● În premieră, IAA are loc acasă la BMW Group, München ● Inovaţii şi tehnologii noi pentru mobilitatea viitorului ● Accent pe economie circulară, dezvoltare durabilă şi mobilitate urbană ●
Bucureşti/München. După 70 de ani la Frankfurt/Main, salonul auto IAA va avea loc pentru prima dată în oraşul de origine a BMW Group, München. De-a lungul a şase zile, în perioada 7-12 septembrie 2021, expozanţii îşi vor prezenta cele mai noi inovaţii şi vor discuta despre mobilitatea viitorului cu profesioniştii din industrie şi cu membrii ai publicului. Principalele subiecte ale IAA MOBILITY 2021 vor fi economia circulară, dezvoltarea durabilă şi mobilitatea urbană.
IAA doreşte să iniţieze dialogul cu vizitatorii din diferite locaţii din capitala landului Bavaria – atât în tradiţionalele pavilioane expoziţionale, cât şi în spaţii inovatoare Open Space organizate în cele mai importante pieţe ale oraşului München. Vizitatorii care nu pot fi acolo în persoană, pot urmări în direct IAA sau pot accesa evenimentele prin intermediul înregistrărilor.
Prin scena Open Space pentru noi concepte de mobilitate, IAA va crea un format uşor accesibil vizitatorilor şi va duce mobilitatea personală a viitorului acolo unde va avea loc – în inima oraşului. În pieţele din centrul oraşului München, cum ar fi Marienplatz, Odeonsplatz sau Max-Joseph-Platz, vizitatorii vor putea explora cele mai noi automobile şi inovaţii de la producători auto cunoscuţi şi se vor implica în discuţii live şi într-un amplu program cultural şi de divertisment.
BMW Group va fi cel mai mare expozant la IAA şi va întâmpina vizitatorii în pavilioanele expoziţionale, la sediul central al BMW – celebra clădire “Patru Cilindri” -, BMW Welt şi Muzeul BMW, dar şi la BMW Hubs care explorează temele dezvoltării durabile şi ale economiei circulare în Max-Josef-Platz, în faţa Operei de Stat Bavareze.
“IAA explorează provocările mobilităţii în viitor şi oferă un forum important pentru ideile şi conceptele cu care vin producătorii de automobile”, spune Jens Thiemer, vicepreşedinte executiv BMW pentru clienţi şi marcă. “BMW vrea să facă parte din discuţie şi doreşte să ofere soluţii în mod activ. În acest scop, folosim IAA pentru a oferi informaţii despre viziunile noastre de o durabilitate sporită, o economie circulară concepută în mod coerent şi mobilitatea urbană. Invităm participanţii la expoziţie să ia parte la o discuţie deschisă – personal la BMW Hubs din München şi digital din întreaga lume.”
“Protecţia climatică şi mobilitatea personală nu sunt în contradicţie”, subliniază Maximilian Schöberl, reprezentant general al BMW AG şi director pentru comunicare corporate şi politici BMW Group. “Compania noastră foloseşte tehnologiile noi, inovaţiile şi automobilele noastre de ultimă generaţie pentru a îndeplini cerinţele societăţii pentru o durabilitate mai mare – fără a îndepărta mobilitatea personală de oameni.”
Open Space: un forum pentru informaţii şi discuţii
Noul concept de eveniment Open Space înseamnă că IAA se ramifică în premieră dincolo de pavilioanele expoziţionale şi se deschizând către un public mai larg. Într-o reţea de laboratoare moderne din München, expozanţii vor discuta despre mobilitatea viitoare cu membrii publicului. BMW Group doreşte să organizeze o discuţie deschisă cu profesioniştii din domeniul şi cu publicul în două locaţii din oraş.
BMW Sustainability Lab
BMW Group şi-a stabilit obiectivele duble de a reduce emisiile de CO2 din producţie cu 80% până în 2030 şi de a aduce pe şosele în jur de 10 milioane de automobile complet electrice în următorii 10 ani. În plus, obiectivul este de a reduce emisiile de CO2 per automobil pe parcursul ciclului lor de viaţă cu cel puţin o treime. De asemenea, BMW Group se angajează să introducă cel mai durabil lanţ de aprovizionare din întreaga industrie auto.
