● BMW a sărbătorit o victorie emoţionantă la Daytona 24h clasa GTLM, cu un final dificil, pe ploaie ● Alessandro Zanardi a reuşit să termine prima sa cursă de 24h cu o clasare pe poziţia a noua ● Jens Marquardt, directorul BMW Motorsport: “Charly Lamm ar fi vrut să luptăm până la ultimul tur. Am făcut acest lucru – şi am câştigat pentru el.” ● În acest moment, BMW M8 GTE şi-a adjudecat victorii în 3 din ultimele 4 curse disputate în IMSA ●
Bucureşti/Daytona. BMW Team RLL a obţinut victoria în cursa de 24 de ore de la Daytona (SUA). Când prima etapă din IMSA WeatherTech SportsCar Championship a fost oprită din cauza ploii puternice pentru a doua oară, cu două ore înainte de final, #25 BMW M8 GTE şi piloţii Connor De Phillippi (SUA), Augusto Farfus (Brazilia), Philipp Eng (Austria) şi Colton Herta (SUA) erau liderii categoriei GTLM. Din cauza condiţiilor meteo dificile, cursa nu a mai putut fi reluată, astfel că piloţii BMW au putut sărbători victoria. Apariţia lui Alessandro Zanardi (Italia) a însemnat că maşina #24 a echipei a captat mai multă atenţie la clasica de anduranţă din Florida. S-a dovedit a fi o cursă dificilă pentru italian şi coechipierii lui John Edwards (SUA), Jesse Krohn (Finlanda) şi Chaz Mostert (Australia), marcată de o serie de probleme tehnice. În cele din urmă, cei patru au încheiat pe locul al nouălea.
Acest din urmă succes a fost a treia victorie la categoria GTLM din IMSA pentru BMW M8 GTE. BMW a sărbătorit prima sa victorie la Daytona în 1976 cu BMW 3.0 CSL. Aceasta a fost urmată în 1997 şi 1998 de două victorii la clasă cu legendarul BMW M3 E46 GTR. Victoria în clasamentul general a revenit prototipurilor Daytona cu motorizare BMW Power în 2011 şi 2013. BMW Team RLL a terminat pentru prima dată pe cea mai înaltă treaptă a podiumului de la Daytona. În acest moment, BMW M8 GTE şi-a adjudecat victorii în 3 din ultimele 4 curse disputate în IMSA.
Echipajul #25 a fost o prezenţă suprinzătoare. Augusto Farfus era în scris cu mai puţin de o săptămână înainte de cursă, înlocuind-ul în ultimul moment pe Tom Blomqvist. În vârstă de numai 18 ani, Colton Herta, a fost nu doar debutant, dar pe departe cel mai tânăr pilot de la Daytona.
De Phillippi, Farfus, Eng şi Herta, debutant în IMSA, s-au bucurat de o cursă fără probleme în mare parte. Herta a stabilit cel mai rapid tur GTLM – 1:42,908 – în turul 64. Ploaia puternică a început pe timpul nopţii, ceea ce a dus la deteriorarea condiţiilor de pistă de la un tur la altul. Când mai erau şapte ore, conducerea cursei a decis prima suspendare a “24 Hours of Daytona” din motive de siguranţă. Cursa a fost reluată după aproximativ două ore sub drapel galben. Per total, cursa de 24 de ore a fost neutralizată de 17 ori. Când maşinile au putut rula din nou în ritm normal, piloţii BMW şi-au păstrat calmul, au evitat erorile şi s-au impus în plutonul fruntaş. Cu un tur înainte ca întrecerea să fie suspendată pentru a doua oară, Farfus, aflat la comenzile maşinii #25, a preluat conducerea în categoria GTLM. Acesta s-a dovedit a fi un moment decisiv în cursă, pentru că aceasta nu s-a mai reluat, iar piloţii BMW au fost declaraţi învingători.
