Bucureşti/München. La doar un an de la prezentarea viziunilor NEXT 100 orientate spre viitor, BMW Group introduce, cu ocazia ediţiei 2017 a IAA Cars de la Frankfurt, mobilitatea electrică a viitorului mult mai apropiat. BMW i Vision Dynamics este un Gran Coupé cu patru uşi, cu o autonomie de 600 de kilometri, o viteză maximă de peste 200 km/h şi o acceleraţie 0-100 km/h în patru secunde, care oferă o imagine a experienţei electromobilităţii viitorului cu un nivel nou de eleganţă sportivă. “La BMW Group, viitorul mobilităţii electrice a sosit deja”, spune Harald Krüger, preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW AG. “Avem mai multe automobile electrificate pe şosea decât orice competitor consacrat şi suntem angajaţi în extinderea activităţilor noastre în domeniul mobilităţii electrice ca parte a strategiei NUMBER ONE > NEXT. Până în 2025, vom oferi 25 de modele cu sistem de propulsie electrificat – 12 dintre aceste vor fi exclusiv electrice. Prin BMW i Vision Dynamics, prezentăm modul în care vedem mobilitatea electrică viitoare dintre i3 şi i8: un Gran Coupé cu patru uşi, dinamic şi avangardist. Prin urmare, electrificăm marca tradiţională BMW şi, în acelaşi timp, transpunem BMW i într-o dimensiune complet nouă.”
BMW i impune ritmul inovaţiei
BMW i este un simbol al vehiculelor vizionare şi o nouă înţelegere a mobilităţii premium orientată pe dezvoltare durabilă. “BMW i este motorul inovaţiei pentru BMW Group”, explică Klaus Fröhlich, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG şi responsabil pentru dezvoltare. “Aici, soluţiile vizionare şi conceptele pregătite pentru viitor devin realitate în premieră. Dar, de asemenea, BMW i acţionează ca un avanpost al inovaţiei pentru celelalte mărci ale noastre. BMW i Vision Dynamics ne permite să arătăm să arătăm chiar acum cum ar putea arăta un alt BMW electric. Iar BMW şi-a demonstrat, de-a lungul istoriei sale, talentul de a transforma viziunile în realitate.”
Designul inspiraţional al modelelor BMW i este deosebit de eficient atât în semnalizarea vizuală a rolului de pionierat al mărcii, cât şi în ceea a face un lucru pe care oamenii îl pot experimenta. “Prin modelele i3 şi i8 am proiectat un automobil revoluţionar şi un automobil sport revoluţionar”, afirmă Adrian van Hooydonk, vicepreşedinte executiv al BMW Group Design. “Acum, BMW i Vision Dynamics combină mobilitatea electrică cu valorile de bază ale BMW: dinamism şi eleganţă. Prin urmare, demonstrăm modul în care gama de produse şi limbajul de design al BMW i pot fi dezvoltate în continuare în alte concepte.”
“I do more with less” – identitatea de design a BMW i
Conceptul BMW i Vision Dynamics reprezintă o evoluţie suplimentară a proporţiilor BMW clasice; un ampatament lung, linia cursivă a acoperişului şi consolele scurte creează un profil de bază care străluceşte prin eleganţă şi dinamism. Această siluetă este întărită de suprafeţe de contur mari şi fluente, imaginea exteriorului dând impresia că ar fi tăiat dintr-o singură bucată. Cerinţele aerodinamice definesc aspectul avangardist al automobilului până la cele mai mici detalii. Conexiunile aproape vizibile şi integrarea fluentă a sticlei în caroseria principală conferă studiului o impresie de ansamblu modernă şi tehnică. Tensiunea dintre suprafeţele mari şi detaliile fin lucrate este, într-o mod discret şi intuitiv – în contrast cu maniera grandioasă -, un indiciu al tehnologiei inovatoare din automobil. Iar acest lucru este în conformitate cu identitatea BMW i: “I do more with less”.
Grafica emblematică a geamurilor simbolizează experienţa interioară a viitorului
În cadrul progresiei liniare, aliniată în mod corespunzător, a suprafeţelor de-a lungul flancurilor, noua caracterizare a profilului geamurilor este o caracteristică distinctă a BMW i Vision Dynamics. Acest indiciu emblematic de design, care a debutat la primele modele BMW i, este prezentat aici într-o interpretare fresh, condusă de funcţii, şi care accentuează şi identitatea flancurilor masinii. Forma lor aproape simetrică permite tuturor pasagerilor o vizibilitate la fel de bună, evidenţiind atenţia acordată pasagerilor şi experienţa comună a condusului în interior. Acesta este un lucru care va câştiga şi mai multă importanţă în viitor, în special în ceea ce priveşte condusul (semi)autonom şi conectat. Experienţa deosebită a condusului este îmbunătăţită şi de suprafaţa de sticlă integrală care se întinde de la parbriz la lunetă. Acest lucru sporeşte senzaţia de spaţiu şi permite un sentiment de spaţialitate şi libertate în interiorul automobilului care contrazice silueta exterioară dinamică. Privită din exterior, grafica neîntreruptă a acoperişului consolidează senzaţia de exterior modern datorită tranziţiilor perfect prin partea frontală şi cea spate.
Simbolurile familiare din faţă capătă o nouă semnificaţie
Grila BMW proeminentă şi închisă din partea frontală minimalistă reuneşte trecutul şi viitorul BMW în ceva mai mult decât termeni de stilistică. Chiar dacă grila BMW a reprezentat anterior un simbol pentru competenţa companiei în dezvoltarea trenurilor de rulare, BMW i Vision Dynamics o utilizează ca declaraţii de cunoştinţe tehnologice. Într-adevăr, senzorii de la bază transformă grila într-o “suprafaţă inteligentă”. În mod similar, farurile combină tradiţia şi viitorul. Partea frontală BMW clasică, cu faruri rotunde duble, este reproiectată într-o interpretare foarte modernă şi simplă. Cele două elemente LED independente şi complexe de pe fiecare parte a “nasului” integrează toate funcţiile de iluminare necesare şi oferă, totodată, un aspect foarte atractiv, caracteristic BMW.
Imagine echilibrată şi dinamică şi a spatelui
Curbele cursive ghidează profilul orizontal al automobilului atunci când este privit din spate şi adăugă echilibru şi putere. Înclinarea celulei pasagerilor creează umeri largi şi o prezenţă musculoasă. Cea mai atractivă caracteristică a spatelui o reprezintă stopurile în formă de L. Decupajul lor subţire subliniază eficienţa dinamică a vision vehicle la un nivel detaliat, accentuând, în acelaşi timp, poziţia lată pe şosea.
BMW i Vision Dynamics emană modernitate, progresivitate şi o estetică tehnică atractivă din orice unghi. Ca deschizător de drum pentru marca BMW, acesta prezintă foarte clar viziunea viitoare a BMW Group de a mobiliza emoţional mobilitatea electrificată. Într-adevăr, BMW va continua, şi în anii următori, să îşi concentreze atenţia asupra automobilelor sportive şi elegante.