Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

BMW Group – THE NEXT 100 YEARS

Bucureşti/München. BMW Group a avut o influenţă semnificativă asupra viitorului mobilităţii încă de când a fost înfiinţată companie în 1916. De-a lungul anilor, a evoluat continuu, s-a ridicat la poziţia pe care o are în prezent – furnizor premium de servicii de mobilitate.

Capacitatea de acţiune vizionară face parte din esenţa BMW Group – după cum reiese din numeroase momente petrecute de-a lungul istoriei sale şi din deciziile şi produsele numeroase.

Compania doreşte să îşi anivereseze 100 de ani de istorie printr-o serie extinsă de evenimente globale, orientate însă spre viitor, spre înţelegerea provocărilor pe care viitorul le aduce mobilităţii individuale. De aceea, proiectul aniversar va sta sub semnul „THE NEXT 100 YEARS” (Următorii 100 de ani) şi îşi propune să prezinte conceptul complex şi documentat al companiei despre evoluţia mobilităţii, modul în care producem, ne raportăm şi folosim automobilele. În acelaşi timp răspunde unei provocări importante – cum va arăta plăcerea de a conduce a viitorului. Evenimentele vor fi marcate de lansarea a patru Vision Vehicles pe parcursul anului, câte unul pentru fiecare marcă a grupului.
 
I.REPERE ÎN ISTORIE

1. Momente de pionierat în istoria companiei
 
Lansarea BMW R 32 – o influenţă majoră în întreaga industrie

Lansat în 1923, R 32 a fost mai mult decât prima motocicletă care a purtat logo-ul mărcii, cu albastru şi alb, pe rezervor. Chiar şi atunci, a fost dovada curajului companiei de a se îndepărta de la linia de până atunci pentru a crea primul său vehicul, rezultatul fiind un design dezvoltat complet în jurul motorului. Această abordare nu numai că va o marcă înregistrată pentru construcţia de motociclete BMW, ci şi o influenţă majoră în întreaga industrie ca ansamblu.
 
Lansarea “Born Electric” pentru BMW i – un alt punct de reper care demonstrează puterea de a regândi şi de a reforma complet mobilitatea

În combinaţie cu puterea de a regândi şi de a reforma complet mobilitatea, acest curaj de a transforma compania a fost la fel de evident şi 90 de ani mai târziu. În 2013, motto-ul „Born Electric” a marcat lansarea pe piaţă a modelului BMW i3 cu propulsie integral electrică şi, odată cu el, începutul unei noi ere. Pe baza unei arhitecturi care cuprinde o celulă a pasagerilor, din carbon ultrauşor, montată pe un şasiu din aluminiu, BMW i3 a fost ceva complet nou faţă de ceea ce se realizase anterior. În schimb, a fost creat pentru a îndeplini cerinţele specifice ale electromobilităţii.
 
Prezentarea BMW 328, care întruchipează dinamica, estetica şi inovaţia – calităţi prin care marca BMW se evidenţiază şi în prezent

La Nürburgring în iunie 1936, prima apariţie publică a BMW 328 a avut darul de a defini ambiţiile în motorsport ale tinerei mărci. Succesul BMW 328 a fost reprezentat de suma parametrilor săi inginereşti: designul ultrauşor aplicat cu rigurozitate, distribuţia ideală a maselor, liniile aerodinamice, motorul excelent şi ţinuta de drum perfectă datorită şasiului reglaj cu meticulozitate. Prin încorporarea acestor calităţi, BMW 328 a întruchipat tot ceea ce este reprezentativ pentru marca BMW până în prezent: dinamică, estetică şi inovaţie.
 

BMW 1500 – membrul fondator al “Neue Klasse”, un nou segment – sedanul sport de familie

De-a lungul anilor, BMW Group şi-a dovedit în repetate rânduri instinctul de a crea automobilele şi motocicletele potrivite la momentul potrivit. Multe dintre produsele sale au pus chiar bazele unor segmente complet noi de automobile: de exemplu, la începutul anilor ’60, “Neue Klasse” (“New Class”) BMW 1500 a devenit membrul fondator al segmentului sedanurilor sport de familie. În prezent, în acest segment este prezent fiecare constructor premium.
 
Un concept complet nou de motocicletă – “GS” – s-a născut odată cu R 80 G/S
Spre sfârşitul anilor ’70, când concurenţa din Orientul Îndepărtat era tot mai evidentă, dezvoltatorii de motociclete de la BMW au venit cu o surpriză sub forma unui concept complet nou de motocicletă, lansat în 1980: R 80 G/S. La acea vreme, era primul şi singurul off-roader cu motor mare care oferea calităţile de călătorie ale unei motociclete de şosea. “GS” a reprezentat fundaţia pentru unul dintre cele mai populare tipuri de motocicletă din prezent: enduro travel.
 
Prezentarea primului “SAV”: BMW X5

Conceptul inovator de a combina calităţile de pe şosea cu cele off-road s-a dovedit a fi extrem de promiţător – şi nu doar pentru motociclete. În 1999, lumea auto încă făcea deosebirea între automobilele pentru şosea şi modele off-road pentru teren accidentat. Cu toate acestea, BMW a venit cu o soluţie nouă şi surprinzătoare care combina cele două universuri. A fost prezentată în ianuarie 1999 la Salonul Auto de la Detroit. Cu mult înainte să înceapă fenomenul SUV, BMW Group a dezvoltat propria interpretare a unui automobil care oferea comportament dinamic şi tracţiune integrală, precum şi o poziţie înaltă a scaunelor pentru pasageri. Numele acestui SAV (Sports Activity Vehicle) dovedea orientarea spre sportivitate: a fost BMW X5, produs la uzina BMW din SUA, la Spartanburg.
 
Întemeierea BMW Motorsport GmbH – fundaţia pentru BMW M GmbH

Nu numai produsele au fost cele care au purtat BMW Group spre succes; au fost şi deciziile cu caracter de pionierat. O asemenea decizie s-a luat în 1972, atunci când a fost fondată BMW Motorsport GmbH. Pentru factorii de decizie ai companiei, nu era suficient faptul că motorsportul a contribuit la imaginea pozitivă a companiei şi a produselor sale; maşinile pe care le producea divizia Motorsport ar fi trebuit să genereze venituri semnificative, cu care să se refinanţeze activităţile de motorsport. Până în prezent, produsele BMW M GmbH au o contribuţie majoră nu doar la rezultatele companiei, ci şi la imaginea acesteia.

