Bucureşti/Le Mans. BMW Team MTEK a încheiat Supersezonul din Campionatul Mondial FIA de Anduranţă (WEC) odată cu cursa de 24 de ore de la Le Mans (Franţa). Cele două BMW M8 GTE au încheiat pe locurile al 11-lea, respectiv al 14-lea în categoria LM GTE Pro.
#82 BMW M8 GTE – pilotat de Jesse Krohn (Finlanda), António Félix da Costa (Portugalia) şi Augusto Farfus (Brazilia) – a luat startul de pe poziţia a cincea, dar nu a reuşit să-şi menţină locul pe măsură ce cursa a progresat, trecând linia pe poziţia a 11-a după 335 de tururi. Maşina #81, care i-a avut la volan pe Martin Tomczyk (Germania), Nick Catsburg (Olanda) şi Philipp Eng (Austria), a terminat a 14-a. Ambele maşini au pierdut timp pe timpul nopţii şi spre finalul cursei, după ce au efectuat opriri pentru reparaţii impuse de problemele tehnice. Victoria în categoria LM GTE Pro a revenit #51 Ferrari.
BMW Team MTEK a sărbătorit două podiumuri pe parcursul acestui Supersezon. BMW M8 GTE a încheiat pe locul al doilea al categoriei LM GTE Pro la Fuji (Japonia) şi la Sebring (SUA).
Cu ocazia cursei de la Le Mans, BMW a celebrat a 20-a aniversare a victoriei reuşite în 1999 în clasamentul general, cu BMW V12 LMR. De asemenea, a fost şi a 80-a aniversare a primei victorii de clasă a unui model BMW, reuşită de BMW 328. Ambele maşini au efectuat un tur de paradă pe Circuit de la Sarthe înainte de start cursei.
Reacţii după Cursa de 24 de ore de la Le Mans
Jens Marquardt (director BMW Group Motorsport): “Ultima etapă din Supersezon a fost, fără îndoială, una dificilă. Înainte de cursă, ştiam deja că circumstanţele de la Le Mans nu vor face lucrurile mai uşoare pentru noi. Şi aşa avea să fie. Foarte curând, a devenit clar că nu vom putea menţine ritmul cu liderii. Încă din primul tur, piloţii noştri au mers la limită, ceea ce a supus componentele unui stres ridicat încă din start. Aceasta a dus la dificultăţi tehnice în a doua treime a cursei , care ne-au costat mai mult timp şi au însemnat că un rezultat de top nu este posibil. Cu toate acestea, întreaga echipă a dat totul, până la ultimul tur, chiar dacă ne-ar fi plăcut să părăsim Le Mans cu un rezultat mai bun. Respectul nostru pentru toţi cei care au dat totul în aceste circumstanţe dificile. Acum spunem “Au revoir, Le Mans” – şi rămas bun Campionatului Mondial FIA de Anduranţă. Multe mulţumiri BMW Team MTEK, ACO şi WEC. Mai presus de orice, dorim să mulţumim numeroşilor fani care au oferit un sprijin deosebit proiectului nostru WEC de-a lungul anilor.”
Ernest Knoors (directorul echipei BMW Team MTEK): “A fost o cursă foarte dificilă pentru noi. Cu toate acestea, într-o cursă de 24 de ore, speri mereu să ai şansa de a îmbunătăţi. Nu a fost cazul nostru. Am avut şi una sau două probleme tehnice şi, în final, a fost despre a trece maşinile peste linia de sosire. Indiferent dacă pierzi sau câştigi, nivelul de muncă pe care echipa îl pune într-o cursă ca aceasta este acelaşi. Oamenii mei au demonstrat un angajament fantastic. Este păcat că nu am fost recompensaţi pentru acest lucru.”
António Félix da Costa (#82 BMW M8 GTE, locul al 11-lea): “Le Mans este special mereu. Am avut un start bun ca echipă, dar circumstanţele au făcut să nu avem ritmul necesar. Fiecare dintre noi s-a luptat din greu şi a dat totul. Desigur, există o anume tristeţe că părăsim WEC cu BMW M8 GTE. Mulţumiri întregii echipe BMW Team MTEK pentru timpul petrecut împreună. Noi provocări vor urma – următoarea pentru mine va fi chiar weekendul următor, în Formula E la Berna.”
Augusto Farfus (#82 BMW M8 GTE, locul al 11-lea): “A fost o cursă dezamăgitoare pentru noi. Am vrut să ne luăm adio cu un rezultat bun şi am încercat tot ce a fost posibil pentru a ne menţine în grupul fruntaş. Cu toate acestea, nu am avut ritmul necesar. Problema tehnică de pe timpul nopţii nu a fost cea care a făcut diferenţa. M-am bucurat de proiectul BMW M8 GTE în WEC. Multe mulţumiri tuturor de la BMW Team MTEK. Echipa a făcut o treabă foarte bună.”
Jesse Krohn (#82 BMW M8 GTE, locul al 11-lea): “În general, debutul meu la Le Mans a fost o experienţă fantastică pe care nu o voi uita niciodată. Din păcate, a fost dificil pentru noi din punct de vedere sportiv. Echipa a lucrat din greu şi nu a reuşit rezultatul pe care îl merita. Acum merg direct la Nürburgring. Sper ca lucrurile vor merge mai bine pentru mine acolo.”
Martin Tomczyk (#81 BMW M8 GTE, locul al 14-lea): “Din păcate, Le Mans 2019 nu a fost de succes pentru noi. Circumstanţele au fost dificile şi a trebuit să dăm totul chiar şi pentru jumătate de şansă de a ne menţine lângă lideri. Apoi, problemele tehnice ne-au costat mult timp. În ciuda acestui fapt, a fost bine pentru echipă că am ajuns la sosire, mai ales după munca asiduă depusă. Privind înapoi, programul nostru WEC a avut numeroase suişuri şi coborâşuri. Punctul culminant pentru mine a fost locul al doilea din cursa de 1.000 de mile de la Sebring. Aş fi vrut să obţin un rezultat bun şi în cursa de 24 de ore de la Le Mans, dar, din fericire, am încă o şansă în weekendul următor, la Nürburgring.”
Nick Catsburg (#81 BMW M8 GTE, locul al 14-lea): “A fost o cursă grea. Nu am avut ritm, aşa că a trebuit să pilotăm la maximum, iar acest lucru a dus la probleme tehnice. Desigur, să petreci atât de mult timp la standuri înseamnă că nu ai nici o şansă de a obţine un rezultat bun la Le Mans. Per total, mă bucur că am făcut parte din proiectul WEC şi din BMW Team MTEK. Din păcate, nu am avut succesul la care am sperat. Acum privesc cu încredere spre următoarea mea cursă favorită cea de 24 de ore de la Nürburgring, în weekendul următor.”
Philipp Eng (#81 BMW M8 GTE, locul al 14-lea): “Per total, a fost o nouă săptămână deosebită la Le Mans. Este păcat că nu am putut-o completa cu un rezultat bun. În general, BMW M8 GTE a rulat bine, dar, din păcate, nu am avut ritmul necesar pe liniile drepte. A trebuit să rulăm la limită, ceea ce a suspus componentele maşinilor la un stres maxim. Multe mulţumiri BMW Motorsport şi BMW Team MTEK pentru că mi-au permis să fiu parte a acestui proiect încă de la început.”