Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

BMW Group se concentrează clar pe mobilitatea viitorului

Sediul BMW Welt si BMW Group

BMW Group rămâne ferm angajat pentru respectarea strategiei sale orientată spre viitor, în ciuda actualelor condiţii dificile. În conformitate cu Strategia NUMBER ONE > NEXT, BMW Group continuă să facă investiţii importante în tehnologiile de mâine şi îşi menţine cursul constant, în ciuda dezvoltărilor geopolitice şi ale politicii de comerţ foarte volatile.

“Abordarea noastră orientată spre viitor are prioritate absolută. În special în această perioadă volatilă, ne menţinem concentrarea pe viitor şi luarea deciziilor care vor duce la succesul de mâine”, a declarat Harald Krüger, preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW AG, la München. “Avem încredere şi continuitate. BMW Group are peste 100 de ani de experienţă în tratarea transformării şi a volatilităţii într-o lume în schimbare rapidă. Acesta este motivul pentru car e noi vedem condiţiile dificile ca o oportunitate de a merge înainte şi de a ne consolida poziţia de lider de piaţă. Implementăm cu rigurozitate strategia noastră şi facem investiţii importante în tehnologiile viitorul, în ciuda mediului volatil din prezent”, a accentuat Krüger.

Cheltuielile de cercetare şi dezvoltare din primele nouă luni ale anului 2018 au depăşit valoarea corespunzătoare a anului trecut cu aproape 400 de milioane de euro şi au totalizat 3,881 miliarde de euro (+11,4%). Aşa cum s-a raportat anterior, cheltuielile de cercetare şi dezvoltare pentru întregul an sunt de aşteptat să ajungă până la 7% din veniturile companiei în 2018 (2017: 6,2%). Acest nivel de cheltuieli a fost atins în trimestrul al treilea, când cercetarea şi dezvoltarea au atins 6,9%. Cu un total de 2,889 miliarde de euro, cheltuielile de investiţii din primele nouă luni au fost şi ele mai mari decât anul trecut (2017: 2,817 miliarde €). Pe lângă accelerarea lansării noilor modele, accentul este pus pe extinderea afacerii în domeniul mobilităţii electrice şi a condusului autonom. În calitate de principal furnizor mondial de mobilitate premium, BMW Group pune nevoile şi dorinţele clienţilor săi pe primul loc şi îşi continuă munca inovatoare în cale patru teme ACES (Autonomous, Connected, Electrified and Services/Shared).

“Rămânem o companie ambiţioasă şi ne impunem obiective îndrăzneţe. Cu toate acestea, alături de restul industriei, ne confruntăm tot mai mult cu factori externi potrivnici, al căror impact negativ nu poate fi compensat complet”, a comentat Nicolas Peter, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG şi responsabil pentru finanţe. “BMW Group este extrem de flexibil şi ne opunem cu rigurozitate acestor evoluţii. Rămâne concentraţi necondiţionat pe problemele de importanţă crucială pentru viitor, dar, în acelaşi timp, ne optimizăm procesele interne. Performanţele financiare puternice ale BMW Group rămân baza pentru un succes susţinut, ceea ce permite companiei să joace un rol important în modelarea transformării ce are loc acum în industria noastră.” În ciuda mediului foarte dificil în prezent, segmentul auto al BMW Group a generat un flux financiar de 2,042 miliarde de euro (2017: 2,703 miliarde €) în primele nouă luni ale acestui an.

Sediul BMW Welt si BMW Group
Sediul BMW Welt si BMW Group

Decizii strategice importante pentru asigurarea succesului viitor

În special în ultimele luni, BMW Group a luat numeroase decizii strategice importante pentru susţinerea succesului său viitor pe o bază sustenabilă. BMW Group îşi consolidează reţeaua globală de producţie, concentrându-se în special pe Europa, China şi SUA. În septembrie, automobilul cu numărul patru milioane a fost produs la uzina din Spartanburg, în SUA, ce mai mare facilitate de producţie din lume a companiei. În prezent, BMW Group investeşte la scară substanţială în uzina din Spartanburg, pregătind locaţia pentru generaţiile viitoare de modele BMW X şi extinzând forţa de muncă locală de la volumul actual de aproximativ 10.000 de angajaţi la 11.000 de persoane în 2021. Pe lângă cele 1.400 de automobile BMW X3, X4, X5 şi X6 care sunt produse zilnice în prezent la Spartanburg, noul BMW X7 va deveni, cu începere din decembrie, al cincilea model BMW produs la uzina din Carolina de Sud.

