BMW Group şi Daimler AG plănuiesc ca sediul central al companiei de mobilitate globală pe care şi-au propus-o să fie la Berlin. Cei doi parteneri urmăresc să dezvolte acest furnizor inovator de servicii de mobilitate în afara propriilor structuri din concern, în mediul dinamic al capitalei Germaniei. În acelaşi timp, joint-venture-ul va urmări o poziţionare globală, construind pe experienţa şi prezenţa structurilor celor două concerne.
„Viziunea noastră este de a crea împreună un jucător global major pentru servicii de mobilitate conectată perfectă şi inteligentă. Ca hub pentru creativitate şi inovaţie, Berlin este locaţia potrivită pentru planurile noastre”, a declarat Dieter Zetsche, preşedintele al Consiliului de Administraţie al Daimler AG şi director Mercedes-Benz Cars.
“Viitorul mobilităţii este modelat în oraşe mari precum Berlin. Cu ecosistemul pe care îl planificăm, vom crea soluţii pentru mobilitatea urbană de mâine: conectată perfect şi inteligent şi disponibilă imediat. Credem că acest lucru va îmbunătăţi calitatea vieţii în oraşele mari”, a explicat Harald Krüger, preşedinte al Consiliului de Administraţie al BMW AG.
Împreună, BMW Group şi Daimler AG îşi propun să crească acest noul model de business în mod sustenabil pentru a permite o scalare globală rapidă a serviciilor. Cele două companii au făcut un pas suplimentar spre formarea joint-venture-ului prin supunerea tranzacţiei spre aprobare Comisiei Europene. Ambii constructori auto îşi doresc să modeleze mobilitatea viitorului, astfel încât să ofere clienţilor experienţe unice şi să-şi susţină partenerii, precum oraşele, în obţinerea unei mobilităţi urbane sustenabile. Prin solicitarea trimisă Uniunii Europene, partenerii abordează acum cea mai importantă piaţă a joint-venture-ului. Tranzacţia a fost trimisă deja autorităţilor competente dintr-o serie de ţări şi, în unele cazuri, a fost deja aprobată.
BMW Group şi Daimler AG au anunţat planurile de a-şi uni forţele şi de a oferi clienţilor o singură sursă pentru servicii de mobilitate urbană sustenabilă în luna martie 2018. Prin combinarea acestor domenii în creştere, cei doi parteneri îşi subliniază ambiţiile în această piaţă viitoare. BMW Group şi Daimler AG intenţionează să ofere clienţilor un ecosistem complet de servicii de mobilitate conectate perfect şi inteligent, disponibile prin simpla atingere a ecranului unui dispozitiv.
Sub rezerva examinării şi aprobării de către autorităţile responsabile de concurenţă, BMW Group şi Daimler AG îşi propun să combine şi să extindă în mod strategic actualele servicii de mobilitate la cerere în domeniile car-sharing, ride-hailing, parcare, încărcare şi servicii de mobilitate multimodală. Cele două companii vor avea fiecare o participaţie de 50% în joint-venture, dar vor rămâne concurente în ceea ce priveşte afacerile lor tradiţionale.
