● Cheltuieli în avans substanţiale pentru mobilitatea de mâine ● BMW Group va oferi 25 de modele electrificate până în 2025 ● Germania reprezintă vectorul de inovaţie pentru mobilitate ● Krüger: Suntem hotărâţi să face lucrurile în stilul BMW ● Veniturile şi câştigurile la nouă luni, în creştere faţă de anul trecut ● Marja EBIT în obiectivul propus de 8-10% ●
Bucureşti/München. Aşa cum este prevăzut în Strategia NUMBER ONE > NEXT, BMW Group se angajează să joace un rol-cheie în mobilitatea de mâine şi investeşte substanţial în noile tehnologii. În acest context, BMW Group poate raporta după primele trei trimestre că rămâne ferm pe calea spre un an financiar de succes în 2017. Prin profitabilitate sustenabilă, BMW Group consolidează poziţia Germaniei ca centru de competenţă şi vector al inovaţiei pentru mobilitatea şi tehnologiile de mâine. În calitate de cel mai important furnizor de mobilitate premium din lume, BMW Group se concentrează întotdeauna asupra nevoilor şi dorinţelor clienţilor săi şi îşi continuă activitatea pe cele patru teme ACES – Autonomous, Connected, Electrified şi Services / Shared.
“Suntem hotărâţi să facem lucrurile în stilul BMW, respectându-ne promisiunile şi ridicând standardele pentru obiectivele noastre ambiţioase”, a declarat Harald Krüger. “Investim substanţial în mobilitatea de mâine, ceea ce ne permite să ne menţinem poziţia de lider în domeniul inovaţiei şi al ocupării sustenabile a forţei de muncă. În acest fel, rămânem un partener de încredere pentru societate, factorii de decizie politică şi mediu, precum şi unul dintre cei mai atractiv angajatori din întreaga lume”.
În prezent, BMW Group investeşte 400 de milioane de euro în extinderea semnificativă a Centrului de Cercetare şi Inovare (FIZ) din München pentru a crea un mediu de lucru inovator pentru aproximativ 5.000 de angajaţi până în 2019. În plus, începând cu 2021, BMW iNEXT va stabili noi standarde în ceea ce priveşte mobilitatea electrică, condusul autonom şi conectivitatea, contribuind la extinderea fabricii din Dingolfing. Ca centru de competenţă al BMW Group pentru mobilitatea electrică, Dingolfing livrează deja componente către reţeaua de producţie a companiei. Aici se construiesc bateriile pentru modelele BMW i şi BMW iPerformance şi trenul de rulare pentru modelele BMW i, precum şi numeroase componente din alumiiu sau CFRP.
În al treilea trimestru, primii angajaţi s-au mutat în noul Campus pentru Condus autonom din Unterschleißheim, în apropiere de München, şi acum lucrează împreună cu partenerii de la Intel şi Mobileye pentru dezvoltarea continuă a condusului autonom. Fiat Chrysler Automobiles, precum şi Delphi, Continental şi Magna, patru parteneri suplimentari colaborează deja pentru a crea o platformă non-exclusivă pentru condus autonom. “Aceste evoluţii subliniază povestea de succes care a evoluat în ultimul an cu acorduri unice de cooperare şi oferă un impuls suplimentar pentru a demara paşii următori”, a spus Krüger.
Prin Strategia NUMBER ONE > NEXT, BMW Group şi-a demonstrat focusul tehnologic clar asupra mobilităţii electrice, digitalizării şi condusului autonom. Până în 2025, BMW Group intenţionează să ofere 25 de modele de la toate mărcile sale, care să dispună de propulsie integral electrică sau soluţii plug-in hybrid. Cea de-a cincea generaţie de tehnologie de baterii şi de propulsie este prevăzută să furnizeze autonomie de până la 700 de kilometri pentru automobilele electrice şi până la 100 de kilometri pentru modelele plug-in hybrid.
