BMW devine primul brand care utilizează tehnologia inovatoare de augmented reality a Snapchat, aflată în teste. Noile canare de comunicare subliniază poziţionarea noului BMW X2, dedicat unui public extrovertit şi cu spirit tânăr
Bucureşti/München. Utilizatorii de smartphone-uri pot experimenta primul BMW X2 din istorie, oriunde şi chiar înainte de lansarea pe piaţă – mulţumită colaborării BMW – Snapchat. Astfel, BMW devine primul brand din lume care exploatează potenţialul noului filtru “Augmented Trial” de la Snapchat.
Începând de astăzi, fanii din întreaga lume pot utiliza tehnologia augmented reality pentru a vizualiza şi a configura un model 3D realist al celui mai recent membru al familiei BMW X. La începutul comunicării de la sfârşitul lunii octombrie, BMW a ajuns deja la o audienţă de milioane de oameni din Europa cu filtrul BMW X2 în Galvanic Gold.
Prin intermediul Snapchat, BMW îşi extinde activităţile de marketing într-un mediu inovator şi distractiv, care este deosebit de popular în rândul persoanelor creative şi atrase de tehnologie. Fiind cel mai nou membru al familiei BMW X, BMW X2 se adresează clienţilor tineri şi cu spirit tânăr, extrovertiţi şi activi care preţuiesc individualitatea şi stilul de viaţă. Aplicaţiile inovatoare precum Snapchat sunt o parte integrantă a lumii lor digitale.
Campania BMW X2 – “Fii cel care îndrăzneşte” – foloseşte o gamă de noi canale de comunicare digitală pentru a ajunge la fanii BMW din întreaga lume, în conformitate cu noua orientare a mărcii pe “Plăcerea de a conduce” mai tinerească. Comunicarea BMW are o abordare mult mai mai proaspătă, cu o tonalitate nouă care explorează canalele neaşteptate.
“Snapchat este tânăr şi modern – care se potriveşte perfect BMW şi BMW X2. Îmbunătăţim experienţa digitală a utilizatorilor Snapchat prin conţinutul pe care îl găsesc atrăgător, cu o valoare ridicată a recunoaşterii. Am vrut să ne inserăm într-un mod organic în mediul Snapchat şi în lumea utilizatorilor săi. Acesta este cel mai semnificativ mod de a ne adresa fanilor într-un stil care se potriveşte canalului şi grupului-ţintă “, explică Jörg Poggenpohl, director Digital Marketing BMW.
Prin experienţa BMW X2, BMW devine primul brand care utilizează filtrul Snapchat Augmented Trial, îmbogăţind realitatea cu conţinut digital. Un clip scurt, prezentat între “stories” postate de utilizatori sau în zona “discover”, direcţionează atenţia utilizatorilor Snapchat către noul BMW X2. Dacă utilizatorul acceptă invitaţia “swipe up”, camera telefonului este activată. Aplicaţia integrează automat un model 3D al BMW X2 în câmpul vizual al camerei. În acest fel, utilizatorii pot experimenta deja noul BMW X2, aproape oriunde în lume, înainte de a ajunge în showroomurile BMW. Modelul 3D este integrat realist în mediul înconjurător, iar utilizatorii pot merge în jurul automobilului pentru a-l admira din toate unghiurile. De asemenea, pot utiliza aplicaţia pentru a schimba culoarea caroseriei.
Un filtru special pentru “selfies”, care colorează faţa în nuanţa exclusivă BMW X2 Galvanic Gold, a fost disponibil la începutul campaniei de comunicare BMW X2, la începutul lunii noiembrie, pentru utilizatorii Snapchat din Germania, Franţa, Italia, Spania şi Marea Britanie şi s-a dovedit un succes imens: filtrul a fost utilizat de peste 40 de milioane de ori de mai mult de 13 milioane de Snapchatters. De asemenea, aceştia au ales să se joace cu filtrul BMW pentru o medie de aproape 24 de secunde şi au creat peste 2,5 milioane Snaps cu filtrul BMW X2 Galvanic Gold Face.
Pe lângă Snapchat, campania “Fii cel care îndrăzneşte” pentru BMW X2 foloseşte multe alte canale de marketing digital. La începutul comunicării în luna octombrie, potenţialii clienţi şi fanii au putut experimenta BMW X2 într-o aplicaţie inovatoare de realitate mixtă cu Microsoft HoloLens. De asemenea, BMW este primul brand auto care utilizează augmented reality în aplicaţia Shazam atât de populară. Începând de acum şi până la lansarea pe piaţă în martie 2018, vor continua parteneriatele cu aplicaţiile şi serviciile de internet populare.
Agenţie: Lead digital – Jung von Matt