Acum câteva săptămâni, BMW Group a anunţat şi intenţia de a-şi extinde masiv afacerea sa din China. Ca primul constructor de automobile străin care a făcut acest pas în China, BMW Group a fost de acord cu partenerul său local, Brilliance, să achiziţioneze o participaţie majoritară în joint-venture-ul BMW Brilliance Automotive. În acelaşi timp, termenii contractuali ai joint-venture-ului vor fi extinşi până în 2040. Investiţii de peste trei miliarde de euro în structurile uzinei locale au fost anunţate în legătură cu acest acord esenţial. Aceste măsuri consolidează poziţia companiei în China, o piaţă cu o creştere dinamică.

Expansiune riguroasă a mobilităţii electrice

Prin lansarea BMW i3, BMW Group s-a impus ca un pionier în domeniul mobilităţii electrice. Electrificare este unul din pilonii principali ai Strategiei NUMBER ONE > NEXT a companiei. Până în 2021, BMW Group va avea cinci modele complet electrice: BMW i3, MINI Electric, BMW iX3, BMW i4 şi BMW iNEXT. Până în 2025, acest număr va creşte la cel puţin 12 modele. Incluzând şi versiunile plug-in hybrid – a căror autonomie electrică va creşte semnificativ în anii următori -, portofoliul de produse electrificate al BMW Group va cuprinde atunci cel puţin 25 de modele.

Această gamă largă este posibilă datorită arhitecturilor de automobile foarte flexibile şi unui sistem de producţie global la fel de flexibil. Mergând înainte, BMW Group va fi capabil să producă modele cu trenuri de rulare complet electrice (BEV), hibrid electrice (PHEV) şi convenţionale (ICE) pe o singură linie de producţie. Abilitatea sa de a integra mobilitatea electrică în reţeaua de producţie permite BMW Group să răspundă şi mai flexibil la cererea în creştere pentru automobilele electrificate. Obiectivul pentru acest an este de a livra clienţilor 140.000 de automobile electrificate. Până la finalul anului 2019, BMW Group se aşteaptă să aibă peste o jumătate de milion de automobile electrificate pe şosele.

În prezent, BMW Group dezvoltă a cincea generaţie de tren de rulare electric, în care interacţiunea motorului electric, a transmisiei , a electronicii de putere şi a bateriei va fi optimizată suplimentar. Prin integrarea motorului electric, a transmisiei şi a electronicii de putere, costurile sunt reduse. Un alt avantaj este faptul că motorul electric nu are nevoie de pământuri rare, ceea ce permite BMW Group să îşi reducă dependenţa de disponibilitatea acestora. A cincea generaţie a trenului de rulare electric va fi montată în premieră pe BMW iX3 în 2020.

La începutul celui de-al treilea trimestru, BMW Group a semnat un contract pe termen lung cu compania chineză Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL) pentru furnizarea de celule de baterii cu o valoare de patru miliarde de euro. Acordarea acestui contract a fost un factor decisiv în decizia CATL de a construi în Germania cea mai evoluată facilitate de producţie pentru celulele de baterii din lume. Cu începere din 2021, celulele pentru BMW iNEXT – care va fi produs la uzina BMW Group din Dingolfing – vor fi furnizate de noua uzină CATL din Erfurt. Astfel, BMW Group şi-a localizat întregul lanţ valori pentru mobilitate electrică în Germania – de la producţia celulelor de baterii până la automobilul finit.

Una dintre cerinţele preliminare pentru extinderea volumelor de mobilitate electrică pe această scară de pionierat este capacitatea de a gestiona eficient materiile prime extrem de căutate pentru fabricarea celulelor de baterii. Pentru a asigura siguranţa aprovizionării, BMW Group va achiziţiona în viitor materii prime specifice precum cobalt şi apoi le va pune la dispoziţia furnizorilor de celule de baterii – o strategie care şi-a dovedit deja valoarea pentru aluminiu şi alte resurse. În plus, au loc negocieri cu furnizorii în vederea încheierii unor acorduri pe termen lung privind materiile prime pentru baterii care îndeplinesc criteriile de dezvoltare durabilă ale BMW Group.

