Bucureşti/Zolder. La 35 de ani după ce Harald Grohs (Germania) a câştigat prima cursă din istoria DTM, BMW Motorsport a avut parte de un weekend foarte bun, cu mai multe premiere, la revenirea competiţiei pe circuitul de Zolder. În cea de-a treia cursă a sezonului, Philipp Eng (Austria) a obţinut primul său succes în DTM cu ZF BMW M4 DTM. Locul al doilea i-a revenit lui Joel Eriksson (Suedia), care a completat dubla echipei BMW Team RBM în cursa de casă. Duminică, Sheldon van der Linde (Africa de Sud) a devenit cel mai tânăr pilot BMW din istorie care obţine pole position, în timp ce Eng, graţie locului al doilea, a devenit noul lider al clasamentului general.
Prima cursă: Alături de Eng şi Eriksson, în puncte a mai intrat şi Marco Wittmann (Germania), cel care a pornit din pole postion cu BMW M4 DTM şi care a terminat pe locul al şaptelea. La jumătatea etapei din Belgia, dublul campion DTM era încă lider al clasamentului piloţilor, fiind urmat de Eng. Bruno Spengler (Canada) a ocupat locul al zecelea cu BMW Bank M4 DTM. El a pornit bine de pe locul al treilea, a devenit lider după start şi a rămas acolo până la neutralizarea decisivă cu steag galben.
După 13 tururi, BMW M4 GTS DTM Safety Car a compactat plutonul după ce Jake Dennis (Marea Britanie, Aston Martin) s-a oprit la intrarea pe linia standurilor. Eng şi Eriksson au putut să profite de acest moment pentru că, asemenea altor câţiva piloţi, efectuaseră deja pit stopul obligatoriu. Eng a trecut în frunte când grupul fruntaş a intrat la standuri pentru schimbarea pneurilor şi şi-a menţinut ritmul bun până la final. Wittmann, Spengler, Sheldon van der Linde (Shell BMW M4 DTM) şi Timo Glock (Germania, JiVS BMW M4 DTM) au coborât în clasament, după ce au fost în partea superioară a clasamentului înainte de neutralizare.
Declaraţii după cursa de sâmbătă
Rudolf Dittrich (director general BMW Motorsport pentru dezvoltarea vehiculelor): “Felicitări lui Philipp Eng pentru prima lui victorie în DTM şi BMW Team RBM pentru succesul din cursa de casă, în Belgia. Philipp a făcut o cursă bună, tactică, pe un circuit provocator şi neiertător, care este nou pentru noi. Acelaşi lucru este valabil şi pentru Joel Eriksson, care a completat dubla pentru echipa lui Bart Mampaey. Per total, am oferit o evoluţie de echipă bună cu toate cele şase maşini, am performat la un nivel remarcabil, iar patru BMW M4 DTM au intrat în Top 10. Din păcate, Marco Wittmann, Bruno Spengler, Sheldon van der Linde şi Timo Glock au fost ghinionişti cu momentul neutralizării şi ar fi reuşit mai bine dacă nu ar fi fost acel incident. Este plăcut să revii şi să fii primul pe podium, la 35 de ani după ce Harald Grohs a câştigat prima cursă din istoria DTM la Zolder pentru BMW şi la 25 de ani de când BMW a luat ultimul start DTM pe acest circuit.”
Philipp Eng (#25 ZF BMW M4 DTM, BMW Team RMR – calificări: locul 7, cursă: locul 1): “Îmi va lua ceva până îmi voi face ordine în gânduri. Victoria este o experienţă care îţi schimbă viaţa. Privind la cariera mea, am avut o perioadă grea ca să devin pilot oficial BMW şi să ajung în DTM. Sunt foarte mândru de realizarea mea de a fi pe lista câştigătorilor din cea mai bună şi mai dificilă competiţie de turisme din lume. Acum sunt cel mai fericit de pe planetă. Sunt recunoscător că pot concura pentru BMW şi pentru faptul că echipa mea, RBM, mă provoacă mereu să fiu mai bun. De acest lucru am nevoie. Aş vrea să dedic această victorie mentorului meu, Charly Lamm, care m-a ajutat foarte mult în aventura mea prin DTM. Acum sper să fiu plin de şampanie după fiecare cursă.”
