● Inaugurarea oficială a noului joint-venture “Spotlight Automotive Limited” ● Pas important în strategia de electrificare a MINI ● Uzină nouă cu capacitate standard de 160.000 de unităţi ● Partenerii investesc împreună aproximativ 650 de milioane de euro ● Model inovator de joint-venture, cu dezvoltare şi producţie comune ● Win-win: punctele forte ale ambilor parteneri se completează reciproc ●
Bucureşti/Zhangjiagang/München. BMW Group şi Great Wall Motor continuă mobilitatea electrică prin crearea unei uzine comune în China, unde BMW Group va produce viitoarele modele electrice ale mărcii MINI. Reprezentanţi de rang înalt ai autorităţilor locale chineze, ai Great Wall Motor şi ai BMW Group au anunţat lansarea unui nou joint-venture, Spotlight Automotive Limited. Uzina va avea o capacitate standard de până la 160.000 de automobile pe an, ceea ce va necesita aproximativ 3.000 de angajaţi după faza de lansare. Ambii parteneri vor investi împreună circa 650 de milioane de euro (peste cinci miliarde de yuani). Faza de construcţie este planificată în perioada 2020-2022.
Evenimentul a avut loc la Zhangjiagang în provincia chineză Jiangsu, locul noii uzine de automobile. Inaugurarea oficială de astăzi marchează un nou reper în relaţia dintre Great Wall Motor şi BMW Group. În vara anului 2018, acordul unui joint-venture 50:50 a fost semnat la Berlin în prezenţa premierului chinez Li Keqiang şi a Cancelarului Germaniei, Angela Merkel.
Pe lângă producţie, modelul inovator de joint-venture include şi dezvoltarea comună a automobilelor electrice pe baterii în cea mai mare piaţă din lume pentru mobilitate electrică. Joint-venture-ul prevede producţia viitoarelor modele MINI electrice, precum şi a mai multor modele şi mărci pentru Great Wall Motor. După lansarea primei generaţii a noului MINI Electric, care va fi produs la Oxford şi care va veni pe piaţă în primul trimestru al anului 2020, acesta este un alt pas important spre viitorul electrificat al mărcii MINI. Uzina MINI din Oxford, care a recent a produs automobilul cu numărul 10 milioane de la lansarea mărcii în 1959, va rămâne piesa principală a producţiei MINI, în timp ce joint-venture-ul Spotlight Automotive va oferi capacitate şi flexibilitate suplimentare.
Klaus Fröhlich, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG şi responsabil pentru dezvoltare, a declarat la ceremonia oficială care a marcat inaugurarea Spotlight Automotive: “Astăzi, facem următorul pas în colaborarea noastră: cu BMW Group ca pionier în domeniul mobilităţii electrice şi Great Wall ca jucător major şi specialist în industrializare pe piaţa din China, ne unim forţele pentru dezvoltarea şi producţia viitoarelor modele MINI electrice şi a celor noi Great Wall”.
În timpul conferinţei de presă ce a urmat ceremoniei, Dr. Nicolas Peter, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG şi responsabil pentru finanţe, a accentuat importanţa strategică a cooperării cu partenerul chinez: “Această relaţie germano-chineză subliniază angajamentul nostru faţă de China şi viitorul automobilelor electrificate din clasa compactă premium. Acest joint-venture ne va permite să producem un număr mare de automobile electrice ale mărcii MINI în condiţii atractive pentru piaţa mondială. De asemenea, acesta este un pas strategic important pentru marca MINI. Joint-venture-ul cu Great Wall subliniază importanţa enormă a pieţei chineze pentru noi”.
Zhangjiagang a fost aleasă ca locaţie a uzinei Spotlight datorită reţelei solide de furnizori, angajaţilor calificaţi şi infrastructurii bune. De asemenea, Jiangsu este una din principalele provincii pentru finanţe, educaţie şi tehnologie.
BMW Group este angajat ferm în continuarea cooperării de succes cu structurile şi canalele de vânzări consacrate din China. Joint-venture-ul nu va crea o organizaţie de vânzări suplimentară în China pentru viitoarele automobile electrice. Fiecare partener al joint-venture-ului va utiliza propriul canal de vânzări pentru mărcile lor specifice.
În ultimii ani, BMW Brilliance Automotive (BBA) a devenit un element esenţial al succesului BMW Group pe cea mai mare piaţă a sa. Prin urmare, strategia de extindere a BMW Group cu noul joint-venture ar putea accelera dezvoltarea semnificativă a mărcii MINI.
BMW Group este un pionier al mobilităţii electrice
Ca pionier în mobilitatea electrică, BMW Group este deja un furnizor principal de automobile electrificate. Până la sfârşitul anului 2021, compania îşi propune să aibă peste un milion de automobile electrice şi plug-in hybrid pe şoselele din întreaga lume.
În acel moment, BMW Group va oferi cinci modele de serie complet electrice. Alături de BMW i3, care în acest an a înregistrat o creştere a cererii cu aproximativ 20%, în această lună va începe şi producţia modelului MINI electric la uzina din Oxford (Marea Britanie). Până în prezent, peste 78.000 de clienţi şi-au exprimat interesul clar pentru MINI ELECTRIC. În 2020, producţia modelului electric BMW iX3 va începe la uzina din Shenyang (China), urmată în 2021 de BMW iNEXT, care va fi produs la uzina din Dingolfing (Germania). Şi BMW i4 urmează să intre în producţia de serie la uzina din München în 2021. Până în 2023, compania va oferi deja 25 de modele electrificate – mai mult de jumătate dintre acestea vor fi complet electrice. Arhitecturile de automobile flexibile, care permit ca un model să aibă tren de rulare complet electric, plug-in hybrid sau cu motor termic, constituie baza pentru acest lucru, precum şi un sistem de producţie extrem de flexibil.