“Acum aproximativ un deceniu, am anticipat «schimbarea emblematică» şi am prezentat o strategie clară – cu mult înaintea competitorilor noştri”, a declarat Krüger. “Rămânem pe drumul cel bun pentru livrarea a peste 100.000 de automobile electrificate în acest an” (notă pentru editori: electrificat = automobile electrice şi plug-in). Critic pentru tranziţia de lungă durată de la motoarele cu ardere internă la mobilitatea electrică este factorul de flexibilitate, deoarece schimbările tehnologice pot avea loc la viteze diferite, în funcţie de regiune şi regimurile de reglementare respective. Prin urmare, BMW Group se angajează pe deplin în arhitecturi flexibile, modulare. Combinaţia dintre noile arhitecturi de automobile şi centre de producţie flexibile va permite luarea rapidă a deciziilor cu privire la modele care ar trebui produse şi cu ce sisteme de propulsie.
La IAA de la Frankfurt, BMW Group a prezentat BMW i Vision Dynamics, un simbol emoţional pentru viitorul mobilităţii electrice sub forma unui Gran Coupé cu patru uşi. “Cu acest concept de automobil, electrizăm chiar centrul mărcii BMW şi, în acelaşi timp, ridicăm BMW i spre o nouă dimensiune”, a declarat Krüger. “Vom produce acest model la uzina din München, subliniind astfel importanţa Germaniei ca locaţie pentru mobilitatea electrică”.
O afacere tradiţională de succes, orientată către asigurarea profitabilităţii pe termen lung, rămâne elementul definitoriu al strategiei BMW Group, oferind forţa fundamentală pentru asigurarea investiţiilor care vor determina forma mobilităţii în viitor. În primele nouă luni ale anului 2017, BMW Group a înregistrat volume de vânzări, venituri şi profit în creştere. Noul BMW Seria 5, împreună cu alte modele, au contribuit la acest succes, impresionând atât clienţii, cât şi experţii. Lansarea sa în februarie 2017 a marcat începutul celei mai mari ofensive de modele din istoria BMW Group.
Aproximativ 40 de modele noi şi actualizate ale celor trei mărci premium ale concernului – BMW, MINI şi Rolls-Royce – vor fi aduse pe piaţă în cursul acestui an şi a celui viitor. Prin adăugarea de automobile foarte atractive emoţional în segmentul premium superior, precum noul BMW Seria 8, BMW Group îşi propune să obţină o creştere semnificativă a volumului în acest segment până în 2020. Segmentul mai include BMW Seria 7 şi viitorul BMW X7. Aceasta face parte din strategia companiei de a consolida latura performanţei pentru a asigura succesul pe termen lung al afacerii.
“Rentabilitatea sustenabilă rămâne un element-cheie al Strategiei NUMBER ONE > NEXT, oferindu-ne forţa fundamentală pentru a contribui la modelarea mobilităţii viitorului. Prin urmare, este necesară o investiţie în avans semnificativă în cercetare şi dezvoltare, atât în prezent, cât şi în anii următori”, a explicat Nicolas Peter, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG şi responsabil pentru finanţe. “Investim pe scară largă în viitorul BMW Group şi urmărim în mod riguros o strategie de obţinere a succesului pe o bază sustenabilă. În acest scop, reducem în mod sistematic complexitatea proceselor şi a produselor într-un ritm zilnic şi optimizăm gamele de produse şi servicii pentru a îndeplini nevoile clienţilor. În acest fel, vom asigura consecvenţa şi fiabilitatea BMW Group.”
BMW Group înregistrează o creştere a veniturilor şi a profitului faţă de anul trecut
Livrările de automobile BMW, MINI şi Rolls-Royce în al treilea trimestru din 2017 au crescut cu 1,2%, până la 590.415 unităţi (2016: 583.499). Limitate de factorii de schimb valutar, veniturile BMW Group au însumat 23,424 miliarde de euro, uşor în creştere faţă de anul precedent (23,362 miliarde €, +0,3%). După cum era de aşteptat, costurile crescute din trimestrul al treilea au diminuat profitul. Cu o valoare de 2,304 miliarde de euro, profitul înainte de rezultatul financiar (EBIT) pentru perioada de trei luni a fost uşor în scădere faţă de anul precedent, influenţat de investiţii semnificativ mai mari, precum şi de cheltuielile pentru cercetare şi dezvoltare (2016: 2,380 miliarde €, -3,2%). În cel de-al treilea trimestru, profitul brut (EBT) a fost de 2,422 miliarde de euro (2016: 2,575 milioane €, -5,9%), rezultând o marjă EBT de 10,3% (2016: 11,0%). Profitul net al BMW Group a fost de 1,789 miliarde de euro (2016: 1,821 miliarde €, -1,8%).