Cum pot fi atinse aceste obiective este tema centrală a BMW Sustainability Lab (laborator de dezvoltare durabilă). Punctele de atracţie de aici se extind dincolo de dezvoltarea automobilelor fără emisii la nivel local; BMW Group adoptă o abordare completă a dezvoltării durabile, ceea ce înseamnă, de asemenea, abordarea dezvoltării durabile social, a achiziţiilor de materiale, a lanţurilor de aprovizionare şi a responsabilităţii sociale, atât în ceea ce priveşte comunitatea în ansamblu, cât şi angajaţii săi.
“În calitate de producător premium, vrem să fim lideri în dezvoltare durabilă”, explică Maximilian Schöberl, referindu-se la Raportul BMW Group integrat, care face ca obiectivele companiei să fie transparente pentru toţi. “Cu accentul pe durabilitate, ajutăm mediul şi ne îndeplinim responsabilitatea socială. Premium va fi privit în viitor în termeni de dezvoltare durabilă şi acţiune responsabilă – iar aceste două aspecte vor fi legate indisolubil de BMW Group.”
La BMW Sustainability Lab din Max-Joseph-Platz vor fi dezvăluite şi discutate noile tehnologii şi inovaţii dezvoltate pentru a spori dezvoltarea durabilă a mobilităţii în viitor.
Temele globale de dezvoltare durabilă vor fi prezentate într-un mod atrăgător din punct de vedere emoţional, cu ajutorul roboţilor care se deplasează în sus şi în jos pe o pistă specială (Sustainability Catwalk/podiumul de dezvoltare durabilă) şi avataruri în diferite videoclipuri.
Roboţii sunt interactivi. Vizitatorii îi pot alimenta cu jetoane pentru a accesa informaţii despre domenii precum mobilitatea electrică şi economia circulară. Roboţii proiectează răspunsurile pe un ecran LED.
RE: BMW Circular Lab – Re:gândire, Re:utilizare, Re:ducere şi Re:ciclare
IAA serveşte drept laborator pentru mobilitatea viitoare, iar aici BMW Group va juca un rol-cheie prin abordarea sa orientată spre dezvoltare durabilă. RE: BMW Circular Lab va explora acest subiect în profunzime. Obiectivul: găsirea de soluţii pentru o eră nouă. Metoda: prin colaborare. Direcţia: circulară.
RE: BMW Circular Lab este o experienţă hibridă şi o platformă de comunicare axată pe design circular şi economie circulară. Misiunea sa este de a crea conştientizare, înţelegere şi implicare şi de a lua publicul cu noi în călătoria către o economie circulară. Ideile inovatoare şi noile viziuni ocupă locul central aici.
“Obiectivul BMW este de a concilia interesele economice cu ecosistemul natural”, spune Jens Thiemer. “Vom realiza acest lucru printr-un mod nou de gândire, prin reutilizare şi prin utilizarea de materiale mai puţine şi mai reciclabile.” O economie circulară va ajuta BMW să atingă un grad şi mai mare de dezvoltare durabilă în viitor.
La RE: BMW Circular Lab, BMW Group invită vizitatorii IAA să se alăture companiei într-o călătorie pentru a explora şi a modela viitorul împreună conform principiilor de bază ale designului circular – “Re:gândire, Re:utilizare, Re:ducere şi Re:ciclare”. O serie de ateliere le va oferi participanţilor şansa de a experimenta economia circulară şi designul circular de aproape: cum pot fi selectate şi combinate piesele şi materialele cu un efect bun în conformitate cu principiile proiectării circulare. Aici, “eroii circulari” vor oferi utilizatorilor posibilitatea de a se familiariza cu principiile designului circular într-un mod uşor, creativ, dar totuşi centrat pe conţinut.
Summit
Zona expoziţională din München, destinată producătorilor de automobile să dezvăluie automobile noi şi inovaţii, se numeşte Summit. BMW Group este reprezentat aici prin mai multe Hubs.
BMW Hub
Aici, vizitatorii pot experimenta personal, în premieră, cele două automobile BMW electrice noi – i4 şi iX -.
