Bucureşti/Woodcliff Lake. Bill Auberlen şi Alexander Sims au purtat spre victorie #25 BMW M6 GTLM al BMW Team RLL în etapa IMSA WeatherTech SportsCar Championship, Sahlen’s Six Hours of The Glen. Victoria a fost cea de-a 14-a reuşită în cadrul programului BMW Team RLL început în 2009 şi prima pentru modelul BMW M6 GTLM. De-a lungul celor şase ore de cursă, cei doi piloţi au parcurs 186 de tururi pe circuitul clasic Watkins Glen International, încheind cu un avans de 3,156 secunde faţă de #67 Ford GT. Pentru Sims, pilot oficial BMW Motorsport, a fost prima victorie în cursele de anduranţă din America de Nord, în timp ce Auberlen a adăugat un nou record în cariera sa excepţională. Prin victoria reuşită cu M6, Auberlen completează lista de prime victorii reuşite cu alte două maşini ale BMW Team RLL: BMW M3 GT (alături de Joey Hand la Road America 2009) şi BMW Z4 GTLM (alături de Maxime Martin la Long Beach 2013).
Coechipierii lor, John Edwards şi Martin Tomczyk, au avut o cursă bună cu #24 BMW M6 GTLM, fiind de mai multe ori lideri ai categoriei înainte de a fi obligaţi să abandoneze în turul 161 ca urmare a unei probleme cu radiatorul maşinii.
În condiţii meteorologice excelente la New York, piloţii care au luat startul în cursă – Sims pe locul al doilea, Tomczyk imediat în urma coechipierului – au trecut imediat la atac după arborarea steagului verde şi au preluat primele două poziţii în ierarhia clasei GTLM. Reuşind să-şi creeze un avans de trei secunde faţă de plutonul urmăritor, cei doi au evoluat într-un ritm care a completat perfect reglajul bun al maşinilor.
Tomczyk a intrat la standuri de pe locul al doilea, în turul 24, predându-i maşina lui Edwards, după ce #24 M6 a fost realimentat şi echipat cu anvelope Michelin noi. Din postura de lider, Sims a dus #25 M6 la pit stop în turul 29 şi a rămas în cockpit pentru încă un stint. În turul 34, după ce întregul pluton al categoriei şi-a efectuat pit stopurile, Sims a revenit în frunte, urmat la doar trei secunde de Edwards. Acesta din urmă a fost obligat să revină la standuri în turul 38 întrucât pneul stânga faţă al maşinii se dezumflase. O eroare în timpul opririi a readus #24 M6 la standuri pentru o penalitate drive-through. După alte 14 tururi, Edwards efectuat încă un pit stop pentru o a doua pană lentă. Sims şi #25 M6 au efectuat al doilea pit stop în turul 59, intrând la standuri chiar în momentul în care era impusă prima neutralizare a cursei. Auberlen a preluat locul în cockpit, dar şi conducerea întrecerii. Edwards a decis să efectueze pit stopul în timpul neutralizării şi i-a predat maşina lui Tomczyk. Restartul s-a dat cu Auberlen pe primul loc, Tomczyk pe poziţia a opta şi patru ore rămase din cursă. A doua neutralizare a adus ambele modele BMW la standuri în turul 87. #4 Corvette a efectuat pit stopul chiar înainte de neutralizare, preluând conducerea de la #25 M6.
Aproape la jumătatea cursei, a treia neutralizare a fost impusă în turul 94, cauza fiind o maşină ieşită în decor în virajul 6. Restartul s-a dat în turul 98, Auberlen regăsindu-se într-o dispută în cinci în fruntea categoriei GTLM. Pierzând două locuri, californianul a coborât pe locul al patrulea, chiar înaintea coechipierului Tomczyk, care reuşise un restart bun astfel că a urcat pe locul al cincilea. Un tur mai târziu, ambele BMW au urcat o poziţie după ce #911 Porsche a pierdut locul al doilea în urma unui accident petrecut pe bucla interioară – a urmat a patra neutralizare cu steaguri galbene. Ambele modele BMW au ajuns din nou în fruntea ierarhiei odată cu intrarea majorităţii competitorilor GTLM la standuri în turul 105. Cursa a fost reluată în turul 107, cu Auberlen pe primul loc şi Tomczyk al doilea. Pe parcursul turului următor, Tomczyk a preluat conducerea cursei, reuşind să-şi creeze un avans de două secunde faţă de coechipierul lui. Fiind lider, Martin a intrat la standuri în turul 123, predându-i #24 M6 din nou lui Edwards. Auberlen a venit la boxe în turul următor, moment în care Sims a preluat din nou volanul. Edwards şi Sims s-au întors pe circuit pe poziţiile a şasea, respectiv a şaptea.
În turul 156, Edwards a efectuat ultimul săi pit stop din cursă, revenind pe poziţia a cincea în clasamentul categoriei. Sims a efectuat oprirea un tur mai târziu şi a revenit pe locul al şaselea, ambele echipaje BMW având o strategie a combustibilului diferită de restul plutonului. După doar patru tururi, Edwards a raportat o pierdere a presiunii apei şi a adus #24 M6 la standuri. În momentul în care mecanicii au identificat problema, a fost clar că evoluţia echipajului #24 s-a încheiat – motivul oficial al abandonului a fost “radiator fisurat”. Sims a continuat să urce în clasament cu #25 BMW M6, ajungând pe locul al doilea în momentul în care restul plutonului a efectuat ultimul pit stop. Cu 36 de minute rămase din cursă, a cincea neutralizare a fost impusă în turul 172, după ce două maşini au oprit pe pistă – acest lucru i-a oferit lui Sims posibilitatea de a economisi combustibil. La restart, Sims şi-a creat un avans pe care l-a menţinut în tururile rămase, astfel că a asigurat prima victorie pentru BMW M6 GTLM.
Bobby Rahal (Team principal BMW Team RLL): Sunt foarte mândru de echipă. A fost dificil astăzi pentru că victoria nu a fost sigură până nu a apărut ultima neutralizare care ne-a ajutat în strategia privind combustibilul. Alexander şi Bill au făcut o treabă excelentă, dar – în egală măsură – ar fi putut fi ziua lui John şi a lui Martin dacă o bucată desprinsă dintr-o altă maşină nu ar fi găurit radiatorul. Acum revenim la sediu pentru a ne pregăti pentru Mosport (CTMP).