Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

BMW Group păstrează direcţia strategică de dezvoltare în condiţii dificile. Venituri în 2018 la jumătate din PIB-ul României: 97,480 miliarde €

Pe parcursul unui an financiar 2018 dificil, BMW Group a luat decizii strategice importante care să asigure succesul său pe termen lung. Ca parte a strategiei corporate NUMBER ONE > NEXT, s-a dat undă verde pentru lansarea unei noi ofensive de produse în clasa de lux superioară şi s-a pus piatra de temelie pentru extinderea suplimentară a prezenţei companiei în China, cea mai mare piaţă auto din lume. Prin BMW Vision iNEXT, BMW Group a prezentat şi noul său avanpost tehnologic, care integrează principalele teme orientate spre viitor ale condusului autonom, conectivităţii, electrificării şi serviciilor (ACES). BMW Group continuă să-şi extindă sistematic gama de modele electrificate şi se concentrează tot mai mult pe cooperări în domeniile serviciilor de mobilitate şi ale condusului autonom. În acelaşi timp, în special în cea de-a doua jumătate a anului, performanţele de afaceri au fost afectat de provocările semnificative care au fost relevante pentru întregul sector şi care sunt de aşteptat să acompanieze BMW Group şi după 2018.

“2018 a fost un an dificil pentru sectorul auto ca ansamblu. Cu toate acestea, am obţinut al doilea cel mai mare profit din istoria companiei”, a declarat Harald Krüger, preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW AG, la München. “Provocările cu care s-a confruntat întregul sector este puţin probabil să dispară în lunile următoare. Prin urmare, vor fi necesare eforturi mari în întregul BMW Group pentru a ajuta modelarea transformării sectorului în aceste condiţii.”

Alături de provocările cu care s-a confruntat întreaga industrie pe parcursul anului trecut, din perspectiva BMW Group, actualele conflicte comerciale internaţionale au contribuit şi ele la situaţia mai strânsă pe piaţă şi la incertitudini mai mari. Mai mult, trecerea la noul ciclu de testare WLTP a cauzat distorsiuni semnificative ale ofertei pe mai multe pieţe europene, ducând la o competiţie intensă neaşteptată. În cel de-al treilea trimestru al anului financiar 2018, creşterea măsurilor de garanţie statutară şi non-statutară a dus la adăugări semnificativ mai mari în provizioanele din segmentul auto.

Sediul BMW Welt si BMW Group
Sediul BMW Welt si BMW Group

“Ne aşteptăm ca situaţiile potrivnice să-şi continue efectele asupra întregului sector şi în 2019. Cu toate acestea, abordăm aceste provocări diverse în mod sistematic, pentru a ieşi din ele şi mai puternici”, a declarat Nicolas Peter, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG şi responsabil pentru finanţe. “Acesta este motivul pentru care am lansat programul Performance > NEXT în 2017, cu obiectivul de a optimiza performanţele, de a îmbunătăţi eficienţa structurală şi de a reduce complexitatea ori de câte ori este posibil. În lumina actualelor dezvoltări, intenţionăm să extindem şi mai mult şi să intensificăm semnificativ aceste eforturi.”

În prezent, BMW Group vede provocări în diferite domenii, inclusiv incertitudinea politică, o încetinire a economiei globale (parţial din cauza conflictelor comerciale internaţionale), creşterea costurilor de producţie pentru îndeplinirea cerinţelor de reglementare, efectele cursului valutar şi creşterea preţurilor materiilor prime. Pentru a contracara aceşti factori negativi, măsurile luate deja pentru reducerea complexităţii portofoliului de produse sunt extinse şi aplicate la derivatele de model. De exemplu, în ciuda unei cereri bune, actuala generaţie BMW Seria 3 Gran Turismo nu va beneficia de un succesor.

