banchetă desenată cu o formă unică în spate înseamnă că există loc pentru până la patru persoane. Există doar câteva linii curate care definesc interiorul – o geometrie care aduce cu adevărat materialele şi culorile în prim-plan. Combinaţia de materiale din stofă şi lemn produce o impresie de înaltă calitate şi face ca diferite elemente să semene cu mobila. Nuanţa Purus Rosé, precum şi elemente maro şi bej sunt folosite în principal pentru schema coloristică a cockpitului, cu accente în Mystic Bronze metalizat strălucitor. Compartimentul din spate este dominat de tapiţeria din stofă ţesută Jacquard de culoare Enlighted Cloudburst (apropiată de culoarea gri petrol), care acoperă asimetric zona scaunelor şi se extinde în panourile laterale şi în poliţa dintre scaune. Rezultatul este o separare vizuală între cockpit şi spate, care produce efectul diferitelor piese de mobilier dintr-un apartament.
Modurile “Boost” şi “Ease” modifică mediul conducătorului
În interiorul cockpitului de dimensiuni mari, zona conducătorului este definită de cele două panouri de afişare digitală vizibile şi de volan. Tabloul de bord plat, acoperit de o stofă bej, se îmbină cu elemente de lemn şi o podea de lemn pentru a crea o ambianţă plăcută şi familiară. În modul “Boost”, volanul şi afişajele sunt poziţionate spre conducător. Când este activat modul “Ease”, spaţiul din apropierea imediată a conducătorului se transformă. Astfel, volanul se retrage uşor, creând un sentiment de spaţiu mai deschis. Panourile de afişare trec de la conţinutul de condus la “Exploration Mode”, care oferă conducătorului şi pasagerilor sugestii despre locurile şi evenimentele din apropiere, ce ar putea fi de interes pentru ei. În plus, tetierele scaunelor faţă pot fi rabatate, permiţând persoanelor din faţă să comunice mai eficient cu pasagerii din spate.
Consola centrală seamănă cu o piesă de mobilier de înaltă calitate
Consola centrală dintre scaunele din faţă are toate caracteristicile unei piese de mobilier de înaltă calitate, datorită atât designului, cât şi materialelor. Un finisaj mat de lemn poros îi conferă aspectul unei mese de cafea plutitoare care continuă până în spate. Sub panoul din lemn fin este o cochilie realizată din sticlă de cristal luminată şi rafinată, aşezată deasupra unei baze delicate, de culoarea bronzului. Faţetarea cristalului refractă lumina care intră, divizând-o într-o multitudine de culori şi inundând interiorul în reflexii luminoase.
Compartimentul spate
La prima vedere, compartimentul din spate are aspectul unui spaţiu de locuit modern, de ultimă generaţie. Spaţiu pentru şezut se desfăşoară continuu şi generos pe toată lăţimea şi oferă locurilor din spate caracterul unei loje îmbietoare. Stofa Jacquard ţesută manual, de culoare Enlighted Cloudburst, se extinde pe întreaga zonă a banchetei şi pe panourile laterale schimbându-se treptat de la gri petrol la alb şi îi conferă habitaclului o notă foarte modernă.
„Shy Tech”: tehnologie inovatoare integrată fără a fi vizibilă, dar mereu disponibilă
Pe lângă volan şi afişajele din zona conducătorului, nu există alte ecrane sau comenzi care sunt vizibile în BMW Vision iNEXT. Pentru a păstra caracterul familial al compartimentului spate şi, prin urmare, pentru a menţine pasagerii în prim-plan, tehnologia inteligentă este integrată fără a fi vizibilă. Numai atunci când este solicitată de către conducător sau pasageri, tehnologia devine perceptibilă. De exemplu, în viitor ar putea fi posibilă operarea diferitelor funcţii prin suprafeţe realizate din lemn sau stofă. Afişajele nu vor mai fi esenţiale, deoarece proiecţia inteligentă ar putea transforma orice suprafaţă într-un afişaj interactiv. BMW Vision iNEXT evidenţiază trei aplicaţii vizionare diferite pentru acest concept de “Shy Tech” sub forma Asistentului Personal Inteligent, a Materialelor Inteligente şi a Fasciculului Inteligent.
Asistentul Personal Inteligent. Asistentul Inteligent Personal al automobilului porneşte ca răspuns la mesajul “Hei, BMW”. BMW Vision iNEXT face parte integrantă din lumea digitală şi este interconectat perfect cu BMW Connected, dispozitivele inteligente şi reţeaua smart home, astfel încât, de exemplu, conducătorii pot activa, de exemplu, aerul condiţionat de acasă printr-o simplă comandă vocală din automobil.
