Cele două mărci de motociclete ale BMW Group, BMW Motorrad şi Husqvarna, vor avea pentru prima dată o prezenţă comună în cadrul Salonului de Motociclete, Accesorii şi Echipamente Bucureşti (SMAEB) 2102. Pe o suprafaţă de 260 metri pătraţi vor fi expuse 35 motociclete, dintre care 6 premiere naţionale. Efortul comun aparţine BMW Group România, importatorul pentru BMW Motorrad în România şi Automobile Bavaria, importatorul oficial pentru Husqvarna Motorcycles şi dealerul autorizat pentru motocicletele BMW şi Husqvarna.
Cu 72 motociclete livrate în 2011 (+14% faţă de 2010, 63 unităţi), BMW Motorrad ocupă prima poziţie pe piaţa locaIă de motociclete de peste 500 cmc cu o cotă de piaţă de 35%. Performanţa se datorează şi unicului dealer, Automobile Bavaria Group, cel care şi-a extins în 2011 portofoliul de mărci cu Husqvarna Motorcycles în dublă calitate de importator şi dealer, reuşind astfel o creştere importantă de volum în anul precedent.
BMW Motorrad – 25 de motociclete, 5 premiere naţionale
BMW Motorrad are o prezenţă extinsă, cu 25 de motociclete , dintre care 5 premiere naţionale. Cu ocazia SAMEB debutează două modele noi – S 1000 RR şi F 800 R , precum şi trei ediţii speciale – G 650 GS Sertao, R 1200 GS Rallye şi K 1300 R. Standul oferă oportunitatea pasionaţilor să descopere varietatea de modele BMW Motorrad – de la versiunile accesibile pentru enduro precum G 650GS până la tourer-ul vârf de gamă al BMW Motorrad, K 1600 GTL, echipat cu remarcabilul motor cu şase cilindri în linie.
Cu ocazia salonului, BMW Motorrad lansează şi noul website pentru România. Acesta include o prezentare completă a ofertei BMW Motorrad într-un format nou, cu mai multe informaţii dar şi într-o formă deosebit de atractivă. „Am adus pagina noastră on-line la cele mai noi standarde de prezentare ale mărcii. Utilizatorii au la dispoziţie informaţii extinse, actualizate la zi, totul prezentat într-o formulă cu mult conţinut video,” a explicat Ionuţ Bâtu, Country Manager România şi Bulgaria.
BMW S 1000 RR
După doar doi ani de la lansarea din 2009, BMW Motorrad prezintă acum modelul revizuit al acestei motociclete supersport de succes, acum cu multe detalii optimizate. Principalele obiective au fost creşterea preciziei direcţiei şi agilităţii, precum şi un design care să inspire mai multă putere. Noua dezvoltare include şi experienţa acumulată cu acest model pe circuit, atât în Campionatul Mondial de Superbike, cât şi în campionate regionale şi naţionale unde această motocicletă s-a dovedit foarte populară. De altfel, în ultimii doi ani, campionul RO SBK s-a impus cu un BMW S 1000 RR.
Ca şi predecesorul său, noul RR nu face niciun compromis, oferind cel mai înalt nivel de caracter sportiv şi de dinamică de condus. Caracteristicile convingătoare ale noului S 1000 RR sunt manevrarea sa îmbunătăţită, stabilitatea absolută la condus, performanţa supremă a motorului, dar şi uşurinţa în utilizarea cotidiană. Cel mai înalt nivel de siguranţă activă este asigurat de sistemul de frânare cel mai avansat de pe piaţă în acest moment, ABS-ul BMW Motorrad Race. La accelerare, conducătorul este sprijinit de sistemul DTC – Controlul dinamic al tracţiunii. Ambele sisteme au fost optimizate pentru a interacţiona perfect unul cu celălalt.
Nu au fost făcute modificări la puterea superioară a motorului de 142 kW (193 CP), cu o greutate de doar 204 kilograme, inclusiv combustibil 90% (greutate 206,5 kg cu ABS Race).
BMW F 800 R
De la lansarea sa pe piaţă în mai 2009, modelul BMW F 800 R a oferit agilitate impresionantă, performanţă sportivă şi manevrare vioaie, împreună cu un consum de combustibil foarte redus. La timp pentru începutul anului 2012, micul roadster BMW Motorrad primeşte o schimbare de aspect. Din punct de vedere tehnic, noul F 800 R îşi va menţine conceptul bine demonstrat.
