Cu tehnologii de ultimă oră şi concepte de maşini inovatoare, constructorul de automobile premium BMW joacă un rol important în redefinirea conceptului de mobilitate individuală. Cele mai recente dezvoltări, care asigură că modelele actuale şi cele viitoare vor oferi o plăcere a condusului specifică mărcii, în combinaţie cu o eficienţă în continuă îmbunătăţire, vor fi prezentate de către companie în cadrul ediţiei 2011 a Salonului Auto de la Frankfurt (IAA), în Germania. Cea mai importantă expoziţie auto din lume este scena a numeroase premiere mondiale pentru modele BMW şi pentru prezentarea unor inovaţii de avangardă în ceea ce priveşte propulsoarele, construcţia uşoară inteligentă şi în conectarea automobilului cu mediul înconjurător.
După un debut plin de succes la IAA în 2009, inovaţiile vor fi prezentate şi de această dată într-o apariţie comună a mărcilor BMW, MINI şi Rolls-Royce în noul pavilion expoziţional 11.
Ansamblul, situat în imediata vecinătate a principalei porţi de acces în complexul expoziţional din Frankfurt, oferă nu doar spaţiu de expoziţie cu o suprafaţă de aproximativ 12.000 metri pătraţi la parter, dar tentează vizitatorul cu şansa unui prezentări a automobilului care include condus activ. Un circuit cu o lungime de mai multe sute de metri, care încercuieşte întregul spaţiu expoziţional, permite experimentarea plăcerii condusului într-o manieră personală şi reală.
Mobilitatea viitorului: premiera mondială BMW i3 Concept şi BMW i8 Concept.
Apariţia comună a tuturor mărcilor BMW Group include, în acest an, prezentarea în premieră a sub-brand-ului BMW i. Prin debutul mondial BMW i3 Concept şi BMW i8 Concept, BMW Group va fi gazda unuia dintre punctele de interes ale ediţiei 2011 a Salonului Auto de la Frankfurt. Cele două concepte oferă informaţii concrete despre primele modele de serie BMW i. Primul exemplar BMW i3 va părăsi linia de producţie în 2013, la uzina BMW din Leipzig, în timp ce BMW i8 va ajunge pe şosele la puţin timp după aceea.
BMW Concept i3, cunoscut până acum drept Megacity Vehicle, răspunde provocărilor viitoare ale mobilităţii în mediile urbane şi este primul automobil electric premium care interpretează atuurile specifice BMW. BMW i8 Concept reprezintă cea mai nouă generaţie a maşinilor sport: eficientă, inteligentă şi inovatoare. Datorită conceptului de hibrid plug-in, acesta combină un motor cu ardere internă şi o transmisie electrică într-o experienţă a condusului cu adevărat excepţională – o aventură cu un consum şi emisii extrem de reduse.
BMW EfficientDynamics: noi concepte pentru o plăcere a condusului mai mare cu consum şi emisii reduse.
În paralel cu dezvoltarea sistemelor de transmisie pentru o mobilitate fără emisii – sub umbrela BMW EfficientDynamics -, alte noi tehnologii au fost concepute cu obiectivul de a reduce consumul şi emisiile motoarelor cu ardere internă. O contribuţie substanţială a fost făcută prin introducerea unei noi generaţii de motoare pe benzină şi a noi propulsoare diesel, toate echipate cu tehnologia BMW TwinPower Turbo. Cu acest pachet de tehnologii şi cu introducerea funcţiei Auto Start Stop la mai multe modele decât orice alt producător, relaţia dintre performanţe şi consumul de combustibil a fost optimizată şi mai mult. În plus, ECO PRO, nou dezvoltat, furnizează noi oportunităţi de reducere a consumului de combustibil atunci când se conduce în traficul cotidian.
La ediţia 2011 a Salonului Auto de la Frankfurt, BMW prezintă o varietate de noi modele echipate cu motoare optimizate pentru eficienţă şi echipate cu numeroase alte soluţii de reducere atât a consumului, cât şi a emisiilor. Cea mai recentă tehnologie BMW EfficientDynamics este şi ea parte integrantă a dotărilor standard ale acestor automobile. Comparativ cu alţi producători de automobile, care oferă măsuri comparabile numai la modele speciale sau cu un cost suplimentar, BMW a reuşit să realizeze un impact major asupra reducerii emisiilor din trafic. Salonul Auto de la Frankfurt va fi şi scena debutului a două modele BMW EfficientDynamics Edition: BMW 520d şi BMW X1 sDrive20d, ambele stabilind noi repere în segment în ceea ce priveşte eficienţa.