La prima suspendare a cursei, Zanardi şi coechipierii lui erau deja la câteva tururi în urma liderilor GTLM, ca urmare a mai multor opriri pentru repararea maşinii #24. La finalul unui pit stop în faza iniţială a cursei, maşina a fost coborâtă de pe cricuri exact în momentul în care Alex Zanardi îşi monta volanul special în coloana de direcţie. Incidentul a afectat coloana de direcţie, iar Zanardi nu a putut activa volanul corect. Lucrările de reparaţii necesare au costat mult timp echipajul #25. Odată cu desfăşurarea cursei, BMW M8 GTE a coborât şi mai mult în clasament ca urmare a altor incidente, una dintre acestea necesitând schimbarea capotei şi spoiler-ului faţă. Cu toate acestea, abandonul nu a fost o opţiune pentru Zanardi şi colegii săi. În ciuda norocului care l-a ocolit în cursă, apariţia fostului campion ChampCar s-a dovedit foarte populară la Daytona – pentru piloţi, echipe şi fani deopotrivă.
Turner Motorsport a concurat cu #96 BMW M6 GT3 în categoria GTD. După 560 de tururi, echipa şi piloţii Jens Klingmann (Germania), Bill Auberlen (SUA), Dillon Machavern (SUA) şi Robby Foley (SUA) au încheiat pe locul al zecelea, chiar dacă s-a aflat şi la conducerea cursei în clasă.
Weekendul de cursă a fost marcat de vestea decesului subit al lui Charly Lamm, cel care a fost mulţi ani directorul echipei Schnitzer. În memoria lui Charly, BMW Team RLL a concurat la Daytona cu mesajul “Godspeed, Charly” pe partea spate a celor două BMW M8 GTE.
Jens Marquardt (directorul BMW Motorsport): „Ce cursă şi ce victorie emoţionantă – şi în zile atât de dificile pentru întreaga familie BMW Motorsport. Să fim pe primul loc aici, la Daytona, după o cursă de 24 de ore atât de plină de evenimente şi imprevizibilă este absolut fantastic. Felicitări lui Connor De Phillippi, Augusto Farfus, Philipp Eng, Colton Herta şi tuturor celor de la BMW Team RLL. Felicitări şi echipei noastre din München, care a transformat BMW M8 GTE într-un adevărat câştigător. Putem fi foarte mândri de acest succes. Chiar dacă piloţii maşinii #24 au ocupat locul al nouălea, după ce au avut mult ghinion în cursă, ei au scris istorie pentru BMW Motorsport. Apariţia lui Alessandro Zanardi a tras un semnal în comunitatea de curse de la Daytona şi de pretutindeni. Împreună cu Jesse Krohn, John Edwards şi Chaz Mostert, Alex a luptat precum un leu şi a refuzat să se lase învins de ghinioanele din cursă. Acest lucru îl face atât de special şi este motivul pentru care fanii îl iubesc. Alex şi colegii lui se pot simţi asemenea unor învingători după această cursă. Am dori să îi dedicăm acest succes lui Charly Lamm. Pierderea lui este la fel de dureroasă astăzi la fel cum a fost joi, când am primit vestea decesului său. Ar fi vrut să ne luptăm până la ultimul tur aici. Am făcut-o – şi am câştigat pentru el.”
Bobby Rahal (directorul echipei BMW Team RLL): „Ce luptă a fost! Să câştigi la Daytona este foarte special. Dacă ţii cont unde ai terminat anul trecut, atunci apreciezi şi mai mult efortul întregii echipe. Felicitări întregului echipaj al maşinii #25! Felicitări şi echipei #24, care, din păcate, a avut câteva probleme în cursă.”
Connor De Phillippi (#25 BMW M8 GTE, câştigător): „A fost o cursă nebună, cu condiţii de pistă uscată şi udă, dar şi frig. Coechipierii mei au făcut o treabă fantastică. Maşina încă arată ca nouă, chiar şi după 24 de ore. Augusto, în special, a făcut o treabă incredibilă pe ploaie. Am putut arăta că BMW M8 GTE este foarte fiabil şi competitiv în orice condiţii. Întreaga echipă a făcut o treabă perfectă. Suntem învingătorii de la Daytona. Incredibil!”