Motorul de doi cilindri în linie răcit cu lichid, cu o capacitate de 798 cc, dispune de tehnolgoia cu 4 supape. Motorul oferă un răspuns spontan şi un nivel scăzut al consumului de combustibil. Puterea motorului este de 64 kW/ 87 CP la 8.000 rpm şi produce un cuplu maxim de 86 Nm la 6.000 rpm.
Chiar mai mult decât înainte, imaginea sportivă şi agilitatea modelului BMW F 800 R sunt reflectate acum în designul său extrem de dinamic. Secţiunile ornamentelor laterale faţă au fost reproiectate. Acestea sunt şi capace de radiator şi sunt acum finisate în culoarea caroseriei, la fel ca şi protecţiile faţă pentru noroi. Mai mult, cursa suspensiei lonjeronului spate este finisată în roşu pentru a sublinia caracterul sportiv al acestei motociclete adevărate. Parbrizul sport finisat în culoarea caroseriei, precum şi semnalizatoarele albe fac acum parte din echiparea standard a noului F 800 R.
BMW G 650 GS Sertao
Cu noul BMW G 650 GS Sertão, BMW Motorrad a adăugat un capitol nou, sportiv, la istoria motoarelor cu un singur cilindru din familia BMW GS. În timp ce modelul G 650 GS a încântat conducătorii cu statura sa off-road puternică şi viguroasă, G 650 GS Sertão promite caracteristici chiar mai sportive, capacităţi off-road chiar mai mari şi o dorinţă mai puternică pentru aventură. Şi toate acestea fără niciun sacrificiu adus virtuţilor stabilite de motorul BMW rezistent cu un singur cilindru, precum spiritul practic zilnic, raportul calitate-preţ atrăgător şi proprietăţile jucăuşe de condus.
Privind partea tehnică, noul G 650 GS Sertão utilizează motorul deja consacrat răcit cu lichid, de mare cuplu, cu un singur cilindru, al modelului G 650 GS cu două axe cu came, injecţie şi aprindere dublă. Cilindreea de 652 cc oferă 35 kW (48 CP) la 6.500 rpm şi un cuplu maxim de 60 Nm la 5.000 rpm. Ca opţiuni sunt incluse reducerea puterii la 25 kW (34 CP) la 6.500 rpm şi 47 Nm la 4.500 rpm.
R 1200 GS Rallye
Excursii prelungite, călătorii pe distanţe lungi şi chiar călătorii în locuri îndepărtate ale planetei trec precum un fir prin istoria modelului BMW GS, la fel ca şi spectaculoasele raliuri de aventură şi ca succesele sportive remarcabile, aşa cum au fost cele şase victorii în Dakar. Toate acestea îşi găsesc acum mărturia supremă în modelul special R.
Părţi ale caroseriei în Alb Alpine, grafică în culorile legendare BMW Motorrad Motorsport, precum şi furca şi motorul în negru îi oferă modelului R 1200 GS Rallye caracterul său sportiv, aventuros. Braţul oscilant Paralever în Gri Asphalt metalizat, capacele capului de cilindru în Gri Granit metalizat şi un sistem de evacuare integral cromat oferă un contrast puternic. Un element distinctiv special este reprezentat de finisajul în Roşu Magma al cadrului spate.
Aspectul sportiv al acestui enduro de 81 kW/ 110 CP pentru călătorii este subliniat de scaunul în negru şi alb. Jantele cu spiţe Cross-spoke, mânerele încălzite, protecţiile pentru mâini în alb, suportul pentru geantă, computerul de bord, ajustarea electronică a suspensiei Enduro ESA fac din acest model GS extraordinar unul pentru o gamă foarte largă de utilizări.
Evidenţierile modelului special BMW R 1200 GS Rallye:
• părţi ale caroseriei vopsite în Alb Alpine;
• grafică în culorile BMW Motorrad Motorsport;
• tuburile suportului/ slider-ului furcii cu linii în negru;
• motor cu linii în negru;
• cadru spate cu linii în Roşu Magma;
• braţ oscilant (Paralever) cu linii în Gri Asphalt metalizat;
• capacele capului de cilindru în Gri Granit metalizat;
• scaun în alb şi negru;
• Enduro ESA;
• sistem de evacuare complet cromat;
• jante cu spiţe Cross-spoke;
• mânere încălzite;
• protecţii pentru mâini în alb;
• computer de bord.
