Bucureşti/München. BMW Motorsport şi-a stabilit traseul pentru sezonul 2018. La tradiţionala reuniune de la finalul sezonului, care a avut loc la München (Germania), directorul BMW Motorsport, Jens Marquardt (Germania), a prezentat programul vast, precum şi piloţii şi echipele implicate.
Activităţile de anul viitor se extind de la revenirea la Le Mans (Franţa) în Campionatul Mondial FIA de Anduranţă (WEC) şi IMSA WeatherTech SportsCar Championship (IWSC) cu noul BMW M8 GTE până la programele oficiale în DTM şi pregătirile pentru intrarea în Campionatul FIA Formula E cu echipă oficială în cel de-al cincilea sezon.
Şi versiunea actualizată BMW M6 GT3 va fi în acţiune în clasicele rezervate modelelor GT la Nürburgring (Germania) şi Bathurst (Australia), pentru a numi doar câteva. Noul BMW M4 GT4 va participa la primul său sezon, în mâinile piloţilor BMW privaţi, pe circuite de pe mapamond. De asemenea, 2018 va consemna începerea pregătirilor pentru ambasadorul mărcii, Alessandro Zanardi (Italia), în vederea participării la ediţia 2019 a cursei de 24 de ore de la Daytona (SUA).
“Din 2018, realinierea strategică a motorsportului sub umbrela BMW Group va deveni operaţională”, a declarat Klaus Fröhlich, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG şi responsabil pentru dezvoltare. “Obiectivul nostru este să avem succes şi să fim capabili să câştigăm cu BMW M şi BMW i. Motorsportul va funcţiona ca hub de inovaţie şi performanţe ridicate. Aştept cu nerăbdare anul viitor. Pe lângă DTM, vom avea de trecut provocări noi precum cursa de 24 de ore de la Le Mans, cu noul BMW M8 GTE, şi prima cursă a noastră în Formula E la finalul anului.”
DTM: Philipp Eng şi Joel Eriksson se alătură echipei BMW
În 2018, BMW Motorsport va aborda cel de-al şaptelea sezon de la revenirea sa în DTM în 2012, cu şase maşini BMW M4 DTM şi două echipe. Ca şi anul trecut, BMW Team RMG şi BMW Team RBM vor avea înscrise câte trei maşini. Dublul campion DTM Marco Wittmann (Germania), Timo Glock (Germania) şi Augusto Farfus (Brazilia) vor continua să piloteze pentru echipa RMG a lui Stefan Reinhold (Germania). BMW Team RBM va avea doi noi membri în viitoarea stagiune. Campionului din 2012, Bruno Spengler (Canada), i se vor alătura pilotul oficial BMW Philipp Eng (Austria) şi fostul junior BMW Motorsport Joel Eriksson (Suedia), ambii urmând să-şi facă debutul în DTM.
Directorul BMW Motorsport, Jens Marquardt: Continuitatea şi experienţa sunt foarte importante în DTM. În acelaşi timp, vrem să oferim şi un nou impuls în 2018. Aş dori să-i mulţumesc lui Maxime Martin pentru colaborarea deosebită şi toate succesele pe care le-a obţinut în ultimii ani. El a ales o nouă provocare în afara BMW Motorsport. Tom Blomqvist dace trecerea la Formula E. Philipp Eng şi Joel Eriksson au făcut pasul spre echipa DTM pe fondul performanţelor foarte bune din sezonul trecut şi pentru impresia foarte bună reuşită la Young Driver Test. Sunt încrezător că ei vor performa bine şi cu BMW M4 DTM. După victoria lui Marco în finala sezonului 2017, putem transpune momentul bun în pregătirile pentru noua stagiune.
Joel Eriksson: Când m-am alăturat BMW, obiectivul meu a fost să ajung în frunte, chiar în DTM. Este fantastic că am reuşit acest lucru. Aştept cu nerăbdare să lucrez cu BMW Team RBM. Venind din Formula 3, manevrabilitatea BMW M4 DTM nu este nefamiliară pentru mine. Cred că mă voi obişnuit foarte repede.
Philipp Eng: Încă nu-mi vine a crede că vor fi pilot DTM în 2018. DTM m-a atras dintotdeauna, pentru că o lungă perioadă am concurat în campionatele de susţinere şi deseori am fost la faţa locului pentru BMW în ultimii doi ani. Mereu am visat să pilotez o maşină DTM. Acest vis a devenit realitate odată cu testul meu cu BMW M4 DTM şi este incredibil că acum voi fi pilot titular. Prima mea experienţă în monoposturi a fost în Formula BMW, în 2006. Acum am ajuns într-unul din programele principale ale BMW Motorsport. Fără îndoială, va fi o mare provocare pentru mine, dar aşa cum spun: creşti odată cu misiunile tale.