Noul BMW Seria 1: agilitate suplimentară, mai mult confort, eficienţă crescută.
Noul BMW Seria 1, care va fi prezentat publicului în premieră la Salonul Auto de la Frankfurt 2011, beneficiază de cele mai recente dezvoltări din domeniul BMW EfficientDynamics.
Această a doua generaţie a modelului compact este punctul de reper al plăcerii condusului şi al eficienţei din segmentul respectiv. Puternicele motoarele cu patru cilindri cu tehnologie BMW TwinPower Turbo, tehnologia de ultimă oră a suspensiei, distribuţia armonioasă a maselor pe punţi şi tracţiunea spate, unică în continuare în segmentul compact, oferă noului BMW Seria 1 performanţe sportive incomparabile. Portofoliul de motoare constă din două versiuni ale noii generaţii de propulsoare pe benzină şi din trei variante diesel deosebit de eficiente, al căror interval de performanţă este cuprins între 100 kW/136 CP şi 135 kW/184 CP. Funcţia Auto Start Stop şi comutatorul Driving Experience Control, care include modul ECO PRO, sunt disponibile ca dotări standard în combinaţie cu transmisia manuală sau cu cea automată. În plus, maturitatea noului BMW Seria 1 este dezvăluită de un confort al călătoriei mult îmbunătăţit, de designul sportiv, dar elegant al caroseriei maşinii şi de calitatea sau caracterul modern al interiorului.
Acum, spaţiul pentru picioare – atât în faţă, cât şi în spate – este mult mai generos decât cel oferit de generaţia anterioară. Capacitatea portbagajului a fost mărită cu 30 de litri la un total de 360 de litri. Opţional, toate variantele de motorizare pot fi combinate cu transmisia automată cu opt trepte, o dotare unică în segmentul compact. Alte dotări disponibile includ Direcţia Sport Variabilă şi o gamă extinsă de tehnologii BMW ConnectedDrive – sistemele de ultimă oră pentru asistarea conducătorului. Printre noile echipamente prezentate în premieră la BMW Seria 1 sunt sistemul de informare cu privire la limita de viteză legală, care include No-Passing Info (informare referitor la interzicerea depăşirii) şi noua versiune Lane Departure Warning System (sistem de avertizare la părăsirea benzii), care acum include Collision Warning (avertizare în caz de coliziune).
Noul BMW M5: sedan superperformant cu tehnologie de curse şi sentiment M inconfundabil.
Salonul Auto de la Frankfurt 2011 este locul unde are loc premiera mondială a celei de-a cincea generaţii a BMW M5. Noul model este propulsat de un motor V8 care dezvoltă 412 kW/560 CP, echipat cu tehnologie M TwinPower Turbo şi furnizează o dezvoltare liniară a puterii pe o plajă mare de turaţii, o caracteristică a modelelor M. Comparativ cu precedentul model, puterea maximă este mai mare cu aproximativ 10 procente. Cuplul maxim a fost mărit cu un nivel excepţional – 30% – la 680 Nm. Şi în acelaşi timp, consumul mediu de combustibil în ciclul de testare EU a fost redus cu peste 30 de procente, la 9,9 litri per 100 kilometri. Puterea motorului V8 este transferată, prin intermediul unei transmisii M Drivelogic cu şapte viteze şi dublu ambreiaj, către roţile spate, unde noul diferenţial M Active asigură o distribuţie a cuplului care să se potrivească fiecărei situaţii din trafic – astfel se garantează tracţiunea optimă în situaţii de condus foarte dinamic şi pe suprafeţe alunecoase.
Butoanele aranjate lângă schimbătorul de viteze pe consola centrală, aceasta din urmă cu un design nou, permit pilotului să modifice parametrii transmisiei şi pe cei ai suspensiei pentru a se potrivi cerinţelor specifice şi condiţiilor de condus. Pe lângă caracteristicile motorului şi controlul schimbării vitezelor, parametrii direcţiei M Servotronic, ai gestiunii Dynamic Damper Control (controlul dinamic al amortizoarelor) şi DSC Dynamic Stability Control (controlul dinamic al stabilităţii), care include modul M Dynamic, pot fi şi ei ajustaţi. În premieră, două butoane M Drive sunt dispuse pe volan, acestea ajutând la memorarea configuraţiilor selectate anterior şi la accesarea lor în funcţie de preferinţe.
Eficienţa supremă în segmentul superior: BMW 520d EfficientDynamics Edition.
