Revista Forbes şi compania de cercetare WPP au publicat un studiu comun, în cadrul căruia BMW a fost declarat marca auto cu cel mai mare impact la nivel mondial.
Studiul, aflat deja la a treia ediţie, măsoară impactul pe care mărcile îl au faţă de clienţi, aşa numitul „cultural traction“, relevanţa culturală pe care brandurile o au în lumea consumatorului.
Acesta este definit de patru atribute importante:
– vizionar: mărcile inovative, care deschid noi teritorii şi captează atenţia
– inspiraţional: mărcile cu substanţă, cu o identitate cu care clienţii doresc să se asocieze
– curajos: mărci care evoluează cu încredere şi determinare
– entuziasmant: mărci în ascensiune, care pot să schimbe ierarhii
La studiu au participat peste 62.000 de respondenţi din zece regiuni geografice importante: SUA, China, Franţa, Germania, Italia, Marea Britanie, Australia, Brazilia, Hong Kong şi Singapore. Top 10 al celor mai relevante branduri este dominat de Google; Apple ocupă locul al doilea, urmat la mică distanţă de Samsung. În clasamentul general, BMW ocupă locul al şaptelea, fiind cea mai bine clasată marcă auto ca viziune şi capacitate de a inspira.
În calitate de lider al studiului, Maggie Taylor a descris astfel secretul succesului care stă în spatele celor zece mărci: "O marcă trebuie condusă şi cultivată astfel încât clienţii să o perceapă ca fiind de actualitate şi relevantă, dar, în acelaşi timp, să rămână fidelă valorilor sale principale".
În contextul acestui studiu, BMW se poziţionează ca cea mai importantă marcă auto. Atât îmbunătăţirea valorii de bază a mărcii – „Joy”, „Plăcerea de a conduce” asigurată prin „EfficientDynamics” -, cât şi consolidarea mărcii principale BMW prin subbrandurile BMW M şi BMW i reprezintă factori importanţi de succes. În acest context foarte importantă este clasarea pe locul al treilea în percepţia ca brand inovativ, imediat după Apple şi Google.
Clasamentul complet al studiului
1. Google
2. Apple
3. Samsung
4. IKEA
5. Microsoft
6. Sony
7. BMW
8. Audi
9. Coca-Cola
10. eBay