● Protejarea angajaţilor şi asumarea responsabilităţii pentru societate ● Asigurarea lichidităţii şi a succesului companiei pe termen lung ● Aproximativ 80% din dealeri închişi în Europa; 70% în SUA ● BMW Group a vândut 477.111 automobile în primul trimestru ● Pieter Nota: “China arată primele semne de revenire” ● 14% mai multe automobile electrificate. Pe cale de a îndeplini obiectivele privind emisiile CO2 ● În România, performanţa puternică din primele două luni a asigurat închiderea primului trimestru într-o scădere uşoară. Reţeaua de parteneri rămâne activă, cu o preocupare principală pentru siguranţă. BMW Group România instalează staţii de încărcare în spitale pentru a susţine flota de automobile electrice BCR eGO pusă la dispoziţie pentru autorităţi ●
Bucureşti/München. În timpul actualei pandemii de coronavirus, protejarea angajaţilor şi asumarea responsabilităţii pentru societate sunt principalele priorităţi pentru BMW Group. În acelaşi timp, este importantă asigurarea lichidităţii companiei şi a succesului acesteia pe termen lung. Rezultatele de vânzări pentru primul trimestru au fost umbrite de impactul global al COVID-19 şi de efectele închiderii temporare a unui număr mare de dealeri. În primele trei luni ale anului, BMW Group a livrat un total de 477.111 (-20,6%) automobile premium BMW, MINI şi Rolls-Royce către clienţii săi.
“Reacţionăm la situaţia dificilă la nivel global în ceea ce priveşte vânzările, cauzată de pandemia de coronavirus, şi adaptăm în mod flexibil volumul producţiei la cerere. În acest fel, creăm condiţii importante pentru succesul economic continuu al companiei”, a subliniat Pieter Nota, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG şi responsabil pentru clienţi, mărci şi vânzări. “În China, observăm primele semne de revenire printr-un aport puternic al comenzilor”, a continuat Nota.
Datorită ofensivei majore de modele din ultimele luni, BMW Group a avut un start bun de an şi a înregistrat o creştere a vânzărilor. Cu toate acestea, din februarie, impactul pandemiei a dus deja şa o scădere semnificativă a vânzărilor în China. În martie, efectele pandemiei au fost vizibile clar şi în valorile de vânzări din Europa şi SUA. Aproximativ 80% dintre dealerii din Europa şi 70% din cei din SUA sunt închişi în prezent din cauza coronavirusului. Într-o serie de ţări, inclusiv Germania, distribuitorilor retail le este interzis prin lege să vândă automobil în prezent.
Mobilitatea rămâne un serviciu esenţial, în special pentru categoriile profesionale a căror activitate este deosebit de importantă în aceste momente, aşa cum sunt medicii. În România, BMW Group a dezvoltat la nivel de reţea un program de preluare şi livrare a maşinilor de la/la domiciliul clienţilor, fără contact direct cu clienţii, atât pentru reparaţii, cât şi pentru automobile noi. Întreaga reţea de parteneri rămâne disponibilă pentru solicitări, cu un număr limitat de reprezentanţe disponibile numai pentru solicitări on-line, restul disponibile
BMW Group sprijină măsurile de combatere a pandemiei
BMW Group sprijină complet măsurile de combatere a extinderii COVID-19 şi îşi asumă responsabilitatea faţă de societate. Compania a oferit automobile pentru serviciile sociale şi de asistenţă medicală pentru a asigura mobilitatea asistenţilor şi a lucrătorilor din domeniul sănătăţii. În locaţiile sale din Germania şi de pe mapamond, BMW Group ajută instituţiile sociale şi publice cu donaţii de bunuri şi materiale precum măşti de protecţie şi dezinfectanţi.
În România, BMW Group a susţinut proiectul BCR eGo care a pus la dispoziţie o flotă importantă de BMW i3 autoirtăţilor. Au fost donate şi instalate 7 staţii de încărcarcare către spitale din România pentru utilizarea optimă a acestor automobile electrice.
În prezent, compania lucrează îndeaproape cu reţeaua sa globală de furnizori pentru a procura măştile respiratorii şi alte echipamente medicale necesare în termen scurt. De asemenea, se analizează posibilitatea de a produce chiar în companie acele măşti medicale.