În plus, BMW Group a înfiinţat un joint-venture tehnologic împreună cu Northvolt (producător de baterii din Suedia) şi Umicore (o companie cu sediul în Belgia, angajată în dezvoltarea materialelor pentru baterii), făcând astfel un pas suplimentar pentru a asigura accesul la tehnologia celulară atât de vitală pentru mobilitatea electrică. Colaborarea se va extinde la dezvoltarea unui lanţ de valori complet şi durabil pentru celulele de baterii din Europa, inclusiv dezvoltarea, producţia şi, în cele din urmă, reciclarea. Reciclarea componentelor acumulatorilor va juca un rol esenţial: dat fiind creşterea bruscă a cererii de baterii, obiectivul declarat al joint-venture-ului este de a închide cât mai mult posibil bucla ciclului de viaţă al materiilor prime cu o reciclare completă.

Condiţii dificile în anul fiscal 2018

În ceea ce priveşte afacerea principală, BMW Group s-a aşteptat dintotdeauna ca 2018 să fie un an dificil. Comparativ cu 2017, cheltuielile în avans suplimentare de aproape un miliard de euro pentru mobilitatea viitorului şi un impact negativ de câteva sute de milioane de euro din cursul valutar şi evoluţiile preţului pentru materii prime au fost luate în considerare la câştigurile aşteptate pentru acest an.

Aşa cum s-a anunţat la 25 septembrie 2018, numeroşi factori suplimentari au restricţionat în plus performanţele afacerii în trimestrul al treilea. Spre deosebire de mulţi dintre concurenţii săi, BMW Group a implementat din timp cerinţele regulilor WLTP. Schimbarea la nivel de industrie la noul ciclu de testare WLTP a dus la distorsiuni de furnizare semnificative în Europa şi la o competiţie neaşteptat de intensă, dat fiind faptul că numeroase modele ale concurenţei, care nu aveau certificare WLTP, au fost înmatriculate înainte de 1 septembrie. În consecinţă, în cadrul strategiei sale flexibile de producţie şi vânzări şi având în vedere accentul său pe calitatea câştigurilor, BMW Group a decis să reducă planificarea volumului. În acelaşi timp, creşterea mărimii fondului comercial şi a măsurilor de garanţie au avut ca rezultat o creştere semnificativ mai mare a provizioanelor din segmentul auto. În plus, actualele conflicte comerciale internaţionale au avut ca efect agravarea situaţiei pieţei şi alimentarea incertitudinii clienţilor. Aceste circumstanţe au avut ca rezultat distorsiuni severe neaşteptate ale cererii şi, prin urmare presiune asupra preţului pe mai multe pieţe.

Livrările celor trei mărci premium ale BMW Group în primele nouă luni ale anului au crescut cu 1,3% la 1.834.810 unităţi (2017: 1.811.234 unităţi). Veniturile BMW Group au totalizat 72,460 miliarde de euro (2017: 73,324 miliarde €; -1,2%). Ajustate cu factorii de curs valutar, creşterea a fost de 1,5%. Ca rezultat a diferiţilor factori adverşi apăruţi în trimestrul al treilea, combinat cu nivelurile ridicate de cheltuieli în avans pentru cercetare şi dezvoltare, profitul anterior exerciţiului financiar (EBIT) a scăzut la 7,224 miliarde de euro (2017: 8,137 miliarde €; -11,2%). Profitul brut a totalizat 7,883 miliarde de euro (2017: 8,741 miliarde €; -9,8%) şi, în ciuda reducerii, a fost a doua cea mai bună valoare pentru primele nouă luni din istoria companiei. Marja EBT pentru BMW Group a fost de 10,9% (2017: 11,9%). Profitul net al concernului a fost de 5,788 miliarde de euro (2017: 6,337 miliarde €; -8,7%).

Cu 592.303 unităţi, livrările către clienţi din trimestrul al treilea au rămas la nivelul anului anterior (2017: 590.415; +0,3%). Veniturile companiei au crescut cu 4,7%, la 24,743 miliarde de euro (2017: 23,633 miliarde €). Profitul anterior exerciţiului financiar (EBIT) a scăzut la 1,745 miliarde de euro (2017: 2,384 miliarde €; -26,8%). Profitul brut (EBT) a fost de 1,845 miliarde de euro (2017: 2,503 miliarde €; -26,3%). Marja EBT pentru companie a fost de 7,5% (2017: 10,6%). Profitul net a totalizat 1,405 miliarde de euro (2017: 1,846 miliarde €; -23,9%).

