Bucureşti/München. Învaţă, continuă să pilotezi, nu face nici o greşeală au fost obiectivele BMW Junior Team la debutul său în cursa de 24 de ore de la Nürburgring (Germania), care a avut loc weekendul trecut. Dan Harper (Marea Britanie), Max Hesse (Germania) şi Neil Verhagen (SUA) nu numai că şi-au îndeplinit obiectivele, dar au obţinut şi o victorie la clasă într-o manieră impresionantă şi, prin clasarea pe locul al 19-lea, au fost cel mai bine clasat echipaj al unei maşini non-GT3 sau specială (Glickenhaus). Astfel, BMW Junior Team a trecut cu brio primul său an de pregătire.
În iunie 2020, când BMW Junior Team s-a mutat în casa comună din vecinătatea Nürburgring, misiunea a fost clară. Să se pregătească cât mai bine posibil ca pilotaj, fizic şi mental pentru a supravieţui unei curse de 24 de ore de la Nürburgring, posibil ca cea mai dificilă cursă de circuit să fie aici. După nenumărate ore petrecut în simulator, în sala de gimnastică şi mai ales în diferite maşini de curse BMW, un lucru este clar, Dan Harper, Max Hesse şi Neil Verhagen au fost la înălţimea a tot ceea ce le-au promis cei responsabili pentru revigorarea legendarei BMW Junior Team din 1977.
Jochen Neerpasch, cel care a fondat BMW Junior Team în 1977, este prezent pentru a asista şi a sfătui noua generaţie în calitate de mentor. Nu mai trebuie spus că el a fost şi la circuit pe parcursul weekendului trecut – şi a fost vizibil impresionat de performanţele protejaţilor săi: “BMW Junior Team a experimentat cu adevărat cele mai dificile condiţii pe care ţi le-ai putea imagina la cursa de 24 de ore de la Nürburgring. Dar au trecut cu bine de această provocare dificilă. A fost capodopera lor din primul lor an de pregătire”.
Iar tinerii piloţi au fost fericiţi la finalul unei curse pline de evenimente, care a fost întreruptă sâmbătă seară din cauza ploii puternice, şi a ridicat provocări pentru toţi piloţii – chiar şi pentru cei mai experimentaţi din pluton – prin schimbarea constantă a condiţiilor meteo şi de pistă.
“A fost o cursă minunată. Mii de mulţumiri echipei, lui Dan şi lui Neil”, a spus Hesse. “Am avut condiţii foarte dificile pentru prima cursă de 24 de ore din cariera noastră. Aşa că este incredibil că am putut ajunge la finalul cursei cu o victorie la clasă şi o clasare în Top 20 din clasamentul general.”
Harper a declarat: “Este fantastic să termini prima ta cursă de 24 de ore ca învingător la clasă şi cel mai bine clasat non-GT3. Multe mulţumiri echipei Walkenhorst Motorsport şi celor de la BMW Motorsport pentru că ne-au oferit şansa de a concura în această cursă. Şi le mulţumesc şi coechipierilor mei şi lui Jochen Neerpasch, care împreună cu BMW Motorsport ne-a selectat pentru a forma BMW Junior Team”.
Verhagen a fost ultimul pilot pentru BMW Junior Team şi a adus modelul BMW M4 GT4 înscris de Walkenhorst Motorsport la linia de sosire, în ciuda unui moment dificil după o răsucire pe circuit. După 78 de tururi de cursă, Verhagen avea un avans de aproape nouă minute faţă de al doilea clasat în categoria SP8T şi a încheiat al 19-lea la general. Doar maşinile din clasele superioare SP9 şi SP-X au terminat înaintea lui. “Faptul că mi s-a permis să fiu cel care a dus maşina la linia de sosire a fost un moment foarte special”, a declarat Verhagen. “Nu pot mulţumi suficient BMW Motorsport şi echipei Walkenhorst, pentru maşina fantastică pe care am putut-o pilota aici într-o cursă de 24 de ore şi pentru şansa de a fi parte a acestei BMW Junior Team.”
Ediţia 2020 a cursei de 24 de ore de la Nürburgring a fost punctul culminant al primului an de pregătire al BMW Junior Team. Ei au concurat în primele lor curse pe Nordschleife cu BMW M240i Racing, pentru a-şi primi permisul pentru circuit. În această maşină entry-level, Harper şi Verhagen au obţinut victoria la clasă în cea dea treia cursă din sezonul Nürburgring Endurance Series (NLS). Apoi, într-a patra etapă NLS, ei au trecut la BMW M4 GT4, cu care echipa va concura restul sezonului de pe Nordschleife după cursa de 24 de ore. În 2021 – cel de-al doilea an de pregătire al lor -, ei vor trece la un model GT3.
“Deja sunt curios de cum se vor descurca data viitoare într-o maşină GT3”, a declarat Neerpasch. “Va fi momentul când obiectivul va fi de a se implica în disputa pentru locurile fruntaşe.”