În cadrul unui acord de dezvoltare comună, BMW Group şi Solid Power au adăugat o licenţă de cercetare şi dezvoltare ca bază pentru următorii paşi comuni. Această licenţă permite ca BMW să înfiinţeze o linie-prototip ASSB (All-Solid-State Battery) în Centrul său de Competenţă pentru Producţia Celulelor de Baterii (CMCC) din Parsdorf, lângă München.
Relaţia extinsă oferă beneficii semnificative ambelor companii, inclusiv desfăşurarea de activităţi complementare de dezvoltare şi producţie a celulelor, atât la Solid Power, cât şi la BMW Group, pentru a avansa în proiectarea celulelor solid-state şi acumularea cunoştinţelor de fabricaţie.
“BMW rămâne angajat în căutarea bateriilor solid-state, o tehnologie despre care credem că are un potenţial semnificativ pentru viitor”, a declarat Frank Weber, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG, responsabil pentru Dezvoltare. “Aşteptăm cu nerăbdare să lucrăm şi mai strâns cu Solid Power şi să adăugăm capacitatea de a produce celule solid-sate bazate pe proiectele Solid Power la propria noastră unitate-pilot. Ne aşteptăm ca acest acord să accelereze instalarea liniei noastre de prototipuri solid-state şi obiectivul comun al companiilor noastre de a comercializa această tehnologie promiţătoare de celule de baterii.”
Înainte de instalarea liniei de prototipuri a BMW Group, personalul BMW Group va lucra îndeaproape cu Solid Power pentru a optimiza procesele de fabricare a celulelor.
“Extinderea relaţiei noastre cu BMW este o dovadă suplimentară că ambele companii cred în dezvoltarea tehnologiei Solid Power şi în valoarea bateriilor solid-state. Aşteptăm cu nerăbdare să lucrăm alături de echipa BMW pentru baterii, una de clasă mondială”, a declarat David Jansen, director executiv interimar, preşedinte şi preşedinte al Consiliului de Administraţie al Solid Power.
Ca următor pas în cronologia industrializării pe termen lung, Solid Power plănuieşte să livreze celule auto la scară largă către BMW Group, pentru teste, în 2023.
Un prim automobil BMW demonstrativ cu tehnologie ASSB este planificat înainte de 2025.
În 2022, BMW Group a anunţat următoarea generaţie de tehnologie Li-Ion
Privind la viitorul apropiat şi dincolo de relaţia cu Solid Power: în septembrie 2022, BMW Group a anunţat propria celulă Li-Ion Gen6. Pentru cea de-a şasea generaţie de tehnologie BMW eDrive utilizată la NEUE KLASSE, compania a rafinat în mod fundamental formatul şi chimia celulelor. Cu noua celulă rotundă BMW concepută special pentru arhitectura electrică a modelelor NEUE KLASSE, va fi posibilă creşterea semnificativă a autonomiei modelului din cea mai înaltă gamă cu până la 30% (conform WLTP). Noile celule cilindrice BMW vin cu un diametru de 46 de milimetri şi două înălţimi diferite, de 95 mm şi 120 mm. În comparaţie cu celulele prismatice ale celei de-a cincea generaţii de celule de baterii BMW, densitatea de energie volumetrică a celulei se va îmbunătăţi cu peste 20%, cu beneficii suplimentare semnificative de livrare a puterii şi răcire.
NEUE KLASSE va avea o contribuţie majoră la volumul vânzărilor
Cu un portofoliu de produse având creştere rapidă şi cerere mare, BMW Group îşi propune să aibă peste două milioane de automobile electrice pe şosele până la sfârşitul anului 2025. De la mijlocul deceniului, modelele electrice NEUE KLASSE vor aduce o contribuţie semnificativă pentru volumele de vânzări ale BMW Group. NEUE KLASSE are potenţialul de a accelera şi mai mult pătrunderea pe piaţă a mobilităţii electrice: aceasta înseamnă că 50% din vânzările globale ale BMW Group ar putea proveni deja de la automobile electrice înainte de 2030. Până la începutul anilor 2030, marca MINI va avea doar modele electrice în toate gama de produse, în timp ce Rolls-Royce va fi, de asemenea, o marcă electrică din 2030. Toate modelele noi viitoare de la BMW Motorrad în domeniul mobilităţii urbane vor fi tot electrice.