Segmentul auto expus la condiţiile de business volatile

Situate la 62,629 miliarde de euro, veniturile segmentului auto pentru primele nouă luni au fost la nivelul anului anterior (2017: 62,599 miliarde €). Din cauza factorilor menţionaţi anterior şi nivelului ridicat de cheltuieli în avans pentru cercetare şi dezvoltare, EBIT a fost de 4,730 miliarde de euro (2017: 5,879 miliarde €; -19,5%). În ciuda numărului mare de factori adverşi, marja EBIT a fost de 7,6% (2017: 9,4%). Profitul brut a scăzut la 5,346 miliarde de euro (2017: 6,562 miliarde €; -18,5%).

Veniturile trimestrului al treilea au crescut cu 3,3%, la 21,111 miliarde de euro (2017: 20,433 miliarde €). Din cauza factorilor potrivnici menţionaţi mai sus şi nivelului ridicat de cheltuieli în avans pentru cercetare şi dezvoltare, EBIT pentru trimestrul al treilea a scăzut la 930 de milioane de euro (2017: 1,758 miliarde €; -47,1%). Marja EBIT a segmentului auto a fost de 4,4% (2017: 8,6%). Profitul brut a totalizat 1,003 miliarde de euro (2017: 1,886 miliarde €; -46,8%).

În total, 1.566.216 automobile ale mărcii BMW (2017: 1.537.497 unităţi; +1,9%) au fost livrate clienţilor din lumea întreagă în primele nouă luni ale anului. Cu rate de creştere de peste 10 procente, BMW Seria 5 (+14,9%) şi noul BMW X3 (+15,3%) au fost principalii vectori de evoluţie. Livrările pentru BMW X3 au crescut cu 62,5% în trimestrul al treilea, datorită disponibilităţii complete şi capacităţii de producţie extinse.

În primele nouă luni din 2018, marca MINI a livrat un total de 265.935 de automobile (2017: 271.394; -2,0%) către clienţii de pe mapamond. MINI Countryman a înregistrat creştere de peste 10 procente (+24,9%) în această perioadă.

Comparativ cu anul trecut, livrările Rolls-Royce Motor Cars au crescut cu 13,5% (2.659 de unităţi) în primele trei trimestre din 2018. Cererea la nivel mondial pentru toate modelele Rolls-Royce, inclusiv variantele Black Badge ale Dawn, Ghost şi Wraith, rămâne una crescută. Pregătirile sunt în desfăşurare pentru primele livrări ale Rolls-Royce Cullinan, care sunt programate la începutul anului 2019. Acest model cu tracţiune integrală nou se bucură deja de o cerere foarte mare din partea clienţilor, lista de comenzi fiind acoperită pentru mare parte din anul viitor.

În timp ce livrările în Europa ale celor trei mărci auto ale BMW Group au rămas aproape neschimbate la nivelul ridicat de anul trecut (816.037 de unităţi), America (336.258 unităţi; +3,0%) şi Asia (638.449; +2,8%) au înregistrat creşteri uşoare pentru primele nouă luni din 2018. În China, ritmul de creştere a livrărilor a urcat semnificativ în trimestrul al treilea (160.047; +11,5%), datorită lansării producţiei locale a noului BMW X3.

Segmentul moto revizuieşte gama de modele

BMW Motorrad a revizuit la scară largă gama sa de modele pentru 2018, adăugând nouă modele noi. Ajustările de producţie necesare în timpul fazei de lansare au avut un impact negativ asupra livrărilor din primele şase luni. În primele nouă luni ale anului au fost livrate clienţilor 126.793 de motociclete şi maxiscutere BMW (2017: 127.818; -0,8%). Veniturile au totalizat 1,658 miliarde de euro (2017: 1,827 miliarde €; -9,3%). Profitul anterior exerciţiului financiar a scăzut la 208 milioane de euro (2017: 282 milioane €; -26,2%), ceea ce a dus la o marjă EBIT de 12,5% (2017: 15,4%). Profitul brut pentru perioada de nouă luni a fost de 205 milioane de euro (2017: 281 milioane €; -27,0%).

