Începutul unei noi ere a mobilităţii personale, pregătirea pentru debutul într-un nou segment şi perspectivele fascinante ale plăcerii extreme a condusului sportiv vor marca prezenţa constructorului premium BMW la ediţia 2013 a Salonului Auto de la Tokyo.
Expoziţia auto internaţională, la ediția cu numărul 43, va reprezenta premiera niponă a modelului cu propulsie electrică BMW i3 şi a automobilului hibrid plug-in BMW i8, precum şi premiera mondială BMW Seria 4 Cabriolet. În plus, BMW Concept M4 Coupé oferă o avanpremieră a viitoarei generaţii a acestei maşini sport cu performanţe excepţionale. Mai mult, noul BMW X5,BMW Concept Active Tourer Outdoor şi BMW R nineT vor avea primele apariţii la un salon auto din Asia.
Cu ocazia Salonului Auto de la Tokyo, care va avea loc între 22 noiembrie şi 1 decembrie 2013, vizitatorii din întreaga lume îşi vor putea prezenta cele mai noi modele, concepte şi tehnologii. Gazda expoziţiei este Centrul Expoziţional Big Sight International care a fost construit pe Insula Odaiba din Golful Tokyo şi care a fost folosit prima dată ca pavilion expoziţional pentru industria auto în 2011. Salonul Auto de la Tokyo este unul dintre cele mai importante evenimente auto din lume şi este organizat la fiecare doi ani. În 2011, organizatorii au înregistrat aproximativ 850.000 de vizitatori.
BMW Seria 4 Cabriolet: redefinirea plăcerii condusului sub cerul liber.
Premiera mondială BMW Seria 4 Cabriolet marchează începutul unei noi ere a plăcerii condusului sub cerul liber. Datorită limbajului specific de design, modelul decapotabil cu patru locuri se diferențiază semnificativ de modelele de clasă medie BMW Seria 3. Estetica unică şi dimensiunile semnificativ mai mari în comparaţie cu modelul anterior, oferă BMW Seria 4 Cabriolet o prezenţă expresivă. Hard topul rabatabil în trei segmente garantează cel mai ridicat nivel de utilitate cotidiană, indiferent de perioada anului. Când este închis, oferă un confort acustic îmbunătăţit, se poate deschide în mai puţin de 20 de secunde prin simpla apăsare a unui buton. La lansarea pe piaţă vor fi disponibile un motor pe benzină (cu şase cilindri dispuşi în linie), unul pe benzină cu patru cilindri şi unul diesel cu patru cilindri, puterea variind între 135 kW/184 CP şi 225 kW/306 CP.
BMW i debutează cu două modele: electromobilitate cu BMW i3 şi BMW i8.
Prin prezentarea simultană a primului model de serie cu propulsie integral electrică şi a un automobil sport cu tehnologie ultra-sofisticată,marca BMW i demonstrează un spectru larg de concepte auto orientate spre viitor. Ambele modele reprezintă o nouă formă a valorilor „premium”, influențate pregnant de ideea de sustenabilitate. Motoarele electrice şi acumulatorii litiu-ion de înaltă tensiune sunt dezvoltări ale BMW Group pentru a fi utilizate în funcţie de cerinţele modelului. O altă particularitate distinctivă, concepută exclusiv pentru BMW i, este arhitectura LifeDrive a automobilului, care include habitaclul realizat din plastic ranforsat cu fibră de carbon (CFRP) și un șasiu din aluminiu.
BMW i3 este primul automobil premium conceput din start pentru a fi propulsat exclusiv electric, pentru zero emisii. Modelul prezintă inovatorul limbaj de design BMW i și oferă un nivel generos de spaţiu interior. Este propulsat de un electromotor de 125 kW/170 CP şi atinge o autonomie ce variază între 130 şi 160 de kilometri în condiţii de trafic cotidian. Motorul opţional cu ardere internă, cu doi cilindri, îndeplineşte funcţia de extindere a autonomiei și astfel automobil poate parcurge până la 300 de kilometri cu o singură realimentare.