BMW i4 este un gran coupé complet electric. Echipat cu tehnologia BMW eDrive, modelul cu patru uşi are o autonomie de până la 590 de kilometri.
Noul BMW iX este produsul unei viziuni. Este conceput special pentru mobilitatea electrică şi poate atinge o autonomie de până la 630 de kilometri prin sistemul său eficient de tracţiune integrală.
La fel ca i4, şi iX urmează să apară pe piaţă în noiembrie anul acesta. IAA oferă vizitatorilor prima şansă de a explora personal cele două automobile electrice.
De asemenea, BMW Hub se concentrează pe dezvoltarea în continuare a automobilelor alimentate de un sistem de propulsie cu pile de combustie cu hidrogen. Prin BMW i Hydrogen NEXT, BMW Group derulează un program-pilot pentru a doua generaţie a acestui tip de sistem de propulsie. Acest automobil complet electric – care în prezent este testat în condiţii de zi cu zi – foloseşte hidrogenul ca sursă de energie, transformându-l în energie într-o pilă de combustie. La IAA, automobilul (bazat pe BMW X5) va fi expus la BMW Hub şi BMW Welt şi va acţiona ca shuttle în Blue Lane (banda albastră) care leagă locaţiile expoziţiei.
BMW Motorrad: o componentă consacrată a conceptului de mobilitate urbană
Pe lângă cele două modele BMW electrice noi, vizitatorii standului companiei vor descoperi şi ultimele noutăţi de la BMW Motorrad. Acestea joacă un rol consacrat în abordarea BMW Group de a dezvolta în viitor soluţii inovatoare de mobilitate.
BMW Motorrad va avea în total trei modele de pionierat expuse la IAA din acest an. Acestea includ scuterul electric BMW CE 04 cu designul său modern. CE 04 a avut premiera mondială pe 7 iulie 2021, iar IAA va oferi publicului larg şansa de a-l vedea şi de a intra în contact cu acesta.
Pe lângă scuterul BMW CE 04 fără emisii, BMW Motorrad va prezenta la IAA şi alte două concept bikes interesante. Aceste concepte de mobilitate complet electrică pentru viitor au fost dezvoltate special pentru a fi utilizate în spaţii urbane şi pentru a îndeplini preferinţele şi cerinţele oamenilor care locuiesc aici.
MINI HUB
Principala atracţie a MINI HUB la IAA este MINI Urbanaut, o viziune inovatoare a spaţiului pentru mobilitatea viitoare. Prezentat pentru prima dată la #NEXTGen 2020 în format digital, Urbanaut va apărea la MINI HUB în Open Space sub formă fizică şi va oferi astfel vizitatorilor prima lor experienţă fizică a maşinii. Caracteristicile distinctive MINI sunt transportate în viitorul mobilităţii într-o formă reinterpretată distinct. MINI Vision Urbanaut simbolizează “utilizarea inteligentă a spaţiului” şi oferă un răspuns la nevoile oraşelor şi stilurilor de viaţă viitoare.
Alimentat electric, MINI Vision Urbanaut oferă utilizatorului o serie de „momente” MINI: “Chill” le oferă un fel de refugiu şi oază urbană; “Wanderlust” oferă un partener de călătorie; iar “Vibe” creează un loc de întâlnire pentru prieteni şi familie.
În acest scop, interiorul a fost complet reimaginat şi i s-a oferit o ambianţă extrem de caldă şi confortabilă prin utilizarea de materiale durabile precum plută pentru pardoseală şi volan şi textile reciclate pentru scaune. Reducerea numărului de componente incluse şi lipsa pielii şi a cromului subliniază atenţia viziunii asupra dezvoltării durabile.
Vizitatorii Open Space se pot delecta îndeaproape cu cele mai importante momente ale MINI Vision Urbanaut. Printre acestea se numără scaunul rotativ al conducătorului, un tablou de bord care coboară şi se poate transforma în pat de zi şi un volan care se extinde atunci când este iniţiat momentul MINI relevant. O altă caracteristică impresionantă este funcţionalitatea de deschidere/închidere a parbrizului, care se combină cu patul de zi pentru a crea un “balcon stradal”.