În trimestrul al treilea, livrările au totalizat 39.818 unităţi (2017: 39.429; +1,0%). Veniturile au scăzut la 476 de milioane de euro (2017: 512 milioane €; -7,0%). Profitul anterior exerciţiului financiar a fost de 33 de milioane de euro (2017: 53 milioane €; -37,7%), ceea ce corespunde unei marje EBIT de 6,9% pentru trimestru (2017: 10,4%). Profitul brut a totalizat 31 de milioane de euro (2017: 53 milioane €; -41,5%).

Segmentul Financial Services îşi menţine tendinţa

Segmentul Financial Services a continuat să performeze bine în perioada ianuarie-septembrie 2018. În total, 1.422.558 (2017: 1.369.263; +3,9%) de contracte noi de finanţare şi leasing au fost semnate pe parcursul celor nouă luni. Portofoliul de contracte cu clienţii retail a cuprins 5.586.855 de contracte la finalul perioadei de raportare (31 decembrie 2017: 5.380.785; +3,8%). Veniturile segmentului au totalizat 21,148 de miliarde de euro (2017: 20,769 miliarde €; +1,8%). Profitul brut pentru cele nouă luni a fost de 1,714 miliarde de euro (2017: 1,793 miliarde €; -4,4%).

Pe parcursul celui de-al treilea trimestru, 490.347 (2017: 435.026: +12,7%) de contracte noi de credit şi leasing au fost semnate cu clienţii retail. Veniturile segmentului au totalizat 7,333 de miliarde de euro (2017: 6,679 miliarde €; +9,8%). Profitul brut a fost de 548 de milioane de euro (2017: 609 milioane €; -10,0%).

Creştere a forţei de muncă

Forţa de muncă a BMW Group a totalizat 133.475 de angajaţi la 30 septembrie 2018, cu 2,7% mai mult decât la 31 decembrie 2017. În continuare sunt recrutaţi lucrători calificaţi şi specialişti IT în domeniile orientate spre viitor, cum ar fi digitalizarea, condusul autonom şi mobilitatea electrică.

BMW Group îşi confirmă previziunile actuale pentru 2018

BMW Group îşi confirmă previziunile actuale pentru anul fiscal 2018. Veniturile segmentului auto sunt de aşteptat să se situeze uşor sub nivelul celor de anul trecut. Marja EBIT pentru segmentul auto este de aşteptat să fie de cel puţin 7%. Profitul brut al BMW Group este de aşteptat să înregistreze o scădere uşoară faţă de anul anterior. Posibilele efecte pozitive ale câştigurilor din aprobările regulatorii şi încheierea joint-venture-ului planificat de servicii de mobilitate în 2018 încă nu se reflectă în previziunea ajustată. Factorii care au dus la revizuirea previziunilor la 25 septembrie 2018 vor avea impact semnificativ şi asupra profitului brut şi a marjei EBIT ale companiei, dar şi a marjei EBIT pentru segmentul auto în trimestrul al patrulea. BMW Group continuă să-şi propună o creştere uşoară a livrărilor către clienţi pentru segmentul auto în 2018.

Previziunile pentru actualul an se bazează pe ipoteza că nu va fi o schimbare semnificativă a condiţiilor economice şi politice mondiale. BMW Group continuă să beneficieze de pe urma mărcilor sale puternice şi a portofoliului de produse atractive, dar în acelaşi timp să gestioneze niveluri ridicate ale cheltuielilor în avans pentru noile tehnologii, competiţia intensă şi creşterea costurilor cu personalul. Mediul politic şi economic global este de aşteptat să rămână volatil.

