consecutiv
BMW Team RLL a avut un start excelent în sezonul 2012 din American Le Mans Series. La cea de-a 60-a ediţie a cursei de 12 ore de la Sebring (SUA), modelul BMW M3 GT #56 a obţinut victoria la categoria GT după ce a parcurs 307 tururi pe "Sebring International Raceway" şi după un final dramatic al întrecerii. Pe parcursul unui maraton palpitant, Dirk Müller (Germania), Joey Hand (SUA) şi Jonathan Summerton (SUA) au fost cei care au ocupat cockpitul maşinii.
Anul trecut, Müller şi Hand (alături de Andy Priaulx) au trecut linia de sosire în calitate de învingători ai etapei de deschidere a sezonului, tot cu un model BMW M3 GT. Cei doi urmau să aibă o prestaţie excelentă pe decursul întregului sezon 2011 şi aveau să adjudece toate titlurile – pentru piloţi, constructori şi echipe. BMW Team RLL, cu celebrul entertainer David Letterman ca proprietar, ajungea la al doilea an consecutiv de dominaţie ALMS.
Cea de-a doua maşină BMW M3 GT, # 155, a fost pilotată de Jörg Müller (Germania), Bill Auberlen (SUA) şi Uwe Alzen (Germania). Cei trei au încheiat cursa, al cărei platou de concurs a reunit maşini înscrise în categoria GT din ALMS şi la clasa GTE din Campionatul Mondial de Anduranţă (WEC), pe locul al cincilea şi au obţinut punctele aferente poziţiei a patra în ALMS, categoria GT.
Summerton a avut parte de un debut perfect în cursele destinate maşinilor sport, reuşind să urce pe cea mai înaltă treaptă a podiumului. Datorită acestei victorii, numărul succeselor reuşite pe Sebring ale unui BMW M3 la categoria GT a urcat la patru: 1997, 1998, 2011 şi 2012. În clasamentul general, BMW a obţinut primul loc în 1975, cu BMW 3.0 CSL, precum şi cu prototipul BMW V12 LMR în 1999. Această victorie istorică, la cea de-a 60-a ediţie a cursei, reprezintă cadoul perfect pentru BMW M care, în 2012, aniversează 40 de ani de la înfiinţare.
Comparativ cu mulţi dintre concurenţi, piloţii BMW au reuşit să se ferească de orice problemă în prima jumătate a cursei. Maşinile BMW M3 GT le-au permis să înregistreze timpi constanţi pe turul de circuit, astfel că s-au menţinut în grupul celor din frunte. Pe măsură ce întrecerea a intrat în a doua jumătate, un duel captivant între BMW Team RLL şi cele două Chevrolet Corvette au ţinut fanii cu răsuflarea tăiată, cele patru maşini fiind separate de câteva secunde timp de mai mult ore. Cele 11 neutralizări ale cursei au păstrat compact plutonul categoriei GT până în partea finală a competiţiei. Piloţii BMW au reuşit să-şi asigure cea de-a doua victorie consecutivă la Sebring abia în ultimele momente ale întrecerii. Atât Hand, cât şi Jörg Müller au fost victime ale unor acroşaje în ultimele minute ale cursei. În timp ce Hand a reuşit să-şi păstreze poziţia de lider în ciuda unei maşini avariate serios, Jörg Müller a pierdut locul al treilea în clasamentul ALMS.
Etapa a doua din American Le Mans Series 2012 va avea loc la Long Beach (SUA), pe 14 aprilie.
Jens Marquardt (director BMW Motorsport):
"Este o victorie extrem de emoţionantă pentru noi. Nu am avut parte de o cursă uşoară, ci una în care ne-am confruntat cu câteva probleme. Totuşi, echipa şi-a respectat planul şi a trecut cu bine peste momentele delicate. Cu toţii au lucrat fantastic, piloţii au dat totul până la finalul ultimului tur. În special disputa cu cele două Corvette a oferit suspans maxim timp de mai multe ore. Aceste dispute sunt cele care fac ALMS atât de special. A fost o cursă deosebită, din prima până la ultima oră. Echipa noastră poate fi mândră de această victorie."