Augusto Farfus (#25 BMW M8 GTE, câştigător): „Această victorie este magică şi de o semnificaţie specială pentru mine. Acum câteva zile, am pierdut o persoană foarte importantă în viaţa mea. Sunt sigur că Charly a fost cu mine pe drumul spre succes, aşa că victoria este pentru el. Acum putem sărbători!”
Philipp Eng (#25 BMW M8 GTE, câştigător): „Tensiunea din ultimele ore a fost aproape de nesuportat. Nu am făcut greşeli timp de 24 de ore – iar acesta este rezultatul. Am putut avea acelaşi ritm cu ceilalţi pe uscat. Dar este imposibil de descris ceea ce a făcut Augusto pe ploaie. A fost o plăcere să-l privesc şi sunt mândru că am avut un asemenea coechipier. Victoria aceasta este pentru Charly.”
Colton Herta (#25 BMW M8 GTE, câştigător): „A fost spectaculos! A fost prima mea cursă GT din carieră – şi cu un asemenea rezultat fantastic. Cel mai bun lucru a fost stintul meu de noapte, când primii cinci clasaţi la categoria GTLM erau foarte apropiaţi şi ne luptam pentru poziţii. Apoi Augusto a fost pur şi simplu incredibil pe ploaie. Ne-a dus în fruntea plutonului. Încă nu îmi vine să cred.”
Alessandro Zanardi (#24 BMW M8 GTE, locul 9): „Lăsăm în urmă o cursă incredibil de intensă – câştigată de BMW. Sunt încântat. Până la urmă, sunt parte din echipă, aşa că mă simt un pic câştigător. Felicitări băieţilor! Augusto, în special, a făcut o treabă incredibilă. Din punct de vedere sportiv, nu ne-am îndeplinit obiectivele cu maşina #24. Îmi foarte rău pentru toţi cei care au lucrat atât de mult la acest proiect, atât la München, cât şi aici în SUA. Am testat nenumărate scenarii posibile înaintea cursei, apoi se întâmplă ceva la primul pit stop care nu s-a mai petrecut anterior. Dar acesta este motorsportul. Trebuie să îl accepţi. În afară de aceasta, apariţia mea la Daytona, cu toate reacţiile fantastice din partea fanilor, a colegilor şi a adversarilor, a fost precum un basm. Aş vrea să mulţumesc mult celor de la BMW Motorsport şi BMW Team RLL pentru una dintre cele mai bune experienţe din viaţă.”
John Edwards (#24 BMW M8 GTE, locul 9): “Ultimele luni, cu toate testele pe care le-am făcut Alex Zanardi şi ceilalţi băieţi, au fost o experienţă foarte specială. A fost o onoare să lucrez cu un caracter fantastic precum Alex, atât pe circuit, cât şi în afara lui. Din păcate, cursa a fost dezamăgitoare pentru noi, întrucât am avut câteva incidente, prea multe pentru a obţine un rezultat pozitiv. Cu toate acestea, ca echipă, suntem mulţumiţi pentru victoria maşinii #25.”
Jesse Krohn (#24 BMW M8 GTE, locul 9): “A fost o cursă dificilă, în care pur şi simplu nu am avut noroc. Ploaia puternică nu a uşurat situaţia. A fost impresionant să vezi cum Alex a putut menţine maşina pe pistă în acele condiţii, cu acvaplanarea extremă. Sunt încântat să totul a funcţionat bine pentru #25. Echipa a meritat victoria din plin după munca intensă de pregătire a cursei.”
Chaz Mostert (#24 BMW M8 GTE, locul 9): “Au fost mai mulţi factori care ne-au împiedicat să obţinem rezultatul la care am sperat pentru această cursă. Cu toate acestea, per total, a fost fantastic pentru mine că am concurat la Daytona şi că am colaborat cu o persoană specială precum Alex Zanardi, fără a-i uita pe John Edwards şi Jesse Krohn. Nu voi uita niciodată această experienţă minunată.”