Sub coordonarea lui Jochen Neerpasch, primul preşedinte al companiei,BMW M GmbH performa pe circuit, lansa primele produse BMW M pentru clienţi, printre care BMW M1 şi BMW M5, pornea proiectul BMW Art Cars, lansa şcoala de pilotaj şi condus BMW Fahrer Training (ulterior BMW Driving Experince şi MINI Driving Experince) şi a lansat BMW Junior, primul prorgam important de promovare a tinerelor talente în motorsport.
 
Deschiderea “FIZ” – Centrul de Cercetare şi Dezvoltare al BMW Group din München

Multe dintre inovaţiile BMW Group au fost create în mediul extrem de progresist al Centrului de Cercetare şi Dezvoltare pe care compania îl are în München, cunoscut drept FIZ (Forschung und Innovationszentrum). Inaugurată în 1990, clădirea are o structură de fagure, care îmbunătăţeşte colaborarea dintre toate departamentele implicate în dezvoltarea vehiculelor prin reducerea distanţei dintre ele. Pe lângă noua clădire, inginerii au fost mai nou organizaţi în “echipe de dezvoltare a proiectului”, ceea ce le-a permis să comunice mai eficient şi să rezolve problemele direct la primele prototipuri. Suplimentar, ei puteau menţine un contact constant cu designerii, pentru că şi aceştia au de atunci birourile în FIZ, şi sunt disponibili pentru discutarea propunerilor chiar de la început.
 
Concentrarea pe activitatea de dezvoltare la FIZ s-a dovedit a fi un mare succes de-a lungul anilor şi continuă să evolueze şi în prezent. De exemplu, Centrul pentru Teste Aerodinamice al facilităţii a fost dat prima dată în folosinţă în 2009 şi acum este considerat un punct de reper în întreaga lume. Planurile sunt deja în desfăşurare pentru extinderea continuă a FIZ pe parcursul deceniilor următoare.
 
2. BMW Group: faţă în faţă cu trecutul, momente de criză

Pe lângă numeroasele sale succes, BMW Group s-a confruntat şi cu mai multe crize şi provocări majore de-a lungul istoriei sale.
 
Anii ’30 şi ’40

În perioada regimului Naţional Socialist din anii ’30-’40, BMW AG a funcţionat exclusiv ca furnizor pentru industria de armament a Germaniei. Pe măsură ce cererea pentru motoarele aero BMW a crescut, mâna de lucru formată din condamnaţii şi prizonierii din lagărele de concentrare a fost folosită pentru a ajuta la fabricarea acestora. Până în prezent, suferinţa provocată în acest caz şi soarta a numeroşi lucrători forţaţi rămân o chestiune care este regretată profund. În 1983, BMW AG a devenit prima corporaţie industrială care a iniţiat o dezbatere publică despre acest capitol din istoria sa prin publicarea unei cărţi intitulată “BMW – Eine Deutsche Geschichte” (“BMW – O istorie germană”). Au urmat mai multe publicaţii pe această temă. BMW Group s-a confruntat în mod explicit cu acest capitol întunecat al trecutului său, astfel că în 1999 a devenit membru fondator al fundaţiei “Erinnerung, Verantwortung, Zukunft” (“Comemorare, Responsabilitate şi Viitor”) pentru compensarea foştilor muncitori forţaţi.
 
Din anii ’90, BMW Group s-a implicat activ în eforturile de a promova deschiderea, respectul şi înţelegerea între culturi. (Pentru a afla mai multe despre Responsabilitatea Corporate şi Interculturală la BMW Group, vizitaţi PressClub la: www.bmwgroup.com/en/responsibility/corporate-citizenship/culture.html.)
 
9 decembrie 1959

În anii de după război, BMW, Bayersiche Motoren Werke pe numele său complet, îşi revenea într-un ritm lent. În timp ce Germania anilor ’50 se afla în mijlocul “miracolului economic”, BMW AG se regăsea într-o criză puternică şi era pe punctul de a-şi pierde independenţa prin vânzarea către rivala Daimler-Benz. La Adunarea Generală din 9 decembrie 1959, considerată o întâlnire dramatică, planurile de vânzare au fost blocate de acţionarii mici şi de dealerii BMW. Impresionat de încrederea pe care acţionarii şi dealerii o aveau în BMW, unul din acţionarii mari ai companiei, industriaşul Herbert Quandt, a decis să găsească o soluţie alternativă, pe care a discutat-o cu Consiliul de Administraţie şi cu reprezentanţii angajaţilor. Analizele detaliate au arătat că BMW avea un viitor promiţător. Printr-o investiţie importantă, acesta avea să devină acţionar majoritar. Angajamentul antreprenorial al lui Herbert Quandt şi al familiei sale continuă să asigure autonomia BMW AG şi în prezent.
 
Forţa şi capacitatea de adaptare ale BMW Group au fost dovedite şi în anii următori. Criza petrolului de la începutul anilor ’70 şi achiziţia lipsită de succes a Rover în anii ’90 au fost două situaţii dificile. Din ambele însă compania a ieşit mai puternică.
 
3. Mărcile reprezintă caracterul emoţional al companiei

De-a lungul anilor, BMW Group şi-a demonstrat, în nenumărate ocazii, notorietatea brandului. Pe lângă dezvoltarea mărcii BMW principale şi realinierea acesteia după criza din 1959, a reuşit să transforme şi numele BMW Motorrad. În 2001, respectiv în 2003, a reaprins succesul mărcilor britanice MINI şi Rolls-Royce cu ajutorul tehnologiilor de ultimă oră.
 
De atunci, îmbunătăţirea continuă a mărcilor BMW, BMW Motorrad, MINI şi Rolls-Royce a permis BMW Group să-şi asigure o poziţie puternică în segmentul premium. “Compania s-a dezvoltat constinuu şi uneori chiar s-a reinventat”, a spus preşedintele Consiliului de Administraţie BMW AG, Harald Krüger. “Pe măsură ce înaintăm spre viitor, acest lucru nu se va schimba.”
 

II. BMW Group THE NEXT 100 YEARS: ANUL CENTENAR
 
Laitmotivul centenarului şi noua identitate corporate a BMW Group

Motto-ul sărbătorii centenare a BMW Group este THE NEXT 100 YEARS (Următorii 100 de ani).

De-a lungul istoriei sale, BMW Group a fost un pionier care a pus un accent clar pe viitor. Aceeaşi abordare va fi şi în centrul activităţilor sale de sărbătorire a centenarului, care în primul rând dezvăluie ceea ce se află în viitor.