FIA WEC: scena este pregătită pentru noul BMW M8 GTE
După pregătiri intensive, BMW Team MTEK şi directorul echipei, Ernest Knoors (Olanda), vor înscrie două maşini BMW M8 GTE noi atunci când BMW Motorsport îşi va face debutul în Campionatul Mondial FIA de Anduranţă (FIA WEC). Piloţii obişnuiţi pentru sezonul complet vor fi Nick Catsburg (Olanda), Augusto Farfus, António Félix da Costa (Portugalia) şi Martin Tomczyk (Germania). De-a lungul sezonului, ei vor fi susţinuţi la anumite curse de piloţii oficiali BMW Tom Blomqvist (Marea Britanie), Philipp Eng şi Alexander Sims (Marea Britanie).
Jens Marquardt spune: Piloţii noştri pentru WEC au fost puternic implicaţi, încă de la început, în activitatea de dezvoltare a BMW M8 GTE. Combinaţia de experienţă în GT şi talent competiţional înseamnă că suntem poziţionaţi ideal pentru a obţine rezultate bune în primul sezon pe un teritoriu nou. După luni intense de dezvoltare a maşinii, toţi cei de la BMW Motorsport sunt extrem de motivaţi înaintea primelor curse din 2018.
IMSA: colaborare americano-europeană
În 2018, noul BMW M8 GTE va fi în acţiune şi în IMSA WeatherTech SportsCar Championship (IWSC) in 2018. Înscris de BMW Team RLL şi directorul echipei, Bobby Rahal (SUA), noua maşină îşi va face debutul competiţional în ultimul week-end din ianuarie, la cursa de 24 de ore de la Daytona. Americanii Connor De Phillippi şi John Edwards vor participa la întregul sezon, la volanul celor două maşini. De Phillippi este nou venit în familia BMW Motorsport. Cei doi piloţi europeni obişnuiţi sunt Alexander Sims şi fostul junior BMW Motorsport Jesse Krohn (Finlanda). Noul ambasador al mărcii BMW NA, Bill Auberlen (SUA), Nick Catsburg, Philipp Eng şi Augusto Farfus vor concura şi ei pentru echipă în cursele de anduranţă.
Jens Marquardt spune: Angajamentul în America de Nord rămâne şi în 2018 un pilon central al programului competiţional al BMW Motorsport. Parteneriatul nostru cu BMW Team RLL intră în cel de-al zecelea an. Pentru a marca aniversarea, echipa lui Bobby Rahal va înscrie cele două BMW M8 GTE noi. În persoana lui Connor De Phillippi am adus în echipă încă un specialist în curse GT. Sunt foarte mulţumit să văd că fostul junior BMW Motorsport, Jesse Krohn, a promovat în programul oficial. La acest moment, vreau să-mi exprim încă o dată respectul faţă de Bill Auberlen. Nici un alt pilot nu a fost asociat cu BMW într-atât de mult aşa cum este el. 400 de curse pentru un constructor – aşa ceva este unic. Este plăcut să-l avem alături din nou în 2018 pentru cursele importante.
Campionatul FIA Formula E: evoluţii pentru viitor
Cel de-al patrulea sezon din Campionatul FIA Formula E este în plină desfăşurare, după ce a început acum două săptămâni în Hong Kong (China). Pentru BMW, colaborarea cu MS&AD Andretti Formula E Team şi proprietarul acesteia, Michael Andretti (SUA), se va intensifica pe parcursul sezonului următor. În sezonul al cincilea, BMW va participa la campionat cu o echipă oficială. António Félix da Costa este pilotul obişnuit pentru sezonul al patrulea. De la cea de-a treia cursă, care va avea loc în Marrakech (Maroc) în ianuarie, Andretti l-a desemnat pe pilotul oficial BMW Tom Blomqvist să ocupe cockpitul celui de-al doilea monopost. Acesta va face trecerea de la DTM la Formula E. Alexander Sims va fi pilot oficial de rezervă pentru echipă.
Jens Marquardt spune: Pentru noi, Formula E este platforma ideală pentru mobilitatea viitorului şi laboratorul de teste perfect pentru BMW iNEXT. În nici un alt program, transferul de tehnologie între motorsport şi producţia de serie nu este atât de intens precum în Formula E. În strânsă colaborare cu echipa MS&AD Andretti, inginerii şi piloţii noştri sunt integraţi în proces pentru o mai bună conştientizare şi înţelegere – sezonul al cincilea se apropie tot mai mult. Suntem încântaţi că doi dintre piloţii noştri, adică Tom Blomqvist şi António Félix da Costa, vor fi în acţiune la Marrakech. Suntem încrezători că Tom va fi competitiv alături de António.
Curse GT suplimentare: BMW M6 GT3 revine cu pachetul Evo
Şi în 2018, clasica de anduranţă de la Nürburgring (Germania) va fi punctul culminant al sezonului GT european pentru BMW. BMW Motorsport va concura cu versiunea actualizată a BMW M6 GT3. ROWE Racing şi Falken Motorsports sunt echipele care vor utiliza BMW M6 GT3 cu pachet Evo pe Nordschleife. BMW Team Schnitzer şi BMW Team SRM vor înscrie câte un model BMW M6 GT3 la cursa de 12 ore de la Bathurst (Australia) din februarie. Augusto Farfus, Chaz Mostert (Australia) şi Marco Wittmann vor pilota pentru BMW Team Schnitzer. Steve Richards (Noua Zeelandă, directorul echipei), Philipp Eng şi Timo Glock se vor afla în cockpit pentru BMW Team SRM. Timo Scheider (Germania) va face parte şi în 2018 din formula de piloţi BMW pentru competiţii GT, urmând să concureze în ADAC GT Masters.
