Bucureşti/Woodcliff Lake. În calitate de partener al expoziţiei internaţionale de artă Frieze New York pentru al cincilea an consecutiv, BMW Group are plăcerea de a prezenta încă o dată Frieze Sounds – un program experimental de instalaţie sonoră – atât în serviciul VIP Shuttle efectuat cu BMW Seria 7, cât şi în salonul BMW Seria 7, o noutate pentru ediţia din acest an. De asemenea, BMW va găzdui două discuţii despre artă şi design la Soho House, ca parte a evenimentelor din cadrul expoziţiei. Frieze New York va avea loc pe Randall’s Island din Manhattan, în perioada 5-8 mai 2016.
Cu Cecilia Alemani curator, Frieze Sounds extinde domeniul artistică al expoziţiei prin activarea experienţei vizitatorului prin sunet. Programul din acest an include trei lucrări audio comandate special, realizate de artiştii Giorgio Andreotta Calò, în colaborare cu MADRIEMA, GCC şi Liz Magic Laser. Pe lângă posibilitatea de a le asculta în VIP shuttle-urile BMW, vizitatorii vor experimenta lucrările sonore la punctul de audiţie din interiorul Sălii de Lectură a Frieze, precum şi în salonul BMW Seria 7. Lucrările pot fi accesate şi online, la friezeprojectsny.org.
“Serviciul VIP shuttle cu BMW Seria 7 va reprezenta o extensie a experienţei Frieze New York prin prezentarea programului Frieze Sounds pentru oaspeţi, atunci când călătoresc spre şi dinspre expoziţie”, a declarat Ludwig Willisch, preşedinte şi director general al BMW of North America. “Interiorul luxos şi mediul relaxant din habitaclul noului Seria 7 oferă decorul ideal pentru ascultarea acestor instalaţii sonore minunate.”
De asemenea, BMW va găzdui două discuţii despre artă şi design în cadrul parteneriatului în desfăşurare cu Soho House. În data de 3 mai, graficianul Nicholas Blechman va vorbi cu Rob Giampietro, în prezent Creative Lead pentru Google Design NY, despre designul grafic în era digitală. Pe 7 mai, BMW va explora domeniul designului cu un dialog între Sir Russell Coutts, director executiv ACEA (America’s Cup Event Authority), şi Laurenz Schaffer, preşedinte al Designworks, despre cum designul influenţează performanţele.
Fiind una dintre cel mai importante expoziţii de artă contemporană din lume, Frieze New York prezintă, anual, peste 190 de galerii de renume la nivel internaţional. BMW este partener al Frieze London cu începere din 2004 şi, din 2012, parteneriatul a fost extins pentru a include şi Frieze New York.
Pe lângă Frieze, de peste un deceniu, BMW a fost un partener activ al unor renumite expoziţii internaţionale de artă, inclusiv Art Basel Hong Kong, Miami şi Basel, Berlin Gallery Weekend şi TEFAF Maastricht. Suplimentar, BMW Group este partener al unor muzee renumite la nivel internaţional precum Tate Modern din Londra, publică “BMW Art Guide by Independent Collectors” împreună cu Independent Collectors şi se axează pe promovarea artei tinere prin iniţiative precum BMW Art Journey sau Preis der Nationalgalerie.
Despre angajamentul cultural BMW
De aproape 50 de ani, BMW Group a iniţiat şi s-a implicat în peste 100 de proiecte culturale la nivel mondial. Compania pune accentul principal pe implicarea de durată în arta modernă şi contemporană, pe muzica jazz şi cea clasică, precum şi pe arhitectură şi design. În 1972, trei picturi de mari dimensiuni semnate de Gerhard Richter au fost create special pentru a fi expuse în foaierul sediului central BMW Group de la München. De atunci, artişti precum Andy Warhol, Jeff Koons, Daniel Barenboim, Jonas Kaufmann şi arhitecta Zaha Hadid au cooperat cu BMW. În prezent, artista Cao Fei din China şi americanul John Baldessari creează două noi automobile pentru colecţia BMW Art Car. Pe lângă iniţiativele comune precum BMW Tate Live, BMW Art Journey şi concertele “Opera for All” din Berlin, München şi Londra, compania este şi partener al unor muzee şi expoziţii de artă de renume, precum şi al unor orchestre şi opere de pe mapamond. BMW Group garantează libertatea absolută de creaţie în toate activităţile culturale în care este implicată – acest aspect este esenţial pentru lucrări de artă revoluţionare, ca şi pentru inovaţiile importante într-o afacere de succes.
În România, BMW a consolidat parteneriate de tradiţie cu Festivalul de muzică de cameră SoNoRo, Les Films de Cannes à Bucarest, Festivalul Dakino sau Anonimul, precum şi Bienala de Gravură Experimentală. La nivel naţional, partenerii BMW susţin o gamă largă de proiecte culturale, aşa cum este Festivalul de Teatru de la Sibiu.