Eficienţa şi plăcerea condusului create la Leipzig şi la Regensburg. Modelul aniversar al gamei BMW Seria 1 a fost înmânat la Salonul Auto de la Leipzig, la 12 aprilie 2010.
Cinci ani de la începerea producţiei, patru variante de caroserie şi de un milion de ori "Plăcerea de a conduce" în clasa compactă. Încă de la prima generaţie, BMW Seria 1 a reuşit să ajungă la un volum al producţiei ce se exprimă printr-un număr cu şapte cifre, ceea ce confirmă cu claritate statutul automobilului de best seller veritabil pe piaţa internaţională.
Pentru că a înregistrat un milion de unităţi vândute de la debutul pe piaţă în 2004, BMW Seria 1 reprezintă şi una din forţele principale ale succesului remarcabil pe care îl realizează liderul mondial al producătorilor de automobile premium.
Luni, 12 aprilie 2010, modelul aniversar a fost livrat către noul proprietar în cadrul unei ceremonii ce a avut loc la Salonul Auto de la Leipzig (Auto Mobil International / AMI).
Automobilul, un model BMW 118d cu caroserie în trei uşi, construit la uzina BMW din Leipzig, a fost livrat de către Frank-Peter Arndt, membru al Consiliului Director al BMW AG şi director de producţie, şi de Stanislaw Tillich, Primul Ministru al Landului Saxonia, către clientul originar chiar din Leipzig.
BMW Seria 1 oferă o combinaţie fără egal între plăcerea condusului sportiv şi eficienţa remarcabilă. Disponibil acum în variantele sedan cu trei uşi, sedan cu cinci uşi, coupé şi cabriolet, BMW Seria 1 se evidenţiază ca singurul automobil din segmentul compact ce dispune de tracţiune pe puntea spate. Tehnologia avansată a suspensiei – până în prezent, fără egal în această clasă – contribuie şi la garantarea plăcerii condusului la BMW Seria 1, atât de caracteristică pentru marcă.
Liderul producătorilor auto premium din Germania dovedeşte şi poziţia unică pe care BMW Seria 1 o are în faţa concurenţei prin noile concepte şi filosofii în ceea ce priveşte comunicarea. Tânăr, proaspăt, neconvenţional – acestea sunt atributele sub care modelul compact de succes din portofoliul BMW a fost prezentat încă de la început. Inovaţia a marcat şi campania de lansare în care a fost implicat celebrul broscoi Kermit, din Muppets Show, aflat la volanul automobilului, sau campania deosebit de dinamică ce a precedat lansarea BMW Seria 1 în SUA, în care modelul BMW Seria 1 a fost "trimis" dintr-un loc imaginar din Bavaria direct în SUA, pe o rampă uriaşă. În final, dar nu mai puţin important, campania de lansare a versiunii BMW Seria 1 Coupé sub titlul "Condensed Intensity" (Intensitate condensată) a fost aleasă cea mai bună reclamă de către Auto Trophy, revista auto din Germania.
BMW Seria 1 impune ritmul în reducerea consumului şi a emisiilor CO2.
Încă de la început, BMW Seria 1 a jucat un rol important în a oferi strategiei BMW EfficientDynamics un impact la scară largă pe piaţă. Gama largă de tehnologii BMW EfficientDynamics, printre care funcţia Auto Start Stop, indicator al punctului de schimbare al treptei de viteze recomandate, recuperarea energiei la frânare, servodirecţie asistată electric, precum şi alte componente auxiliare activate şi operabile inteligent – desigur, toate acestea disponibile în dotarea standard -, evidenţiază motorizările cu patru cilindri lansate pentru prima dată începând cu gama de modele a anului 2007 a BMW Seria 1.
De atunci, popularitatea continuă de care se bucură BMW Seria 1 a ajutat la reducerea consistentă atât a consumului de combustibil, cât şi a emisiilor CO2 ale flotei. De exemplu, în 2009, media emisiilor CO2 ale tuturor automobilelor produse de BMW Group şi înmatriculate în Europa a fost de 150 grame per kilometru, echivalentul unui consum de numai 5,9 litri/100 km. Încă o dată, aceasta face ca BMW să fie cu mult înaintea celor mai importanţi competitori din segmentul premium în privinţa gestiunii CO2 şi a controlului emisiilor.
Prin faptul că dispune de o gamă de modele mai largă ca niciodată, BMW Seria 1 accentuează încă o dată poziţia unică pe care o deţine în 2010 ca impunător al ritmului în clasa compactă – mobilitate eficientă combinată cu plăcerea superioară a condusului. Per total, cele patru versiuni de caroserie ale gamei BMW Seria 1 vin echipate acum cu o varietate de şase motoare pe benzină şi patru versiuni diesel. Puterea oferită variază de la 85 kW/115 CP pentru modelul de bază BMW 116d până la 225 kW/306 CP pentru cei doi performeri ai segmentului, BMW 135i Coupé şi BMW 135i Cabriolet.