K 1300 R
Se mândreşte cu un motor de 127 kW (173 CP) şi cu o greutate de numai 243 kg, inclusiv combustibil. Acest roadster K 1300 R este unul dintre cele mai puternice motociclete din acest segment, cu o dinamică de condus remarcabilă.
Finisajul exclusiv al modelului special K 1300 R subliniază aspectul puternic şi spatele viguros şi sportiv ale acestei motociclete atletice adevărate. În acelaşi timp, combinaţia de Gri Ostra mat metalizat şi Negru Sapphire metalizat subliniază masculinitatea fără compromisuri a acestui roadster puternic.
Acest model special are de asemenea un spoiler de carbon de înaltă calitate pentru motor, pentru a susţine pretenţiile sale dinamice de condus
Husqvarna Motorcycles – individualismul la superlativ
Zece motociclete vor fi expuse la standul Husqvarna Motorcycles. ”Cea mai importantă premieră pentru Husqvarna Motorcycles va fi motocicleta NUDA 900 R. Tot la Husqvarna, vor fi prezente şi campioanele en titre de anul trecut, TE250 Şi TE310, alături de noul model off road TE449,” a declarat Emanuel Ştefan, directorul departamentului moto din cadrul Automobile Bavaria Group. ”De asemenea, vom prezenta şi gama de motociclete pentru copii, juniori şi entry-level de 125 de centimetri cubi ce pot fi conduse cu permis A1 pentru categoria de vârstă 16-18 ani,” a mai spus Ştefan.
Husqvarna Motorcycles, legendarul producător de origine suedeză cu o istorie de 109 ani, produce motociclete de clasă motocross, enduro şi supermoto. Divizia moto a grupului suedez Husqvarna a fost cumpărată în anul 1987 de producătorul italian de motociclete Cagiva. În anul 2007, BMW Group a preluat Husqvarna Motorcycles. Compania funcţionează în continuare în uzina din localitatea Varese, Italia.
Husqvarna NUDA 900 R
Cu un aspect nou şi rebel, Husqvarna NUDA 900 R denotă un sens agil al dinamicii sportive şi este prima motocicletă de şosea care îmbină priceperea inginerească a BMW Group cu eleganţa specific italienească. Dezvoltată în acelaşi studio “Centro Stile”" din Milano, NUDA 900 R iese în evidenţă printr-un nivel înalt de sportivitate, prin aspectul dinamic şi printr-un nivel ridicat de calitate specific clasei premium.
Prin designul său minimalist, fiecare element defineşte exteriorul atletic ce conferă motocicletei o tensiune dinamică unică. Limbajul formal caracteristic se regăseşte şi la coada cu design aerodinamic, care dă impresia de motocicletă de curse. Husqvarna NUDA 900 R transmite un mesaj clar că performanţa, stilul şi confortul pot fi îmbinate cu succes în construcţia unei motociclete.
Husqvarna TE449
În plus faţă de modificările de natură estetică, a fost crescută ergonomia în utilizare, există un cadru întărit cu 25CrMo4 şi o instalaţie electrică simplificată pentru reducerea greutăţii. Acum noile furci Kayaba de 48 mm sunt combinate cu mono-shock-ul Kayaba ce asigură suspensia progresivă, atât faţă, cât şi spate. Aceste modificări au ca rezultat concentrarea mai bună a greutăţii şi obţinerea unei tracţiuni superioare la roată. Coaxial Traction System rămâne un aspect unic prin care forţa de tracţiune se păstrează neschimbată pe toată cursa de compresie a suspensiei spate. Frânele Brembo sunt acum standard cu un disc faţă de 260 mm. Injecţia Keihin cu dublă clapetă de acceleraţie, corelată cu evacuarea Akrapovic, a condus la o curbă liniară de putere ajutată din plin de un nou sistem de răcire.
Husqvarna TE310
Echilibrul deosebit între puterea motorului, greutate şi manevrabilitate au condus la un rezultat legendar. TE310 este arma aleasă de campionul Antoine Meo, care a câştigat titlul mondial de Enduro E1 în 2011 şi a reuşit să se impună în faţa competitorilor cu motoare considerabil mai puternice de până la 450 cc. Cu un motor ce cântăreşte numai 22 kg, asortat cu suspensiile progresive de la Kayaba, frâne Brembo, injecţie Mikuni cu două mappinguri selectabile de la buton, arsenalul de luptă al lui TE310 este unul redutabil.