• BMW Seria 6 Cabriolet: o referinţă de design, dinamică şi lux în segmentul exclusiv al decapotabilelor cu 2+2 locuri.
• Interpretare autentică pentru valorile clasice ale mărcii BMW.
• Legende ale motorsportului şi maşini de vis exclusiviste au conturat istoria modelului.
La noul BMW Seria 6 Cabriolet, plăcerea condusului este definită de o tehnologie avangardistă, dar şi de un design puternic marcat de tradiţia mărcii. Timp de mai bine de 70 de ani, modele sport decapotabile care purtau emblema BMW au reprezentat o referinţă pentru dinamica excepţională şi plăcerea exclusivistă a condusului. Istoria extraordinară a cabrioletelor include legendarul BMW 328 – cu a sa celebră victorie în cursa Mille Miglia din 1940 -, şi emblematicul BMW 507 din anii ’50 şi ajunge până la predecesorul noului BMW Seria 6 Cabriolet, un model dinamic şi avangardist.
Prin caracteristicile de dinamică, inovaţiile revoluţionare şi designul impresionant, cabrioletele de la BMW au simbolizat încă de la început valorile clasice ale mărcii. Performanţele superioare au derivat din experienţa dobândită în motorsport, în timp ce tehnologia de ultimă oră şi echipamentele unice subliniază forţa inovatoare a companiei. Pe lângă toate acestea, caracterul premium al decapotabilelor BMW – aşa cum denotă şi designul lor – a făcut ca toate aceste modele să fie o prezenţă unică, elegantă pe şosele.
Modele cabriolet în perioada interbelică – de la BMW 327 la BMW 335 cu motorul clasic de şase cilindri.
Încă de la primul automobil produs, legendarul 3/15 Dixie, BMW a construit un model descoperit. Cu siguranţă cele mai renumite decapotabile ale mărcii din perioada interbelică au fost BMW 328 şi 327 (construite în perioada 1936 – 1940). Disponibile în versiunile coupé sport şi cabriolet, s-au impus ca cele mai exclusiviste modele BMW ale vremii. Modelul 328 Roadster a reprezentat baza pentru un coupé sport cu caroserie foarte uşoară, din aluminiu, cu care BMW a reuşit să obţină victoria în clasamentul general al legendarei curse Mille Miglia din 1940 şi să stabilească un record de viteză care avea să rămână neschimbat până la închiderea competiţiei în 1957.
Disponibil în versiune sedan şi cabriolet, BMW 335, era un model de statut, care oferea un confort deosebit. Lansat în 1939, acest cabriolet cu patru locuri dispunea de o ambianţă luxoasă în interior graţie folosirii tapiţeriei din piele şi a aplicaţiilor din lemn şi crom, în timp ce cutia de viteze complet sincronizată contribuia la îmbunătăţirea confortului călătoriei.
BMW 335 era propulsat de un motor cu şase cilindri dispuşi în linie, cu capacitatea de 3,5 litri, care furniza 90 CP. Începutul războiului a impus însă oprirea producţiei modelului BMW 335 după fabricarea a numai 410 unităţi, dintre care 158 cabriolet.
Experienţă exclusivă a condusului: BMW 502 Cabriolet cu primul motor V8 al Germaniei postbelice.
Deja recunoscut pentru motoarele cu şase cilindri în line, BMW a adus aceste propulsoare în prim plan la începutul anilor ’50. Acestea au echipat modelul BMW 501, producţia începând în 1952. Noile modele au primit supranumele de "Îngerul baroc" pentru stilul voluptuos al caroseriei, cu aripile faţă care se prelungeau mult spre în spate. După lansarea versiunii sedan, 1954 avea să consemneze lansarea variantelor coupé şi cabriolet pentru modelul BMW 501 într-o serie limitată de producţie.
Tot în 1954 avea să debuteze şi BMW 502. Construit pe aceeaşi platformă, noul model oferea un motor V8. Propulsorul integral din aluminiu dezvolta o putere maximă de 100 CP la o capacitate de 2,6 litri. Acesta a fost primul propulsor cu opt cilindri produs în Germania postbelică şi, în acelaşi timp, primul motor V8 fabricat de BMW. La acea vreme era unul din cele mai avansate motoare de pe piaţă prin conceptul de design ultra-uşor.
Stil emblematic, cu două şi cu patru locuri: BMW 503 Cabriolet şi BMW 507.