BMW i8 îşi va face debutul pe piaţă în 2014 și marchează o nouă generație de automobile sport, ultra-sofisticată din punct de vedere tehnologic. Maşina combină dinamica unui automobil sport performant şi consumul, respectiv nivelul de emisii ale unei maşini de clasă mică. BMW i8 este un model cu 2+2 locuri, cu un design vizionar şi o construcţie ultrauşoară inteligentă care facilitează nu numai un condus fără emisii în mediul urban, ci şi performanţe sportive pe şosea. Sistemul hibrid plug-in este format dintr-un motor turbo pe benzină, cu trei cilindri şi tehnologie BMW TwinPower Turbo care furnizează 170 kW/231 CP, şi tehnologia BMW eDrive sub forma unui electromotor de 96 kW/131 CP. Cu puterea ambelor propulsoare, BMW i8 sprintează de la 0 la 100 km/h în doar 4,4 secunde. Consumul mediu de combustibil, în ciclul de testare EU pentru sisteme hibrid plug-in, este de 2,5 l/100 km, iat nivelul emisiilor CO2 este de 59 g/km. Pentru recuperarea energiei la frânare, transmisia motorului cu ardere internă este legată la un al doilea motor electric care funcționează ca un generator.
Noul BMW X5: Sports Activity Vehicle contruit pentru perfecţiune.
BMW X5 este cel mai de succes Sports Activity Vehicle (SAV) din lume. Cea de-a treia generaţie se prezintă cu un design distinctiv şi optimizat din punct de vedere aerodinamic, cu o masă redusă cu până la 90 de kilograme în funcţie de echipare, precum şi cu o multitudine de inovaţii BMW ConnectedDrive. Noul BMW X5 este mai luxos şi mai versatil ca niciodată şi impresionează prin performanţele îmbunătăţite şi consumul mai mic.
BMW Concept Active Tourer Outdoor: concept inovator, tehnologie avansată a propulsiei, soluţii inovatoare de detaliu.
BMW Concept Active Tourer Outdoor demonstrează cele mai bune premise pentru BMW de a cuceri un viitor segment de automobile. Acest concept combină tehnologia avansată a propulsiei hibrid plug-in, dimensiunile compacte şi un interior extrem de versatil – totul ca o nouă manifestare a plăcerii condusului specifică mărcii, suplimentată de soluţii inteligente de detaliu pentru activităţile din timpul liber.
BMW Concept M4 Coupé: gene concentrate din motorsport.
Când va fi prezentat publicului la Salonul Auto de Tokyo, BMW Concept M4 Coupé va demonstra imediat aptitudini evidente pentru performanţe înalte. Acest concept atletic şi dinamic combină genele din motorsport şi ușurința utilizării cotidiane într-un concept general emoţional – totul în stilul inconfundabil BMW M GmbH. Partea frontală puternic conturată, cu prize largi de aer, liniile laterale dinamice şi partea spate plată şi sportivă semnalează performanţe dinamice deosebite. Elementele din CFRP – precum spliterul faţă, acoperişul sau difuzorul spate – subliniază utilizarea constantă a construcţiei ultrauşoare, ca măsură suplimentară pentru obţinerea performanţelor superioare.
BMW Motorrad nineT: fascinaţia şi emoţia celor 90 de ani BMW Motorrad.
Cu ocazia aniversării "90 Years of BMW Motorrad", BMW R nineT se prezintă sub o formă clasică, dar deopotrivă ultramodernă. Modelul "cafe racer" combină şarmul original al motorului boxer de 81 kW (110 CP) şi limbajul purist de design din diferitele ere BMW Motorrad cu tehnologia inovatoare şi conceptul modular care oferă posibilităţi maxime de personalizare.