BMW Group oferă partenerilor şi clienţilor săi de retail cel mai bun sprijin posibil în această situaţie dificilă. Întrucât situaţia diferă de la o ţară la alta, sunt implementate măsuri specifice pentru pieţele individuale, în strânsă consultare cu partenerii retail. Acolo unde este cazul, BMW Group oferă clienţilor săi şi măsuri precum extinderea garanţiilor pentru vânzarea automobilelor noi şi extinderea intervalelor de întreţinere şi continuă să ofere activităţi de service, în măsura în care cerinţele legale permit.
411.809 automobile BMW livrate în primul trimestru
În total, 411.809 (-20,1%) automobile BMW au fost livrate clienţilor în primele trei luni ale anului. Marca MINI a vândut 64.449 (-23,4%) de unităţi în aceeaşi perioadă.
În primul trimestru, 30.692 (+13,9%) de automobile electrificate ale mărcilor BMW şi MINI au fost vândute la nivel mondial. “Aceasta înseamnă că suntem pe cale să îndeplinim obiectivele UE în ceea ce priveşte emisiile CO2. Nu vedem nici un impediment să amânăm obiectivele de protejare a mediului”, a declarat Pieter Nota.
Rolls-Royce Motor Cars a raportat vânzarea a 853 (-27,2%) de automobile în primul trimestru al anului. În total, 34.774 (-9,9%) de motociclete au fost livrate clienţilor în perioada ianuarie-martie.
În SUA, 64.692 (-17,4%) de automobile au fost vândute în primul trimestru al anului; dintre acestea, 59.455 (-15,3%) au fost modele ale mărcii BMW.
În China, vânzările primului trimestru au coborât cu 30,9% (116.452 de automobile). Într-o dezvoltare binevenită, această tendinţă s-a schimbat în martie, ceea ce indică o revenire sustenabilă pe această piaţă. Datele de vânzări din Coreea de Sud se îndreaptă şi ele într-o direcţie pozitivă.
În Europa, un total de 220.812 (-18,3%) automobile BMW şi MINI au fost livrate clienţilor în primele trei luni ale anului. În Germania, BMW Group a vândut 67.882 de unităţi (-9,0%); aceasta a fost o scădere uşoară decât ce a pieţei în ansamblu.
În România, mulţumită unei performanţe excepţionale în ianuarie şi februarie, BMW Group se menţine la un nivel ridicat. Cu 622 unităţi livrae compania a înregistrat o scădere de numai 6.6% faţă de primul trimestru al anului precedent (2019: 666 unităţi). Marca MINI a fost afectată mai puternic, cu o scădere de 27.5% la un total de 37 livrări în primul trimestru (2019: 51 unităţi). BMW a rămas mai stabil, mulţumită unei ofesive de modele recepţionată foarte bine pe piaţa din România, cu 585 livrări şi o diminuare de numai 4.9% (2019: 615 unităţi).
Vânzările BMW Group în acest an, până în martie, pe scurt
Trimestrul I 2020 | Comparativ cu anul anterior (%) | |
Automobile BMW Group1 | 477,111 | -20,6 |
BMW1 | 411,809 | -20,1 |
MINI1 | 64,449 | -23,4 |
BMW Group electrificate*1 | 30,692 | +13,9 |
Rolls-Royce1 | 853 | -27,2 |
BMW Motorrad | 34,774 | -9,9 |
* BMW i, BMW iPerformance, MINI Electric
Vânzările BMW & MINI în regiuni/pieţe
Trimestrul I 2020 | Comparativ cu anul anterior (%) | |
Europa1 | 220.812 | -18,3 |
– Germania*1 | 67.882 | -9,0 |
– România1 | 622 | -6.6 |
Asia1 | 162.604 | -25,0 |
– China1 | 116.452 | -30,9 |
America1 | 81.791 | -17,6 |
– SUA1 | 64.692 | -17,4 |
* Date provizorii privind înmatriculările
¹ În legătură cu o revizuire a practicilor sale de vânzări şi raportare, BMW Group a revizuit datele de livrare a automobilelor din perioada anterioară şi a determinat că anumite livrări de maşini nu au fost raportate în corectă. Informaţii suplimentare pot fi găsite în comunicatul din 12 martie, care anunţă rezultatele financiare ale BMW Group pentru 2019 şi în Raportul Anual 2019 al BMW Group. Ca actualizare a informaţiilor oferite acolo, BMW Group a revizuit retroactiv până în 2015 datele privind livrările din cele mai importante 16 pieţe ale sale.