● Ambele modele BMW M8 GTE nou dezvoltate au încheiat etapa de deschidere a sezonului IMSA, la Daytona ● Locurile al şaptelea şi al nouălea pentru BMW Team RLL la Rolex 24 de la Daytona ● Sistemul Balance of Performance (BoP) a penalizat cele două modele şi le-a ţinut departe de lupta petnru podium ●
Bucureşti/Daytona. Cariera sportivă a noului BMW M8 GTE a început oficial odată cu etapa de deschidere a sezonului din IMSA WeatherTech SportsCar Championship, găzduită de Daytona (SUA) în acest weekend. Pe Daytona International Speedway, Jesse Krohn (Finlanda), John Edwards (SUA), Nick Catsburg (Olanda) şi Augusto Farfus (Brazilia) au încheiat pe locul al şaptelea al categoriei GTLM după ce au parcurs 773 de tururi, cei patru aflându-se pe rând la volanul maşinii #24. Coechipierii lor – Alexander Sims (Marea Britanie), Connor De Phillippi (SUA), Bill Auberlen (SUA) şi Philipp Eng (Austria) – au ocupat locul al nouălea cu cea de-a doua maşină înscrisă de BMW Team RLL. #67 Ford GT a obţinut victoria în cursa de 24 de ore.
Ambele maşini au dovedit o fiabilitate ridicată şi au reuşit să încheie clasica de anduranţă fără nici o problemă tehnică majoră în prima apariţie competiţională a noului vârf de lance al programului GT derulat de BMW Motorsport. Nici un alt model BMW GT nou nu s-a dovedit mai fiabil la debutul său. Aceasta a fost o veste bună pentru toţi cei implicaţi la BMW Motorsport şi BMW Team RLL. Ţinând cont de Balance of Performance (BoP), a fost evident, încă dinainte de startul cursei, că cele două BMW M8 GTE nu vor fi implicate în disputa pentru locurile fruntaşe. Mai important a fost faptul că noua maşină a putut trece, încă de la debut, peste provocarea unei curse de 24 de ore.
“BMW M8 GTE a trecut cu bine de botezul competiţional de la Daytona”, a declarat directorul BMW Motorsport, Jens Marquardt. “Să închei cu ambele maşini o cursă de debut atât de dificilă, după 24 de ore fără nici o problemă tehnică majoră, este ceva de acre putem fi foarte mândri. Totul a fost spus cu privire la motivele pentru diferenţa de performanţă în comparaţie cu concurenţa. Maşina nu şi-a putut arăta încă adevăratul său potenţial. Acesta este motivul pentru care BMW şi IMSA vor continua negocierile productive şi deschise şi au convenit să găsească o evaluare adecvată a BoP pentru competiţiile viitoare, începând cu Sebring, ceea ce va permite ca BMW M8 GTE să-şi dovedească performanţele reale în beneficiul campionatului, al BMW şi al fanii noştri.”
Marquardt a adăugat: “De fapt, am trimis o maşină GT foarte bună, care are un potenţial imens pentru viitor. Toţi cei de la BMW Team RLL şi de la BMW Motorsport le-au oferit toate condiţiile pentru a obţine maximum din această cursă în aceste condiţii dificile. În următoarele apariţii în cursă vom fi mai puternici şi dorim să ne luptăm pentru poziţiile fruntale. BMW M8 GTE are tot ce-i trebuie pentru a reuşi acest lucru. De-a lungul ultimelor luni, mulţi membri ai echipei din München şi de la BMW Team RLL din America de Nord au lucrat intens pentru a pregăti această cursă. Complimentele mele merg către toţi cei implicaţi. A fost un efort de echipă impresionant, care a însemnat multă pasiune. Sunt deosebit de mulţumit de debutul foarte bun al BMW M4 GT4 în Continental Tire SportsCar Challenge. Faptul că echipele noastre au reuşit să încheie pe locurile al doilea şi al patrulea în prima cursă a sezonului arată că suntem pe drumul cel bun cu această maşină.”
BMW şi IMSA colaborează de mai mulţi ani într-o manieră pozitivă şi constructivă. Sistemul BoP este parte integrantă a competiţiilor auto la nivel mondial, inclusiv în IMSA WeatherTech SportsCar Championship. BMW şi IMSA vor continua discuţii deschise şi productive şi au convenit să găsească o evaluare a BoP adecvată pentru etapele viitoare, începând cu Sebring (SUA), care să permită BMW M8 GTE să-şi demonstreze performanţele în beneficiul campionatului, al BMW şi al fanilor.
