Pentru a treia oară în patru sezoane din American Le Mans Series, BMW Team RLL a asistat la o victorie a unui model BMW M3 GT la capătul celor patru ore din Road America Road Race Showcase. În timp ce evenimentul DTM de la Nürburgring (Germania) reprezintă fundalul pentru aniversarea "40 de ani de BMW M", BMW Team RLL a oferit un cadou perfect prin obţinerea victoriei la categoria GT în cea de-a şasea etapă din sezonul 2012 al ALMS.
Sâmbătă, Bill Auberlen (SUA) şi Jörg Müller (Germania) au fost cei care au triumfat la clasa GT cu modelul #55 BMW M3 GT, trecând linia de sosire cu un avans de 2,63 secunde faţă de maşina de pe locul al doilea, #45 Porsche. Cei doi au parcurs 97 de tururi ale circuitului în lungime de 4,048 mile (6,513 km). Auberlen, care a reuşit victoria în premieră pentru programul BMW team RLL – alături de Joey Hand (SUA) – în 2009, a luat startul al patrulea. El a pilotat primele 21 de tururi, după care i-a cedat locul lui Jörg Müller chiar înainte de prima neutralizare completă a cursei.
Germanul a preluat conducerea cursei în momentul în care cei mai mulţi din pluton au intrat la standuri şi a parcurs 30 de tururi, după care, pe când ajunsese al cincilea, i-a predat ştafeta maşinii cu numărul 55 din nou lui Auberlen. Californianul a fost obligat să efectueze încă un pit stop după numai un tur pentru strângerea roţii stânga spate. A revenit în cursă pe locul al 11-lea, cu obiectivul clar şi specific BMW Team RLL – "Focus Forward" -, dar care a dat rezultate: în numai 17 tururi a ajuns până pe poziţia a patra. În turul 76, Auberlen a efectuat un alt pit stop pentru pneuri noi şi realimentare cu combustibil, a revenit pe locul al cincilea chiar înainte de cea de-a treia neutralizare completă a cursei. Când a fost fluturat steagul verde de reluare a întrecerii, mai erau 38 de minute, iar pilotul BMW era pe primul loc. Comisarii de cursă au mai arborat o dată steagurile galbene, dar Auberlen nu a mai putut fi învins.
Modelul #56 BMW M3 GT, pilotat de Dirk Müller (Germania) şi Jonathan Summerton (SUA), a încheiat în final pe locul al zecelea, după ce Müller a fost scos de pe pistă de un competitor cu două tururi înainte de final şi nu a mai putut continua. Incidentul a spulberat speranţele echipei de a obţine primele două locuri în clasament, BMW-ul pilotat de Müller rulând pe poziţia a doua în momentul incidentului.
Cu două victorii şi alte patru clasări pe podium în primele şapte etape ale sezonului, BMW ocupă locul al doilea în ierarhia constructorilor GT, aceeaşi poziţie revenind şi BMW Team RLL în clasamentul echipelor. Dirk Müller a coborât pe locul al treilea la piloţi, iar Bill Auberlen şi Jörg Müller au urcat un loc, pe al cincilea.
Bobby Rahal (BMW Team RLL, Team Principal):
"Sunt nespus de încântat pentru Bill şi Jörg. În ultimii ani, Bill a fost deseori în situaţia de a câştiga curse şi a fost victima ghinionului. Sunt foarte fericit pentru el şi foarte mândru de echipă. În antrenamentele de vineri, eram mai lenţi cu două secunde faţă de ceilalţi competitori. Inginerii noştri Jay O’Connell, Bruno Couprie şi Chris Yancher au lucrat intens şi au făcut schimbările necesare. Cred că încă suntem cu o jumătate de pas în spatele celor de la Porsche, în special, precum şi celor de la Corvette, dar astăzi am avut o strategie foarte bună. Când Bill a trebuit să fie rapid, a făcut-o, ba chiar era foarte rapid – bravo lui pentru o misiune îndeplinită cu succes. Îmi pare rău pentru Dirk şi Jonathan, pentru că erau în situaţia de a completa dubla echipei, dar au fost loviţi de ambele Corvette. Modelul #56 a fost afectat serios. Sincer, nu cred că se mai poate repara. Din punct de vedere al campionatului, sunt extrem de dezamăgit, dar suntem o echipă mare şi trebuie să facem faţă oricărei situaţii. Toată lumea a lucrat intens şi vom putea să ne îndeplinim obiectivele."
Jörg Müller (pilot #55 BMW M3 GT):
"Bill a făcut o treabă fantastică. Echipa a lucrat foarte bine, iar acest lucru ne face foarte mândri că am contribuit la victorie. Este succesul tuturor celor din echipă. A fost interesant să concurez în premieră la Road America, iar victoria este şi mai de apreciat. Mulţumesc tuturor."
Bill Auberlen (pilot #55 BMW M3 GT):
"Băieţii aceştia sunt teribili. A trecut ceva vreme de când nu am mai fost pe prima poziţie şi cu toţii meritam o asemenea recompensă. În antrenamente eram la două secunde de ritmul celorlalţi şi ştiam că echipa va face ceva pentru a recupera acest deficit."