Acest angajament faţă de viitor şi progres este exprimat în mod clar de noua identitate corporate şi de noul website. Identitatea corporate include o nouă emblemă, care constă din trei triunghiuri suprapuse care se combină pentru a forma o săgeată. Cele patru elemente din design reprezintă cele patru caracteristici principale ale BMW Group: Responsabilitate, Încredere, Spirit de pionierat şi Succes. De asemenea, ele reflectă diversitatea companiei, mărcile şi angajaţii ei.

Website-ul BMW Group, www.bmwgroup.com, a fost actualizat în mod cuprinzător, cu noi facilităţi tehnice şi conţinut care livrează o gamă completă a celor mai noi soluţii de comunicare online orientate spre viitor.
 
Evenimentul centenar din 7 martie 2016

La data de 7 martie 2016 – o sută de ani de la ziua în care BMW AG a intrat în registrul comerţului -, BMW Group va lansa activităţile sale centenare.

În dimineaţa zilei de 7 martie, noua clădire BMW Group Classic din Moosacher Straße 66 îşi va deschide porţile pentru prima dată, primind jurnaliştii străini la o conferinţă de presă în care va oferi detalii despre. Moosacher Straße 66 este o adresă semnificativă pentru că este locul unde compania şi-a început prima dată activitatea.

În după-amiaza zilei de 7 martie, aproximativ 2.000 de invitaţi din lumea afacerilor, politică, cercetare, societate şi presă vor fi găzduiţi de Olympia Halle din München, alături de o serie de dealeri, furnizori şi parteneri. Aici, un spectacol multimedia îi va purta prin momentele importante ale istorie BMW Group şi va prezenta interpretarea companiei în ceea ce priveşte mobilitatea premium a viitorului. Evenimentul va culmina cu dezvelirea unui Vision Vehicle creat de marca principală BMW – BMW VISION NEXT 100.
 
Evenimentul centenar: transmis partenerilor din lumea întreagă

Succesul BMW Group nu ar fi fost posibil vreodată fără implicarea angajaţilor săi. În calitate de organizaţie globală, BMW Group are peste 122.000 de angajaţi la cele 140 de locaţii din întreaga lume. Aproape toţi vor avea şansa de a se reuni pentru a privi spectacolul din Olympia Halle din München, când acesta va fi transmis în direct prin steaming on-line la facilităţile lor ca parte a propriului eveniment local. O experienţă foarte specială va fi transmisiune în direct pe Allianz Arena din München, unde peste 30.000 de angajaţi din diferite locaţii şi birouri din oraş vor urmări evenimentul de lansare pas cu pas. Pentru angajaţii BMW Group, un punct de interes va fi Associates’ Symbol (Simbolul Partenerilor). Acesta va fi dezvăluit chiar la începutul evenimentului şi constă dintr-o serie de fotografii portret ale angajaţilor din lumea întreagă, care au fost trimise în perioada ce a precedat evenimentul.
 
Turneul mondial BMW Group: “Impulsuri emblematice. Experienţa viitoare a BMW Group”

După evenimentul centenar de la 7 martie, BMW Vision Vehicle va porni într-un turneu mondial BMW Group simbolic, o expoziţie itinerantă cu opriri în China, Marea Britanie şi SUA.

Pentru premiera sa din Asia, BMW VISION NEXT 100 va călători la Beijing. Ulterior, acesta se va muta la Londra, unde alte două Vision Vehicles se vor alătura, de data aceasta din partea mărcilor britanice ale BMW Group, MINI şi Rolls-Royce.

Ultima escală a turneului mondial va fi la Los Angeles (SUA), una din pieţele principale ale BMW Group. Aici, ultimul Vision Vehicle, de la BMW Motorrad, va completa cvartetul mărcilor BMW Group.

Imaginarea şi dezvoltarea mobilităţii viitorului este o aspiraţie principală a BMW Group. Aceasta este ilustrată clar de proiectul “Impulsuri emblematice. Experienţa viitoare a BMW Group”. Expoziţia prezintă viziunea holistică a companiei în ceea ce priveşte mobilitatea individuală a viitorului – o perspectivă care vede BMW Group şi mărcile sale continuând să creeze experienţe pozitive, emoţionale şi personale de care clienţii săi să se bucure.

Cei care vor vizita “Impulsuri emblematice. Experienţa viitoare a BMW Group” vor experimenta BMW Group ca un lider de gândire care prezintă viziuni ce depăşesc cu mult termenul scurt, oferind o perspectivă multifaţetată şi care inspiră în privinţa viitorului mobilităţii.

Expoziţia va acoperi o varietate de tendinţe viitoare, care vor avea o influenţă semnificativă nu doar asupra industriei auto, ci şi asupra societăţii ca ansamblu. Aceasta va explora:
· Oportunităţile deschise prin digitalizare şi conectivitate;
· Rolul în creştere al tehnologiei în viaţa noastră;
· Viziunea BMW Group privind un viitor sustenabil;
· Angajamentul companiei de extindere a eforturilor sale ca un bun cetăţean corporate.
 
Datele turneului mondial BMW Group:
Beijing (5-15 mai) – BMW VISION NEXT 100 îşi face debutul în Asia
Londra (16-26 iunie) – sunt prezentate Vision Vehicles MINI şi Rolls-Royce
Los Angeles (11-16 octombrie) – are loc premiera mondială a Vision Vehicle BMW Motorrad
 
Două expoziţii, un festival. Experienţa Viitorului în “Double Cone” BMW Welt

Componentele principale ale expoziţiilor din cadrul turneului mondial BMW Group de la Beijing, Londra şi Los Angeles vor fi expuse şi la München, ca instalaţie permanentă, accesibilă tuturor vizitatorilor. Experienţa Viitorului din clădirea “Double Cone” a BMW Welt va fi deschisă publicului la 22 martie, reprezentând un punct de atracţie suplimentar pentru BMW Welt, care deja primeşte aproximativ trei milioane de vizitatori în fiecare an şi este cel mai important reper turistic din Bavaria.
 
Expoziţie temporară a punctelor de atracţie ale companiei: “100 Masterpieces” la Muzeul BMW

100 Masterpieces (100 de Capodopere) este o expoziţie temporară prin care BMW Group şi mărcile sale vor marca centenarul prin prezentarea punctelor de reper din istoria lor. Din 10 martie 2016, vizitatorii Muzeului BMW vor putea decoperi modele emblematice precum BMW 328, BMW 507 şi BMW Turbo, fiecare spunându-şi istoria sa. Principalele deciziile de business ce au fost luate de-a lungul celor 100 de ani de istorie a companiei vor avea locul lor special în această expoziţie.
 