Livrările de automobile în primele nouă luni au crescut cu 3,7%, la 1.811.234 de unităţi (2016: 1.746.638). Veniturile concernului sunt mai mari cu 5,0%, totalizând 72,671 miliarde de euro (2016: 69,229 miliarde €). Profitul anterior exerciţiului financiar (EBIT) a crescut cu 4,2%, la 7,879 miliarde de euro (2016: 7,562 miliarde €). Profitul brut al companiei (EBT) a totalizat 8,482 miliarde de euro (2016: 7,741 miliarde €), ceea ce reprezintă o evoluţie de 9,6% faţă de anul anterior. Marja EBT a fost de 11,7% (2016: 11,2%). Profitul brut al BMW Group a urcat cu 13,7%, la 6,152 miliarde de euro (2016: 5,411 miliarde €).
Segmentul auto: marja EBIT în intervalul propus
Cu 21,040 miliarde de euro, veniturile segmentului auto în trimestrul al treilea au înregistrat o uşoară scădere faţă de anul precedent (21,564 miliarde €, -2,4%). EBIT a scăzut uşor, ajungând la 1,753 miliarde de euro (2016: 1,837 miliarde €, -4,6%). Marja EBIT a segmentului a ajuns la 8,3% (2016: 8,5%) şi, prin urmare, în intervalul-ţintă între 8 şi 10%. Profitul brut a fost de 1,880 miliarde de euro (2016: 2,030 miliarde €, -7,4%).
BMW Group demonstrează o stabilitate excelentă a rezultatelor financiare. Este pentru al 30-lea trimestru consecutiv în care marja EBIT se menţine în intervalul asumat prin strategia companiei pe termen lung, de 8-10%.
Veniturile segmentului auto în primele nouă luni au totalizat 64,708 miliarde de euro (2016: 63,250 miliarde €; +2,3%). EBIT a crescut uşor, ajungând la 5,862 miliarde de euro (2016: 5,778 miliarde €; +1,5%). Marja EBIT a rămas la 9,1%. Profitul brut a crescut cu 8,3%, până la 6,544 miliarde de euro (2016: 6,041 miliarde €).
Livrările de automobile ale mărcii BMW au reprezentat, la nivel mondial, 1.537.497 de unităţi (2016: 1.479.936; +3,9%), depăşind pentru prima dată pragul de 1,5 milioane de unităţi în primele trei trimestre. Creşterea volumului a fost determinată de o varietate de modele, printre care se numără nava-amiral a BMW Group – BMW Seria 7 – şi familia de modele BMW X. Aproape 48.000 de unităţi BMW Seria 7 au fost livrate clienţilor în primele nouă luni ale anului 2017, cu 14,7% mai multe decât în anul anterior. Livrările BMW X1 au crescut în această perioadă cu 38,7%, la peste 200.000 de unităţi. Livrările BMW X5 au urcat cu 7,2%, la peste 130.000 de unităţi. În China, noua generaţie BMW Seria 5 se află în proces de schimbare a modelului. În afara Chinei, livrările sunt deja cu mult peste nivelul anului precedent: în septembrie, creşterea a fost de 48,8%. Disponibilitatea tot mai mare a gamei Seria 5 ar trebui să genereze un impuls suplimentar pe măsură ce se înaintează în an.
Livrarea a 271.394 de unităţi în primele nouă luni ale anului a reprezentat, de asemenea, un nou record pentru marca MINI (2016: 264.077, +2,8%). Livrările MINI Countryman în această perioadă au totalizat 57.256 de unităţi (2016: 51.491, +11,2%). Noul MINI Cabriolet a înregistrat, de asemenea, o creştere semnificativă a volumului, ajungând la 26.665 de unităţi livrate (2016: 23.217, +14,9%).