Jens Marquardt spune: Încă o dată vom avea o reprezentare puternică în anumite clasice GT cu echipe de client, dar cu susţinere de uzină – în special, ROWE Racing. După ce am încheiat pe locul al doilea în acest an, fără îndoială că ne dorim un rezultat mai bun pe Nürburgring-Nordschleife. De asemenea, dorim să jucăm un rol important la Bathurst. Ţinând cont de acestea, vom întări echipele cu piloţi oficiali BMW şi le vom susţine cu ingineri.
Drumul spre Daytona: nou proiect competiţional pentru Alessandro Zanardi
Pentru ambasadorul mărcii BMW, Alessandro Zanardi, sezonul 2018 va însemna în principal pregătirea pentru o cursă specială: în 2019, pilotul oficial BMW va avea parte de o revenire spectaculoasă în motorsportul din America de Nord, la cursa de 24 de ore de la Daytona, unde va pilota BMW M8 GTE. Detaliile vor fi anunţate la o dată ulterioară. Pe parcursul sezonului, Zanardi şi inginerii BMW Motorsport vor lucra la un nou sistem de frânare, care îi va permite să piloteze fără proteze.
Jens Marquardt spune: Sunt încântat că vom lucra cu Alessandro Zanardi la acest proiect nou în 2018. A fost marea lui dorinţă de a reveni în America de Nord pentru o altă cursă importantă. Şi noi am fost fericiţi că putem face acest lucru posibil. În 2019, fanii de la Daytona vor aştepta cu nerăbdare un nou punct de atracţie cu Alex şi BMW M8 GTE.
Curse de client: echipele private concurează cu BMW M4 GT4
Categoria GT4 înregistrează un boom în prezent – în 2018, BMW Motorsport recunoaşte această dezvoltare cu noul BMW M4 GT4. După o activitate de testare intensă, modelul destinat curselor de client îşi va face debutul sub culorile echipelor BMW private de pe mapamond. BMW M4 GT4 va fi în acţiune într-o serie de competiţii internaţionale. Primul punct de atracţie va fi cursa de 24 de ore de la Dubai (Emiratele Arabe Unite), care se desfăşoară în al doilea week-end din ianuarie. Versiunea actualizată a BMW M6 GT3 va concura pentru victorii şi titluri în competiţiile GT de top de pe mapamond. BMW M235i Racing rămâne un element stabil al programului BMW Motorsport destinat clienţilor şi va fi în acţiune la etapele campionatului de anduranţă VLN de la Nürburgring, în cadrul BMW M235i Racing Cup, în Pirelli World Challenge din America de Nord şi în multe alte competiţii. BMW Motorsport va susţine echipele de client de pe mapamond cu piloţi binecunoscuţi precum Jens Klingmann (Germania), Markus Palttala (Finlanda) şi Stef Dusseldorp (Olanda).
Jens Marquardt spune: Cursele de client fac parte din ADN-ul BMW Motorsport de aproape 60 de ani. Prin noul BMW M4 GT4 şi pachetul Evo pentru BMW M6 GT3, suntem încrezători că putem oferi echipelor private maşini fantastice, cu care să poată continua să reprezinte cu succes marca BMW ca ambasadori. Mai mult, BMW M235i Racing, care a fost testat şi şi-a dovedit calităţile, este modelul entry-level perfect. Angajamentul demonstrat de echipele private şi piloţii privaţi de pretutindeni nu poate fi supraestimat.
Programul BMW Motorsport Junior: accent pe continuitate
BMW Motorsport va continua, şi în 2018, tradiţia lungă de promovare a tinerelor talente. După ce Joel Eriksson a fost promovat în DTM, Ricky Collard (Marea Britanie), Mikkel Jensen (Danemarca), Dennis Marschall (Germania), Nico Menzel (Germania) şi Beitske Visser (Olanda) vor face parte din programul anului viitor. Ei vor concura în curse cu BMW M6 GT3 şi BMW M4 GT4. De asemenea, sunt planificate şi teste cu BMW M4 DTM şi BMW M8 GTE. Pregătirea fizică şi psihologică continuă să fie elemente importante ale programului pentru juniori.
Jens Marquardt spune: Promovarea tinerelor talente este o tradiţie a BMW începută acum 40 de ani. Sunt foarte încântat că doi juniori – Joel Eriksson şi Jesse Krohn – au făcut pasul spre următoarele noastre programe oficiale la finalul anului aniversar 2017. Acest lucru dovedeşte cât de succes este programul nostru. Aşteptăm cu nerăbdare să continuăm susţinerea şi acompanierea tinerilor noştri talentaţi pe parcursul carierei lor.