“BMW Festival – THE NEXT 100 YEARS”. Eveniment de calibru din partea mărcii principale BMW pentru toţi partenerii şi foştii angajaţi, public, fani şi prieteni

9-11 septembrie 2016 va fi momentul în care München va găzdui BMW Festival – THE NEXT 100 YEARS. Va fi organizat în perimetrul Parcului Olimpic München, inclusiv pe Stadionul Olimpic, Olympia Halle şi “Parkharfe”, care în mod normal este parcare pentru vizitatorii parcului. Muzeul BMW, BMW Welt şi zona din jurul emblematicului sediu central “Patru Clindri” vor fi şi ele incluse, iar evenimentele vor fi completate seara de către BMW Festival Night. Prima seară a BMW Festival va fi rezervată exclusiv pentru angajaţii BMW Group, cea de-a doua va fi deschisă publicului. Personalităţi marcante şi staruri internaţionale din lumea muzicii vor urca pe scenă, în timp ce DJ-ii vor asigura o reală atmosferă de festival. (Mai multe informaţii despre BMW Festival la: www.bmw-festival.de.)
 
III. VIZIUNEA BMW GROUP ASUPRA VIITORULUI: TRANSFORMĂRI ŞI CONCEPTE  


Prin alegerea THE NEXT 100 YEARS ca laitmotiv al său, BMW Group a abordat, în mod conştient, un paradox: următorii 100 de ani nu pot fi anticipaţi – nici de oamenii de ştiinţă, nici de politicieni sau strategii în economie. Cu toate acestea, o serie de prognoze credibile există şi se bazează pe proiecţii viitoare pentru o varietate de date şi factori. După o lungă perioadă de cercetare, BMW Group le-a folosit pentru a genera propria viziune asupra lumii de mâine. Decizia a fost luată pentru a se concentra asupra problemelor-cheie şi tendinţelor importante, globale, care vor avea impact nu doar în ceea ce priveşte mobilitatea personală, ci vor influenţa societatea în toate aspectele ei. BMW Group îşi propune să prezinte, cât mai holistic, o imagine posibilă, cât mai plauzibilă, a următoarelor două-trei decenii, pe baza unor studii importante din surse diferite, precum şi pe opiniile unor futurologi renumiţi.

Prin combinarea propriilor informaţii interne cu evaluările realizate de diferite institute de cercetare, BMW Group a creat o imagine cuprinzătoare a viitorului şi a transformărilor sociale, precum şi a nevoilor umane asociate cu acestea. BMW Group crede cu tărie că mobilitatea personală este şi va rămâne o nevoie umană fundamentală.
 
Urbanizare în expansiune, megaoraşe, globalizare şi regiuni metropolitane – versatilitate mobilă

O caracteristică esenţială a transformării prognozate pentru viitor este urbanizarea în expansiune. Specialiştii estimează că până în 2050 peste 75% din populaţia Europei şi aproape 90% din locuitorii SUA vor locui în oraşe. În acelaşi timp, cerinţa pentru o individualitate mai mare va creşte.

În prezent, deţinerea unui automobil este ceva care nu este suficient pentru a asigura îndeplinirea nevoilor personale, în schimbare, şi a cerinţelor de mobilitate. Drumurile aglomerate, lipsa spaţiilor de parcare şi accesul limitat sau chiar interzicerea vehiculelor în anumite zone urbane din considerente ecologice sunt doar câteva din barierele ce trebuie depăşite acum în zonele urbane. În luna iulie a anului trecut, Centrul de Excelenţă pentru Mobilitate Urbană al BMW Group a fost creat pentru a înţelege, urmări şi a propune rezolvări pentru aceste probleme, iar echipa sa de specialişti lucrează acum cu municipalităţile şi toate grupurile de interese relevante pentru a dezvolta concepte sustenabile de mobilitate urbană a viitorului.

Oamenii de pretutindeni vor să poată avea acces la soluţiile de mobilitate potrivite pentru orice situaţie. Programele car-sharing, precum DriveNow, au pătruns în oraşe sub forma unor concepte noi şi deja sunt de succes. Cu toate acestea, nevoile oamenilor vor fi cu adevărat îndeplinite doar atunci când diferitele moduri de transport lucrează concertat. Schimbarea diferitelor opţiuni de transport poate consuma timp şi poate fi inconvenabilă. Sistemul de navigaţie intermodală, care a debutat la BMW i3, poate calcula trasee care includ şi transportul în comun. În prezent, rezervarea automată şi sistemele de plată standardizată oferă soluţii noi şi se urmăreşte o mai bună integrare a acestora în viitor.

În acelaşi timp, oamenii caută o experienţă de calitate superioară a transportului. Pe măsură ce timpul devine tot mai preţios, intervalul petrecut pentru a ajunge de la A la B va deveni din ce în ce mai important; oamenii vor dori să utilizeze timpul de călătorie într-o manieră sigură şi eficientă, pentru lucru sau relaxare, pentru a se bucura de noi experienţe sau de compania partenerilor. Acesta este motivul pentru care BMW Group Mobility gândeşte dincolo de produs, extinzându-şi aria pentru a include tehnologii şi servicii pentru o mobilitate individuală îmbunătăţită. Viziunea viitoare a BMW Group este pentru o mobilitate simplă, fără efort, care să fie disponibilă la cerere şi personalizabilă individual. În anii şi deceniile următoare, BMW Group ar dori să păstreze oamenii în mişcare prin cele mai bune metode posibile.
 
Tehnologia şi digitalizarea. Conectivitatea naturală

Pe parcursul următorului deceniu, industria auto se va schimba mai mult decât în ultimii 30 de ani. Digitalizarea va juca un rol primordial în transformarea acesteia şi, ca vector al inovaţiei, BMW Group intenţionează să rămână în avangarda acestor dezvoltări din industria auto.

Acum, compania lucrează şi este pe punctul de a realiza condusul autonom. Odată cu el vor veni o serie de provocări tehnice, dar şi o ocazie importantă pentru revoluţionarea mobilităţii. În viitor, “Plăcerea de a conduce” va fi definită şi sub forma unor conducători eliberaţi prin automatizare.