Bobby Rahal (Team Principal):
"Astăzi, misiunea noastră a fost departe de a fi una uşoară. A trebuit să trecem peste câteva probleme şi să efectuăm opririle la standuri în afara programului prestabilit. Din fericire, neutralizările ne-au salvat de câteva ori. Trebuie să acord mult credit celor de la Dunlop. Pe un set de pneuri am rulat mult mai mult decât am făcut-o vreodată. Această victorie este una deosebită. Piloţii noştri au format o combinaţie excelentă şi au meritat acest rezultat la începutul campaniei 2012. Întreaga muncă depusă de BMW Motorsport şi de echipa noastră de-a lungul intersezonului a dat rezultate."
Dirk Müller (BMW M3 GT #56):
"Este incredibil! Este greu de crezut că am reuşit să repetăm victoria de anul trecut. Chiar dacă ne-am confruntat cu câteva probleme mici de-a lungul cursei, ne-am păstrat calmul şi am continuat în acelaşi ritm. În special în cea de-a doua prezenţă a mea în cockpit, maşina a părut precum o rachetă – şi am reuşit să câştig câteva locuri. Am adunat destule curse, dar rareori m-am simţit atât de confortabil în maşină precum am făcut-o astăzi."
Joey Hand (BMW M3 GT #56):
"După o ultimă perioadă foarte lungă pe care am petrecut-o în cockpit, tot ce pot spune este: încă o dată, am dat maximum posibil. Acum mă simt foarte obosit, dar – evident – foarte fericit. Mă doare piciorul stâng de la frânat. Pneurile aveau din ce în ce mai puţină aderenţă, dar ştiam că le pot folosi până la final. Nu am avut performanţa supremă, dar constanţa noastră şi opririle excelente la standuri au reprezentat punctele noastre forte în 2011. La fel a fost şi acum – aşa că avem toate motivele să sărbătorim."
Jonathan Summerton (BMW M3 GT #56):
"Dacă cineva mi-ar fi spus că voi fi capabil să sărbătoresc victoria alături de coechipieri după prima mea cursă cu BMW M3 GT, nu l-aş fi crezut. BMW Team RLL ştie totul despre acest loc. Echipa ştie ce să facă în orice situaţie. Acelaşi lucru este valabil pentru Joey şi Dirk. Nu aş fi putut cere coechipieri mai buni. M-au făcut să mă simt confortabil din primul moment şi m-au susţinut continuu. Să fiu alături de echipă pentru această cursă este cel mai bun lucru care mi se putea întâmpla."
Jörg Müller (BMW M3 GT #155):
"După 2001, aceasta a fost prima mea participare la cursa de 12 ore de la Sebring. Cursa a fost dificilă, cu un pluton extrem de compact. Maşina a fost foarte bună de-a lungul întregului week-end şi am savurat la maximum intervalul lung petrecut pe timp de noapte. Până aproape de finalul cursei, vizam o clasare pe podium, dar am fost lovit şi am retrogradat în clasament. Sunt dezamăgit, pentru că puteam încheia mai bine."
Bill Auberlen (BMW M3 GT #155):
"Înainte de prima cursă a sezonului, niciodată nu ştii exact unde te afli. Chiar şi după primele ore ale cursei, acest lucru nu era clar. Apoi, situaţia s-a transformat într-o bătălie în doi, între maşinile Corvette şi noi. A fost foarte distractiv. Concurez aici de 25 de ani şi fiecare participare la Sebring este ceva special."
Uwe Alzen (BMW M3 GT #155):
"Aceasta a fost o cursă foarte dificilă, iar circuitul este unul extrem de provocator. Totuşi, acest lucru a fost valabil pentru toţi piloţii. A fost dificil să depăşeşti, iar traficul a fost intens, dar ritmul nostru a fost excelent. Am reuşit să ne descurcăm foarte bine. Acest rezultat este o recompensă meritată pentru munca depusă de întreaga echipă de-a lungul ultimilor săptămâni şi luni. A fost plăcut să concurez din nou aici, după toţi aceşti ani."