Modelul BMW M6 GT3 cu numărul de concurs 23 a fost cel mai bine plasat BMW în cursa de 24 de ore de la Nürburgring (Germania): aflat în ultimul schimb, Dirk Werner (Germania) a trecut linia de sosire pe locul al cincilea, după ce parcurgerea a 133 de tururi. El a împărţit cockpitul cu Alexander Sims (Marea Britanie), Philipp Eng (Austria) şi Maxime Martin (Belgia). Cvartetul a încheiat la un tur de modelul Mercedes învingător.
Cele două BMW M6 GT3 înscrise de Walkenhorst Motorsport au terminat competiţia în Top 30: maşina #999, la al cărei volan s-au aflat Victor Bouveng (Suedia), Tom Blomqvist (Marea Britanie), Christian Krognes (Norvegia) şi Michele di Martino (Germania), a pierdut mai multe tururi pe parcursul nopţii, atunci când s-a efectuat un pit stop prelungit pentru reparaţii, dar a revenit în final până pe poziţia a 12-a. Maşina #101, pilotată de Matias Henkola (Finlanda), Kazunori Yamauchi (Japonia), Max Sandritter (Germania) şi George Richardson (Marea Britanie), a încheiat cursa pe locul al 22-lea.
Aceasta a fost prima apariţie a modelului BMW M6 GT3 în clasica de anduranţă – iar varianta Nordschleife de la Nürburgring şi-a reconfirmat în mai multe rânduri supranumele de “Infernul Verde”. Cu ploaie torenţială şi grindină la start, o întrerupere a cursei şi numeroase incidente, dar şi răsturnări de situaţie într-o poveste mereu fascinantă, cursa de pe circuitul de 25,378 kilometri s-a dovedit din nou a fi o provocare unică. Din păcate, echipele BMW M6 GT3 au simţit deseori cât de imprevizibilă este această cursă.
Pentru o lungă perioadă de timp, #100 Schubert Motorsport BMW M6 GT3 s-a aflat în cursă pentru o clasare pe podium, până când Lucas Luhr (Germania) a fost lovit de o maşină mai lentă pe circuitul de Grand Prix, imediat după ora locală 9.00. El a percutat glisierele de protecţie, dar din fericire a ieşit din cockpit fără urmări. La momentul accidentului, Luhr şi coechipierii lui – John Edwards (SUA), Jens Klingmann (Germania) şi Martin Tomczyk (Germania) – se aflat pe locul al treilea cu BMW M6 GT3.
Pentru cea de-a doua maşină a ROWE Racing, #22 BMW M6 GT3, cursa s-a încheiat prematur în primele ore ale dimineţii de duminică: Klaus Graf (Germania), care a format echipajul alături de Richard Westbrook (Marea Britanie), Nicky Catsburg (Olanda) şi Markus Palttala (Finlanda), a fost obligat să se retragă după o coliziune cu o maşină mai lentă în secţiunea Hatzenbach a circuitului. Anterior, maşina #22 a fost liderul cursei pentru o vreme.
Cea de-a 44-a ediţie a maratonului din regiunea Eifel a avut un deznodământ dezamăgitor şi pentru Augusto Farfus (Brazilia), Jesse Krohn (Finlanda), Jörg Müller (Germania) şi Marco Wittmann (Germania). O defecţiune a motorului l-a obligat pe Müller să tragă pe dreapta #18 BMW M6 GT3, aflată în postura de lider la acel moment, în cursul serii de sâmbătă. Echipa Schubert a lucrat de-a lungul nopţii pentru a repara maşina, ceea ce a însemnat că cvartetul a putut reveni în cursă duminică dimineaţă.
Victoria în clasa Cup 5 a revenit lui Michael Schrey (Germania), Alexander Mies (Germania), Emin Akata (Germania) şi Dries Vanthoor (Belgia), cei patru aflându-se la comenzile #305 BMW M235i Racing înscris de echipa Bonk Motorsport. Prin aceasta, ei şi-a extins seria victorioasă în ediţia 2016 a BMW M235i Racing Cup, care face parte din campionatul de anduranţă VLN. În total, 13 maşina au participat la această categorie. Primul loc în clasă a reprezentat o clasare pe poziţia a 25-a a clasamentului general.
Rezultate în cursa de 24 de ore de la Nürburgring:
#23 BMW M6 GT3, ROWE Racing, locul al cincilea
Alexander Sims (Marea Britanie), Philipp Eng (Austria), Maxime Martin (Belgia), Dirk Werner (Germania)
#999 BMW M6 GT3, Walkenhorst Motorsport powered by Dunlop, locul al 12-lea
Victor Bouveng (Suedia), Tom Blomqvist (Marea Britanie), Christian Krognes (Norvegia), Michele di Martino (Germania)
#101 BMW M6 GT3, Walkenhorst Motorsport powered by Dunlop, locul al 22-lea
Matias Henkola (Finlanda), Kazunori Yamauchi (Japonia), Max Sandritter (Germania), George Richardson (Marea Britanie)
#18 BMW M6 GT3, Schubert Motorsport, locul al 120-lea
Augusto Farfus (Brazilia), Jesse Krohn (Finlanda), Jörg Müller (Germania), Marco Wittmann (Germania)
#22 BMW M6 GT3, ROWE Racing, abandon
Klaus Graf (Germania), Richard Westbrook (Marea Britanie), Nicky Catsburg (Olanda), Markus Palttala (Finlanda)
#100 BMW M6 GT3, Schubert Motorsport, abandon
John Edwards (SUA), Jens Klingmann (Germania), Lucas Luhr (Germania), Martin Tomczyk (Germania)
#99 BMW Z4 GT3, Walkenhorst Motorsport powered by Dunlop, abandon
Henry Walkenhorst (Germania), Peter Posavac (Germania), Daniela Schmid (Germania), Jaap van Lagen (Olanda)