Cheltuieli în avans ridicate într-un mediu volatil

În ciuda condiţiilor dificile, BMW Group continuă să investească volume substanţiale în mobilitatea viitorului. Totalizând 5,029 miliarde de euro, cheltuielile de capital din 2018 au fost cu 7,3% mai mari decât nivelul ridicat al anului anterior (4,688 miliarde €). Marja Capex a urcat la 5,2% (2017: 4,8%). Investiţiile au inclus activitatea legată de introducerea noilor modele la uzinele din Spartanburg, Dingolfing şi München şi construcţia noii uzine a companiei din Mexic. Aşa cum era planificat, cheltuielile de cercetare şi dezvoltare din 2018 au fost senitemnificativ mai mari decât în anul anterior şi au totalizat 6,890 miliarde de euro (2017: 6,108 miliarde €; +12,8%). Cheltuielile de cercetare şi dezvoltare pentru întregul an au reprezentat 7,1% din veniturile BMW Group (2017: 6,2%). Pe lângă accelerarea lansării noilor modele, accentul este pus şi pe temele orientate spre viitor precum condusul autonom şi extinderea sistematică a mobilităţii electrice.

Pionier al mobilităţii electrice şi extindere sistematică a gamei de produse

Cu peste 350.000 de unităţi (peste 130.000 de automobile electrice şi peste 220.000 de modele plug-in hybrid) livrate clienţilor până la finalul anului 2018, BMW Group este deja un furnizor principal de automobile electrificate. La începutul lunii martie, noile versiuni plug-in hybrid ale BMW Seria 3, BMW Seria 7, BMW X5 şi BMW X3, care acum vin cu autonomie electrică extinsă, au fost prezentate la Salonul Auto de la Geneva. Până la finalul anului următor, BMW Group va avea peste 10 de modele noi şi revizuite echipate cu a patra generaţie a tehnologiei de propulsie electrică (“Gen 4”) pe şosele.

Până la finalul anului 2019, portofoliul va include modelul electric MINI Electric produs la uzina din Oxford şi, din 2020, BMW iX3, care va fi produs pe piaţa mondială la Shenyang (China). Împreună cu avangardistul BMW i3, BMW i4 şi BMW iNEXT, BMW Group va avea cinci modele complet electrice pe piaţă până în 2021, iar numărul este prevăzut să crească la cel puţin 12 modele până în 2025. Incluzând gama de modele plug-in hybrid în creştere rapidă, portofoliul de produse al BMW Group va cuprinde atunci cel puţin 25 de modele electrificate, cu încărcare la priză.

Această gamă largă de modele electrificate disponibilă va fi posibilă datorită arhitecturii de automobil foarte flexibile şi unui sistem de producţie global la fel de agil. Mergând mai departe, BMW Group va fi capabil să producă modele cu tren de rulare complet electric (BEV), plug-in hybrid (PHEV) şi convenţional (ICE) pe o singură linie de producţie. Abilitatea de a integra mobilitatea electrică în reţeaua sa de producţie vor permite BMW Group să răspundă şi mai flexibil pe măsură ce cererea creşte. În 2018, BMW Group a livrat peste 140.000 de automobile electrificate clienţilor. Până la finalul anului, compania se aşteaptă să aibă peste o jumătate de milioane de automobile electrificate pe şosele.

În prezent, BMW Group dezvoltă a cincea generaţie a trenului de rulare electric, în care interacţiunea dintre motorul electric, transmisie, electronica de putere şi baterie vor fi optimizate suplimentar. Prin integrarea motorului electric, transmisia şi electronica de putere joacă un rol şi în reducerea costurilor. Mai mult, motorul electric nu are nevoie de pământuri rare, ceea ce permite BMW Group să-şi reducă dependenţa de disponibilitatea acestora. A cincea generaţie a tehnologiei trenului de rulare electric va fi montată în premieră la BMW iX3 din 2020.

Cooperare pentru generaţia următoare a condusului autonom

BMW Group consideră că parteneriatele pe termen lung în cadrul unei platforme flexibile, scalabile şi non-exclusive reprezintă cheia pentru evoluţia industrializării condusului autonom. Încă din 2016, BMW Group a pus bazele unei platforme non-exclusive cu specialişti în tehnologie, furnizori şi producători de echipamente originale pentru a duce tehnologia la maturitatea de serie şi acum a consolidat cu succes activitatea în acest domeniu la Campusul de Condus Autonom din Unterschleißheim, în apropiere de München. Generaţia de tehnologii aflată în prezent în dezvoltare va intra în producţia de serie ca automatizare Nivel 3 odată cu BMW iNEXT în 2021, automobil care va fi permite şi Nivel 4 pentru proiecte-pilot.

