În ziua de astăzi, suntem înconjuraţi de o multitudine de sisteme de digitalizare şi conectivitate, atât în sfera profesională, cât şi în cea privată. Industria auto a reacţionat de multă vreme, dezvoltând numeroase soluţii inovative.
Automobilele BMW oferă deja servicii digitale personalizabile, precum aplicaţia BMW Connected – un asistent digital personal responsabil cu mobilitatea şoferului, respectiv detalii ce ţin de călătoria sa sau preferinţele sale.
Încă din anul 2009, BMW Motorrad a prezentat sistemul BMW ConnectedRide, demonstrând vastele posibilităţi de asistenţă ale pilotului, bazate pe comunicarea de la vehicul la vehicul, utilizând mijloace moderne de conectivitate.
BMW Motorrad prezintă ConnectedRide cu noile funcţii de integrare a aplicaţiilor de smartphone, ca următor pas în conectivitatea între motociclete
La salonul moto de la EICMA, BMW Motorrad a prezetat un nou pas în dezvoltarea conectivităţii motocicletelor; un display TFT cu conectivitate pentru smartphone-uri, ce ar putea fi disponibil pentru modelele BMW Motorrad din viitor. BMW Motorrad şi Robert Bosch GmbH colaborează în domeniul pionieratului tehnologiilor de conectivitate, în contextul în care interesul pentru acest sector a crescut semnificativ chiar şi în industria moto.
Stephan Schaller, Preşedintele BMW Motorrad: “Conectivitatea şi disponibilitatea serviciilor digitale devin necesităţi pentru motociclişti. Din acest motiv, ne dorim să extindem activitatea noastră în acest sector. În curând vom oferi servicii care vor îmbogăţi experienţa motociclismului. Aplicaţii noi, precum şi funcţii noi disponibile datorită conectivităţii cu smartphone-urile sau a serviciilor conexe vor deschide noi segmente şi posibilităţi, favorizând componenta socială a motociclismului, precum şi îmbunătăţirea aspectelor esenţiale, cum ar fi confortul şi siguranţa”
Mulţumită sinergiei cu diviza de automobile a BMW Group, BMW Motorrad se află în poziţia de a accelera introducerea de servicii noi. În acest sens, tehnologii digitale precum display-ul TFT, apelul de urgenţă, WiFi-ul şi comunicarea V2x, precum şi infrastructura serviciilor conexe pot fi adoptate pentru implementarea pe motociclete.
Deja disponibile pentru automobilele BMW, sistemele de conectivitate vor deveni disponibile treptat şi pentru motocicletele BMW Motorrad, precum şi posibilitatea actualizării constante a acestora prin intermediul dispozitivelor precum smartphone sau sisteme de navigaţie.
Premieră la EICMA 2016 pentru panoul de bord TFT ce interconectează motocicleta, casca şi telefonul mobil
În cadrul salonului moto EICMA, BMW Motorrad a prezentat un display TFT ce demonstrează posibilităţiile de interconectare între panoul de instrumente, casca motociclistului şi smartphone-ul acestuia, ca elemente principale aflate în componenţa sistemului BMW Motorrad ConnectedRide.
Suplimentar faţă de informaţii relevante pentru călătorie (viteza, turaţia motorului, etc.), funcţii bazate pe smartphone, cum ar fi navigaţia, telefonia şi multimedia sunt disponibile pe panoul de bord multifuncţional, operat facil şi sigur prin intermediul multi-controller-ului. Casca BMW System 7, echipată cu microfon şi difuzoare, este responsabilă cu transmiterea informaţiei de natură acustică – date de navigaţie, direcţionare, apeluri telefonice şi muzică.
Conectivitate inteligentă pentru asistenţă rapidă în caz de accident sau urgenţă
În 2016, BMW Motorrad a implementat funcţia ECALL pentru prima dată în industria moto. Echipamentul opţional “Apelul de Urgenţă Inteligent” permite realizarea unor intervenţii mai rapide în caz de accident sau urgenţă. Sistemul va fi disponibil ca opţiune pe motocicletele BMW începând cu prima parte a anului 2017. În cazul unei situaţii de urgenţă sau a unui accident, apelul de urgenţă se activează automat sau poate fi activat manual, transmiţând coordonatele GPS ale incidentului, ceea ce demarează acţiunile de salvare via call center-ul BMW.
Tehnologii de ultimă oră pentru interconectarea comunităţii BMW Motorrad
Un alt pas important spre interconectivitatea dintre motociclete este reprezentat de integrarea comunităţii de motociclişti printr-un parteneriat strategic cu start-up-ul Rever. Începând cu anul 2015, utilizatorii Rever din 199 de ţări au parcurs milioane de kilometri în şa, aceştia fiind stocaţi sub formă de trasee. Utilizând aplicaţia şi website-ul Rever, motocicliştii pot descoperi cele mai bune trasee din lume, pot să-şi creeze propriile trasee, să-şi înregistreze călătoriile şi să împărtăşească experienţele din ture pe platformele de social media. În viitor, acest lucru va permite extinderea şi optimizarea produselor prin intermediul contactului direct cu grupurile ţintă.
BMW Motorrad consideră că integrarea treptată şi structurată a platformelor digitale ale clienţilor în tehnologia existentă pe motocicletă este crucială pentru a facilita acceptarea acestui tip de servicii. Acest lucru ar putea fi posibil în viitor prin interconectarea unor sisteme deja existente, precum DriveNow şi ChargeNow, oferind servicii dincolo de deplasarea propriu-zisă cu motocicleta şi chiar interconectarea cu sistemele inteligente disponibile pentru casă.