În prezent, clienţii BMW Group beneficiază deja de o gamă de funcţii parţial automatizate, toate acestea fiind concepute să le reducă stresul în timpul condusului. De exemplu, noul BMW Seria 7 dispune de Steering Assistant (asistent de direcţie) şi Lane Departure Warning (avertizare la părăsirea benzii). În următorul pas tehnologic, condusul automat va îmbunătăţi siguranţa rutieră şi va face călătoria şi mai confortabilă şi eficientă. Acest tip de condus automat, demonstrat de BMW i Vision Future Interaction (prezentat la CES 2016), va juca un rol important în modelarea viitorului mobilităţii personale şi sustenabile.

Un alt domeniu în care BMW Group beneficiază de avantajele digitalizării este producţia. Aici, conectivitatea dintre lumea reală şi cea digitală oferă un potenţial semnificativ în numeroase domenii. Obiectivul este acela de a obţine un aranjament conectat şi inteligent al producţiei, în care procesele complexe pot deveni şi mai eficiente prin aplicarea tehnologiilor susţinute prin IT. Aceste proiecte sunt reunite sub concepte precum „Inudstry 4.0”.
 
BMW Group se concentrează în principal pe patru domenii importante cu potenţial: obţinerea şi analiza automată a datelor, precum inspectarea şi simularea digitală ale uzinelor, îmbunătăţirea siguranţei proceselor. Cele mai recente date 3D ale uzinelor fac posibilă planificarea cu precizie, astfel încât noile sisteme şi structuri digitale pot fi integrate în peisajele existente. În schimb, aceasta duce flexibilitatea la un nou nivel.
 
Logistica inteligentă este pregătită să mărească transparenţa faţă de reţeaua de furnizpri şi să optimizeze lanţurile de aprovizionare.
 
Sistemele inovatoare de automatizare susţin angajaţii în mod direct în momentul în care aceştia lucrează în producţie. Roboţii cu utilizare flexibilă, de exemplu, pot lucra alături de oameni pentru a-i asistat în sarcinile solicitante fizic.
 
Producţia aditivă, care se referă şi la imprimarea 3D, aduce noi soluţii în producţie. Pe lângă faptul că deschide considerabil mai multe domenii de aplicare pentru o varietate mai mare de forme, producţia aditivă permite componentelor să fie produse mai repede şi cu calitatea corespunzătoare. În prezent, un exemplu clasic de producţie aditivă este realizarea componentelor personalizate în loturi mici. BMW Group crede că acest model de producţie are un potenţial ridicat pentru producţia de serie şi realizarea de noi servicii pentru clienţi – de exemplu prin personalizarea componentelor vehiculelor şi furnizarea de piese de schimb.

Pe termen lung, aceste schimbări vor avea impact şi asupra rolului pe care oamenii îl au în producţie. În anii şi deceniile ce vor urma, oamenii vor deveni creatori şi facilitatori de procese, chiar mai mult decât sunt în prezent, iar contribuţiile lor vor continua să modernizeze mediul de lucru în care îşi desfăşoară activitatea.
 
Sustenabilitate. Energie eficientă pentru mediu

Utilizarea energiei cu impact redus este o valoare fundamentală a BMW Group. De peste 15 ani, compania este lider al dezvoltării durabile în industria auto conform clasamentului RobecoSAM al sustenabilităţii.

BMW Group este conştient de responsabilitatea sa – şi a fost încă din 1973. Atunci, BMW a fost primult constructorul auto din lume care a numit un Ofiţer de Mediu. Mai mult, cu începere din 1990, compania a redus emisiile flotei sale cu de automobile cu 40% – datorită aplicării tehnologiilor EfficientDynamics, lansate în 2007.

Prin trecerea de la motorul termic la sistemul integral electric şi utilizarea unor vehicule precum BMW i3 şi scuterul BMW Motorrad C evolution, BMW Group a creat modalităţi complet noi şi revoluţionare de experimentare a plăcerii condusului, dezvoltării durabile şi interconectivităţii în mediul urban.

Prin obţinerea unei imagini reale a amprentei ecologice a oricărui vehicul se înţelege luarea în considerare a întregului ciclu de viaţă, nu doar durata de viaţă activă. În consecinţă, conceptele eficiente de-a lungul întregului lanţ de valori sunt esenţiale.

Un asemenea concept îl reprezintă gestiunea inteligentă a datelor de energie, care este deja utilizată la uzinele din Spartanburg, Leipzig şi Regensburg. Aceasta se bazează pe o serie de contoare inteligente de electricitate, care monitorizează nivelul de energie consumată de sistemele şi roboţii de producţie şi compară rezultatele cu datele dintr-o reţea centrală a companiei. Pe lângă reducerea cantităţii de energie utilizată, gestiunea inteligentă a datelor de energie creşte siguranţa producţiei şi îmbunătăţeşte calitatea producţiei. Sistemul a fost dezvoltat ca parte a conceptului de digitalizare a BMW Group şi a primit susţinere din partea Fondului European de Dezvoltare Regională (ERDF).

Un alt factor important în reducerea impactului pe care producţia vehiculelor îl are asupra mediului este utilizarea energiei din surse regenerabile, precum centralele eoliene şi hidrocentralele. Deja, aproximativ 58% din electricitatea cumpărată de BMW Group provine din surse regenerabile. De exemplu, uzina din Moses Lake utilizează hidroenergie; Leipzig utilizează energie eoliană, iar Rosslyn foloseşte biomasă.

O altă modalitate de economisire a resurselor este prin utilizarea materialelor regenerabile şi a celor reciclate. Principalele exemple de la BMW Group includ pielea tăbăcită cu ulei de măsline, kenaf (fibăr vegetală din bambus cu ritm de creştere rapid care permite utlizare sustenabilă) şi utilizarea fibrelor din PET-uri reciclate pentru tapiţeria scaunelor. Până în anul 2020, BMW Group intenţionează să scadă consumul de energie, apă, deşeuri şi solvenţi per vehicul produs cu 45%.

Pe termen lung, obiectivul este acela de a crea un ciclu complet neutru, de la achiziţia şi producţia materialelor până la utilizarea şi reciclarea produsului. (Pentru a afla mai multe despre sustenabilitate la BMW Group, vizitaţi: https://www.bmwgroup.com/en/responsibility.html.)
 

