Creațiile unice ale customizatorilor japonezi.
BMW Motorrad Days Japonia – cel mai mare eveniment BMW Motorrad din țară – a avut loc la Hakuba47 Mountain Sports Park pe 30-31 august. Fanii BMW Motorrad au avut parte nu doar de o gamă largă de standuri expoziționale, dar și de divertisment non-stop.
Unul dintre cele mai importante evenimente a fost prezentarea a patru motociclete BMW R nineT, fiecare dintre ele fiind rezultatul unei customizări unice efectuate de companii japoneze importante în domeniu.
Odată ce discursurile introductive au fost făcute de Florian Renndorfer, directorul BMW Motorrad Asia, Pacific, Orientul Mijlociu, China și Africa de Sud, sunetul motoarelor și designul celor patru R nineT Custom au dominat scena. Go Takamine (Brat Style), Kaichiroh Kurosu (Cherry’s Company), Shiro Nakajima (46 Works) și Hideya Togashi (HIDE Motorcycle) au acceptat provocarea de a transforma un BMW R nineT într-o creație unică, cu design propriu, în mai puțin de 200 de zile.
Creația lui Go Takamine, denumită „Cyclone”, a fost întâmpinată pe scenă de aplauze entuziaste, fiind prezentată chiar de acrobatul BMW Motorrad în persoană, multiplul campion mondial la stunt riding, Chris Pfeiffer. Go Takamine a interpretat R nineT în stilul denumit „tracker bike”, cu un caracter zvelt și lucrătură filigranată, încununate de o coloristică perfectă, plus numeroase componente cromate. În cuvintele lui Go Takamine: „Această motocicletă de stradă este încercarea mea de a combina trecutul cu viitorul, în forma unei motociclete moderne și actuale, mascată de un exterior nostalgic”.
„Highway Fighter” al lui Kaichiroh Kurosu este rezultatul unui amestec stilistic între elemente actuale și de epocă ale motocicletelor BMW. Comparațiile cu superbul prototip BMW R7 din 1934 sunt pe deplin justificate, deși creația lui Kurosu este în esență un vehicul care a fost creat în fabrici moderne, cu un stil cât se poate de actual. Kaichiroh Kurosu s-a exprimat astfel: „Pentru mine, obiectul acestui exercițiu a fost să privesc în viitor. Mi-am imaginat cum ar putea arăta motocicletele BMW peste 10 ani și cred că această motocicletă ar arăta foarte bine și dacă motorul boxer tradițional ar fi înlocuit cu un motor electric”.
La polul opus, „Clubman Racer” al lui Shiro Nakajima a fost rezultatul pasiunii unui om pentru motociclete perfecte, atât pe stradă cât și pe pistă. În ceea ce privește structura ușoară și funcționalitatea, R nineT interpretat de Nakajima a fost o continuare a proiectelor sale anterioare, acestea fiind dezvoltate în mare parte pentru folosirea în competiții. În cuvintele lui Shiro Nakajima: „Am vrut să creez ceva mai sportiv decât un cafe racer. O motocicletă cu care nu mergi doar în oraș și pe drumuri de munte, ci una de care te poți bucura și pe circuit. Acesta a fost motivul pentru care am ales să o fac cât mai ușoară”.
„Boxer” al lui Hideya Togashi, pe de altă parte, este o variație atemporală a unui design sport clasic. Carenajul său aduce aminte de clasicele „racing replica” din anii 1970, trezind amintiri și dorințe în entuziaștii acestui gen de motociclete. Hideya Togashi ne-a spus: „Principala caracteristică este rezervorul «slim» din aluminiu. Pare să «îmbrățișeze» riderul, iar designul carenajului a fost împrumutat de la modelele de curse din anii ’70”.
O persoană care a participat la eveniment și a fost deosebit de impresionată de creativitatea celor patru customizatori japonezi a fost Ola Stenegard, designerul-șef al lui R nineT la BMW Motorrad. „Am fost pur și simplu copleșit. Aveam așteptări înalte – până la urmă aceștia sunt unii dintre cei mai buni customizatori din lume, dar până la urmă am fost uimit. Ce au reușit să creeze este de-a dreptul uimitor. În mod interesant, fiecare dintre aceste motociclete este și o reflecție a creatorului său. Ideile și inovațiile sunt pur și simplu incredibile și superbe. Detaliile – uimitoare. Pentru că îmi place să creez totul personal la motocicletele mele, am discutat timp de multe ore. Despre sudarea aluminiului, ascuțirea metalului și turnarea pieselor. Sunt multe motive pentru care ador creațiile lor. Cultura custom japoneză poate fi rezumată astfel – dacă ai nevoie de un căpăcel de valvă, atunci să facem unul. Sau dacă vrei un carenaj complet, de ce să nu ți-l faci singur? Ei nu se duc pur și simplu să-și cumpere piese. Această atitudine este cumva înrădăcinată în cultura meșteșugarilor japonezi și îmi place la nebunie. Acesta este material pentru următorul nivel și complementează perfect „prima” familie R nineT. Este ceva care ne inspiră pe noi, cei de la BMW Motorrad. Și pe fiecare proprietar de R nineT.”
Materialele de presă despre motocicletele BMW și echipamentul moto BMW Motorrad sunt disponibile la Clubul de Presă BMW Group pe www.press.bmwgroup.com.