De la idee la echipament de serie în automobil în doar câteva luni: BMW Group şi compania start-up elveţiană AirConsole au lansat în timp record o soluţie dezvoltată în comun pentru jocurile în maşină. Din iulie, conducătorii şi pasagerii BMW pot să-şi petreacă timpul cu jocuri pe computer pe ecranul central curbat al automobilului în timpul pauzelor, folosindu-şi smartphone-urile drept controler. Funcţia este disponibilă pentru prima dată odată cu lansarea noului BMW Seria 5 şi va fi oferită succesiv pentru alte modele*. Această colaborare inovatoare dovedeşte succesul modelului de client de risc dezvoltat de producătorul auto pentru BMW Startup Garage.
Acces rapid la idei de start-up pentru BMW Group
Caracteristica specială a acestei forme de colaborare este că fondatorii îşi păstrează acţiunile în compania lor, deoarece BMW nu participă ca investitor, ci sub formă de client (“client de risc”). “Startup Garage promovează integrarea tehnologiilor start-up de ultimă generaţie în întreaga organizaţie”, spune Toni Plöchl, director cercetare&dezvoltare start-up la BMW. BMW sprijină companiile start-up cu competenţa a unui grup auto internaţional şi, în schimb, obţine acces rapid la idei noi.
“A fost impresionant cât de repede am reuşit să lucrăm cu departamentul de cercetare BMW ca rezultat al BMW Startup Garage. Aceasta a fost singura modalitate de a obţine cât mai repede posibil soluţia AirConsole pentru jocurile în maşină de la prototip, la echipare de serie BMW”, spune Anthony Cliquot, directorul executiv al N-Dream, compania din spatele AirConsole.
BMW a beneficiat şi de abordarea companiei start-up. Plöchl: “Mulţumită modelului de <>, prototipul funcţional a fost finalizat în timp record. Acest lucru demonstrează agilitatea şi eficacitatea abordării noastre”.
Nou număr-record de proiecte, creştere suplimentară planificată
Anul trecut, BMW Startup Garage a finalizat un total de 32 de proiecte-pilot cu companii start-up de top. De la înfiinţarea Startup Garage, 20 de companii start-up au reuşit să devină furnizori constnaţi în urma proiectului-pilot.
Jocurile în maşină cu AirConsole sunt primul proiect de dezvoltare care a făcut saltul în modelele de producţie şi poate fi experimentat direct de clienţi în automobilele lor. În alte domenii, cum ar fi producţia, au fost deja implementate proiecte, de exemplu, în ceea ce priveşte condusul autonom în incinta fabricii. Pentru a creşte eficienţa logistică, automobilele se deplasează independent în zona de asamblare şi apoi în zonele de parcare logistică – în siguranţă şi fără şofer. În acest proiect, BMW Group colaborează cu companiile start-up Seoul Robotics (Coreea de Sud) şi Embotech (Elveţia).
“În 2023, dorim să depăşim şi mai mult numărul-record actual de proiecte-pilot cu companii start-up”, anunţă Plöchl. “Companiile start-up care au idei atât de grozave precum jocurile în maşină şi se concentrează pe experienţe captivante în automobil şi alte subiecte legate de digitalizarea mobilităţii pot aplica oricând la programul client de risc.” În plus, activităţile internaţionale vor fi extinse ca parte a programului. “În prezent, SUA este de interes deosebit pentru noi”, spune Plöchl. Acolo, BMW are deja două birouri de tehnologie, în Mountain View şi Greenville. Cu toate acestea, cooperările cu BMW Startup Garage sunt posibile şi în alte locaţii Tech Office din Tel Aviv (Israel), Singapore, Shanghai (China), Seul (Coreea de Sud) şi Tokyo (Japonia).
* În echiparea standard: BMW Seria 7, BMW iX, BMW i4 produse din 07/23; BMW X5, BMW X6, BMW X7, BMW XM, BMW X5 M, BMW X6 M produse din 08/23. Alte modele BMW vor urma treptat. Alte automobile care pot fi actualizate la sistemul de operare BMW 8.5 la o dată ulterioară prin Remote Software Upgrade includ: BMW Seria 7 produs din 07/22; BMW iX produs din 03/23; BMW X5, BMW X6, BMW X7, BMW XM, BMW X5 M, BMW X6 M produse din 04/23.