BMW Startup Garage Hub
Vizitatorii se pot familiariza cu BMW Startup Garage la BMW Startup Garage Hub. O expoziţie prezintă o selecţie de companii start-up inovatoare care acum fac parte din schema BMW Startup Garage şi care joacă deja un rol major în creşterea dezvoltării durabile.
Un eveniment de pitch live – unul dintre cele mai importante momente ale programului – va avea loc la 9 septembrie. Acest spectacol de o oră va găzdui companii tinere inovatoare din întreaga lume care îşi prezintă tehnologiile remarcabile în domeniul dezvoltării durabile.
Companiile start-up au fost selectate şi evaluate ca parte a Open Call 360° Sustainability Challenge. Finaliştilor li se oferă acces la programul de investiţii client BMW Startup Garage, deschizând oportunitatea unei relaţii de furnizor pe termen lung.
BMW Group a lansat BMW Startup Garage ca unitate de investiţii client în 2015. De atunci, peste 100 de companii tinere de tehnologie au trecut prin program, cu volume de investiţii care depăşesc 2,8 miliarde de dolari.
Obiectivul BMW Startup Garage este de a oferi acces timpuriu la tehnologii noi şi inovaţii care se concentrează pe mobilitatea viitorului. Companiile recent înfiinţate din întreaga lume se pot înscrie pentru a participa la program pe site-ul BMW Startup Garage www.bmwstartupgarage.com.
Clădirea BMW “Patru Cilindri” şi BMW Welt
Alte locaţii pentru vizitatorii IAA din acest an includ clădirea “Patru Cilindri” iluminată – sediul central BMW – şi BMW Welt şi Muzeul BMW din apropiere.
Expoziţia futuristă, experienţa şi spaţiul pentru evenimente al BMW Welt vor oferi cel mai mare showroom de la IAA. Aici, în universul de experienţă al BMW Group, vizitatorii pot admira majoritatea modelelor actuale ale mărcilor BMW, MINI, Rolls-Royce şi BMW Motorrad.
O nouă expoziţie despre dezvoltare durabilă la Muzeul BMW se deschide pentru IAA. Acoperind o suprafaţă de 1.000 de metri pătraţi, acesta va oferi vizitatorilor şansa de a afla mai multe despre automobilele electrice şi despre cum o abordare coerentă a economiei circulare poate reduce emisiile de CO2 din producţie. Expoziţia va rămâne deschisă şi după IAA şi va dura 17 luni în total.
Blue Lane: legătură cu emisii reduse între locaţiile IAA
Vizitatorii pot ajunge la diferitele locaţii de eveniment ale expozanţilor prin Blue Lane. Lung de aproape 12 kilometri, acest traseu prin centrul oraşului München face legătura între toate locaţiile BMW, de la pavilioanele expoziţionale ale IAA cu diferitele BMW Hubs, la BMW Welt şi zonele Open Space, inclusiv Sustainability Lab şi RE: BMW Circular Lab aflat la Opera de Stat Bavareză.
În zona de testare pentru automobile electrice, hibride şi cu hidrogen, vizitatorii pot experimenta inovaţii de ultimă oră care se concentrează pe mobilitate şi condus fără emisii. Blue Lane face legătura între traficul auto şi transportul public local.
Lumea digitală BMW Group la IAA
Fanii mobilităţii care nu pot participa personal la IAA pot urmări în direct cel mai mare salon auto din lume prin intermediul IAA Mobility Virtual sau pot viziona ulterior înregistrările. BMW Group a creat un canal digital dedicat acestui serviciu, care îi va permite să ghideze vizitatorii online în jurul tuturor locaţiilor şi temelor BMW.
Persoanele care participă digital la evenimentele Summitului BMW vor asista la prezentarea celor mai noi automobile, pot afla mai multe despre dezvoltare durabilă şi economie circulară în Hubs şi Labs, pot participa la prezentări şi discuţii despre viitorul mobilităţii şi pot afla mai multe despre inovaţii. BMW Group va avea o prezenţă online pe tot parcursul IAA şi va invita participanţii să se implice interactiv. Vizitatorii se pot conecta ca avatar şi au libertate totală în a explora lumea digitală a BMW Group.