Spectatorii au asistat la o deschidere a sezonului neobişnuită. Ploaia anticipată nu a apărut duminică. Doar o aversă puternică la începutul celei de-a şasea ore a adus ceva mai multă acţiune pe linia standurilor. În plus, multe echipe au suferit pene de cauciuc de-a lungul celor 24 de ore de cursă. În afară de aceasta, au avut loc relativ puţine incidente, cu doar patru neutralizări ale circuitului. Niciodată în istoria cursei de 24 de ore de la Daytona nu s-a reuşit parcurgerea unui număr atât de mare de tururi.
În cea de-a şasea oră, cei patru piloţi ai maşinii #25 au suferit o lovitură, când pneul faţă dreapta al modelului BMW M8 GTE s-a dezintegrate după ce Auberlen a lovit resturile pe pistă. După 30 de minute de reparaţii, ambasadorul mărcii BMW NA a reuşit să revină în cursă, cu 17 tururi în urma liderilor. După acea întârziere timpurie, un rezultat puternic a fost imposibil de realizat. Au urmat mai multe opriri pentru reparaţii ca urmare a incidentului respectiv. În cele din urmă, #25 BMW M8 GTE a trecut linia de sosire pe locul al nouălea, după 731 de ture.
Echipajul maşinii #24 au reuşit o performanţă consistentă, foarte bună, încercând să obţină maximum din cursă în condiţiile date. Edwards a fost pilotul responsabil cu parcurgerea ultimului tronson al cursei, astfel că el este cel care a trecut linia de sosire pe locul al şaptelea.
Cursă dificilă pentru Turner – debut bun în SUA pentru BMW M4 GT4
De asemenea, BMW a fost reprezentat şi în categoria GTD. #96 BMW M6 GT3, pilotat de Martin Tomczyk (Germania), Jens Klingmann (Germania), Mark Kvamme (SUA), Don Yount (SUA) şi Cameron Lawrence (SUA), au parcurs 733 de tururi. După câteva opriri neprogramate, Turner Motorsport a trebuit să ocupe locul al 14-lea în categoria sa.
Şi piloţii BMW din IMSA Continental Tire SportsCar Challenge (CTSC) au început sezonul 2018 la Daytona – şi au făcut-o în stil. Noul BMW M4 GT4 s-a bucurat de un debut competiţional remarcabil. Maşina #82 a terminat pe locul al doilea în BMW Endurance Challenge. James Clay şi Tyler Cook (ambii din SUA) au reuşit o revenire spectaculoasă pentru BimmerWorld Racing, după ce au ocupat locul al 19-lea pe grilă – în cele din urmă, pe parcursul ultimelor tururi, au urcat până pe poziţia a doua. Şi cel de-al doilea BMW M4 GT4 din cursă a făcut progrese evidente în pluton. Toby Grahovec, Jason Hart şi Mike Vess (toţi din SUA), echipaj al echipei Classic BMW, au început cursa de pe poziţia a 34-a, dar au avut o evoluţie fantastică şi au încheiat pe locul al patrulea, ratând de puţin o altă clasare pe podium pentru BMW. În categoria Street Tuner, Devin Jones şi Nick Galante (ambii din SUA) au obţinut pole position pentru BimmerWorld Racing, pe care l-au transformat într-o victorie categorică graţie modelului BMW 328i.
Alte reacţii de la Rolex 24 @ Daytona
Bobby Rahal (BMW Team RLL, Team Principal): A fost un week-end dificil pentru toţi cei de la BMW Team RLL, odată cu utilizarea pentru prima dată a unei maşini noi. Sunt foarte mândru de munca realizată de întreaga echipă în ultimele luni – lucrând la maximum pentru a pregăti cele două BMW M8 GTE pentru această cursă. Întotdeauna ai griji cu privire la fiabilitate într-o astfel de situaţie, dar trebuie să spun că ambele maşini au funcţionat foarte bine din această perspectivă. Cred că este ceva bun să poţi ajunge la final, cu o maşină nouă, într-o cursă de 24 de ore.