Joint-venture-ul deţinut în egală măsură va cuprinde serviciile în următoarele domenii:
- Mobilitate multimodală şi la cerere cu moovel şi ReachNow:
În total, peste cinci milioane de utilizatori de conectivitatea inteligentă şi fără întreruperi între diferitele oferte de mobilitate – inclusiv rezervarea şi plata. De asemenea, platforma multimodală va oferi soluţii posibile pentru provocările transportului urban privat, inclusiv furnizarea unui automobil ca serviciu. - Car-sharing cu Car2Go şi DriveNow:
Car2Go şi DriveNow operează un total de 20.000 de automobile în 31 de mari oraşe internaţionale. Car-sharing permite o utilizare mai bună a automobilelor şi astfel ajută la reducerea numărului total de maşini din oraşe. Peste patru milioane de clienţi folosesc deja aceste servicii de car-sharing. - Ride-Hailing cu mytaxi, Chauffeur Privé, Clever Taxi (notă pentru presa Română: proiect lansat în România) şi Beat:
15,9 milioane de pasageri şi peste 147.000 de şoferi folosesc deja serviciile mytaxi, Chauffeur Privé, Clever Taxi (toate în Europa) şi Beat (America de Sud). Aceasta face ca Intelligent Apps să fie unul din principalii furnizori de servicii hailing din Europa şi America de Sud. Produsele inovatoare precum mytaximatch, care îţi permite să împarţi călătoria cu taxiul şi costurile cu alţi pasageri prin intermediul aplicaţiei, contribuie semnificativ la reducerea problemelor create de traficul urban. - Parcare cu ParkNow şi Parkmobile Group/Parkmobile LLC:
Fără bilete, parcare pe stradă fără numerar sau ajutor pentru rezervarea şi plata pentru parcarea stradală într-un garaj: Parkmobile atinge deja o audienţă de peste 25 de milioane de clienţi în Europa şi America de Nord şi oferă soluţii de parcare digitale în peste 1.000 de oraşe. Serviciile de parcare digitale inovatoare reduc timpul de condus necesar pentru găsirea unui spaţiu de parcare. Acest lucru va reduce semnificativ traficul, deoarece automobilele care caută spaţii de parcare reprezintă în prezent aproximativ 30% din traficul rutier. - Încărcare cu ChargeNow şi Digital Charging Solutions:
Acces facil (inclusiv locaţie, încărcare şi plată) la cea mai mare reţea de staţii publice de încărcare din lume, cu peste 192.000 de puncte de încărcare la nivel mondial. Combinat cu privilegii de parcare în oraşe, acest lucru va sprijini extinderea mobilităţii electrice, ajutând oamenii să integreze mai uşor această tehnologie de propulsie în nevoile lor de mobilitate.
Acest document conţine declaraţii orientate spre viitor care reflectă opiniile noastre actuale cu privire la evenimentele viitoare. Cuvintele “anticipează”, “asumă”, “cred”, “estimează”, “aşteaptă”, “intenţionează”, “poate”, “ar putea”, “planifică”, “plănuieşte”, “ar trebui” şi expresiile similare sunt utilizate pentru a identifica declaraţiile orientate spre viitor. Aceste declaraţii sunt supuse la numeroase riscuri şi incertitudini, inclusiv o dezvoltare nefavorabilă a condiţiilor economice globale, în special un declin al cererii în cele mai importante pieţe ale noastre; o deteriorare a posibilităţilor noastre de refinanţare pe pieţele de credit şi financiare; evenimentele de forţă majoră, inclusiv dezastrele naturale, actele de terorism, tulburările politice, conflicte armate, accidentele industriale şi efectele acestora asupra activităţilor noastre de vânzări, achiziţii, producţie sau servicii financiare; modificări ale ratelor de schimb valutar; o schimbare în preferinţele de consum spre automobile mai mici, cu marjă redusă; o posibilă lipsă de acceptare a produselor sau serviciilor noastre, ceea ce limitează capacităţile noastre de a atinge preţurile dorite şi de a utiliza în mod adecvat capacităţile de producţie; creşteri de preţ pentru combustibil sau materii prime; întrerupere a producţiei din cauza lipsei de materiale, greve ale angajaţilor sau insolvenţe ale furnizorilor; o scădere a preţului de revânzare a automobilelor second-hand; implementare eficientă a măsurilor de reducere a costurilor şi de optimizare a eficienţei; perspective de afaceri pentru companiile în care deţinem o cotă de participaţie semnificativă; implementarea cu succes a cooperărilor strategice şi a joint-venture-urilor; schimbări legislative, ale regulilor şi politicilor guvernamentale, în special cele cu privire la emisiile automobilelor, economia de combustibil şi siguranţa; rezoluţia investigaţiilor guvernamentale în desfăşurare şi încheierea procedurilor legale în desfăşurare sau viitoare ameninţări; şi alte riscuri şi incertitudini, unele dintre acestea fiind descrise sub titlul “Raport de Riscuri şi Oportunităţi” în actualul Raport Anual. Dacă unele dintre aceste riscuri şi incertitudini se materializează sau dacă ipotezele care stau la baza oricăreia dintre declaraţiile noastre orientate spre viitor se dovedesc a fi incorecte, rezultatele reale pot fi semnificativ diferite de cele pe care le-am exprimat sau care implică astfel de declaraţii. Nu intenţionăm şi nu ne asumăm nici o obligaţie de a actualiza aceste declaraţii orientate spre viitor din moment ce ele sunt bazate exclusiv pe situaţia de la data publicării.