la cursa de 12 ore de la Hungaroring
Echipa ce foloseşte un model 120d a încheiat pe locul al şaselea în clasamentul general
"BMW Team Hungary with EfficientDynamics" s-a impus în clasamentul categoriei diesel la cursa de anduranţă din Ungaria, cu durata de 12 ore, ce a avut loc la 10 octombrie. Echipa, care foloseşte un model BMW 120d, a încheiat pe un remarcabil loc al şaselea în clasamentul general. Modelul BMW 120d pilotat de László Palik, János Vida, Csaba Walter şi Gábor Wéber a parcurs 329 de tururi de-a lungul cursei, care a început la ora 10.00 şi s-a încheiat la ora 22.00 (ora locală). Viteza medie a echipajului maghiar a fost de 119,660 km/h, cel mai rapid tur a fost parcurs cu timpul de 2:00,850, iar viteza maximă atinsă a fost de 201 km/h. Echipajul, care a făcut doar şase opriri la standuri, nu a întâmpinat nici un fel de probleme tehnice pe durata celor 12 ore, iar maşina BMW 120d cu numărul de concurs 33 a avut o evoluţie perfectă.
Celelalte maşini înscrise de Schubert Motorsport (care a şi asigurat asistenţa echipei maghiare), BMW Z4 M Coupé şi BMW 320d, au realizat rezultate de excepţie. Modelul Z4 M, pilotat de un echipaj din Germania, Norvegia şi Danemarca, a câştigat cursa, în timp ce versiunea 320d, care s-a dovedit un adversar serios pentru echipajul maghiar, a terminat pe locul al şaptelea în ierarhia generală şi pe a doua treaptă în cea a categoriei diesel, după BMW Team Hungary.
Organizatorii olandezi au folosit ca Safety Car pentru această cursă un automobil BMW. Din fericire, de-a lungul celor 12 ore nu au fost incidente majore. Modelul X6 xDrive50i a fost trimis în cele din urmă pe circuit o dată cu apariţia ploii după lăsarea întunericului.
În timpul calificărilor ce au avut loc vineri, BMW Team Hungary with EfficientDynamics a stabilit un timp de 2:00,217, ceea ce a reprezentat pole position pentru categoria D2.
Echipajul maghiar s-a calificat pe locul al 11-lea, înaintea modelului BMW 320d aliniat de Schubert Motorsport 2, într-o sesiune în care cerul a fost înnorat, dar pista s-a menţinut uscată. Piloţii s-au întâlnit cu o scurtă aversă în ziua cursei şi, chiar dacă cerul s-a menţinut înnorat, asfaltul s-a uscat, iar pneurile de ploaie nu au fost necesare. Csaba Walter a luat startul la ora 10.00, de pe locul al 11-lea. Printr-un pilotaj atent şi fără nici un fel de probleme în timpul intrărilor la standuri, el a reuşit să urce până pe locul al optulea în clasamentul general. László Palik a preluat apoi volanul şi, graţie evitării oricăror erori, a îmbunătăţit poziţia, ceea ce a făcut posibil ca Gábor Wéber şi apoi János Vida să se menţină pe locul al şaptelea. În momentul în care un automobil Porsche a ieşit din cursă în timpul după-amiezii, echipajul maghiar a mai urcat un loc, pe al şaselea, înaintea modelului BMW 320d înscris de Schubert Motorsport. Cele două maşini rivale s-au implicat într-un duel interesant, în care tensiunea a fost mai mereu prezentă. În final, după cele 12 ore de cursă, ecartul dintre cele două echipaje a fost de numai patru secunde. Cvartetul din Ungaria a fost cel care s-a impus în cele din urmă în această dispută, în care consumul redus al modelului 120d a jucat un rol foarte important.
Csaba Walter, care a câştigat clasamentul clasei şi la ediţia anterioară a cursei de 12 ore de la Hungaroring, a fost foarte mulţumit de rezultat: "Toţi membrii echipei au făcut ceea ce trebuiau să facă: mecanici, piloţi şi toţi ceilalţi care i-au susţinut. Maşina a funcţionat perfect şi a înregistrat aproape acelaşi timp în fiecare tur. Tactica remarcabilă şi schimbările reuşite au contribuit la acest rezultat de excepţie. Sunt foarte fericit."
Modelul de curse BMW 120d
Date tehnice:
Lungime: 4.227 mm
Lăţime: 1.845 mm
Înălţime: 1.360 mm
Ampatament: 2.660 mm
Ecartament: 1.650 mm
Masa maşinii: 1.135 kg (cu pilot)
Rezervor / combustibil: 100 litri, motorină
Şasiu / caroserie: construcţie unitară din oţel, cu celulă de securitate sudată, realizată din tuburi de oţel deosebit de rigide
Transmisie: cutie de viteze manuală, 6 trepte
Suspensie: ax cu arcuri şi dublu braţ, cu bară antiruliu reglabilă (faţă)
ax cu multibraţ, cu bară antiruliu reglabilă (spate)
Amortizoare: Sachs, reglabile, cu patru poziţii
Motor:
Tip: diesel, cu patru cilindri în linie, cu turbocompresor pe evacuare
Capacitate: 1.995 cmc
Alezaj x cursă: 84 mm x 90 mm
Raport de compresie: 15:1
Putere maximă: 245 cp @ 4.200 rpm
Cuplu maxim: 450 Nm @ 3.000 rpm
Turaţie maximă: 5.000 rpm
Electronică:
Gestiune a motorului: electronică DDE, monitorizare pe alimentare
{mosloadposition user9} {mosloadposition user10}