BMW Group şi-a unit forţele cu Daimler AG pentru evoluţia dezvoltării următoarei generaţii de tehnologii necesare pentru condusul autonom. La finalul lunii februarie, cele două companii au semnat un memorandum pentru dezvoltarea în comun a tehnologiilor care sunt vitale pentru mobilitatea viitorului. Iniţial, accentul va fi pe evoluţia dezvoltării tehnologiilor de generaţie următoare pentru sistemele de asistare a condusului, condusul automatizat pe autostrăzi şi funcţiile de parcare (în fiecare caz până la SAE Nivel 4).

BMW Group şi Daimler AG văd parteneriatul lor ca o cooperare strategică pe termen lung şi îşi propune să facă tehnologiile de ultimă generaţie disponibile pe scară largă până la mijlocul deceniului următor. Combinarea competenţei remarcabile a celor două companii va spori forţa de inovaţie comună. În plus, va accelera şi va eficientiza dezvoltarea generaţiilor viitoare de tehnologie. Dezvoltarea tehnologiilor de generaţie curentă şi colaborările actuale pe care le au ambele companii în acest domeniu vor rămâne neafectate şi vor continua conform planificării. De asemenea, ambele părţi vor explora parteneriate suplimentare cu alte companii de tehnologie şi producători de automobile care ar putea contribui la succesul platformei.

Investiţii majore în joint-venture-ul pentru servicii de mobilitate

BMW Group şi Daimler AG colaborează şi în domeniul serviciilor de mobilitate, creând un nou jucător global care asigură mobilitatea urbană durabilă pentru clienţii săi. Cele două companii investesc peste un miliard de euro pentru a-şi dezvolta şi interconecta mai atent ofertele lor de car-sharing, ride-hailing, parcare, încărcare şi transport multimodal. Cooperarea cuprinde cinci joint-venture-uri: REACH NOW (multimodal), CHARGE NOW (încărcare), FREE NOW (ride-hailing), PARK NOW (parcare) şi SHARE NOW (car-sharing).

Viziunea comună este clară: cele cinci servicii se vor îmbina din ce în ce mai mult pentru a forma un singur portofoliu de servicii de mobilitate cu o flotă de automobile electrice, care se încarcă şi parchează autonom şi care se interconectează cu alte moduri de transport. Acest portofoliu de servicii va fi un reper-cheie în strategia BMW Group ca furnizor de mobilitate orientat spre viitor. Cooperarea reprezintă abordarea ideală pentru maximizarea oportunităţilor pe o piaţă în plină dezvoltare, în timp ce se asumă în mod comun costul inevitabil al investiţiilor.

“Prin strategia NUMBER ONE > NEXT, facem progrese constante în diferitele domenii ACES şi aducem mobilitatea viitorului pe şosele. Drumul nostru este clar: în zone cu un grad ridicat de potenţial de diferenţiere, cum ar fi trenurile de rulare electrice, ne vom baza complet pe competenţa noastră excelentă în dezvoltare; unde scalabilitatea ridicată este mai importantă decât exclusivitatea, vom căuta să cooperăm cu parteneri de încredere”, a spus Krüger.

Condiţii dificile în anul financiar 2018

În ceea ce priveşte activitatea principală, BMW Group s-a aşteptat întotdeauna ca 2018 să fie un an dificil. În comparaţie cu 2017, alături de cheltuielile în avans suplimentare pentru mobilitatea viitorului, impactul negativ de câteva sute de milioane de euro din evoluţia cursului valutar şi dezvoltări ale preţurilor materiilor prime a fost calculat în veniturile preconizate pentru anul respectiv. Aşa cum a fost anunţat la 25 septembrie 2018, mai mulţi factori suplimentari au diminuat performanţele afacerii în cel de-al treilea trimestru. Spre deosebire de mulţi dintre concurenţii noştri, BMW Group a implementat devreme cerinţele reglementărilor WLTP. Trecerea la nivel de industrie la noul ciclu de testare WLTP a dus la denaturări considerabile ale ofertei în Europa şi la o concurenţă neaşteptat de intensă, având în vedere că numeroase modele ale concurenţei care nu obţinuseră încă certificarea WLTP au fost înmatriculate înainte de termenul-limită de 1 septembrie. În cadrul strategiei sale flexibile de producţie şi vânzări, BMW Group a reacţionat la situaţie, reducându-şi planificarea volumului pentru a se concentra asupra calităţii câştigurilor. În acelaşi timp, sporirea măsurilor legale şi non-statutare de garanţie a avut ca rezultat o adăugare semnificativ mai mare a provizioanelor din segmentul auto. Actualele conflicte comerciale internaţionale au contribuit la accentuarea situaţiei pieţei şi au alimentat incertitudinile. Aceste circumstanţe au condus la o denaturare a cererii şi la o presiune neaşteptată asupra preţurilor pe mai multe pieţe.