IV. BMW VISION NEXT 100: CUM VA ARATĂ “PLĂCEREA DE A CONDUCE” A VIITORULUI?

Încercarea de a imagina modul în care vom trăi şi cum ne vom deplasa în viitor este pe cât de provocatoare, pe atât de fascinantă. Cum se vor schimba condiţiile sociale, economice şi de viaţă? Şi care va fi impactul asupra mobilităţii noastre? Ce posibilităţi interesante noi vor aduce noile tehnologii? Şi ce efect vor avea digitalizarea şi conectivitatea asupra cerinţelor noastre auto?

Pentru a marca anul centenar în 2016, BMW Group priveşte mai departe în viitor decât în mod obişnuit printr-o serie de Vision Vehicles concepute să anticipeze şi să răspundă nevoilor viitoare de mobilitate ale oamenilor. De-a lungul anilor următori, mobilitatea va deveni tot mai diversă. Într-un viitor nu foarte îndepărtat, cele mai multe automobile vor fi, probabil, complet autonome – oameni se vor deplasa în roboţi pe roţi. Prin urmare, date fiind aceste dezvoltări, cum va fi justificată existenţa automobilelor de către BMW, o marcă pentru care individul şi “Plăcerea de conduce” reprezintă chintesenţa? Şi cum vor fi transferate în viitor valorile mărcii BMW?

În dezvoltarea BMW VISION NEXT 100, principalul obiectiv a fost crearea nu doar a unui automobil autonom, ci a unuia care este foarte personalizat şi complet orientat să îndeplinească fiecare nevoie a conducătorului – deoarece conexiunea foarte emoţională dintre un BMW şi conducătorul său este ceva ce compania îşi propune să păstreze ca definitoriu.

Pentru BMW VISION NEXT 100, echipa de design a luat în considerare tendinţele şi dezvoltările tehnologice care vor fi cele mai relevante pentru BMW în deceniile următoare. De asemenea, echipa a luat şi multe dintre indicii din inovaţiile şi proiectele de design din trecut. Cu toate acestea, principalul factor a fost ceva care dintotdeauna a reprezentat o caracteristică a mărcii BMW: dorinţa de a fi fără compromisuri în orientarea sa viitoare pe tehnologii şi valoarea pentru client.

Adrian van Hooydonk, director BMW Group Design: “Ca designer, dacă ai posibilitatea de a-ţi imagina ceva, este o şansă bună ca într-o zi să devină realitate. Aşa că obiectivul nostru cu BMW VISION NEXT 100 a fost să dezvoltăm un scenariu viitor cu care oamenii să se asocieze. Tehnologia va face progrese semnificative, va deschide posibilităţi noi fantastice care ne vor permite să oferim conducătorului un grad şi mai mare de asistenţă pentru o experienţă a condusului şi mai intensă”.

“Opinia mea este că tehnologia ar trebui să fie cât mai intuitivă posibil în funcţionare şi ca experienţă astfel încât interacţiunile viitoare dintre om, maşină şi mediul înconjurător să devină perfecte. BMW VISION NEXT 100 arată modul în care ne propunem să modelăm acest viitor.”
 
Patru concepte care stau la baza BMW VISION NEXT 100:
1. Un BMW veritabil este mereu orientat către conducător
În ultimele luni şi ani, cea mai importantă tendinţă actuală din industria auto a devenit atât de răspândită încât nu mai este o chestiune de “dacă”, ci “când”: condusul autonom. De asemenea, BMW Group consideră că toţi conducătorii BMW vor putea să-şi lase automobilele să facă treaba – însă doar atunci când conducătorul doreşte. BMW VISION NEXT 100 rămâne un BMW veritabil, care oferă o experienţă intensă a “Plăcerii de a conduce”.
2. Inteligenţa artificială şi tehnologia intuitivă se contopesc
Mergând în viitor, automobilele vor fi complet conectate, iar tehnologia digitală va deveni atât de normală încât va pătrunde în aproape orice domeniu al vieţii noastre. Digitalizarea tot mai mare va face ca lumea fizică şi cea digitală să se unească tot mai mult. Inteligenţa artificială va învăţa de la noi, anticipând multe dintre dorinţele noastre şi lucrând în fundal pentru a efectua sarcinile pe care i le delegăm. Modul în care oamenii şi tehnologiile interacţionează va fi transformat: ecranele şi touchscreen-urile vor fi înlocuite prin forme mai intuitive de comunicare şi interacţiune om-maşină. Şi mai bine: tehnologia va deveni mai umană.
3. Noi materiale deschis oportunităţi importante
Cum vor fi produse automobilele în viitor? La un moment dat, presele care lovesc sute de mii de piese de oţel ar putea deveni demodate – utilizarea carbonului poate fi deja un prim indiciu al marii schimbări care este iminentă în lumea materialelor şi a producţiei de automobile. Tehnologiile precum producţia rapidă şi imprimarea 4D nu vor produce componente sau obiecte, ci materiale inteligente conectate şi ar putea înlocui în curând instrumentele convenţionale pentru a deschide posibilităţi nebănuite în design şi inginerie.
4. Mobilitatea va rămâne o experienţă emoţională
Automobilele BMW nu au fost niciodată pur utilitare sau doar un mijloc de a ajunge dintr-un loc în altul. Mult mai mult, un BMW este despre a privi spre următorul viraj, a simţi puterea motorului şi a te bucura de sentimentul de viteză; este despre experienţa senzorială, fluxul de adrenalină sau acel moment intim la care călătoria începe, indiferent că este vorba despre un conducător solitar sau unul care călătoreşte cu un prieten apropiat ori cu persoana iubită. Mergând în viitor, toate acestea nu se vor schimba – pentru că experienţa emoţională a mobilităţii este bine fixată în memoria şi esenţa companiei. Prin păstrarea conducătorului în prim-plan, BMW VISION NEXT 100 va spori această experienţă emoţională într-un mod fără precedent.
 
BMW VISION NEXT 100: un automobil pentru mobilitate viitoare

· De la conducător la “Ultimate Driver” (Conducătorul Suprem) – prin inteligenţa digitală.
· “Alive Geometry” (Geometria Vie) permite o interacţiune intuitivă între conducător şi automobil.
· Modurile de condus “Boost” şi “Ease” permit operarea controlată de conducător sau automobil.
· “Companion”: partenerul digital inteligent conectează conducătorul şi automobilul.
· Exteriorul BMW caracteristic.
· Materiale ale viitorului.
 
