● Anual, interacţiuni cu peste 1.500 de companii start-up din circa 30 de ţări ● Modelul “venture client” oferă tuturor afacerilor acces direct la inovaţiile start-up ● Birourile Tehnologice BMW Group, localizate în hotspoturile tech de pe mapamond, caută companii start-up ● Red Dot Award: Product Design 2019 pentru arhitectură de interior şi design interior ●
Bucureşti/München. De-a lungul ultimilor patru ani, BMW Startup Garage – parte a diviziei de Cercetare, Tehnologii Noi şi Inovaţie a companiei – a monitorizat cele mai inovatoare companii start-up din domeniu, ceea ce a permis BMW Group să profite rapid şi direct de potenţialul lor. Până acum, peste 50 de companii de tehnologie promiţătoare au participat în program. “Companiile start-up ne ajută să obţinem o înţelegere şi mai bună a modului în care mobilitatea personală, conectată şi durabilă va arăta în lumea de mâine, să venim cu soluţiile necesare şi astfel să continuăm să fim lideri în inovaţie şi tehnologie”, a declarat Bernhard Schambeck, director al BMW Startup Garage. Anual, BMW Startup Garage discută cu peste 1.500 de companii start-up de pretutindeni. Dacă primele impresii arată că o anumită inovaţie a unui start-up este de interes potenţial pentru BMW Group, atunci ea este examinată în detaliu. Între 600 şi 800 de companii start-up sunt analizate anual şi este luată o decizie pe baza dezvoltării lor durabile este luată pentru includere în programul BMW Startup Garage.
“Ne străduim să aducem cele mai bune companii start-up din lume în programul nostru”, a explicat Melanie Rösler, responsabilă pentru programul BMW Startup Garage. “Căutăm inovaţii ale start-up-urilor care vor aduce beneficii substanţiale pentru produsele, serviciile, sistemele şi procesele noastre.” În loc să urmeze o abordare de fond de investiţii, BMW Startup Garage se bazează pe un model de “venture client”. La începuturile lor, multe companii start-up încă nu aveau un produs vandabil. Tocmai în această fază de risc foarte mare, companiile au primit comenzi de la BMW Startup Garage, de aici şi termenul “venture client”. Obiectivul principal al programului este dezvoltarea unui prototip de lucru ca parte a unui proiect-pilot. BMW Group profită de avantajele accesului timpuriu la inovaţiile şi oportunităţile de a personaliza tehnologia înainte de a fi gata pentru lansare. În acelaşi timp, companiile start-up obţin cunoştinţe valoroase în procesele auto, sunt capabile să dezvolte o reţea de contacte în industrie şi primesc sfaturi cu privire la modul de rafinare a planurilor de afaceri pentru a le ajuta să câştige un loc în industria auto.
În căutarea de companii start-up în întreaga lumea
Reţeaua BMW Group pentru căutarea tehnologiei are o audienţă globală. BMW Startup Garage foloseşte echipe mici, dar agile, aflate în hotspoturile tehnologice internaţionale. Acum are angajaţi care lucrează la Birourile Tehnologice ale BMW Group din Silicon Valley, Shanghai, Seul şi Tokyo. Şi, în cel de-al treilea trimestru din 2019, acestora li se va alătura Tel Aviv.
Dacă BMW Startup Garage s-a concentrat iniţial în special pe inovaţii pentru produsele şi serviciile BMW Group, programul a fost extins din 2018 către inovaţii start-up pentru toate departamentele de afaceri. “Gama largă de teme de care ne ocupăm face ca activitatea noastră de la Garage să fie foarte atractivă şi provocatoare”, a declarat Alexandra Renner, director pentru start-up în cercetare şi dezvoltare. “Destul de uşor, o zi de muncă normală poate însemna o dimineaţă în care creăm un interior al viitorului cu ajutorul companiilor start-up, după care după-amiaza ne mutăm atenţia asupra inovaţiilor pentru condus autonom.” În total, 26 de companii start-up au parcurs programul BMW Startup Garage în 2018.
