Organizat în perioada 9-15 august, Festivalul de Film Independent Anonimul este un eveniment anual, competitiv, nespecializat. Programul Festivalului cuprinde trei secţiuni competiţionale – Competiţie lungmetraj (anunţând 7 titluri), Competiţie scurtmetraj ficţiune (24 scurtmetraje) şi Competiţie scurtmetraj animaţie (18 scurtmetraje) precum şi programe necompetitive. Alături de susţinerea proiectelor de film independent, festivalul se evidenţiază şi printr-o locaţie unică: Sfântu Gheorghe în Delta Dunării. Festivalul continuă cu Restrospectiva Anonimul în perioada 17-22 august, la Noul Cinematograf al Regizorului Român, din cadrul Muzeul Ţăranului Român.
Pentru spaţiul deosebit de desfăşurare al evenimentului şi în contextul în care preocuparea pentru mediu în cadrul festivalului are o pondere tot mai mare, BMW a pus la dispoziţia organizatorilor cele mai importante modele din programul BMW EfficientDynamics. Printre acestea: BMW 320d EfficientDynamics Edition, modelul cu cel mai mici emisii din actuala gamă BMW (109 g CO2/km în contextul unei puteri de 166 CP), şi BMW X6 ActiveHybrid, primul model BMW care poate rula exclusiv propulsat electric.
În cadrul festivalului a fost prezentat şi un scurt metraj semnat de Tudor Cotovelea despre spectaculosul BMW Z4 construit din 4128 cocori de origami. Este vorba de proiectul cu care artistul Alexandru Mirea a câştigat locul al doilea în concursul VisualArt “Joy is BMW” desfăşurat în toamna anului 2009, unul din cele mai importante proiecte culturale ale mărcii în România.
În 2010 BMW Group România a susţinut în calitate de “Maşină oficială” mai multe evenimente culturale, precum Festivalul de Jazz de la Gârâna sau Festivalul de Film de la Sighişoara. Pentru final de an sunt programate alte proeicte importante, cu a doua ediţie a concursului de creaţie VisualArt în prim-plan.
La nivel internaţional BMW a deschis implicarea în proiecte culturale de anvergură cu seria de lucrări „Roşu”, „Galben”, „Albastru” comandate artistului german Gerhard Richter în 1972. Acestea au fost folosite pentru inaugurarea noului sediu al mărcii – clădirea „Patru cilindrii”, care poartă semnătura celebrului arhitect german Karl Schwantzer. Colaborările cu case de arhitectură de renume au fost continuate 30 de ani mai târziu, când Coop Himelb(l)au a creat BMW Welt şi Zaha Hadid noua fabrică BMW de la Leipzig.
Muzică clasică, design şi arhitectură şi artă contemporană, toate beneficiază de programul de sponsorizări culturale BMW la nivel intenaţional. O direcţie importantă este susţinerea tinerilor artişti prin premii precum cel al Galeriei Naţionale Berlin, „Prix BMW” prezentat la Paris Photo sau „Premio de Pintura” oferit de BMW împreună cu Coroana Regală a Spaniei. Art Basel, Art Basel Miami Beach, the Frieze Art Fair din Londra sau FIAC Paris – BMW a susţinut sau susţine aceste evenimente ca sponsor şi cu servicii de VIP shuttle. La lansarea de noi modele, BMW a colaborat cu artişti contemporani de anvergură precum Joshua Davis, Rankin sau Robin Rhode, ultimul pentru prezentarea noului BMW Z4.
Însă cel mai important proiect cultural al mărcii este seria de modele BMW Art Car. 16 automobile au fost deja personalizate de artişti contemporani precum Andy Warhol, Frank Stella, Roy Lichtenstein, Jenny Holzer sau Olafur Elliason. La 35 de ani de la lansarea proiectului, pe 2 iunie, este programată lansarea celui de-al 17 Art Car, la Centrul Pompidou din Paris. Acesta este un BMW M3 GT2 sub semnătura lui Jeff Koons. Multe dintre aceste opere de artă au participat în competiţii de motorsport şi s-a creat astfel o legătură unică între artişti, ingineri şi piloţi, definitorie pentru BMW. Noul model Jeff Koons a respectat tradiţia şi a participat în celebra cursă de 24h de la LeMans din acest an.