Având sediul la Goodwood, marca Rolls-Royce a livrat clienţilor 2.343 de automobile (-10,7%) în primele trei trimestre ale anului. Acest rezultat ţine seama de absenţa actuală a Phantom de pe piaţă, în aşteptarea livrărilor noului Phantom către primii clienţi în ianuarie 2018, şi de condiţiile dificile de piaţă din sectorul global de lux în mai multe regiuni din întreaga lume. O reechilibrare semnificativă a liniei de producţie a companiei în pregătirea pentru noi modele a continuat pe parcursul acestei perioade. Noul Phantom a fost lansat în luna iulie la Londra, fiind apreciat în întreaga lume, şi are deja o listă consistentă de comenzi.
În conformitate cu strategia sa de a realiza o distribuţie echilibrată a vânzărilor la nivel mondial, BMW Group îşi foloseşte structurile de producţie, vânzări şi marketing extrem de flexibile pentru a compensa cererea fluctuantă între regiunile individuale. În Europa, BMW Group a înregistrat o creştere de 1,1%, atingând 816.233 de unităţi livrate în primele nouă luni ale anului (2016: 807.597), în ciuda recentelor probleme care au afectat o serie de pieţe-cheie.
Şi în Asia, BMW Group a înregistrat o creştere semnificativă pe parcursul perioadei de nouă luni, livrările totalizând 621.203 unităţi (2016: 548.986, +13,2%). Această performanţă s-a datorat în primul rând Chinei, unde numărul de automobile BMW Group livrate a crescut cu 15,2%, până la 437.111 de unităţi (2016: 379.461).
Performanţa în America a fost limitată de piaţa auto contractantă din SUA, unde livrările pe parcursul celor nouă luni au scăzut cu 3,4%, până la 326.589 de unităţi (2016: 338.005). În schimb, în Mexic şi America Latină s-a înregistrat o creştere de peste 10 procente în perioada ianuarie-septembrie.
Segmentul moto înregistrează cel mai mare volum la livrărilor din istorie
Segmentul moto a evoluat foarte bine în cel de-al treilea trimestru. Livrările către clienţi în perioada iulie-septembrie au crescut cu 11,7%, până la 39.429 de unităţi (2016: 35.290). În consecinţă, veniturile au crescut cu 14%, până la 514 milioane de euro (2016: 451 milioane €). Profitul anterior exerciţiului financiar a fost semnificativ mai mare, la 53 de milioane de euro (2016: 32 milioane €, +65,6%), rezultând o marjă EBIT de 10,3% (2016: 7,1%). Profitul brut pentru trimestrul al treilea a ajuns la 53 de milioane de euro (2016: 32 milioane €, +65,6%).
În primele nouă luni ale anului, clienţilor li s-au livrat 127.818 motociclete şi maxiscutere BMW (2016: 116.044; +10,1%). Veniturile au crescut cu 11,1%, până la 1,833 miliarde de euro (2016: 1,650 miliarde €). Profitul anterior exerciţiului financiar s-a îmbunătăţit semnificativ, majorându-se cu 25,9%, până la 282 de milioane de euro (2016: 224 milioane €). Marja EBIT a segmentului a ajuns la 15,4% (2016: 13,6%). Profitul brut a crescut la 281 de milioane de euro (2016: 223 milioane €; +26,0%).
Segmentul Financial Services se menţine pe drumul spre succes
Segmentul Financial Services a continuat să producă o creştere economică sustenabilă în trimestrul al treilea. În total, au fost semnate 435.026 de contracte noi de finanţare şi leasing cu clienţii retail în perioada iulie-septembrie (2016: 467.702; -7,0%). Portofoliul de contracte de leasing şi creditare la 30 septembrie 2017 a cuprins 4.946.423 de contracte (31 decembrie 2016: 4.703.417; +5,2%). Veniturile segmentului au crescut cu 4,3%, până la 6,679 miliarde de euro (2016: 6,403 miliarde €). Profitul brut a crescut cu 7,2%, până la 609 milioane de euro (2016: 568 milioane €).