BMW 520d EfficientDynamics Edition va fi prezentat în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt 2011 – cel mai recent exemplu al eficienţei supreme pentru un sedan din segmentul superior. Acest model este propulsat de un motor diesel cu patru cilindri care dezvoltă 135 kW/184 CP. Consumul mediu de combustibil în ciclul de testare EU este de aproximativ 4,5 litri per 100 kilometri. Noul model nu este doar cu cel puţin 10% mai eficient decât orice model competitor, dar oferă şi cel mai bun sprint 0-100 km/h – o ilustrare perfectă a filozofiei BMW EfficientDynamics.
Pentru performanţe dinamice sportive, dar şi un consum redus de combustibil, noile motoare cu patru cilindri cu tehnologia BMW TwinPower Turbo completează gama de propulsoare pe benzină şi diesel BMW Seria 5. Gama de modele a fost extinsă pentru a include BMW 520i, BMW 528i, precum şi versiunile suplimentare cu tracţiune integrală. În plus, în premieră este disponibil BMW 550i Touring, propulsat de un motor cu opt cilindri.
Punctele de atracţie din gama BMW ConnectedDrive includ abilitatea de a opera deschiderea hayonului sau lunetei, o dotare suplimentară din opţiunea Comfort Access, şi noua generaţie BMW Head-Up Display.
Cel mai sportiv diesel, cea mai avansată tracţiune integrală: disponibile acum la BMW Seria 6 Coupé şi BMW Seria 6 Cabriolet.
Noul BMW Seria 6 Coupé continuă tradiţia acelor "dream cars" exclusiviste ale mărcii şi fascinează prin design, prin dinamică, prin dotările de îmbunătăţire a confortului şi prin spaţiul interior mai generos. Odată cu premiera europeană a noului BMW Seria 6 Coupé în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, se va ridica cortina şi pentru noile variante de motorizare ale noului BMW Seria 6 Cabriolet. Un motor diesel sportiv, cu lase cilindri, îşi face debutul în echiparea ambelor modele BMW Seria 6 – propulsor de 3,0 litri, care dezvoltă 230 kW/313 CP şi dispune de tehnologie BMW TwinPower Turbo. De asemenea, sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive va fi disponibil în premieră pentru BMW Seria 6. Gestionată electronic, distribuţia puterii între puntea faţă şi cea spate garantează un nivel ridicat al dinamicii şi tracţiunii pentru cel care conduce BMW 650i xDrive Coupé sau BMW 650i xDrive Cabriolet, modele propulsate de motorul V8 ce furnizează 300 kW/407 CP.
Model versatil cu potenţial optimizat de reducere a consumului: BMW X1 sDrive20d EfficientDynamics Edition.
BMW X1 sDrive20d EfficientDynamics Edition combină agilitatea caracteristică a modelelor compacte BMW X cu performanţe de consum optimizate suplimentar. Motorul diesel cu patru cilindri, echipat cu tehnologia BMW TwinPower Turbo, dezvoltă o putere de 120 kW/163 CP. Consumul mediu de combustibil al modelului BMW X1 sDrive20d EfficientDynamics Edition este de 4,5 litri per 100 kilometri, în timp ce emisiile CO2 sunt de 119 grame per kilometru.
Un motor nou dezvoltat – pe benzină, cu patru cilindri – cu tehnologie BMW TwinPower Turbo este şi el disponibil pentru BMW X1. Propulsorul ce dezvoltă 135 kW/184 CP se află în echiparea versiunilor BMW X1 xDrive20i şi BMW X1 sDrive20i.
BMW Performance: Echipamente pentru şi mai multă sportivitate.
Ultimele noutăţi în gama de accesorii BMW Performance vor fi prezentate de asemenea la Frankfurt. Pentru prima dată aceste echipamente vor fi disponibile pentru BMW Seria 1 M Coupe, BMW X5 M şi X6 M, dar şi pentru noul BMW Seria 1.
Aceste accesorii sunt oferite pentru a îmbunătăţii performanţele dinamice ale noului model, dar oferă şi îmbunătăţiri în ceea ce priveşte designul sportiv la interior sau exterior, respectând totodată toate standardele de calitate ale mărcii.
Un prototip BMW Performance prefigurează posibilităţile extinse de personalizare ale noului BMW Seria 1. Acesta este echipat cu Pachetul aerodinamic BMW Performance, o suspensie BMW Performance, un sistem nou de frânare de 18” cu masă redusă şi rezistenţă suplimentară la temperaturi înalte, jante de aliaj uşor de 19” şi un volan BMW Performance.