Cu toate acestea, livrările celor trei mărci premium (BMW, MINI şi Rolls-Royce) ale BMW Group au crescut cu 1,1%, la un nou nivel-record de 2.490.664 de unităţi în 2018 (2017: 2.463.526). Totalizând 97,480 miliarde de euro, veniturile BMW Group au fost la nivelul anului anterior (2017: 98,282 miliarde €; -0,8%). Ajustate la factorii de curs valutar, ele au crescut cu 1,2%. Din cauza diverselor aspecte nefavorabile apărute în trimestrul al treilea, combinat cu nivelurile ridicate de cheltuieli în avans  pentru cercetare şi dezvoltare, profitul anterior exerciţiului financiar a scăzut la 9,121 miliarde de euro (2017: 9,899 miliarde €; -7,9%). Ajunse la 9,815 miliarde de euro, profitul brut al BMW Group din 2018 a scăzut moderat faţă de anul anterior – totuşi a fost a doua cea mai bună performanţă înregistrată în istoria companiei (2017: 10,675 miliarde €; -8,1%). Situată la 10,1% (2017: 10,9%), randamentul brut al vânzărilor (marja EBT) a depăşit valoarea propusă de 10%.

Profitul brut al companiei a urcat la 7,207 miliarde de euro (2017: 8,675 miliarde €; -16,9%). În anul anterior, profitul net a fost foarte mare datorită efectelor de evaluare de aproximativ un miliard de euro apărute în legătură cu reforma fiscală din SUA. În ciuda condiţiilor foarte dificile, segmentul auto a generat un cash flow liber de 2,713 miliarde de euro în 2018 (2017: 4,459 miliarde €).

Pe baza declaraţiei financiare anuale, Consiliul de Administraţie şi Consiliul Director vor propune, la Adunarea Generală Anuală din 16 mai 2019, plata unui dividend de 3,50 euro per acţiune ordinară şi 3,52 euro per acţiune preferenţială. Aceasta este a doua cea mai mare plată din istoria companiei. Plata totală a dividendelor va creşte la 2,3 miliarde de euro – 32,0% din profitul net (anul anterior: 30,3%). “Încrederea investitorilor noştri este foarte importantă pentru noi”, a declarat Nicolas Peter. “Acest lucru este real mai ales în vremuri când transformările şi volatilitatea sunt prezente în întreaga industrie cu provocări la o scară complet nouă.”

Segmentul auto, expus la condiţiile volatile de business

Cu un total de 85,846 miliarde de euro, veniturile segmentului auto au fost la nivelul celor din urmă cu un an (2017: 85,742 miliarde €; +0,1%). Influenţat de factorii menţionaţi anterior şi combinat cu nivelurile ridicate ale cheltuielilor în avans pentru cercetare şi dezvoltare, EBIT a fost de 6,182 miliarde de euro (2017: 7,888 miliarde €; -21,6%). Din cauza diferiţilor factori adverşi, marja EBIT a fost de 7,2% (2017: 9,2%). Profitul brut a ajuns la 6,977 miliarde de euro (2017: 8,717 miliarde €; -20,0%).

În total, 2.125.026 de automobile ale mărcii BMW au fost livrate clienţilor de pe mapamond (2017: 2.088.283; +1,8%). Pe lângă BMW Seria 5 (382.753 de unităţi; +10,2%), familia BMW X în special s-a bucurat de o cerere ridicată în 2018, livrările în lume crescând semnificativ faţă de anul precedent la 792.605 unităţi (+12,1%). BMW X3 a avut o contribuţie importantă la această performanţă, cu livrări mai mari cu peste o treime, totalul fiind de 201.637 de unităţi (+37,7%).