De la conducător la Ultimate Driver – prin inteligenţa digitală

În viitor, conducătorii BMW vor dori în continuare să petreacă majoritatea timpului disponibil în automobil, la volan. La BMW VISION NEXT 100, atenţia rămâne concentrată pe conducător, iar conectivitatea constantă, inteligenţa digitală şi tehnologiile de ultimă oră vor fi disponibile pentru susţinere. Dar aceasta nu este tot: BMW VISION NEXT 100 va transforma conducătorul în “Ultimate Driver” (Conducătorul Suprem). Chiar dacă lumea va fi în schimbare, “Plăcerea de a conduce” este aici şi va rămâne – şi va fi mai intensă ca niciodată.

În conceperea BMW VISION NEXT 100, punctul de start a fost interiorul. În anii următori, experienţa conducătorului va deveni tot mai importantă şi, decât să aibă doar sentimentul că se află într-un automobil care se conduce singur, ar trebui să simtă că stă într-unul care a fost conceput special pentru ei. Această idee a dat naştere unei arhitecturi în care habitaclul pare foarte spaţios în comparaţie cu dimensiunea totală a automobilului, în timp ce păstrează liniile exterioare specifice unui BMW. În ciuda interiorului boltit, BMW VISION NEXT 100 păstrează silueta atletică uşor de recunoscut a unui sedan BMW.

Designul interiorului permite diferite moduri de operare: modul Boost, în care conducătorul deţine controlul, şi modul Ease, în care conducătorul se relaxează şi lasă automobilul să preia comanda. În Ease, automobilul devine un loc de răsfăţ, cu mult spaţiu, iluminat agreabil şi o atmosferă confortabilă. În Boost, conducătorul preia comanda şi beneficiază de o susţinere subtilă şi intuitivă din partea automobilului. În orice moment, automobilul învaţă tot mai mult despre persoana aflată la volan, datorită inteligenţei sale senzoriale şi digitale, pe care BMW Group o numeşte “Companion” (Partenerul). Acesta din urmă învaţă progresiv să ofere tipul corect de susţinere pentru a transforma conducătorul în “Ultimate Driver” (Conducătorul Suprem).

Un element foarte important al Vision Vehicle este o altă inovaţie, cunoscută drept Alive Geometry (Geometrie Vie), un detaliu care nu a mai fost nicoodată prezentat la un automobil. Aceasta constă dintr-un tip de sculptură 3D, care funcţionează atât în interiorul automobilului, cât şi în exteriorul acestuia.
 
Alive Geometry permite interacţiunea între conducător şi automobil

Alive Geometry constă din aproximativ 800 de triunghiuri mobile care se află în panoul de instrumente şi în anumite zone ale panourilor laterale. Ele funcţionează tridimensional, comunicând foarte direct cu conducătorul prin mişcările lor, care sunt mai mult ca nişte gesturi decât ca reprezentări bidimensionale pe un ecran. Chiar şi cea mai mică mişcare periferică este perceptibilă pentru conducător. În combinaţie cu Head-Up display, Alive Geometry combină analogul şi digitalul într-o manieră unică.

Triunghiurile lucrează în acelaşi fel precum un stol de păsări în zbor controlat, mişcările coordonate ale acestora acţionând ca semnale care sunt uşor de înţeles de către pasageri. În combinaţie cu Head-Up Display, ele îl implică pe conducător într-o formă de comunicare preconştientă, unde un semnal intuitiv prezice un eveniment în timp real iminent.

În prezent pot fi văzute diferite abordări care par să confirme fezabilitatea acestei soluţii. De exemplu, crearea rapidă de prototipuri şi producţia rapidă câştigă importanţă continuu şi sunt susceptibile de a fi un lucru obişnuit peste 30 de ani. Chiar dacă, în prezent, rămâne dificil de imaginat cum sute de triunghiuri mici ar putea fi coordonate pentru ca Alive Geometry să funcţioneze, în anii următori va fi posibil pe măsură ce se înlocuiesc metodele standard de producţie a automobilelor din prezent. În viitor, va deveni posibil să se producă forme mult mai complexe şi mai flexibile. În contextul BMW VISION NEXT 100, acesta este motivul pentru care BMW Group face trimitere la imprimarea 4D, un proces care adaugă componentelor un al patrulea nivel: cel funcţional. În anii ce vor urma, componentele imprimate fabricate în acest mod vor integra direct funcţiile care astăzi trebuie concepute şi produse separat, înainte de a fi încorporate într-un ansamblu.

În acest moment, lumea digitală este puternic legată de afişaje; următorul pas vor fi LEDurile organice – cu alte cuvinte, afişaje care îşi pot schimba forma în mod liber. Cu toate acestea, Vision Vehicle sugerează că, la un moment dat, nu vor mai exista afişaje. În schimb, întregul parbriz va servi drept un monitor gigant, chiar în faţa conducătorului. În viitor, lumea digitală şi cea fizică se vor uni considerabil, aşa cum dovedeşte şi Alive Geometry, de exemplu, prin modul în care bordul analog interacţionează cu Head-Up Display digital din parbriz.
 
Modurile de condus Boost şi Ease pentru operare controlată de conducător sau automobil


În modurile Boost şi Ease, elementele şi tehnologiile automobilului permit ca experienţa condusului să fie mai intensă sau mai relaxată, în funcţie de ceea ce este necesar. Tranziţia între moduri este impresionantă şi perfect orchestrată, iar Alive Geometry capătă noi valenţe. În modul Boost, când conducătorul este concentrat complet pe drum, Alive Geometry evidenţiază trasa ideală sau punctul de virare posibil şi avertizează în legătură cu vehiculele din sens opus. Obiectivul nu este să-l facă pe cel de la volan să conducă mai repede, ci acest tip de suport îl transformă într-un pilot semnificativ mai bun. În plus, răspunsul intuitiv are un impact mai fizic şi imediat decât o voce de robot sau instrucţiunile de pe ecran. Pe de altă parte, în modul Ease, Alive Geometry este mai discretă în mişcări, informând pasagerii cu privire la traseul următor şi orice manevre de accelerare şi de frânare care urmează.

În modul Boost, întregul automobil se concentrează pe conducător, oferind susţinere inteligentă pentru maximizarea experienţei condusului. Scaunul şi volanul îşi modifică poziţia, iar consola centrală se mişcă pentru a deveni mai puternic orientată înspre conducător. Când călătoria începe, conducătorul poate interacţiona cu automobilul prin intermediul controlului prin gesturi.

