BMW Group urmăreşte să obţină cel mai durabil lanţ de aprovizionare. Eforturi susţinute ca partea a obiectivului de dezvoltare a economiei circulare pentru gestionarea resurselor. Ca măsură de precauţie, din lanţul de aprovizionare a BMW Group au fost excluse mineralele din exploatarea de mare adâncime.
Bucureşti/München. BMW Group urmăreşte dezvoltarea durabilă în fiecare detaliu. Compania a lansat o iniţiativă pentru protejarea mărilor adânci în cooperare cu WWF Germania. Într-o declaraţie comună, BMW Group, WWF şi companii din alte industrii se angajează, ca măsură de precauţie, să nu utilizeze minerale din mări adânci sau să finanţeze exploatarea la mare adâncime până când nu se poate efectua o cercetare ştiinţifică vastă asupra impactului mineritului la adâncime, iar consecinţele pentru mediu sunt clar evaluate.
Patrick Hudde, director BMW Group pentru dezvoltarea durabilă a lanţului de aprovizionare şi gestionarea materiilor prime achiziţionate indirect: “BMW Group aspiră să fie unul dintre cei mai durabili producători de automobile, iar în acest scop a construit standarde înalte în lanţurile sale de aprovizionare. Achiziţionarea de materii prime necesită o atenţie deosebită. În prezent, nu există suficiente rezultate ştiinţifice pentru a putea evalua riscurile de mediu ale exploatării miniere de mare adâncime. Din acest motiv, materiile prime din exploatarea de mare adâncime nu sunt o opţiune pentru BMW Group în prezent.”
Datorită cererii tot mai mari de materii prime în general, zăcămintele de mare adâncime de materii prime minerale au primit recent o atenţie publică mai mare. În special, nodulii de mangan (noduli polimetalici), crustele de fier şi mangan bogate în cobalt, precum şi sulfurile masive şi nămolul de minereu ar putea atrage interesul companiilor miniere. Specialiştii consideră că acest lucru ar putea oferi o alternativă atractivă la mineralele provenite din mineritul terestru. Cu toate acestea, majoritatea specialiştilor rămân sceptici în general, din cauza lipsei de analize ştiinţifice.
Strategia de dezvoltare durabilă a BMW Group se bazează, de asemenea, mai mult pe cicluri de materiale în buclă închisă eficiente din punct de vedere al resurselor – cu obiectivul de a creşte semnificativ procentul de material secundar din automobile. Compania foloseşte deja până la 50% aluminiu secundar, 25% oţel secundar şi până la 20% termoplastice secundare. Aceste procente ar trebui să crească în continuare în viitor. Utilizarea pe scară mai largă a materialelor secundare va contribui la reducerea nevoii de materii prime primare pe termen lung.
BMW Group se angajează să respecte standarde ridicate de dezvoltare durabilă pentru materiile prime din lanţurile sale de aprovizionare. De exemplu, furnizorii de materii prime vor trebui să fie certificaţi în conformitate cu standardele înalte ale Iniţiativei pentru Asigurarea Mineritului Responsabil (IRMA) pentru a putea lucra cu BMW Group.
BMW Group şi WWF salută Google, Samsung SDI şi Volvo Group ca trei companii suplimentare care s-au alăturat deja iniţiativei de protejare a mărilor adânci şi sunt sigure că vor urma şi altele. Patrick Hudde, director BMW Group pentru dezvoltarea durabilă a lanţului de aprovizionare şi gestionarea materiilor prime achiziţionate indirect: “Iniţiativa rămâne deschisă altor participanţi. Am fi încântaţi ca alte companii să ni se alăture – mai ales din propriile noastre lanţuri de aprovizionare.”