• Lansările de noi modele au fost bine primite de piaţa
• BMW şi MINI – unele dintre cele mai importante creşteri de pe piaţa auto din România
Cu 1574 unităţi livrate în 2010, BMW este cea mai de succes marcă premium de pe piaţa auto din România. Luna decembrie a adus de asemenea rezultate record pentru acest an, cu 202 automobile livrate. Aceste rezultate au dus cota de piaţă a mărcii la 31% în segmentul premium*, cu peste 7 puncte în faţa următorului competitor.
Poziţia de leader a mărcii a fost întărită de seria de studii independente care a poziţionat constant BMW ca cea mai apreciată marcă de automobile din România. În 2010, în studiile BIZ, auto motor şi sport, auto.ro şi Superbrands, marca BMW a ocupat de fiecare dată primul loc.
Lansările de noi modele au deschis segmente noi şi au reprezentat un important motor de creştere. Noul BMW X1, primul model premium din segmentul său, a debutat la sfârşitul lui 2009. În 2010 a adus un plus important volumelor gamei BMW X, cu 156 unităţi.
Liderul incontestabil al segmentului SUV premium, BMW X5, a beneficiat din plin de îmbunătăţirile tehnologice şi de design din primăvara anului 2010, înregistrând o creştere de 81% (395 unităţi) faţă de 2010. BMW X5 şi-a păstrat poziţia de cel mai bine vândut BMW din România. Este urmat îndeaproape de BMW X6 cu un total de 326 unităţi. Ambele modele beneficiază din martie 2010, printre altele, de o cutie automată ultramodernă cu 8 trepte şi de motorizări diesel noi, deosebit de performante şi cu un consum de combustibil excelent.
Lansat pe piaţă în martie 2010, noul BMW Seria 5 s-a impus repede ca cel mai de succes model în segmentul limuzinelor din clasa mare (111 unităţi livrate, 139 modele BMW Seria 5 livrate în 2010). Supremaţia BMW în segmentul superior este întărită de BMW Seria 7, care ocupă prima poziţie în segmentul limuzinelor de lux cu un total de 45 unităţi.
2010 a fost şi anul debutului modelelor BMW hibride în producţia de serie. În total şase unităţi BMW X6 ActiveHybrid şi un BMW Seria 7 ActiveHybrid au fost livrate clienţilor din România. Tot în categoria automobilelor exclusive, modelele super-sport ale mărcii au cunoscut un succes deosebit. În total au fost livrate nu mai puţin de şapte BMW X6 M, două BMW X5 M şi două BMW M3.
Şi MINI a beneficiat din plin de extinderea gamei de modele, noul MINI Countryman, după debutul din septembrie, a devenit deja cel mai de succes model al mărcii şi a urcat livrările MINI pentru 2010 la 95 unităţi.
În contextul unui trend negativ al pieţei (-18,3%), BMW şi MINI au înregistrat creşteri importante. Cu un plus de 38,3%, respectiv 17,3%, BMW şi MINI se clasează pe locurile 2 şi 4 în topul celor mai importante creşteri în piaţă. Şi în cifre absolute, cu un plus de 436 de unităţi, BMW se poziţionează pe locul al treilea în topul creşterilor, în spatele unor mărci de volum.
La nivel mondial BMW Group a înregistrat cel mai bun an din istorie, cu un total de 1.461.166 livrări, din care 1.224.280 BMW şi 234.175 MINI. Cu o creştere totală de 13,6% faţă de 2009, BMW şi-a mărit avansul faţă de competiţie.
Notă
1. Rezultatele livrărilor pe modele le puteţi găsi ataşat într-un tabel comparativ 2009-2010.
2. (*) În evaluarea segmentului premium am inclus: BMW, MINI, Alfa Romeo, Audi, Infiniti, Jaguar, Lancia, Land Rover, Lexus, Masserati, Mercedes Benz, Porsche, Saab, Volvo. Total valoare segment: 4996 unităţi.