Livrările la nivel mondial de automobile ale mărcii MINI au totalizat 361.531 de unităţi (2017: 371.388; -2,8%). MINI Countryman a înregistrat creştere de peste 10 procente, totalul fiind de 99.750 de unităţi (+17,5%). Aproape fiecare al şaptelea MINI Countryman a fost o versiune plug-in hybrid (13,3%).

În 2018, Rolls-Royce Motor Cars a obţinut cel mai bun rezultat de vânzări din istoria sa de peste 100 de ani, cu 4.107 livrări la nivel global (2017: 3.362; +22,2%). Rolls-Royce Phantom şi noul Rolls-Royce Cullinan, care a fost disponibil pentru clienţi din noiembrie 2018, au contribuit substanţial la această performanţă.

În timp ce livrările celor trei mărci auto ale BMW Group în Europa au rămas la nivelul ridicat de anul trecut (1.098.523; -0,3%), regiunile America (457.715 unităţi; +1,5%) şi Asia (876.614; +3,3%) au înregistrat o creştere uşoară. În China, volumele au crescut semnificativ după ce a demarat producţia locală a noului BMW X3 în a doua jumătate a anului 2018. În total, 640.803 automobile BMW Group au fost livrate clienţilor chinezi pe parcursul anului 2018 (+7,7%).

Segmentul motocicletelor a revizuit gama de modele

BMW Motorrad şi-a revizuit masiv gama de produse în 2018, adăugând nouă modele noi. Ajustările de producţie necesare în timpul fazei de lansare au avut impact negativ asupra livrărilor din prima jumătate a anului. Pe parcursul întregului an, 165.566 de motociclete şi maxiscutere BMW au fost livrate clienţilor (2017: 164.153; +0,9%).

Veniturile au totalizat 2,173 miliarde de euro (2017: 2,272 miliarde €; -4,4%). Profitul anterior exerciţiului financiar a fost de 175 de milioane de euro (2017: 207 milioane €; -15,5%), ceea ce a corespuns unei marje EBIT a segmentului de 8,1% (2017: 9,1%). Profitul brut a urcat la 169 de milioane de euro (2017: 205 milioane €; -17,6%).

Segmentul Financial Services înregistrează creştere a portofoliului de contracte

Segmentul Financial Services a continuat să performeze bine în 2018. În total, 1.908.640 de contracte noi au fost semnat cu clienţii retail în 2018 (2017: 1.828.604; +4,4%). Portofoliul de contracte cu clienţii retail a cuprins 5.708.032 de contracte la 31 decembrie 2018 (31 decembrie 2017: 5.380.785; +6,1%). Veniturile segmentului au totalizat 28,165 miliarde de euro (2017: 27,567 miliarde €; +2,2%). Profitul brut a fost de 2,161 miliarde de euro (2017: 2,207 miliarde €; -2,1%).

Creştere uşoară a forţei de muncă

Forţa de muncă a BMW Group a cuprins 134.682 de angajaţi la 31 decembrie 2018, cu 3,7% mai mulţi decât la finalul anului 2017. Compania continuă să recruteze personal calificat şi specialişti IT în domeniile orientate spre viitor precum digitalizare, condus autonom şi mobilitate electrică.

BMW Group prevede creştere continuă a volumelor în 2019

În lumina actualei ofensive de modele, BMW Group anticipează creştere suplimentară a volumelor în actualul an financiar 2019 şi îşi propune o creştere uşoară a numărului de livrări către clienţi. Noi modele precum BMW X7 şi a şaptea generaţie BMW Seria 3 vor oferi noi impulsuri. Schimbarea de model pentru gama BMW Seria 3 este de aşteptat să tempereze creşterea în prima jumătate a anului.

Consiliul Director

La Adunarea Generală Anuală ce va avea loc la 16 mai 2019, Consiliul Director va propune realegerea antreprenorilor Susanne Klatten şi Stefan Quandt în poziţiile deţinute în consiliu.

Mai mult, Consiliul Director va propune ca Dr. Vishal Sikka, fondator şi director executiv al Vian Systems şi fost membru al Consiliului de Administraţie al SAP SE, să fie ales în Consiliul Director. După 15 ani ca membru al Consiliului Director, mandatul lui Franz Haniel, antreprenor, expiră la finalul următoarei Adunări Generale Anuale. Consiliul Director îi mulţumeşte Dlui. Haniel pentru colaborarea preţioasă şi de încredere în perioada mandatului.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.