Materiale inteligente. Atunci când se conduce în modul “Boost”, displayul central poate fi utilizat în stil convenţional, utilizându-i funcţionalitatea tactilă. În modul “Ease”, suprafaţa din lemn a consolei centrale îşi asumă această funcţie de control. Poziţia braţelor şi a mâinilor este la fel de relaxată ca atunci când se utilizează controlerul iDrive: mâna se află pur şi simplu pe suprafaţa de lemn perforată şi, ori de câte ori se dau comenzi, puncte de lumină asemănătoare cu coada unei comete vor urma degetul. Stofa Jacquard din spate dispune şi de funcţionalitatea de control integral. Ea prinde viaţă la atingerea tactilă şi permite ca redarea muzicii să fie controlată folosind diferite gesturi, cărora li se oferă o accentuare vizuală prin LED-urile care luminează sub stofă.
Fascicul inteligent. În utilizarea media, la fel ca şi în cazul operării automobilelor, lumea digitală şi cea analogică se va îmbina tot mai mult în viitor. Din ce în ce mai mult devine posibil vizualizarea informaţiilor în formă proiectată, ceea ce ar putea elimina necesitatea afişajelor pe termen lung. Tehnologia Fascicul Inteligent prezentată la BMW Vision iNEXT face deja un pas în această direcţie, deoarece poate servi atât ca lumină de citit, cât şi ca ecran de proiecţie interactiv. Acest lucru permite, de exemplu, ca textul dintr-o carte tipărită să fie completat de imagini, animaţii şi grafică interactivă, toate acestea putând fi controlate prin atingere.
Un simbol al noii ere
BMW Vision iNEXT oferă posibilităţile de mobilitate autonomă într-un viitor nu foarte îndepărtat şi prezintă soluţii care, în primul rând, oferă un impuls important, încorporând în acelaşi timp obiectivele strategică a BMW Group în ceea ce priveşte viitorul mobilităţii personale. În 2021, “Plăcerea de a conduce” va fi reimaginată sub forma modelului de serie BMW iNEXT, care, pentru prima oară, va duce domeniile de inovaţie strategice (“D + ACES” – Digitalisation + Automated Connected Electrified Share) ale BMW Group pe şosea într-un singur pachet.
BMW Vision iNEXT World Flight
Două companii, o misiune. München, New York, San Francisco şi Beijing: patru oraşe pe trei continente în cinci zile. BMW Group a colaborat cu Lufthansa Cargo pentru a prezenta BMW Vision iNEXT World Flight ca parte a BMW Vision iNEXT World Flight – o prezentare cu totul specială.
Peste 300 de reprezentanţi mass-media internaţionali au urcat la bordul celei mai avansate şi eficiente aeronave cargo din clasa ei – un avion Boeing 777F din flota Lufthansa Cargo – pentru a experimenta în premieră viziunea mobilităţii viitorului: BMW Vision iNEXT – cel mai recent Vision Vehicle al BMW Group.
Echipele Lufthansa Cargo şi BMW Group au avut o colaborare strânsă pentru a transforma această prezentare de automobil şi tehnologie dintr-o idee în realitate. Grupul de invitaţi a descoperit automobilul cu caracter de pionierat şi viitorul BMW Group în cadrul unui concept closed room exclusivist, conceput şi creat special pentru această ocazie.
Pregătirile pentru evenimentul de prezentare au implicat instalarea a peste 7,5 kilometri de cabluri, în timp ce 78.000 de LED-uri montate în 165 de module video LED şi zece proiectoare de 13.000 lumeni ANSI au creat un spectacol în interiorul aeronavei Boeing care face apel la toate simţurile. Peste 120 de specialişti în construcţii de standuri expoziţionale de la Lufthansa Cargo şi BMW Group au contribuit la realizarea proiectului.
Inginerii şi specialiştii au utilizat aproximativ 30 de tone de materiale pentru construcţia platformei potrivite pentru BMW Vision iNEXT. Provocarea a implicat nu numai găzduirea unei prezentări aşa cum nici unul dintre cei prezenţi nu a mai văzut până acum, ci şi asigurarea faptului că această creaţie “decolează”.
Termenele au fost strânse, având în vedere necesitatea de a transforma întregul decor în interiorul 777F din modul de prezentare în cel de zbor şi înapoi – totul rapid şi în siguranţă. Primii oaspeţi au sosit la opt ore după aterizarea aeronavei. Şi, la doar patru ore după încheierea ultimei prezentări la o locaţie, avionul Boeing a decolat spre următoarea destinaţie a itinerariului său. Acest tur de forţă din punct de vedere tehnic şi logistic a susţinut o prezentare de automobil şi tehnologie care a fost cu adevărat fără precedent.
“Produsele vizionare merită prezentări vizionare. Suntem încântaţi că am făcut posibilă această premieră mondială extraordinară în colaborare cu BMW”, a declarat Peter Gerber, director executiv şi preşedinte al Consiliului de Administraţie al Lufthansa Cargo AG.