În total, în primele nouă luni ale anului 2017 au fost semnate 1.369.263 contracte noi de leasing şi creditare (2016: 1.341.792), cu 2,0% mai multe decât în anul precedent. Veniturile segmentului au crescut cu 9,7%, până la 20,769 miliarde de euro (2016: 18,940 miliarde €). Profitul brut s-a îmbunătăţit cu 9,3%, până la 1,793 miliarde de euro (2016: 1,641 miliarde €).
Dimensiunea forţei de muncă a crescut
Mărimea forţei de muncă a BMW Group a crescut cu 2,8% faţă de anul precedent, ajungând la 129.545 de angajaţi la 30 septembrie (2016: 126.013). BMW Group continuă să recruteze lucrători calificaţi şi specialişti IT în domeniile orientate către viitor, cum ar fi digitalizarea şi condusul autonom.
Previziune pentru 2017: BMW Group estimează noi date-record
BMW Group este încrezător în atingerea ţintelor proiectate pentru anul financiar curent, în mare parte datorită mărcilor sale puternice, portofoliului atractiv de produse şi aşteptărilor că pieţele auto internaţionale îşi continuă tendinţa generală ascendentă. Aceşti factori favorabili contrastează cu nivelurile ridicate de cheltuieli anticipate pentru noile tehnologii, cu concurența acerbă şi cu creşterea cheltuielilor cu personalul. Se preconizează că mediul politic şi economic global va rămâne volatil.
Pentru anul financiar 2017, BMW Group prognozează o uşoară creştere a livrărilor către clienţi de către segmentul auto şi o creştere solidă (anterior: uşoară) a profitului brut al companiei, în ambele cazuri la noi niveluri record. “În acelaşi timp, vom continua să ne aşteptăm la cheltuieli mai mari în trimestrul al patrulea pentru proiectele-cheie tehnologice şi strategice, precum şi la lansarea celei mai mari ofensive de modele din istoria BMW Group. Alţi factori de care trebuie ţinut cont sunt mediul politic volatil şi cheltuielile în avans ridicate pentru mobilitatea electrică şi condusul autonom”, a explicat Krüger.
Marja EBIT pentru segmentul auto se estimează că va rămâne în intervalul planificat, de 8-10 procente. Prin mărcile sale premium, BMW Group este convins că va rămâne şi în 2017 cel mai important furnizor de mobilitate premium din lume. BMW Group prognozează o uşoară creştere (anterior: solidă) a veniturilor în segmentul auto. Prognozele pentru anul în curs se bazează pe ipoteza că, la nivel mondial, condiţiile economice şi politice nu se vor schimba în mod semnificativ.
BMW Group – privire de ansamblu | Trimestrul III 2017 | Trimestrul III 2016 | Evoluţie (%) |
Volum de vânzări | |||
Automobile (unităţi) | 590.415 | 583.499 | 1,2 |
Din care BMW (unităţi) | 499.467 | 493.379 | 1,2 |
MINI (unităţi) | 90.180 | 89.179 | 1,1 |
Rolls-Royce (unităţi) | 768 | 941 | -18,4 |
Volum vânzări motociclete (unităţi) | 39.429 | 35.290 | 11,7 |
Forţă de muncă1 | 129.545 | 126.013 | 2,8 |
Marjă EBIT segment auto (%) | 8,3 | 8,5 | -0,2 puncte % |
Marjă EBIT segment moto (%) | 10,3 | 7,1 | +3,2 puncte % |
Marjă EBT BMW Group (%) | 10,3 | 11,0 | -0,7 puncte % |
Venituri (miliarde €) | 23,424 | 23,362 | 0,3 |
Din care: Automobile (miliarde €) | 21,040 | 21,564 | -2,4 |
Motociclete (milioane €) | 514 | 451 | 14,0 |
