Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

BMW Group realizeaza balanta pozitiva pentru 2009

BMW

Profitul brut a urcat cu 17,7% la 413 milioane de euro
Propunere pentru dividende neschimbate, de 0,30 euro per acţiune
Reithofer: Obiectiv pentru 2010 – creştere de volum profitabilă

BMW Group a înregistrat balanţă pozitivă pentru anul financiar 2009 aşa cum era prevăzut, în ciuda crizei economice şi financiare care marchează în continuare lumea afacerilor. Profitul brut a crescut cu 17,7%, la un nivel de 413 milioane de euro (2008: 351 milioane de euro). Profitul net s-a situat la 210 milioane de euro (2008: 330 milioane de euro/ -36,4%), declin înregistrat din cauza ratei de impozitare mai mari. Veniturile au scăzut moderat cu 4,7 procente, la 50,681 miliarde de euro (2008: 53,197 miliarde de euro). Pe baza propunerilor făcute de Consiliul Director şi de Consiliul de Supervizare, dividendele vor rămâne neschimbate faţă de cele din anul anterior, la un nivel de 0,30 euro per acţiune ordinară şi 0,32 euro per acţiune preferenţială.

"Am avut rezultate bune în 2009 în ciuda climatului dificil înregistrat pe piaţa mondială. Măsurile de gestiune a costurilor şi de îmbunătăţire a eficienţei au avut un impact pozitiv, chiar dacă efectele crizei economice şi financiare care se manifestă la nivel mondial încă se mai resimt", a declarat  Norbert Reithofer, preşedintele Consiliului Director al BMW AG, marţi la München. "Am propus plata unor dividende pentru 2009 în ciuda climatului economic dificil, ceea ce demonstrează încrederea pe care o avem în reuşita operaţională şi, de asemenea, ne dorim ca acţionarii noştri să contribuie la performanţele companiei", a continuat Reithofer.

Segmentul auto a înregistrat, pe trimestrul al patrulea, EBIT de 93 milioane de euro
Încasările pentru segmentul auto au scăzut în 2009 din cauza reculului înregistrat de vânzări pe fondul crizei economice la nivel mondial. Fără îndoială, datorită unei pieţe auto mai stabile către finalul anului, segmentul a fost capabil să genereze, pentru trimestrul al patrulea, un profit anterior rezultatelor financiare (EBIT) de 93 milioane de euro. Pentru întregul an, segmentul a înregistrat EBIT negativ de 265 milioane de euro (2008: EBIT pozitiv de 690 milioane de euro) şi o pierdere brută de 588 milioane de euro (2008: profit brut de 318 milioane de euro). Veniturile au scăzut la 43,737 miliarde de euro (2008: 48,782 miliarde de euro).

Per total, în 2009, BMW Group a vândut 1.286.310 automobile ale mărcilor BMW, MINI şi Rolls-Royce (2008: 1.435.876 unităţi/ -10,4%). Această performanţă a permis BMW Group să-şi salte cota de piaţă în segmentul premium şi, aşa cum s-a anunţat anterior, să-şi păstreze locul de lider mondial în producţia de automobile premium.

Un număr de 1.068.770 automobile BMW (2008: 1.202.239 unităţi/ -11,1%) au fost vândute în 2009, ceea ce a situat marca BMW încă o dată cu mult înaintea principalilor concurenţi din segmentul premium. Creşteri notabile ale vânzărilor au fost înregistrate de BMW Seria 7 (52.680 unităţi/ +35,7%), BMW X6 (41.667 unităţi/ +56,8%) şi BMW Z4 (22.761 unităţi/ +26,4%). În Germania, atât BMW Seria 7 (7.439 unităţi/ +74,8%), cât şi BMW X5 (10.933 unităţi/ -31,9%) sau BMW X6 (4.940 unităţi/ +51,0%) au încheiat anul în postura de lideri de necontestat ai respectivelor clase. De la lansarea ce a avut loc la finalul lunii octombrie 2009 şi până la sfârşitul anului, 8.499 unităţi ale modelului BMW X1 şi 3.052 unităţi ale gamei BMW Seria 5 Gran Turismo au fost comercializate în lumea întreagă.

Marca MINI a vândut 216.538 unităţi în 2009 (2008: 232.425 unităţi/ -6,8%). Varitatea modelelor rămâne la un nivel ridicat: mai mult de jumătate dintre clienţii mărcii (53,6%) au optat pentru MINI Cooper, 26,2% au ales MINI Cooper S, iar 20,2% the MINI One.

Rolls-Royce a vândut 1.002 automobile (2008: 1.212 unităţi/ -17,3%) de-a lungul anului, astfel că a rămas lider de piaţă în segmentul ultralux. Noul Rolls-Royce Ghost a reuşit un start bun, 167 automobile fiind livrate clienţilor în luna decembrie 2009.

