• Marele câştigător al evenimentului: Packard Super Eight din1935;
• Premiul publicului: GAZ M21-11 din 1958;
• BMW i8 a avut o prezenţă specială la eveniment;
• BMW a onorat piloţii români care au scris istorie cu modelele mărcii.
Pe 25 iunie 2016 a avut loc a VI-a ediţie a Concursului de Eleganţă Sinaia sub organizarea Retromobil Club România şi cu un sprijin special din partea BMW Group România.
BMW i8 a avut o prezenţă specială în cadrul paradei oficiale din fața Palatului Peleş, oferind o perspectivă unică asupra viitorului automobilului. BMW i8 este un model plug-in hybrid sportiv care vine cu o gamă largă de premiere tehnologice, de la platforma BMW LifeDrive, cu şasiu din aluminiu şi structura caroseriei din fibră de carbon, până la debutul mondial al farurilor laser pe un automobil de serie. Tehnologia plug-in hybrid combină o baterie de capacitate mare, două motoare electrice şi unul pe benzină, de trei cilindri, pentru o putere totală de 266 kW/362 CP şi o acceleraţie 0-100 km/h în numai 4,4 secunde. Perfomanţele sunt obţinute în contextul în care este asigurată o autonomie electrică de 37 km şi un consum echivalent cu cel al unui model compact de oraş.
În acelaşi timp, în cadrul evenimentului, BMW a onoroat piloţii români care au contribuit la succesul mărcii în sporturile cu motor. Au fost menţionaţi: Petre Cristea, Marin Dumitrescu, Alexandru Papană, Dan Tătușescu, Alexe de Vassal, Constantin Voluntaru, Vintilă Frumuşanu, Ion Bolony, Valentin Tânțăreanu, Alexandru Uță, Jean Calcianu, Luca Ion Niculescu, H. Rosenauer, Marin Butculescu, Șerban Grigorescu, Emil Pavel, Eugen Ionescu Cristea, Horst Graef, Laurențiu Borbely, Lorincz Borbely, Ovidiu Mazilu, Dorin Toma, Gunther Graef, Eduard Tontsch, Mihai Beldie, Costi Stratnic.
„BMW Group Romania este pentru al treilea an consecutiv partenerul Concursului de Eleganta de la Sinaia. Este o mare onoare pentru noi să fim aici într-un an aşa de special, al aniversării centenarului BMW. Ne-am dorit sa marcam prezenţa noastră la eveniment evocând pe cei mai importanţi piloţi BMW români, care au o contribuţie specială la imaginea marcii in Romania. Un alt element important al prezentei noastre la eveniment va fi prezentarea BMW i8, ca o perspectivă a viitorului și ilustrând tema aniversării noastre centenare – «The Next 100 Years»”, a explicat Alexandru Șeremet, Corporate Communication Manager, BMW Group Romania.
Au fost înscrise în competiţie 29 de automobile din 4 ţări. Cel mai vechi automobil înscris în concurs a fost REO Runabout din 1907. Evenimentul se află la a şasea ediţie modernă, după relansarea din 2011. Concursul de Eleganţă de la Sinaia are o valoroasă tradiţie interbelică, cu două ediţii organizate în 1934 şi 1935. Evenimentul se află sub Înaltul Patronaj al Majestăţii Sale Regele Mihai I al României şi s-a desfăşurat în parteneriat cu Primăria Oraşului Sinaia şi cu Muzeul National Peles. Ediţia din 2016 a marcat şi lansarea unui site dedicat, www.concursuldeeleganta.ro.
Lista câştigătorilor:
Castigatorul Concursul de Eleganţă Sinaia 2016, Best of Show – Packard Super Eight (1936) – Ţiriac Collection
Premii speciale acordate
Premiul publicului – GAZ M21-01 (1958)
Premiul Special al Juriului – Dodge DU (1935) şi familia Gîrlea (Iasi)
Premiul special acordat de sponsorul principal R.C.R Allianz Ţiriac – Renault 12 TS Break (1970)
Premiul de restaurare – Mercedes 220 Cabriolet B (1953)
Cel mai vechi automobil participant la concurs – REO Model G (1907)
Premiul de conservare – Mercedes 230 S (1965)
Premiul pentru cea mai mare distanta parcursa pentru a participa la concurs – Citroen DS 21 Pallas (1970) – Adrian Pintea (Ungaria – 720 km)
Premii acordate pe grupe
Antebelice Cabriolet
1. Packard Super Eight (1936) – Tiriac Collection (Bucuresti)
2. REO Model G (1907) – Axel Kohnen (Bucuresti)
Antebelice Sedan
1. Ford A Town Sedan (1931) – Razvan Badulescu (Bucuresti)
2. Dodge DU (1935) – Gabriel Girlea (Iasi)
3. Willys Knight 70 (1928) – Paul Sindie (Bucuresti)
Postbelice Sedan
1. Triumph Renown 2000 (1952) – Restaurari Auto Balint (Brasov)
2. GAZ M21-01 (1958) – Serghei Maldur (Republica Moldova)
3. Renault 12 TS Break (1970) – Horatiu Popa (Brasov)
Postbelice Cabriolet
1. Mercedes 220 B (1953) – Iacob Epure (Bucuresti)
2. Lagonda 3.0 DHC I (1953) – Axel Kohnen (Bucuresti)
3. Mercedes 350 SL (1972) – Alin Muresan (Targu Mures)
Postbelice Coupe
1. Chevrolet Corvette C2 (1967) – Camil Perian (Bucuresti)
2. Mercedes 300 SE Coupe (1965) – Oleg Tataru (Ploiesti)
3. Porsche 912 (1967) – Dimitar Dimitrov (Bulgaria)
Fabricat in Romania
1. Dacia 1300 (1969) – Danut Crainiciuc ( Suceava)
2. Dacia 1100 (1969) – Ioan Vlad (Baia Mare)
3. Dacia 1300 (1973) – Weisz Iosif (Baia Mare)
Credit foto: Dragoş Savu – Retromobil