Dupa o prestaţie foarte bună, echipa ungară a terminat cursa de 24 ore de la Nürburgring pe poziţia a 5-a în clasa sa şi pe locul al 55-lea în clasamentul general,
"BMW Team Hungary with EfficientDynamics" a reuşuşit să obţină ceea ce şi- propus pentru cursa de 24 ore ce a avut loc pe varianta Nordschleife a circuitului Nürburgring, la 23-24 mai 2009. În ciuda problemelor de natură tehnică, echipa, care a utilizat o versiune preparată a modelului BMW 120d, a încheiat pe locul al cincilea în categoria sa şi pe poziţia a 55-a în clasamentul general, ceea ce reprezintă un rezultat remarcabil dacă ţinem cont că a fost prima evoluţia a echipei într-o cursă de acest gen. Chiar şi inginerii de cursă de la uzină au fost impresionaţi de cel mai rapid tur al echipei, pe care l-a reuşit Gábor Wéber în timpul zilei de duminică. Timpul de 9 minute şi 42 de secunde a fost cel mai rapid tur din toate timpurile realizat pe Nordschleife cu un BMW 120d.
Din păcate, problemele tehnice au apărut încă de la startul cursei, dar Csaba Walter, primul pilot în cockpit, a îmbunătăţit ritmul de la un tur la altul şi foarte repede a redus deficitul de două tururi care îl separa de ceilalţi competitori. La câteva ore după start, maşina, cu Gábor Wéber în spatele volanului, a trecut pe locul al cincilea în clasamenul categoriei.
Schimbarea piloţilor, atunci când maşina a fost realimentată şi cauciucurile au fost înlocuite, a decurs fără nici un fel de probleme de fiecare dată. Membrii Schubert Motorsport, care au dezvoltat modelul de curse BMW 120d, au conlucrat cu mecanicii maghiari de la Főnix Motorsport şi au realizat schimburi excelente. Piloţii au făcut ca reglajele maşinii să devină funcţionale în cel mai scurt timp pentru a obţine timpi din ce în ce mai buni. În ciuda condiţiilor pe timp de noapte, Gábor Wéber şi Csaba Walter au obţinut timpi excelenţi, sub limita a zece minute pe un tur de circuit. Spre marea bucurie a echipelor şi a celor peste 200.000 de spectatori, vremea însorită de la startul cursei s-a menţinut pe duarata celor 24 de ore, cu o singuă excepţie când o aversă scurtă s-a abătut asupra unei secţiuni a circuitului. Astfel, BMW Team Hungary a putut evolua pe întreaga durată a cursei cu pneuri de vreme uscată. János Vida a fost singurul care, ocazional, a întâmpinat dificultăţi din cauza vizibilităţii reduse şi a tracţiunii.
Echipa – formată din László Palik, János Vida, Csaba Walter şi Gábor Wéber – a părut să aibă şanse mai mari pe timp de noapte şi la primele ore ale zilei, când a preluat conducerea categoriei (D1T) în mai multe rânduri. În primele ore ale dimineţii şansa părea să surâdă pentru echipa maghiara. Totuşi, problemele tehnice au repărut, iar BMW Team Hungary a trebuit să refacă o defecţiune apărută duminică dimineaţă. Oprirea la standuri a însemnat o pierdere de o oră şi 40 de minute faţă de ceilalţi concurenţi. Imediat ce problema a fost rezolvată, Walter, Vida, Palik şi iarăşi Walter au făcut tot ce a fost posibil să reducă ecartul faţă de ceilalţi şi să-şi îndeplinească obiectivul de a termina cursa. În final, echipa a reuşit să parcurgă 126 de tururi, cu o viteză medie de 137 km/h, iar cel mai bun tur a fost acoperit în mai puţin de nouă minute şi 42 secunde, ceea ce a făcut ca "BMW Team Hungary with EfficientDynamics", Schubert Motorsport şi BMW Motorsport să fie satisfăcute şi mândre de rezultatul obţinut.
Directorul executiv BMW Ungaria, Henning Putzke, care a asistat din standuri la evoluţia echipei, a fost foarte mândru de performanţele acestei. "Am realizat ceea ce ne-am propus", a spus el. "Sunt foarte mulţumit de rezultat pentru că am încheiat în prima treimea a clasamentului, înaintea unor modele Aston Martin sau Porsche. Am avut două probleme tehnice bizare, care, din păcate, se petrec o singură dată în curse şi care ne-au costat două ore. Dar, graţie tehnologiei BMW EfficientDynamics, am fost nevoiţi să trecem mai rar pe la standuri, iar timpii petrecuţi la boxe au fost fantastici, ceea ce a însemnat că am fost capabili să ne redobândim poziţia şi în final să încheiem pe locul al 55-lea."
Membrii echipei vor reveni în acţiune, cu aceeaşi maşină, în cursul toamnei, când ei vor participa pe teren propriu, în cursa de 12 ore ce va fi organizată la Hungaroring, la 9 octombrie.
{mosloadposition user10}