Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

BMW Motorsport News – Numarul 05/15

Nu contează că vorbim de DTM, de United SportsCar Championship sau de nenumăratele campionate regionale: săptămână după săptămână, echipele şi piloţii BMW de pretutindeni se luptă pentru puncte, victorii şi titluri. Şi în afara circuitelor, membrii familiei BMW Motorsport sunt protagoniştii ştirilor principale. "BMW Motorsport News" ne permite să rezumăm constant acţiunea într-o manieră compactă şi informativă. Aşa vei fi mereu la curent cu toate informaţiile.

A 40-a aniversare: amintirile unei victorii istorice a BMW 3.0 CSL în cursa de 12 ore de la Sebring

Pentru BMW Motorsport, cursa de 12 ore de la Sebring (SUA) ce va avea loc sâmbăta aceasta (21 martie) marchează o aniversare foarte specială: acum 40 de ani, această clasică de anduranţă a fost scena primei victorii majore a BMW în America de Nord. La doar câteva zile după înfiinţarea BMW of North America, Brian Redman (Marea Britanie), Allan Moffat (Canada), Sam Posey (SUA) şi Hans-Joachim Stuck (Germania) au câştigat cursa de 12 ore de la Sebring cu un model BMW 3.0 CSL. Ca un omagiu pentru această aniversare, cele două BMW Z4 GTLM înscrise de BMW Team RLL vor concura, în acest week-end, în culorile istorice purtate de BMW 3.0 CSL în 1975. Mulţi invitaţi de marcă au participat la lansarea festivă de la Amelia Island, în nordul statului Florida, inclusiv Brian Redman, unul din piloţii ce au făcut parte din cvartetul victorios din 1975.

Trei întrebări pentru… Brian Redman

Brian, cum ţi se pare designul modelului BMW Z4 GTLM?
Brian Redman:
Arată absolut superb în culorile BMW Motorsport din 1975! Văzând cele două maşini una lângă alta, poţi vedea cei 40 de ani de diferenţă la nivel aerodinamic. Desigur, BMW Z4 GTLM este atât de diferit de BMW 3.0 CSL, dar CSL are câteva componente aerodinamice, precum spoilerul de pe acoperiş şi eleronul spate. Aşa că poţi vedea asemănarea întrece cele două maşini din acest punct de vedere, dar sunt sigur că se conduc în moduri diferite.

Ce ţi-a plăcut cel mai mult la BMW 3.0 CSL?
Redman:
Mi-a plăcut enorm acustica motorului. Sunetul era fantastic, era impresionant. A fost ceva special să auzi maşina cum vine pe virajul înclinat de la Daytona. Maşina se manevra foarte bine şi avea o anume rigiditate a şasiului, aşa că în anumite viraje puteai urca pe vibratoare şi putea-i câştiga câţiva centimetri de lăţime a circuitului, pentru că roata faţa de pe interior se ridica de pe pistă şi luai virajul pe trei roţi.

Care are amintirea favorită de la Sebring 1975?
Redman:
Amintirea mea preferată de la Sebring 1975 este aceeaşi ca de la fiecare cursă la care am participat – era sentimentul de eliberare pe care îl simţeam când treceam linia de sosire.

***


DTM: mai multe detalii despre noul format de curse

Primele teste din acest sezon s-au încheiat, astfel că BMW Motorsport şi echipele BMW din DTM au intrat în etapa crucială de pregătire a stagiunii DTM 2015. Săptămâna trecută au fost anunţate mai multe detalii cu privire la noul format al curselor. Din acest sezon, fiecare etapă va avea două curse. Una va ava loc sâmbătă, iar cea de-a doua duminică. Pentru fiecare cursă se va acorda acelaşi număr de puncte. Înaintea fiecărei curse va avea loc o sesiune de calificări cu durata de 20 de minute, pe parcursul căreia se vor stabili locurile de start pentru manşa care va urma. Fără îndoială, există şi diferenţe între cursa de sâmbătă şi cea de duminică: durata şi numărul de pit stopuri. Sâmbătă, cursa va dura 40 de minute plus un tur întreg, iar schimbul pneurilor nu este obligatoriu. Totodată, durata cursei de duminică este de 60 de minute plus un tur complet, iar piloţii trebuie să efectueze o oprire obligatorie pentru schimbarea pneurilor. Sezonul 2015 din DTM va începe cu etapa inaugurală de la Hockenheim (Germania), care va avea loc la 2-3 mai. Calendarul acestui an constă din nouă etape şi 18 curse pe parcursul a 9 week-end-uri.