Financial Services (miliarde €) | 6,679 | 6,403 | 4,3 |
Alte entităţi (milioane €) | 1 | 1 | – |
Eliminări (miliarde €) | -4,810 | -5,057 | 4,9 |
Profit anterior exerciţiului financiar (EBIT / miliarde €) | 2,304 | 2,380 | -3,2 |
Din care: Automobile (miliarde €) | 1,753 | 1,837 | -4,6 |
Motociclete (milioane €) | 53 | 32 | 65,6 |
Financial Services (milioane €) | 607 | 576 | 5,4 |
Alte entităţi (milioane €) | -12 | 6 | – |
Eliminări (milioane €) | -97 | -71 | -36,6 |
Profit brut (EBT / miliarde €) | 2,422 | 2,575 | -5,9 |
Din care: Automobile (miliarde €) | 1,880 | 2,030 | -7,4 |
Motociclete (milioane €) | 53 | 32 | 65,6 |
Financial Services (milioane €) | 609 | 568 | 7,2 |
Alte entităţi (milioane €) | 11 | 40 | -72,5 |
Eliminări (milioane €) | -131 | -95 | -37,9 |
Impozit pe profit (milioane €) | -633 | -754 | -16,0 |
Profit net (miliarde €) | 1,789 | 1,821 | -1,8 |
Venituri per acţiune 2 (€) | 2,68/2,68 | 2,75/2,75 | -2,5/-2,5 |
¹ Datele exclud contractele de muncă latente, angajaţii în faza de activitate sau non-activitate din angajamentele part-time anterioare prepensionării şi cei cu venituri reduse
² Venituri per acţiune ordinară/preferenţială
BMW Group – privire de ansamblu | Ianuarie – septembrie 2017 | Ianuarie – septembrie 2016 | Evoluţie (%) |
Volum de vânzări | |||
Automobile (unităţi) | 1.811.234 | 1.746.638 | 3,7 |
Din care BMW (unităţi) | 1.537.497 | 1.479.936 | 3,9 |
MINI (unităţi) | 271.394 | 264.077 | 2,8 |
Rolls-Royce (unităţi) | 2.343 | 2.625 | -10,7 |
Volum vânzări motociclete (unităţi) | 127.818 | 116.044 | 10,1 |
Forţă de muncă1 | 129.545 | 126.013 | 2,8 |
Marjă EBIT segment auto (%) | 9,1 | 9,1 | – |
Marjă EBIT segment moto (%) | 15,4 | 13,6 | +1,8 puncte % |
Marjă EBT BMW Group (%) | 11,7 | 11,2 | +0,5 puncte % |
Venituri (miliarde €) | 72,671 | 69,229 | 5,0 |
Din care: Automobile (miliarde €) | 64,708 | 63,250 | 2,3 |
Motociclete (milioane €) | 1,833 | 1,650 | 11,1 |
Financial Services (miliarde €) | 20,769 | 18,940 | 9,7 |
Alte entităţi (milioane €) | 4 | 4 | – |
Eliminări (miliarde €) | -14,643 | -14,615 | -0,2 |
Profit anterior exerciţiului financiar (EBIT / miliarde €) | 7,879 | 7,562 | 4,2 |
Din care: Automobile (miliarde €) | 5,862 | 5,778 | 1,5 |
Motociclete (milioane €) | 282 | 224 | 25,9 |
Financial Services (miliarde €) | 1,799 | 1,696 | 6,1 |
Alte entităţi (milioane €) | 0 | 29 | – |
Eliminări (milioane €) | -64 | -165 | 61,2 |
Profit brut (EBT / miliarde €) | 8,482 | 7,741 | 9,6 |
Din care: Automobile (miliarde €) | 6,544 | 6,041 | 8,3 |
Motociclete (milioane €) | 281 | 223 | 26,0 |
Financial Services (miliarde €) | 1,793 | 1,641 | 9,3 |
Alte entităţi (milioane €) | 30 | 84 | -64,3 |
Eliminări (milioane €) | -166 | -248 | 33,1 |
Impozit pe profit (miliarde €) | -2,330 | -2,330 | – |
Profit net (miliarde €) | 6,152 | 5,411 | 13,7 |
Venituri per acţiune 2 (€) | 9,27/9,28 | 8,19/8,20 | 13,2/13,2 |
¹ Datele exclud contractele de muncă latente, angajaţii în faza de activitate sau non-activitate din angajamentele part-time anterioare prepensionării şi cei cu venituri reduse
² Venituri per acţiune ordinară/preferenţială