● Zipse: “Optimism temperat pentru a doua jumătate a anului” ● Profitul brut pentru primul semestru este de circa 500 de milioane de euro ● Veniturile şi câştigurile sunt afectate de declinul pieţei în trimestrul II ● Gestionarea strictă a stocurilor asigură protejarea cash flow liber ● Obiectivele de CO2 stabilite acum pentru întregul ciclu de viaţă al automobilelor până în 2030 ● Strategie de anvergură a produsului: reducerea semnificativă a CO2 cu peste şapte milioane de automobile electrificate ●
Bucureşti/München. La jumătatea anului, BMW Group rămâne pe drumul spre îndeplinirea obiectivelor pentru întregul an. După implementarea reducerilor controlate la multe dintre uzinele sale începând din martie, ca răspuns la scăderea previzibilă a cererii globale, BMW Group a iniţiat o repornire coordonată a facilităţilor sale de producţie în trimestrul al doilea. De la jumătatea lunii iunie, toate uzinele sale de producţie au lucrat din nou în schimburi regulate. Cu toate acestea, eficienţa costurilor şi gestionarea numerarului rămân factori decisivi pentru a controla cel mai bine consecinţele pandemiei de coronavirus.
“Răspunsul rapid şi strategia noastră consecventă în ceea ce priveşte conducerea ne-au permis să limităm impactul pandemiei de coronavirus asupra BMW Group în prima jumătate a anului”, a declarat Oliver Zipse, preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW AG, miercuri la München. În prima jumătate a anului, în ciuda unei scăderi semnificative a pieţei în urma pandemiei, BMW Group a reuşit să obţină un profit brut pozitiv de 498 de milioane de euro. “Aşteptăm al doilea semestru cu un optimism temperat şi continuăm să ne propunem o marjă EBIT între 0 şi 3% pentru segmentul auto în 2020. Monitorizăm situaţia foarte atent şi gestionăm capacităţile de producţie în concordanţă cu evoluţiile pieţei şi fluctuaţiile regionale ale cererii clienţilor.”
BMW Group rămâne angajat planurilor sale; în ciuda mediului de piaţă extrem de dificil, va continua să investească în domeniile tehnologice de avangardă şi să îşi dezvolte competenţa în consecinţă. După cum a fost anunţat anterior, BMW Group intenţionează să investească peste 30 de miliarde de euro în cercetare şi dezvoltare până în 2025, obiectivul fiind de a-şi extinde avantajul în materie de inovaţie.
Poziţia lichidităţilor rămâne una solidă – investiţiile pentru viitor se menţin la nivel ridicat
Pentru a îndeplini obiectivele menţionate mai sus, BMW Group continuă să facă investiţiile în avans necesare în tehnologii de avangardă. Cheltuielile de cercetare şi dezvoltare ale BMW Group, în valoare totală de 2,734 miliarde de euro, au rămas la un nivel ridicat în prima jumătate a exerciţiului financiar curent (2019: 2,796 miliarde €; -2,2%). Suma include cheltuielile pentru procesul de electrificare actual şi, în special, pentru dezvoltarea BMW iNEXT. După cum a fost raportat anterior, cheltuielile de capital pentru proprietăţi, uzine şi echipamente şi alte imobilizări necorporale sunt efectuate în mod foarte concentrat şi prioritar. Cheltuielile totale pentru prima jumătate a anului s-au ridicat la 1,477 miliarde de euro (2019: 2,175 miliarde €; -32,1%).
“Investim cu atenţie şi cu un sentiment de proporţie. Având în vedere situaţia actuală, amânăm sau analizăm îndeaproape proiectele noastre. După cum a fost anunţat, am redus sistematic nivelurile stocurilor în trimestrul al doilea, obiectivul fiind protejarea cash flow liber”, a declarat Nicolas Peter, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG, responsabil pentru finanţe. “Programul nostru Performance înseamnă o contribuţie semnificativă a veniturilor. În ultimii trei ani sau ceva mai mult, acest program a pus bazele îmbunătăţirilor principale, de care beneficiem acum şi care ne permit să promovăm schimbările necesare. ”
Reducerea CO2 se va obţine prin milioane de automobile electrificate
Al doilea accent strategic al BMW Group este pe dezvoltare durabilă. În timpul pandemiei de coronavirus, Consiliul de Administraţie a stabilit nişte obiective ambiţioase pe termen lung. “Dezvoltarea durabilă şi digitalizarea sunt problemele importante ale următorului deceniu. În special în aceste momente dificile, trebuie să stabilim cursul potrivit în acest sens”, a spus Zipse. “Nu numai că îmbinăm excelenţa produsului cu tehnologiile digitale de ultimă oră – le şi proiectăm pentru a ne promova obiectivele de dezvoltare durabilă. Clienţii noştri, precum şi societatea în general vor beneficia de această strategie.”