Contactul analog prin BMW Head-Up Display al viitorului utilizează întregul parbriz pentru comunicarea cu conducătorul. În modul Boost, accentul este pus exclusiv pe ceea ce contează cu adevărat pentru conducător: informaţii precum trasa ideală, punctul de virare şi viteza. Suplimentar, conectivitatea integrală, senzorii inteligenţi şi schimbul permanent de date permit ca Head-Up Display să genereze o imagine digitală a mediului înconjurător al automobilului. De exemplu, în condiţii de ceaţă, conducătorul poate beneficia de informaţii precum vehiculele ce se deplasează în faţă, înainte ca acestea să fie vizibile. În plus, prin faptul că învaţă tot mai mult despre conducător, sistemul se îmbunătăţeşte continuu, concentrându-se pe crearea, în orice moment, a celei mai intense şi personale experienţe de condus posibilă.

Tranziţia în modul Ease aduce o schimbare completă a ambianţei interioare. Volanul şi consola centrală se retrag, iar tetierele se mută într-o parte pentru a crea o atmosferă relaxată şi primitoare. Scaunele şi panourile uşilor se unesc pentru a forma o singură unitate, ceea ce permite conducătorului şi pasagerilor să stea uşor înclinaţi. Aceasta le uşurează statul faţă în faţă şi într-o poziţie mai relaxată pentru o comunicare mai bună. În acelaşi timp, Head-Up Display oferă pasagerilor conţinut personalizat, alături de informaţiile şi funcţiile entertainmentul pe care aceştia şi-l doresc.

În funcţie de modul de condus, accentul schimbărilor automobilului – concentrarea pe esenţialul pentru conducător în modul Boost şi împrejurimile şi atmosfera în modul Ease – evidenţiază, de exemplu, peisajele impresionante sau clădirile de interes pe lângă care trece automobilul.

Dacă automobilul este în modul Boost sau Ease este vizibil în mod clar şi pentru ceilalţi participanţi la trafic întrucât grila radiatorului, farurile duble şi stopurile de forma literei L acţionează ca un instrument de comunicare. Culorile diferite ale luminii indică modul pe care automobilul îl utilizează în momentul respectiv.
 
Companion: partenerul digital inteligent conectează conducătorul şi automobilul

Companion este simbolizat de un mic element sculptural, care reprezintă conexiunea conducător-automobil. Având forma unei pietre preţioase mari, acesta este poziţionat în centrul bordului, imediat sub parbriz, unde simbolizează inteligenţa, conectivitatea şi disponibilitatea BMW VISION NEXT 100. De asemenea, reprezintă schimbul constant de date: cu cât învaţă mai mult despre proprietar şi obiceiurile sale de mobilitate, cu atât devine mai inteligent. La un moment dat, îl cunoaşte atât de bine pe conducător încât realizează automat sarcinile de rutină pentru acesta şi oferă sfaturile potrivite atunci când este nevoie. Indiferent de automobil în sine, învăţarea continuă face Companion tot mai valoros pentru proprietarul său.

De asemenea, Companion joacă un rol important în comunicarea conducător-automobil când maşina trecere din modul Boost în modul Ease. În timp ce conducătorul se concentrează asupra traseului în modul Boost, Companion rămâne plat în bord. Dar când BMW VISION NEXT 100 preia controlul în Ease, “Partenerul” se ridică pentru a crea o interfaţă cu parbrizul. Un semnal luminos avertizează conducătorul că automobilul este pregătit pentru un condus complet automat. Pentru ceilalţi participanţi la trafic, Companion are o funcţie similară, semnalizând prin propria lumină, precum şi prin cele ale automobilului că maşina funcţionează în modul automat. În anumite situaţii de trafic, Companion este în contact vizual cu alţi participanţi la trafic, ajutând pietonii să traverseze drumul prin intermediul unui gradient verde din partea frontală a maşinii.
 
Exteriorul BMW caracteristic

Designul BMW Vision Vehicle este caracterizat de o combinaţie de sportivitate specifică unui coupé şi eleganţa dinamică a unui sedan. Cu o lungime de 4,90 metri şi o înălţime de 1,37 metri, automobilul are dimensiuni exterioare compacte. Cu toate acestea, în interior, are dimensiunile unui sedan BMW de lux.

Roţile mari sunt poziţionate la limita exterioară a caroseriei, oferind automobilului atitudinea dinamică specifică BMW. Când vine vorba de aerodinamică, Alive Geometry exterioară contribuie la un efect remarcabil: când roţile pivotează pentru direcţionarea automobilului, caroseria le menţine acoperite ca şi cum ar fi un înveliş flexibil, acomodându-se diferitelor poziţii ale acestora. Designul inovator al BMW VISION NEXT 100 oferă un coeficient de rezistenţă extrem de redus, 0,18.

Exteriorul automobilului are o culoare ca a cuprului, concepută să sublinieze ideea că automobilele BMW ale viitorului ar trebui să fie percepute tehnic, dar au o căldură a lor – simbolizată prin legăturile strânse dintre automobil şi conducătorul său.

Această relaţie începe imediat ce conducătorul se apropie de automobil: tehnologiile inteligente cu senzori deschid automat uşile-aripă. Pentru a oferi conducătorului mai mult spaţiu de acces, volanul este la acelaşi nivel cu bordul. Odată aşezat, întreaga gamă de sisteme este activată prin apăsarea logo-ului BMW din mijlocul bordului. Uşile se închid, volanul înaintează, iar experienţa condusului începe.
 
Materialele viitorului

Designerii BMW VISION NEXT 100 au folosit în primul rând ţesături realizate din materiale reciclate sau regenerabile. Componentele de carbon vizibile şi invizibile, precum panourile uşilor, sunt realizate din reziduuri rezultate din producţia normală de fibră de carbon. În viitor, alegerea materialelor va deveni şi mai importantă pe tot parcursul proceselor de design şi producţie.

Cu timpul, alte materiale noi vor fi adăugate în combinaţie, ceea ce va permite apariţia unor forme diferite de automobile. Pentru a economisi resurse şi pentru a susţine o producţie mai sustenabilă, vor fi utilizate mai puţin lemnul şi pielea, în timp ce materialele inovatoare şi posibilităţile noi ulterioare de design şi producţie vor veni treptat în prim-plan. Această abordare este exemplificată deja de utilizarea unor textile de calitate şi a monomaterialelor uşo reciclabile şi de eliminarea pielii din interiorul BMW VISION NEXT 100 (fotografii şi imagini TV ale Vision Vehicle pot fi găsite la: www.presa.bmw.ro).

By Liliana K

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.