Blancpain Endurance Series: şase BMW Z4 GT3 la testul oficial de la Paul Ricard

Echipele şi piloţii din Blancpain Endurance Series au participat la testul oficial de pe "Circuit Paul Ricard" de la Le Castellet (Franţa). Cele două zile de teste în sudul Franţei a adus şi şase echipe BMW pe circuit, cu modele BMW Z4 GT3. Dintr-un pluton format din 45 de maşini, TDS Racing a reuşit cel mai bun timp cu maşina cu numărul de concurs 12. Triple Eight Racing din Marea Britanie a ocupat locul al patrulea în cea de-a doua zi. Echipele Boutsen Ginion, Ecurie Ecosse & Team Russia, CMR şi DKR Engineering au folosit şi ele testul oficial pentru a se pregăti cu minuţiozitate pentru sezonul care va urma în Blancpain Endurance Series. Prima etapă va avea loc la 12 aprilie, la Monza (Italia), iar punctul culminant al stagiunii va fi cursa de 24 de ore de la Spa-Francorchamps (Belgia), la 25-26 iulie.

24h Series: victorie de clasă la Mugello pentru Bonk Motorsport şi Duller Motorsport

Cursa de 12 ore de la Mugello (Italia), care a avut loc în week-end, a fost cea de-a doua etapă a sezonului 2015 din "24h Series". 72 de maşini au concurat pe parcursul a 12 ore pe circuitul din Toscana, inclusiv 11 modele BMW. A doua cursă a anului s-a desfăşurat în două părţi: primele patru ore s-au desfăşurat vineri după-amiază, după care sportivii au revenit sâmbătă pentru ultimele opt ore. Acest sezon marchează introducerea unei clase speciale BMW M235i Racing Cup în "24h Series". Cinci maşini, înscrise de trei echipe BMW diferite, au luat startul în această categorie la Mugello. Victoria a revenit echipei Bonk Motorsport şi cvartetului Liesette Braams (Olanda), Michael Schrey, Michael Bonk şi Emin Akata (toţi Germania). Herwig Duller, Markus Weege şi Michael Fischer (toţi Austria) – echipaj Duller Motorsport – au câltigat clasa A5 cu un model BMW M3.

Campionatul FIA Formula E: BMW i8 Safety Car pe străzile din Miami

BMW i8 Safety Car şi-a continuat turneul mondial cu o oprire în statul american Florida: sâmbătă, străzile din Miami (SUA) au găzduit a cincea cursă a sezonului din Campionatul FIA Formula E. BMW este implicat ca "Partener Oficial de Automobile" al acestei competiţii inovatoare de monoposturi electrice. Pilot BMW în DTM, António Félix da Costa (Portugalia) – câştigător al etapei a patra de la Buenos Aires (Argentina) – a reuşit o revenire impresionantă la "Miami ePrix". Plecat de pe locul al 16-lea, pilotul portughez a urcat zece poziţii în cursă, în special datorită tacticii corecte: ulterior, după 39 de tururi, el a trecut linia de sosire pe locul al şaselea. Victoria i-a revenit lui Nicolas Prost (Franţa). Următoarea etapă din Campionatul FIA Formula E va avea loc la Long Beach (SUA), la 4 aprilie.

Bucuresti, 16.03.2015
{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.