***

BMW Group – privire de ansamblu Ianuarie – septembrie 2018 Ianuarie – septembrie 2017 Evoluţie (%)
Livrări către clienţi    
Automobile (unităţi) 1.834.810 1,811,234 1,3
Din care:
BMW (unităţi)
1.566.216 1,537,497 1,9
MINI (unităţi) 265.935 271,394 -2,0
Rolls-Royce (unităţi) 2.659 2,343 13,5
Motociclete (unităţi) 126.793 127,818 -0,8
Forţă de muncă 1 (comparativ cu 31.12.2017) 133.475 129,932 2,7
Marjă EBIT segment auto3 (%) 7,6 9.4 -1,8 puncte %
Marjă EBIT segment moto3 (%) 12,5 15.4 -2,9 puncte %
Marjă EBT BMW Group 3 (%) 10,9 11.9 -1,0 puncte %
Venituri 3 (miliarde €) 72,460 73,324 -1,2
Din care: Automobile3 (miliarde €) 62,629 62,599
Motociclete3 (miliarde €) 1,658 1,827 -9,3
Financial Services (miliarde €) 21,148 20,769 1,8
Alte entităţi (milioane €) 4 4
Eliminări3 (miliarde €) -12,979 -11,875 -9,3
Profit anterior exerciţiului financiar (EBIT) 3 (miliarde €) 7,224 8,137 -11,2
Din care: Automobile3 (miliarde €) 4,730 5,879 -19,5
Motociclete (milioane €) 208 282 -26,2
Financial Services (miliarde €) 1,703 1,799 -5,3
Alte entităţi (milioane €) 22 0
Eliminări3 (milioane €) 561 177
Profit brut (EBT) 3 (miliarde €) 7,883 8,741 -9,8
Din care: Automobile3 (miliarde €) 5,346 6,562 -18,5
Motociclete (milioane €) 205 281 -27,0
Financial Services (miliarde €) 1,714 1,793 -4,4
Alte entităţi (milioane €) 105 30
Eliminări3 (milioane €) 513 75
Impozit pe profit 3 (miliarde €) -2,073 -2,404 13,8
Profit net 3,4 (miliarde €) 5,788 6,337 -8,7
Venituri per acţiune 2,3 (€) 8,69/8,70 9,55/9,56 -9,0/-9,0

1 Datele exclud contractele de muncă latente, angajaţii în faza de activitate sau non-activitate din angajamentele part-time anterioare prepensionării şi cei cu venituri reduse

2 Venituri per acţiune ordinară/preferenţială

3 Datele pentru 2017 au fost ajustat conform IFRS 15 – vezi nota [5] în raportul trimestrial

4 Datele pentru 2018 includ o pierdere de 22 de milioane de euro din operaţiuni întrerupte

BMW Group – privire de ansamblu Trimestrul III 2018 Trimestrul III 2017 Evoluţie (%)
Livrări către clienţi    
Automobile (unităţi) 592.303 590.415 0,3
Din care:
BMW (unităţi)
506.920 499.467 1,5
MINI (unităţi) 84.505 90.180 -6,3
Rolls-Royce (unităţi) 878 768 14,3
Motociclete (unităţi) 39.818 39.429 1,0
Forţă de muncă 1 (comparativ cu 31.12.2017) 133.475 129.932 2,7
Marjă EBIT segment auto3 (%) 4,4 8,6 -4,2 puncte %
Marjă EBIT segment moto3 (%) 6,9 10,4 -3,5 puncte %
Marjă EBT BMW Group3 (%) 7,5 10,6 -3,1 puncte %
Venituri 3 (miliarde €) 24,743 23,633 4,7
Din care: Automobile3 (miliarde €) 21,111 20,433 3,3
Motociclete3 (milioane €) 476 512 -7,0
Financial Services (miliarde €) 7,333 6,679 9,8
Alte entităţi (milioane €) 1 1
Eliminări3 (miliarde €) -4,178 -3,992 -4,7
Profit anterior exerciţiului financiar (EBIT) 3 (miliarde €) 1,745 2,384 -26,8
Din care: Automobile3 (milioane €) 930 1.758 -47,1
Motociclete (milioane €) 33 53 -37,7
Financial Services (milioane €) 527 607 -13,2
Alte entităţi (milioane €) 6 -12
Eliminări3 (milioane €) 249 -22
Profit brut (EBT) 3 (miliarde €) 1,845 2,503 -26,3
Din care: Automobile3 (miliarde €) 1,003 1,886 -46,8
Motociclete (milioane €) 31 53 -41,5
Financial Services (milioane €) 548 609 -10,0
Alte entităţi (milioane €) 27 11
Eliminări3 (milioane €) 236 -56
Impozit pe profit 3 (milioane €) -425 -657 35,3
Profit net 3,4 (miliarde €) 1,405 1,846 -23,9
Venituri per acţiune 2,3 (€) 2,09/2,09 2,76/2,76 -24,3/-24,3

1 Datele exclud contractele de muncă latente, angajaţii în faza de activitate sau non-activitate din angajamentele part-time anterioare prepensionării şi cei cu venituri reduse

2 Venituri per acţiune ordinară/preferenţială

3 Datele pentru 2017 au fost ajustat conform IFRS 15 – vezi nota [5] în raportul trimestrial

4 Datele pentru 2018 includ o pierdere de 22 de milioane de euro din operaţiuni întrerupte

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.