Programul BMW Motorsport pentru sezonul 2019 va fi mai internaţionalizat ca niciodată în ultimii ani. Pe lângă cele patru implicări oficiali în DTM, Campionatul Mondial FIA de Anduranţă (WEC), IMSA WeatherTech SportsCar Championship (seria IMSA) şi Campionatul FIA Formula E ABB, şi BMW M6 GT3 va avea un program de curse extins. Pe lângă cursa de 24 de ore de la Nürburgring (Germania) şi Cupa Mondială FIA GT din Macao (China), starturile planificate în Intercontinental GT Challenge sunt alte puncte de atracţie internaţionale. Angajamentul BMW M Motorsport faţă de cursele de client şi programul BMW Motorsport Junior vor continua şi ele.
“Mai internaţional ca niciodată, şi mai spectaculos: acesta este modul potrivit de a rezuma programul de curse al BMW Motorsport pentru 2019”, a declarat directorul BMW Motorsport, Jens Marquardt. “BMW i Motorsport ne va duce în cele mai importante metropole de pe mapamond de-a lungul sezonului. Cu BMW M Motorsport vom participa în competiţii renumite şi într-unele dintre cele mai legendare curse existente.” Trei maşini de curse spectaculoase vor fi în acţiune în cadrul programului oficial BMW Motorsport din 2019: noul BMW M4 DTM, BMW M8 GTE şi monopostul electric BMW iFE.18.
BMW i Andretti Motorsport îşi face debutul în Formula E
Sezonul de debut al BMW i Andretti Motorsport în Formula E începe la 15 decembrie 2018, la Ad Diriyah (Arabia Saudită), şi se încheie în iulie 2019, la New York (SUA). António Félix da Costa (Portugalia) şi Alexander Sims (Marea Britanie) vor fi piloţii care vor lupta pentru rezultate de top. Marquardt a declarat: “Intrarea în Formula E cu o prezenţă oficială – echipa BMW i Andretti Motorsport – este un pas interesant, care deschide o eră complet nouă în istoria noastră din motorsport. Acest proiect are mare semnificaţie pentru BMW. Pentru noi, Formula E este «TechLab» pentru iNEXT şi alte modele BMW i. Interconexiunea între dezvoltarea de serie şi motorsport este mai strânsă ca niciodată.”
Program BMW M Motorsport global
În plus faţă de implicarea oficială existentă în DTM, WEC şi seria IMSA, sunt planificate şi participări cu BMW M6 GT3 în Intercontinental GT Challenge. Cursele de client vor juca un rol principal şi în sezonul următor. “Aşteptăm cu nerăbdare începutul noii ere din DTM, cu maşini noi şi adversari noi”, a explicat Marquardt. “Să îl vedem pe Alex Zanardi într-un BMW M8 GTE la Daytona va fi cu siguranţă o experienţă foarte specială, ca şi cea de-a doua participare a noastră la Le Mans cu vârful gamei GT. Abia aştept apariţiile globale planificate pentru BMW M6 GT3 în Intercontinental GT Challenge, cursa de 24 de ore de la Nürburgring şi în Macao. De asemenea, şi în 2019 vom susţine numeroasele echipe de client de pe mapamond, în timp ce sunt în căutarea succesului ca ambasadori ai mărcii BMW.”
Eră nouă în DTM – al doilea sezon pentru BMW M8 GTE
În DTM, BMW M4 DTM va concura cu noul motor turbo de 2,0 litri, care generează peste 600 CP – într-un an care marchează o aniversare specială: “50 de ani de BMW Turbo în motorsport”. Cu Philipp Eng (Austria), Joel Eriksson (Suedia), Timo Glock (Germania), Bruno Spengler (Canada) şi Marco Wittmann (Germania), cinci dintre piloţii DTM anteriori vor rămâne în echipă. Al şaselea pilot va fi anunţat după “Young Driver Test” din această săptămână.
BMW M8 GTE aşteaptă cu nerăbdare să concureze din nou în clasicele veritabile din Europa şi America de Nord. BMW Team RLL începe sezonul la finalul lunii ianuarie cu cursa de 24 de ore de la Daytona (SUA), la care ambasadorul mărcii BMW şi pilotul oficial Alessandro Zanardi (Italia) se va afla printre piloţi. Tom Blomqvist (Marea Britanie) se alătură echipei lui Bobby Rahal (SUA) ca pilot obişnuit nou. Apoi va urma evenimentul comun WEC şi IMSA de la Sebring (SUA) în martie, precum şi de legendara cursă de 24 de ore de la Le Mans (Franţa), care este marea finală a Supersezonului WEC, în iunie 2019.