De-a lungul anului 2009, BMW Group a crescut considerabil în pieţele emergente precum China (90.536 unităţi/ +37,5%), Brazilia (6.398 unităţi/ +118,8%) şi India (3.619 unităţi/ +24,4%), realizând noi recorduri în privinţa vânzărilor în toate cele trei ţări amintite. "Intenţionăm să ne sporim vânzările şi în acest an în China, Brazilia şi India", a declarat Reithofer. În 2009, Germania a fost cea mai importantă piaţă singurală pentru companie, pentru mărcile BMW şi MINI, cu un total al vânzărilor de 258.012 unităţi (2008: 284.786 unităţi/ -9,4%). Cu un total de 33.517 automobile comercializate către clienţi, marca MINI a înregistrat cel mai de succes an în Germania dintoate timpurile. De asemenea, BMW Group intenţionează să-şi sporească vânzările şi în 2010 pe piaţa germană, ceea ce va atrage de la sine un salt al cotei de piaţă în segmentul premium.

În SUA, BMW Group a vândut 241.727 automobile (2008: 303.190 unităţi/ -20,3%) de-a lungul anului trecut. BMW, cu vânzări de 196.502 unităţi, a rămas cea mai performantă marcă premium europeană în SUA. Previziunile BMW Group pentru anul acesta prevăd o creştere a volumului de automobile vândut pe piaţa americană.

EBIT de 19 milioane de euro pentru segmentul motocicletelor în 2009
Performanţele privind încasările diviziei de motociclete în 2009 au fost şi ele afectate de condiţiile economice dificile. EBIT a scăzut la 19 milioane de euro (2008: 60 milioane de euro). Veniturile segmentului au totalizat 1,069 miliarde de euro (2008: 1,230 miliarde de euro). Cu 87.306 unităţi (2008: 101.685 unităţi/ -14,1%) vândute la nivel mondial, BMW Motorcycles a înregistrat o scădere moderată a volumului comercializat comparativ cu tendinaţa generală a pieţei.

Creştere evidentă a încasărilor pentru segmentul Servicii Financiare
Încasările segmentului Servicii Financiare a crescut considerabil în 2009 ca urmare a sarcinilor semnificative de anul trecut datorate costurilor suplimentare pentru valoarea reziduală şi pentru riscul de creditare. EBIT a crescut la 355 milioane de euro (2008: EBIT negativ de 216 milioane de euro). Veniturile segmentului au totalizat 15,798 miliarde de euro (2008: 15,725 miliarde de euro). Creşterea ratei de pierdere a creditului la 0,84% (2008: 0,59%) a fost la un nivel aşteptat.

Volumul contractelor cu clienţi noi a scăzut cu 15,8%, la 24,709 miliarde de euro. Proporţia noilor automobile ale mărcilor BMW şi MINI ce au fost finanţate de segmentul Servicii Financiare a crescut la 49,0%, un plus de 0,5 puncte procentuale comparativ cu anul anterior.

Forţă de muncă de aproximativ 96.000 de angajaţi la finalul anului 2009
Forţa de muncă a BMW Group a scăzut de-a lungul anului trecut ca urmare a unei combinaţii de factori – uzură naturală, contracte de muncă part-time anterior pensionării şi acorduri de încheiere benevolă a contractului de muncă. Forţa de muncă a BMW a numărat 96.230 de angajaţi la finalul anului (31 decembrie 2008: 100.041 angajaţi/ -3,8%) la nivel mondial. Numărul stagiarilor a rămas la un nivel ridicat, mai exact 3.915 comparativ cu 4.102 cu un an înainte.

Optimism ponderat pentru BMW Group în 2010
Criza mondială ce afectează mediul de afaceri din punct de vedere economic şi financiar va continua să aibă impact asupra industriei auto şi în actualul an. Totuşi, BMW Group va înregistra un salt de profit datorită noilor modele şi redresării treptate a economiei mondiale în 2010. "Privim anul acesta cu un optimism ponderat. Noile modele ne vor oferi un avant de-a lungul întregului an. Intenţionăm să rămânem cel mai important producător mondial de automobile din segmentul premium şi în 2010 şi intenţionăm să înregistrăm un salt al volumului vânzărilor de până la 10 procente, la un total de peste 1,3 milioane de automobile", a adăugat Reithofer.

Una din cele mai importante dezvoltări de model în 2010 este noul BMW Seria 5 care va fi lansat la finalul lunii martie, ceea ce va oferi un nou impuls de la începutul trimestrului al doilea. Noile modele BMW X1 şi BMW Seria 5 Gran Turismo – care au fost lansate cu succes la finalul anului 2009 – vor avea un impact pozitiv asupra performanţelor vânzărilor din 2010. MINI Countryman va fi lansat pe piaţă în decursul acestui an.

Bucuresti, 17.03.2010

{mosloadposition user9} {mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.