În prezent, nu mai puţin de cinci modele ale gamei BMW Seria 1 se pot mândri cu un nivel al emisiilor CO2 de sub 120 grame per kilometru. Liderul absolut în ceea ce priveşte eficienţa şi gestiunea emisiilor este BMW 116d, al cărui motor diesel cu patru cilindri (capacitate 2,0 litri) furnizează un maxim al puterii de 85 kW/115 cp, vârful curbei de cuplu este atins la 260 Nm şi, în combinaţie cu diferite tehnologii BMW EfficientDynamics, consumul mediu de combustibil în ciclul de testare EU este de numai 4,4 litri/100 kilometri, în timp ce nivelul emisiilor CO2 este de 118 grame per kilometru.
Echilibrul neobişnuit de bun între plăcerea condusului şi economia de combustibil face ca BMW 116d să fie deosebit de atractiv şi pentru operatorii flotelor de companie şi de automobile comerciale. Imediat după lansarea pe piaţă, modelul diesel de bază al gamei BMW a înregistrat o victorie de clasă în campania pentru "Company Car of the Year 2009" (Maşina de companie a anului 2009). În acest concurs organizat în comun de publicaţia auto germană "Firmenauto" şi de compania de inspecţie tehnică DEKRA, BMW 116d a ocupat locul întâi în categoria automobilelor compacte.
Pe plan internaţional, BMW Seria 1 şi-a câştigat o reputaţie la fel de bine apreciată prin eficienţa supremă: încă din 2008, versiunea cu trei uşi a modelului BMW 118d a fost votată "World Green Car of the Year" (Maşina ecologică a anului în lume). Acest premiu special, oferit de un juriu internaţional format din jurnalişti auto, onorează automobilele şi tehnologiile care aduc o contribuţie specifică la reducerea emisiilor şi, în acest fel, simbolizează atenţia deosebită faţă de mediu a mărcii.
BMW 118d, propulsat de asemenea de un motor diesel cu capacitatea de 2,0 – puterea maximă furnizată este de 105 kW/143 CP -, este disponibil acum în toate variantele de caroserie ale gamei BMW Seria 1.
Calitate premium şi particularităţi inovatoare pentru o mai mare plăcere a condusului în clasa compactă.
Datorită calităţii premium fără compromisuri şi a gamei largi de particularităţi de model aproape unice în segmentul compact, BMW Seria 1 impresionează un segment şi mai mare de public. Un exemplu este ultima generaţie a excepţionalului sistem de control BMW iDrive, disponibil acum şi la BMW Seria 1. Conceput şi dezvoltat iniţial pentru clasa de lux, BMW iDrive asigură o gestiune deosebit de simplă şi intuitivă a funcţiilor de entertainment, comunicare, navigaţie şi confort.
Un alt punct de atracţie aproape unic în segmentul compact este gama foarte largă de sisteme de asistare a conducătorului şi de servicii de mobilitate pe care le oferă BMW ConnectedDrive. Astfel, BMW Seria 1 poate fi echipat cu particularităţi care fie nu sunt deloc disponibile la oricare din competitorii săi direcţi, fie sunt destinate exclusiv claselor superioare şi modelelor de lux. Acestea includ High-Beam Assistant (asistare a fazei lungi), faruri reglabile şi Park Assistant (asistare la parcare), precum şi utilizarea permanentă a internetului în automobil.
Când se află într-o călătorie, proprietarul unui model din gama BMW Seria 1 poate descărca în sistemul de navigaţie al automobilului, prin intermediul BMW Online, traseul stabilit în avans, ceea ce reuneşte imediat destinaţiile prin intermediul Google Local Search.
Producţia gamei BMW Seria 1 la uzina BMW din Leipzig – una foarte modernă, de altfel – se evidenţiază prin eficienţă, flexibilitate şi calitate – toate la cote maxime. Nivelul remarcabil de calitate reiese şi din valoarea reziduală a automobilului şi din fiabilitatea superioară, confirmate de mai multe ori în teste independente. Spre exemplu, în prezent, BMW 130i deţine poziţia de lider în clasamentul testelor auto de anduranţă realizate de revista germană "Auto Bild": după ce a parcurs o distanţă de 100.000 kilometri, această versiune sportivă a celui mai compact model BMW a înregistrat cel mai bun rezultat dintre toate automobilele testate în 2009. Prin faptul că a acordat calificativul 1+ (în Germania, nota 1 este cea mai mare) modelului BMW 130i, examinatorii profesionişti ai publicaţiei au catalogat maşina ca fiind "Best Auto Bild Endurance Test Car of All Times" (Cel mai bun automobil din toate timpurile la testul de anduranţă Auto Bild).
Uzina BMW din Leipzig joacă un rol important în planurile actuale şi de viitor ale producătorului numărul 1 de automobile premium din Germania. În prezent, atât BMW Seria 1, cât şi BMW X1 sunt construite la Leipzig. În acelaşi timp, uzina BMW din Leipzig este pregătită pentru fabricarea unui model de serie cu transmisie integral electrică, aflat în dezvoltare la BMW Group.
Prin aplicarea unor concepte flexibile ale timpului de lucru şi a unor sisteme de schimb, uzina BMW din Leipzig construieşte până la 700 de automobile pe zi, dar poate realiza şi mai mult în funcţie de cerinţele pieţei.
De când s-a început producţia la uzină în 2005, nu mai puţin de 662.000 de automobile au părăsit linia de fabricaţie. Numai în Germania, vânzările gamei BMW Seria 1 au atins un nivel de 336.017 unităţi de la lansarea acestui model.
{mosloadposition user10}