Beneficii pe termen lung pentru companiile start-up, dar şi pentru BMW Group
Sprijinul oferit companiilor start-up pe parcursul programului este susţinut de patru piloni: Build (construieşte), Sell (vinde), Learn (învaţă) şi Network (relaţionează). Build şi Sell implică executarea proiectului-pilot şi elaborarea unui plan de afaceri. Unul dintre elementele pilonilor Network şi Learn este evenimentul Deep Drive Days, în cadrul căruia atelierele şi discursurile principale oferă companiilor start-up ocazia de a împărtăşi idei şi de a relaţiona pe termen lung cu angajaţi din diferite departamente ale BMW Group. Toţi cei patru piloni ai programului sunt concepuţi să contribuie la consolidarea relaţiilor de afaceri de lungă durată cu BMW Group.
“Abordarea «venture client» dă rezultate, aşa cum putem vedea de la fostele companii start-up care continuă să contribuie cu tehnologii de ultimă oră la proiectele ulterioare ca furnizori ai BMW Group”, a concluzionat Bernhard Schambeck. Lunewave şi QC Ware sunt doar două dintre numeroasele companii start-ul care au lucrat la alte proiecte ca parteneri ai BMW Group după ce au participat la program.
În proiectul-pilot iniţiat ca parte a programului BMW Startup Garage 2018, Lunewave s-a remarcat prin noua tehnologie cu senzori revoluţionară. Inginerii de la Campusul de Condus Autonom lucrează acum împreună cu Lunewave la un proiect de predezvoltare pentru îmbunătăţirea suplimentară a conceptului cu senzori, unul de pionierat.
Computerele Quantum pot fi utilizate pentru a determina tipul de probleme complexe pentru care supercomputerele din prezent ar avea nevoie de ani ca să le facă faţă. BMW Group a recunoscut rapid potenţialul acestei tehnologii. BMW Startup Garage a colaborat cu QC Ware pentru a realiza diferite studii de fezabilitate cu accent pe utilizarea calculului cuantic pentru anumite probleme, precum optimizarea meseriilor realizate de roboţi pe linia de producţie. Proiect ulterioare sunt deja pregătite pentru 2019. “Multe dintre inovaţiile companiilor start-up din proiectele-pilot sunt atât de atractive şi vizionare încât este o misiune dificilă pentru noi să nu vorbim mai mult despre ele. Aşteptăm cu nerăbdare inovaţiile care în anii următori îşi vor face loc în producţia de serie şi în procesele noastre”, a adăugat Schambeck.
Red Dot Award pentru design interior inventiv
Colaborarea activă cu companiile start-up necesită medii de lucru inovatoare, care inspiră. Acestui aspect i-a fost acordată o atenţie deosebită încă de la începutul designului sediului BMW Startup Garage de la Centrul de Cercetare şi Tehnologie al BMW Group de la Garching, în apropiere de München. Acum, utilizarea excelentă a spaţiului a primit mult râvnitul Red Dot Award: Product Design 2019 la categoria arhitectură de interior şi design interior. BMW Startup Garage dispune de un concept de “cameră-în-cameră” ridicat, cu un atrium spaţios care dublează suprafaţa de prezentare, plus spaţiile de lucru suplimentare pentru brainstorming şi o zonă de întâlniri mare. Spaţiile de lucru sunt localizate la diferite niveluri în cadrul camerei, ceea ce permite angajaţilor şi vizitatorilor să se bucure de intimitate vizuală şi acustică într-un spaţiu în plan deschis.
BMW Startup Garage @ Bits & Pretzels 2019
Conferinţa Bits & Pretzels este una dintre cele mai importante platforme pentru fondatori de afaceri, investitori şi inovatori din lumea întreagă. Anul acesta, BMW Startup Garage va avea din nou propriul eveniment la München, ca parte a Bits & Pretzels Startup Night. Obiectivul evenimentului este acela de a încuraja socializarea între participanţi, pe de-o parte, şi cu echipa BMW Startup Garage şi specialiştii din diferite departamente ale BMW Group, pe de altă parte. Anul trecut, au fost aproximativ 300 de participanţi, inclusiv circa 100 de companii start-up. Informaţii privind înregistrarea vor fi afişate în timp util pe site-ul BMW Startup Garage.