BMW M GmbH a anunţat încetarea producţiei pentru modelele BMW M6 Coupé şi BMW M6 Cabriolet. Cele două modele superperformante au oferit cea mai exclusivistă experienţă M pe şoselele normale, combinată cu tehnologia de transmisie şi şasiu inspirate din lumea sporturilor cu motor. Per total, au fost produse 14.152 unităţi din aceste două automobile sport superperformante: 9.087 unităţi din versiunea Coupé, lansată în 2005, şi 5.065 din varianta Cabriolet, prezentată în anul următor.
Prin retragerea acestor doi sportivi la numai o lună după retragerea celei de-a patra generaţie a modelului BMW M5, acum vine momentul pentru a se încheia şi producţia propulsorului de înaltă turaţie V10 oferit de BMW M. Ani de-a rândul motorul de 373 kW/507 CP a fost referinţă pentru modelele super-sport şi un simbol al experienţei deosebite pe care BMW M GmbH o deţine în dezvoltarea propulsoarelor ultraperformante. Doi ani la rând, 2005 şi 2006, motorul cu zece cilindri a obţinut locul întâi în clasamentul general al prestigiosului concurs "Engine of the Year Award", iar în următorii doi ani a ocupat, de fiecare dată, prima poziţie în clasa propulsoarelor cu capacitatea de peste patru litri.
Caracteristic pentru motor unic, dezvoltat special pentru modelele BMW M5 şi BMW M6, este furnizarea puterii care se face într-o manieră dinamică şi totuşi continuă chiar şi la sarcini ridicate. Puterea este dezvoltată dintr-o cilindree de cinci litri, repartizată egal între cele zece camere de combustie, cele două rânduri de cilindri fiind dispuse la un unghi de 90 de grade. Motorul furnizează puterea maximă la 7.750 rpm, în timp ce turaţia maximă este de 8.250 rpm. Vârful curbei de cuplu este atins la 520 Nm. Pe lângă conceptul de motor de înaltă turaţie, alte câteva detalii tehnice – printre care supape de acceleraţie controlate individual, electronic şi furnizarea uleiului controlată pentru forţe laterale mari – sunt şi ele derivate din lumea sporturilor cu motor.
Aproape în aceeaşi manieră, principiile de design al tehnologiei şasiului şi construcţia cu materiale uşoare sunt şi ele transferate de pe circuite, pe şosele. Spre exemplu, în cazul modelului BMW M6 Coupé, plasticul ranforsat cu fibră de carbon (CFRP) – un material care în mare parte datorează Formulei 1 introducerea sa în industria auto – a fost utilizat la construcţia acoperişului şi a altor componente de caroserie. Un alt indiciu important al profilului pe care l-a avut BMW M6 Coupé a fost raportul masă-putere, 3,37 kilograme per CP. În plus, caracteristicile remarcabile de performanţă au fost susţinute suplimentar de transmisia secvenţială M cu şapte trepte, cu Drivelogic, şi de Launch Control, totul pentru o acceleraţie maximă cu start de pe loc, de diferenţialul blocant M variabil în funcţie de viteză şi de tehnologia şasiului care a inclus Electronic Damper Control (EDC / Control Electronic al Amortizoarelor) şi frâne din aliaj. Acceleraţia cu start de pe loc s-a realizat în aproximativ 4,6 secunde. În cazul modelului BMW M6 Cabriolet, aceasta a avut o durată mai mare cu doar 0,2 secunde.
La nivel mondial, BMW M6 Coupé şi BMW M6 Cabriolet au fost apreciate ca fiind automobile de vis pentru pasionaţii domeniului, dar care aveau şi ambiţii sportive. Piaţa numărul 1 pentru ambele modele a fost SUA, care a înregistrat vânzări de 3.528 unităţi Coupé şi 3.247 exemplare Cabriolet, urmată de Germania (1.183 / 541 unităţi). Pe poziţia a treia în ceea ce priveşte vânzările modelului BMW M6 Coupé s-au situat Marea Britanie şi Irlanda, cu 619 automobile înmatriculate; în cazul versiunii BMW M6 Cabriolet a fost Canada, cu vânzări de 209 unităţi.
Vânzările modelului BMW M5 au urmat aceeaşi tendinţă. Încă o dată, SUA au ocupat poziţia de lider, cu vânzări de 8.786 unităţi. Apoi, după piaţa internă a Germaniei (2.473 unităţi), Marea Britanie şi Irlanda au generat cea mai mare cerere de pe continentul european, cu 1.980 automobile. Per total, BMW M5 a înregistrat, la nivel mondial, vânzări de peste 20.000 de unităţi în mai puţin de cinci ani, datele actuale – 19.494 unităţi pentru BMW M5 Sedan şi alte 1.009 unităţi pentru BMW M5 Touring – disponibile din 2007.
Datele totale ale celei de-a patra generaţii BMW M5 le-au depăşit şi pe cele ale modelului anterior, care a fost produs pe parcursul a şase ani. Astfel, s-a stabilit un nou punct maxim în povestea de succes BMW M5, o gamă care, la lansarea primei generaţii în 1984, a pus bazele segmentului limuzinelor superperformante.