• BMW, numărul unu în segmentul premium în România pentru al doilea an consecutiv.
• 2028 livrări BMW în 2011, creştere 28,8% (1574 unităţi în 2010)
• 145 livrări MINI în 2011, creştere 52,6% (95 unităţi în 2010)
• 67 livrări BMW Motorrad în 2011,6% creştere (63 unităţi în 2010).
• An record la nivel internaţional
BMW Group îşi probează încă o dată succesul mărcilor sale în România. BMW, MINI şi BMW Motorrad încheie anul cu creşteri procentuale de peste 2 cifre, în contextul în care piaţa auto a înregistrat o contractare. De asemenea, BMW şi BMW Motorrad ocupă primele poziţii în segmentul premium şi respectiv al motocicletelor de peste 500 cmc.
BMW în România
Cu 2028 livrări în 2011, BMW s-a dovedit pentru al treilea an consecutiv, alegerea numărul unu în segmentul premium şi în România. Peste 68% din clienţii mărcii au optat pentru un model SUV, acesta fiind şi piaţa unde BMW s-a impus cel mai autoritar. 1376 modele din gama X au fost livrate în 2011, o creştere de peste 30% (2010: 1053 unităţi), susţinută în special de noile modele BMW X3 şi BMW X1. În acest context, cel mai vândut model ale mărcii rămâne BMW X5, cu 434 unităţi (2010: 395, +10%), în timp ce BMW X1 urcă în premieră pe poziţia a doua cu 373 livrări (2010: 156, +139%) şi BMW X6 cu 336 livrări (2010: 326, +3%).
În primul an în care este integral pe piaţă, noul BMW Seria 5 s-a impus în mod clar în faţa competiţie cu 285 unităţi (2010: 111 unităţi, +157%). De o apreciere deosebită s-au bucurat şi exclusivistele BMW Seria 6 Coupe şi Cabrio, modele care au debutat în cursul anului 2011 cu un total de 15 livrări (11 Seria 6 Cabrio, lansat în luna aprilie; 4 BMW Seria 6 Coupe, lansat în luna septembrie).
„Clientul nostru se schimbă. Decizia de cumpărare nu mai este una impulsivă, fundamentată doar pe factori emoţionali şi preţ. Costul total de utilizare devine tot mai important: costul de combustibil, întreținere şi revizii, costuri de finanţare sau valoare de revânzare. Am fost foarte activi promovând soluții în acest sens, cu programe precum Basic Service Inclusive sau pachetele BMW Fianancial Services. Şi cred că acestea au avut un rol important în obţinerea primei poziţii în piaţă la final de an,” a declarat Marco Schulz, director general BMW Group România.
Şi în acest an doi din trei clienţi au optat pentru unul dintre produsele de finanţare oferite de BMW Financial Services. Cel mai popular rămâne „Finanţarea cu dobândă zero.” În luna decembrie a debutat „BMW Select”, prin care clienţii au oportunitatea să schimbe automobilul o dată la trei ani în contextul unei rate reduse cu până la jumătate. Deja primele contracte BMW Select au fost finalizate la sfârşitul lui 2011.
Evoluţia pozitivă a fost susţinută şi de extinderea reţelei de parteneri. Două centre noi complete au fost deschise în Brăila (APAN Motors) şi Arad (Grup West), ambele în luna septembrie, după debutul din vară a centrului de vânzări din Râmnicu-Vâlcea (Motor AG). În acelaşi timp au fost anunţate două investiţii importante în Constanţa şi Bucureşti-Otopeni (Automobile Bavaria), investiţii ce urmează a fi inaugurate în prima parte a acestui an.
MINI în România
Şi MINI încheie al doilea an de creştere importantă: cu 145 unităţi livrate a înregistrat un plus de 55% (2010: 95 unităţi). MINI Countryman încheie primul an complet în care a fost disponibil pe piaţă ca al doilea model al mărcii la vânzări cu 59 unităţi. Cel mai popular model rămâne MINI Hatchback cu 74 unităţi, în timp ce 1 din 3 modele este echipat cu versiunea sport – Cooper S, 1,6 litri TwinScroll Turbo 184 CP. Aceasta subliniază imaginea sportivă de care se bucură MINI în rândul clienţilor, întărită şi de lansarea noului MINI Coupe la sfârşit de an.
O altă premieră importantă pentru MINI în România a fost deschiderea în octombrie 2011 a primului showroom din afara Bucureştiului şi al doilea din ţară, Motor AG Piteşti .
BMW Motorrad în România
BMW Motorrad a încheiat primul an de prezenţă directă în România cu 67 livări (în creştere faţă de 63 unităţi în 2010) şi ocupă primul loc în segmentul motocicletelor de peste 500 cmc. Evoluţia din 2011 a fost marcată de debutul K 1600 GT si GTL, motor care a fost distins la începutul acestui an cu titlul “International Bike of the Year”.
BMW Group la nivel internaţional
Dacă în România mărcile grupului înregistrează al doilea an de creştere susţinută, apropiindu-se de anul referinţă 2007, la nivel mondial mărcile BMW Group au înregistrat un record absolut cu 1 668 982 unităţi livrate şi creştere pe toate continentele.
Cea mai importantă piaţă pentru BMW rămâne Germania, urmată de SUA şi China, în timp ce pentru MINI cele mai multe vânzări le-au înregistrat SUA, Marea Britanie şi Germania.