În timpul testelor din regiunile de deşert ale Africii de Sud, noul avanpost tehnologic al BMW Group stăpâneşte multiplele provocări asociate cu căldura extremă, radiaţiile solare şi formarea prafului pe drumurile de deşert.
Testele vaste în frigul polar de la Cercul Arctic au fost urmate de un program contrastant în Kalahari din Africa de Sud, unde, pe lângă căldura extremă şi radiaţiile solare, formarea permanentă a prafului şi drumuri acoperite cu nisip, pietre sau macadam prezintă provocări excepţionale pentru avanportul tehnologic al BMW Group.
În această fază fierbinte a procesului de dezvoltare de serie, nu numai componentele de propulsie şi suspensie ale BMW iNEXT – un automobil conceput pentru mobilitate electrică – îşi dovedesc siguranţa funcţională, durabilitatea şi fiabilitatea, ci şi caroseria maşinii, interiorul, sistemele de asistare a condusului şi tehnologia de digitalizare.
Aşa-numitele testele în climă caldă sunt o parte integrantă a programului variat şi vast de dezvoltare şi testare din cadrul procesului de maturizare de serie, ceea ce face ca prototipurile BMW iNEXT să fie supuse continuu stresului din întregului ciclu de viaţă al automobilului.
Asemenea fiecărui model BMW nou, modul în care maşina ajunge la maturitatea de serie duce de la centrul de testare al BMW Group de la Miramas (sudul Franţei), bucla Nordschleife de la Nürburgring şi alte circuite până la Centrul de Teste de Iarnă de la Arjeplog (Suedia), precum şi în regiuni de deşert cu nivel foarte ridicat de căldură şi ariditate.
Piste de gheaţă, circuite şi drumuri de deşert: varietatea de teste asigură plăcerea condusului pe termen lung
Cu funcţionare la viteze ridicate, în trafic aglomerat, la temperaturi extreme sub punctul de îngheţ, testat pe gheaţă şi zăpadă, precum şi pe nisipul deşertului, automobilul de preproducţie depăşeşte, într-o formă concentrată, toate provocările cu care maşina se poate confrunta în traficul cotidian pe o perioadă de mai mulţi ani.
În acest proces, designerii experimentaţi şi tehnologia eficientă de măsurare de la bord înregistrează reacţiile automobilului la diferite condiţii meteo şi de drum, precum şi la alţi factori de influenţă. Acest lucru asigură faptul că plăcerea condusului caracteristică pentru BMW este experimentată la viitoarele modele de serie fără a fi afectată de circumstanţe excepţionale.
Producţia versiuni de serie a BMW iNEXT va începe în 2021, la uzina BMW din Dingolfing. Conceput ca un Sports Activity Vehicle modern, noul model combină cele mai noi inovaţii definite de BMW Group în strategia sa corporate NUMBER ONE > NEXT pentru domeniile viitorului D-ACES (Design, Autonom, Conectat, Electrificat şi Servicii).
Dispunând de a cincea generaţie a tehnologiei BMW eDrive, BMW iNEXT stabileşte noi repere în sportivitate, eficienţă şi autonomie pentru un automobil pe baterii. Controlul suspensiei şi sistemele de asistare a condusului ale automobilului deschid drumul pentru paşi suplimentari spre condusul autonom. Iar actualele inovaţii în domeniul operării şi digitalizării subliniază şi caracterul orientat spre viitor al BMW iNEXT.
BMW iNEXT depăşeşte cu bine stresul extrem de la căldură, lumina soarelui şi praf
Testele prin deşertul şi savana din nord-vestul Africii de Sud oferă inginerilor de dezvoltare premisele ideale pentru testarea şi armonizarea tuturor componentelor de propulsie şi suspensie în condiţii extreme.
Suprafeţele, care au alternat între dune de nisip, trasee de pământ şi pasaje off-road, reprezintă o provocare excepţională chiar şi pentru sistemul inteligent de tracţiune integrală al BMW iNEXT. În temperaturi care ar afecta semnificativ bateria oricărui telefon mobil, conceptul de răcire integrat pentru bateria de înaltă tensiune, motorul electric şi electronica modelului BMW iNEXT au trecut testul.
Mai mult, aerul condiţionat pentru interior, bazat pe o pompă de căldură, sistemele sale de control şi alte componente suplimentare ale electronicii maşinii sunt supuse condiţiilor extreme ale climei deşertice pentru a-şi demonstra maturitatea de serie.
În timpul testelor extinse la temperaturi ridicate, automobilul este expus în mod repetat la căldura soarelui ore în şir, iar ulterior este răcit. În acest fel, dezvoltatorii testează nu numai operabilitatea sistemelor electrice, ci şi stabilitatea la temperatură a materialelor folosite în interior, pentru că inginerii de test nu acceptă zgomote de scârţâit sau crăpături chiar şi în cazul fluctuaţiilor bruşte şi intense ale temperaturii.
Mai mult, Deşertul Kalahari oferă condiţiile ideal pentru testarea etanşeităţii clapetelor, uşilor şi capotelor. În timpul testelor pe distanţe de mii de kilometri pe drumuri neasfaltate, printre dune şi peste crânguri nisipoase, BMW iNEXT ridică nori de praf, dar fără ca nimic să intre la interior.