Cursa a doua: Aflat pe locul al treilea o vreme, van der Linde a părut că va urca pe podium ,dar a retrogradat două locuri în ultimul tur. Bruno Spengler şi Joel Eriksson (CATL BMW M4 DTM) au încheiat şi ei în Top 10, ocupând locurile al şaptelea, respectiv al zecelea. Timo Glock a fost în dispută, dar a fost obligat să abandoneze chiar înainte de finalul cursei după ce o serie de dueluri i-a afectat maşina. În cele din urmă a fost clasat al 14-lea.
În turul 23, Marco Wittmann (Schaeffler BMW M4 DTM) a lovit spatele maşinii Audi a lui Robin Frijns (Olanda) în timpul disputei directe. Frijns a abandonat, moment în care pe circuit a intrat BMW M4 GTS DTM Safety Car. Wittmann a primit o penalizare drive-through şi a coborât până pe locul al 13-lea.
Declaraţii după cursa de duminică
Rudolf Dittrich (director general BMW Motorsport pentru dezvoltarea vehiculelor): “După două weekenduri de cursă din sezonul DTM 2019, putem fi foarte mulţumiţi. Am obţinut pole position în fiecare cursă, am câştigat două curse şi am obţinut un total de patru clasă pe podium. Acest lucru arată ce treabă bună a făcut pe timpul iernii fiecare dintre cei implicaţi în dezvoltarea noii maşini şi a motorului turbo. BMW Team RBM a avut parte de o etapă de casă fantastică la Zolder; după victoria lui Philipp Eng şi locul al doilea al lui Joel Eriksson în manşa de sâmbătă, am completat cu pole position pentru Sheldon van der Linde şi poziţia secundă a lui Philipp Eng în etapa de duminică. Felicitări lui Bart Mampaey şi echipei lui, dar şi lui Philipp pentru acest weekend senzaţional. Felicitări şi pentru Sheldon, care a intrat în cărţile de istorie ca cel mai tânăr pilot BMW care reuşeşte un pole position, la doar a patra cursă DTM a sa. Este păcat că a ratat primul său podium în cursă. După cele două curse din Belgia, suntem lideri la piloţi datorită lui Philipp. Ne propunem să continuăm momentul bun peste două săptămâni, la Misano.”
Philipp Eng (#25 ZF BMW M4 DTM, BMW Team RMR – calificări: locul 2, cursă: locul 2): “Astăzi a fost o cursă grea. De fapt, a fost una dintre cele mai dificile din cariera mea. După un start bun, am făcut o eroare în virajul al doilea şi am rulat drept. Apoi a trebuit să mă lupt pentru poziţie. Rezultatul arată că am făcut o treabă foarte bună în primule patru curse. Pot doar să mulţumesc tuturor celor de la BMW Motorsport şi din echipa mea pentru că am o maşină atât de fiabilă şi de rapidă – în calificări şi în cursă. Suntem fericiţi că am strâns 19 puncte şi că suntem lider în campionat, chiar dacă nu este decât o imagine de moment.”
Clasamente generale (etapa 2/9)
Piloţi: 1. Philipp Eng 59p; 2. René Rast 54p; 3. Marco Wittmann 43p; 4. Mike Rockenfeller 42p; 5. Nico Müller 41p; 6. Robin Frijns 31p; 7. Jamie Green 25p; 8. Bruno Spengler 24p; 9. Loïc Duval 22p; 10. Sheldon Van der Linde 21p; 11. Joel Eriksson 20p; 12. Timo Glock 20p; 13. Paul Di Resta 11p; 14. Jake Dennis 8p; 15. Pietro Fittipaldi 3p; 16. Ferdinand von Habsburg 2p; 17. Daniel Jucadella 2p.
Echipe: 1. Audi Sport Team Rosberg 79p; 2. BMW Team RMR 79p; 3. Audi Sport Team Abt Sportsline 72p; 4. BMW Team RMG 67p; 5. Audi Sport Team Phoenix 64p; 6. BMW Team RBM 41p; 7. R-Motorsport 1 19p; 8. R-Motorsport 2 4p; 9. WRT Team Audi Sport 3p.
Constructori: 1. Audi 213p; 2. BMW 186p; 3. Aston Martin 15p.
Cum vezi DTM 2019
Cursele din Deutsche Tourenwagen Masters pot fi urmărite live pe canalul YouTube oficial al competiţiei – transmisiunile sunt disponibile cu comentariu în engleză. De asemenea, sunt disponibile mai multe camere on-board live, dar şi transmisiuni live ale sesiunilor de calificări: https://www.youtube.com/user/DTMinternational.
Ce urmează
Următoarea etapă din Deutsche Tourenwagen Masters (DTM) va avea loc la 7-9 iunie, la Misano (Italia).