“iNEXT este propunerea noastră de mobilitate pentru viitor, astfel încât este cât se poate de logic ca BMW Vision iNEXT să fie prezentat unei audienţe globale într-un stil complet nou”, a declarat Klaus Fröhlich, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG şi responsabil pentru dezvoltare. “World Flight este o modalitate potrivită de a face acest lucru.”
Transformarea exteriorului aeronavei a fost inspirată de designul interior creat pentru prezentarea automobilului. Iar acesta a fost modelul pe care avionul Boeing 777F al Lufthansa Cargo l-a purtat când a decolat de pe aeroportul din München, pe 9 septembrie, pentru zborul său în jurul lumii. După escalele la New York, San Francisco şi Beijing, aeronava a revenit, la 14 septembrie, la baza de la Frankfurt.
iNEXT – următoarele repere
Flexibilitatea este cheia succesului companiei. Acum 10 ani, BMW Group a lansat “project i” ca parte a strategiei sale NUMBER ONE şi a devenit rapid un pionier al mobilităţii electrice.
Astăzi, automobilele cu motoare termice şi sisteme electrificate sunt construite pe aceeaşi arhitectură. Această abordare asigură o producţie deosebit de flexibilă, care va putea răspunde tot mai bine transformărilor rapide ale pieţei. Aceasta este una din cele mai importante rezultate ale „project i”.
Proiectul de automobil BMW iNEXT şi-a asumat un rol central comparabil în dezvoltarea seturilor de instrumente şi a componentelor necesare în viitor. Privind în perspectivă, noile arhitecturi de automobile pentru toate configuraţiile de tracţiune faţă, spate şi integrală, plus uzinele de ultimă generaţie vor permite BMW Group să ia decizii rapide cu privire la care şi câte modele ar trebui sa fie complet electrice, echipat cu un sistem de propulsie plug-in hybrid sau propulsate de un motor termic eficient. Până în 2025, BMW Group va oferi 25 de modele cu sisteme de propulsie electrificate, dintre care 12 vor fi integral electrice.
2019: MINI BEV
În iulie 2017, BMW Group a anunţat că noul MINI complet electric va fi lansat ca o variantă a modelului MINI Hatch cu trei uşi. Producţia modelului MINI complet electric va începe în 2019. În viitor, clienţii MINI vor putea alege dintre trei tipuri diferite de propulsii: motor termic, plug-in hybrid sau motor electric pur. Trenul de rulare al modelului MINI complet electric va fi produs la uzinele BMW Group din Dingolfing şi Landshut – centrele de competenţă pentru mobilitatea electrică din cadrul reţelei de producţie a companiei. Ulterior, trenul de rulare va fi integrat în automobil la uzina BMW Group din Oxford. Decizia în favoarea Oxford a fost luată ţinând cont de faptul că uzina produce deja majoritatea modelelor MINI Hatch cu trei uşi.
2020: modelul de serie BMW Concept iX3
BMW iX3 Concept, prezentat în premieră la Auto China 2018 de la Beijing, oferă o primă perspectivă asupra viitorului: primul model al mărcii BMW care va avea propulsie exclusiv electrică va fi un Sport Activity Vehicle (SAV) veritabil – şi fără compromisuri în ceea ce priveşte funcţionalitatea şi confortul.
Printre inovaţiile prezentate în BMW iX3 Concept se află cea de-a cincea generaţie a tehnologiei BMW eDrive. Un avantaj-cheie al acestei tehnologii de propulsie electrică este gruparea motorului electric, a transmisiei şi a electronicii de putere într-o componentă de propulsie electrică nouă şi separată. În plus, cea de-a cincea generaţie a sistemului de propulsie electrică include şi baterii noi şi cu densitate energetică îmbunătăţită şi de capacitate crescută.
Acest pachet nou de tehnologie aduce progrese considerabile în ceea ce priveşte caracteristicile de performanţă, autonomia, reducerea masei, spaţiul necesar pentru linia de asamblare şi flexibilitatea – şi îşi va face debutul în modelul SAV cu propulsie pur electrică.
În plus, construcţia modulară a tehnologiei permite adaptarea acesteia la nivelurile de performanţă necesare şi la spaţiul disponibil. Un alt element notabil este faptul că motorul electric nu are nevoie de pământuri rare, asincron, ceea ce înseamnă că BMW Group nu depinde de disponibilitatea lor, un alt element important pentru o dezvoltare durabilă.
În ceea ce priveşte performanţele BMW iX3 Concept: motorul electric dezvoltă peste 200 kW/270 CP şi oferă o autonomie în ciclul WLTP de peste 400 de kilometri, totul susţinut de o baterie de 70 kWh care poate fi încărcată la staţii cu puteri de până la 150 kW.