Pentru prima dată de-a lungul întregului ciclu de viaţă al produselor sale – de la lanţul de aprovizionare la producţie şi până la faza finală a automobilului, BMW Group şi-a stabilit obiective clare pentru reducerea emisiilor de CO2 până în anul 2030. Pe toată această perioadă, emisiile de CO2 per automobil trebuie reduse semnificativ cu cel puţin o treime până în 2030, comparativ cu nivelurile din 2019.
De exemplu, emisiile de CO2 pe care le generează automobilele pe timpul ciclului de viaţă trebuie reduse cu 40% pe kilometru condus. Principala pârghie pentru atingerea acestui obiectiv este o strategie de produs de anvergură, care promovează masiv utilizarea mobilităţii electrice. În 10 ani, obiectivul este de a avea în total peste şapte milioane de automobile electrificate BMW Group pe şosele – aproximativ două treimi dintre acestea vor fi modele full electrice.
BMW Group este deja un important producător de automobile electrificate. Până la sfârşitul anului 2021, acesta va oferi cinci modele full electrice de serie: BMW i3, MINI Cooper SE, BMW iX3, BMW iNEXT şi BMW i4. Următoarea generaţie BMW Seria 7 va marca un alt reper important. Nava-amiral a mărcii BMW va fi disponibilă cu patru tipuri diferite de trenuri de rulare, adică motorizări diesel şi pe benzină foarte eficiente, un sistem plug-in hybrid şi, în premieră, un model BEV full electric. Până în 2023, BMW Group intenţionează să aibă 25 de modele electrificate pe şosele – jumătate dintre ele fiind versiuni full electrice.
Modele full electrice suplimentare în curând
Pe lângă BMW Seria 7, electrificarea vastă va continua să fie extinsă în gama de modele a BMW Group. Alte exemple de “Power of Choice” vor fi foarte popularele BMW X1 şi BMW Seria 5, care vor fi disponibile cu toate cele patru variante de trenuri de rulare – full electric, plug-in hybrid, diesel şi pe benzină.
“Cele mai bune automobile din lume sunt durabile. Calitatea premium şi dezvoltarea durabilă vor fi tot mai strânse legate”, a spus Zipse. “Ne folosim competenţa tehnologică remarcabilă atât în hardware, cât şi în software pentru a face ca maşinile noastre să fie de dorite şi, în acelaşi timp, să contribuie la reducerea emisiilor de CO2.”
BMW Group continuă să lucreze la reducerea semnificativă a emisiilor de CO2 generate de flota sa actuală de automobile noi şi în acest an este din nou pe cale să îndeplinească obiectivul CO2 de flotă prevăzut pentru maşinile noi înmatriculate în Europa în 2020. Valoarea este cu aproximativ 20% sub cerinţă prevăzută pentru 2019. Electrificarea sistematică a gamei de modele contribuie decisiv la atingerea acestui obiectiv.
Veniturile BMW Group au scăzut în prima jumătate a anului
Aşa cum era de aşteptat, impactul negativ al pandemiei de coronavirus a fost resimţit mai mult în perioada aprilie-iunie. În prima jumătate a acestui an fiscal, BMW Group a livrat 962.575 (-23,0%) de automobile ale mărcilor premium BMW, MINI şi Rolls-Royce către clienţii de pe mapamond. Veniturile companiei au scăzut corespunzător la 43,225 miliarde de euro (2019: 48,177 miliarde €; -10,3%). Profitul anterior exerciţiului financiar (EBIT) pentru primul semestru a fost de 709 milioane de euro (2019: 2.790 milioane €; -74,6%). Profitul brut (EBT) a scăzut la 498 milioane de euro (2019: 2.815 milioane €; -82,3%), rezultând o marjă EBT de 1,2% (2019: 5,8%). Profitul brut al BMW Group a totalizat 362 milioane de euro (2019: 2.068 miliarde €; -82,5%).