În paralel cu dezvoltarea continuă a modelelor 501 şi 502, BMW intenţiona şi realizarea unor automobile sport. În timp util pentru Salonul Auto de la Frankfurt din 1955 compania a pregătit două modele noi şi spectaculoase: BMW 503 Coupé şi BMW 507 Roadster. Ambele erau propulsate de motorul cu opt cilindri, care acum avea capacitatea mărită la 3,2 litri, ceea ce ducea puterea lui BMW 503 la 140 CP şi până la 150 CP pentru BMW 507. Având patru locuri, BMW 503 a fost disponibil şi ca versiune cabriolet. Cu dotări precum tapiţerie din piele şi geamuri acţionate electric, automobilul oferea o combinaţie exclusivă de lux şi design foarte elegant.
BMW 503 şi BMW 507 au fost realizate de tânărul designer german Albrecht Graf Goertz. Student al faimosului designer industrial Raymond Loewy, Goertz a reuşit să combine liniile laterale extinse şi secţiunile frontale puternice cu o eleganţă inspirată din şcoala de design italiană. Ambele modele din anii ’50, care aveau capotă prelungită, habitaclu dus mult în spate şi ampatament lung, au evidenţiat imediat noua amprentă a designului sportiv BMW. Aceste caracteristici sunt un exemplu definitoriu al eleganţei sportive care se regăseşte şi la BMW Seria 6 Cabriolet.
BMW 503 a fost un pionier al tehnicii din acea vreme: anumite componente ale caroseriei erau realizate din aluminiu, iar motorul V8 cu carter din aliaj propulsa atât versiunea cabriolet, cât şi cea coupé până la o viteză maximă de 190 km/h. Servofrâna era o dotare standard şi, cu începere din 1957, transmisia era fixată direct de motor, în timp ce schimbătorul de viteze a fost mutat, în premieră, de pe volan pe mijlocul podelei.
Plăcerea exclusivistă a condusului revine: BMW Seria 6 Cabriolet.
După încheierea ciclului de producţie al modelelor BMW 503 Cabriolet şi BMW 507, constructorul din München şi-a îndreptat atenţia, în anii ’60, către clasele de automobile mai mici pentru a dezvolta maşini decapotabile cu patru locuri. BMW 3200 CS – model unic cu acoperiş retractabil, produs pentru acţionarul majoritar al companiei, Herbert Quandt, în 1962 şi expus acum la BMW Classic – a demonstrat că designerii şi inginerii aveau o creativitate care ar fi putut fi extinsă fără nici un fel de probleme şi la alte modele cabriolet.
Dar situaţia din piaţă a dus la o strategie de dezvoltare complet diferită. După BMW 700 şi BMW 1600 în anii ’60 şi ‘70, plăcerea de a conduce descoperit avea să fie oferită prin modelele Serie 3 şi prin modelele roadster Z1, Z3, Z4, Z8.
Primul cabriolet BMW de mari dimensiuni avea să fie prezentat în 2004, o relansare impresionantă în acest segment exclusiv de automobile. La numai câteva luni după lansarea versiunii coupé, o variantă cabriolet a fost adăugată nouluil BMW Seria 6. Ambele modele au reprezentat renaşterea unei fascinaţii pentru automobile premium sportive, cu două uşi, care au evoluat dintr-o lungă tradiţie.
Prezentat în 2007, BMW 635d Cabriolet a marcat, de asemenea, o caracteristică unică pentru acest segment de automobile, de data aceasta în ceea ce priveşte eficienţa. Cel mai puternic şi cel mai sportiv motor diesel cu şase cilindri din lume, care atingea un maxim de 210 kW/286 CP, a adăugat o nouă latură plăcerii de a conduce în segmentul cabrioletelor premium. Între 2004 şi 2010, prima generaţie a modelului BMW Seria 6 Cabriolet a înregistrat vânzări de 49.053 unităţi.
Noul BMW Seria 6 Cabriolet întruchipează cerinţele ideale pentru continuarea acestei poveşti de succes. Acesta preia calităţile predecesorului şi le dezvoltă prin tehnologii de avangardă. Păstrează în acelaşi timp valorile automobilelor BMW decapotabile cu patru locuri şi le integrează într-o interpretare foarte modernă. Noul BMW Seria 6 Cabriolet păstrează trăsăturile clasice de design, aşa cum au fost definite de BMW 501, 502 sau 503 – capota alungită care inspiră putere şi prestanţă, habitaclu împins mult în spate, ampatamentul mărit pentru mai multă stabilitate pe şosea. În acelaşi timp oferă toate elementele pentru o călătorie luxoasă şi confortabilă, specifică unui Grand Tourer, dar oferă şi sportivitatea remarcabilă BMW.