BMW M6 GT3 în acţiune în clasicele internaţionale – program BMW M Motorsport Customer Racing vast
Planul pentru BMW M6 GT3 este de a concura în Intercontinental GT Challenge. Echipa Walkenhorst Motorsport intenţionează să concureze în cursele de anduranţă de pe cinci continente – la Bathurst (Australia), Laguna Seca (SUA), Spa-Francorchamps (Belgia), Suzuka (Japonia) şi Kyalami (Africa de Sud) – cu BMW M6 GT3. De asemenea, există intenţia de a înscrie şi o a doua maşină. Doi dintre piloţii acestei a doua maşini vor fi Augusto Farfus şi Martin Tomczyk. Restul piloţilor şi echipa vor fi anunţaţi la o dată ulterioară. Planul include şi participarea la cursa de 24 de ore de la Nürburgring. ROWE Racing va fi una dintre echipe. Piloţii oficiali BMW precum Marco Wittmann, Philipp Eng, Farfus, Tomczyk şi Timo Scheider (Germania) vor face parte din formula generală de piloţi. FALKEN Motorsports şi Walkenhorst Motorsport vor înscrie alte modele BMW M6 GT3 ca echipe de client. Formula completă de piloţi şi echipe va fi prezentată la o dată viitoare. De asemenea, planul include şi participarea la Cupa Mondială FIA GT din Macao.
Echipele de client rămân în centrul programului BMW M Motorsport pentru sezonul următor. Pe lângă BMW M6 GT3, accentul va fi pe BMW M4 GT4, care s-a bucurat de succes în 2018, şi BMW M240i Racing. Maşina va avea acest nume după o actualizare tehnică începând cu 2019; anterior, modelul entry-level a fost BMW M235i Racing. Beitske Visser (Olanda) va continua să fie susţinută în cadrul programului BMW Motorsport Junior. Printre altele, ea va acumula experienţă preţioasă ca pilot de teste şi rezervă în Formula E. Mikkel Jensen (Danemarca) este promovat la statutul de pilot oficial BMW. Tineri talentaţi noi care se vor alătura programului vor fi decişi anul viitor în urma unui proces de selecţie.
Portofoliul de piloţi BMW Motorsport pentru 2019*
DTM (BMW Team RMG şi BMW Team RBM)
- Philipp Eng (Austria)
- Joel Eriksson (Suedia)
- Timo Glock (Germania)
- Bruno Spengler (Canada)
- Marco Wittmann (Germania)
- Al şaselea pilot va fi anunţat ulterior
IMSA WeatherTech SportsCar Championship (BMW Team RLL)
- Tom Blomqvist (Marea Britanie)
- Connor De Phillippi (SUA)
- John Edwards (SUA)
- Jesse Krohn (Finlanda)
- Philipp Eng (Austria)
- Colton Herta (SUA)
- Chaz Mostert (Australia)
- Alex Zanardi (Italia)
Campionatul Mondial FIA de Anduranţă (BMW Team MTEK)
- Nick Catsburg (Olanda)
- Augusto Farfus (Brazilia)
- António Félix da Costa (Portugalia)
- Martin Tomczyk (Germania)
Intercontinental GT Challenge
- Echipă BMW confirmată: Walkenhorst Motorsport
- Piloţi oficiali BMW confirmaţi: Augusto Farfus (Brazilia) şi Martin Tomczyk (Germania)
- Alte echipe şi alţi piloţi se vor anunţa ulterior
Cursa de 24 de ore de la Nürburgring (printre altele ROWE Racing, FALKEN Motorsports, Walkenhorst Motorsport)
- ROWE Racing: Tom Blomqvist (Marea Britanie), Nick Catsburg (Olanda), Connor De Phillippi (SUA), John Edwards (SUA), Philipp Eng (Austria), Jesse Krohn (Finlanda), Marco Wittmann (Germania), Nick Yelloly (Marea Britanie)
- Alţi piloţi BMW confirmaţi: Augusto Farfus (Brazilia), Martin Tomczyk (Germania), Timo Scheider (Germania)
- Alte echipe şi alţi piloţi se vor anunţa ulterior
Campionatul FIA Formula E ABB (BMW i Andretti Motorsport)
- António Félix da Costa (Portugalia)
- Alexander Sims (Marea Britanie)
- Beitske Visser (pilot de rezervă şi teste)
- Bruno Spengler (pilot de rezervă şi teste)
*se poate modifica