În total, 485.464 de automobile au fost livrate clienţilor în al doilea trimestru (-25,3%). Veniturile companiei au scăzut la 19,973 miliarde de euro (2019: 25,715 miliarde €; -22,3%). Per total, BMW Group a înregistrat EBIT negativă de 666 de milioane de euro pentru trimestrul al doilea (2019: EBIT pozitivă de 2.201 milioane €). O performanţă puternică din partea joint-venture-ului BMW Brilliance Automotive Ltd. din China a contribuit la rezultatul financiar îmbunătăţit. Pierderea brută pentru al doilea trimestru a fost de 300 de milioane de euro (2019: profitul brut 2.053 miliarde €). În consecinţă, marja EBT a companiei pentru trimestru a fost de -1,5% (2019: +8,0%). Pierderea netă a totalizat 212 milioane de euro (2019: profitul net 1,480 miliarde €).
Declinul puternic al pieţei a afectat performanţele segmentului auto
Veniturile segmentului auto în perioada ianuarie-iunie au totalizat 32,867 miliarde de euro (2019: 41,837 miliarde €; -21,4%). Efectele pozitive ale mixului de produse şi preţurile de vânzare îmbunătăţite pe fondul gamei de modele actualizată au amortizat parţial impactul volumelor mai mici. În perioada de şase luni, EBIT pentru segment a generat o pierdere de 1,325 miliarde de euro (2019: profit de 1,159 miliarde €), rezultatul fiind o marjă EBIT de -4,0 % (2019: +2,8%).
Veniturile trimestrului al doilea au coborât la 14,878 miliarde de euro (2019: 22,624 miliarde €; -34,2%). EBIT segmentului pentru trimestru a însemnat o pierdere de 1,554 miliarde de euro (2019: profit de 1,469 miliarde €), cu o marjă EBIT coborât la -10,4% (2019: +6,5%).
În primele şase luni ale anului, marca BMW a vândut 842.153 de unităţi (-21,7%), marca MINI 118.862 de maşini (-31,1%), iar Rolls-Royce Motor Cars 1.560 de automobile (-37.6%).
În ciuda declinului general al volumului vânzărilor, numărul de automobile electrificate BMW şi MINI livrate clienţilor a crescut la 61.652 de unităţi (+3,4%) în cele şase luni din 2020. Extinderea continuă a gamei de modele este de aşteptat să aibă ca rezultat o creştere suplimentară în acest domeniu în a doua jumătate a anului.
În Europa, 372.754 de automobile ale mărcilor BMW, MINI şi Rolls-Royce au fost livrate clienţilor în primele şase luni ale anului (-32,3 %).Volumul vânzărilor înregistrat în Germania a scăzut la 116.362 de automobile (-27,9%). În China, o tendinţă pozitivă a devenit evidentă cu începere din aprilie. Datorită unei creşteri a volumului în trimestrul secund în comparaţie cu datele din 2019, livrările semestriale au coborât doar cu 6,0%, la 329.447 unităţi. În SUA, BMW Group a vândut 121.318 (-29,5%) unităţi în prima jumătate a anului.
Segmentul moto raportează profit pentru primul semestru
BMW Motorrad a livrat 76.707 de motociclete şi maxiscutere către clienţi în primul semestru (-17,7%), astfel că a generat venituri ce au totalizat 1,079 miliarde de euro (2019: 1,313 miliarde €; -17,8%). EBIT pentru segment a ajuns la 65 de milioane de euro (2019: 191 milioane €; -66,0%), ceea ce a dus la o marjă EBIT a segmentului de 6,0% (2019: 14,5%).
Livrările către clienţi în trimestrul al doilea au fost de 41.933 de unităţi (-23,2%), cu venituri de 522 de milioane de euro (2019: 727 milioane €; -28,2%). EBIT s-a deteriorat şi a generat o pierdere de 7 milioane de euro (2019: profit de 102 milioane €), iar marja EBIT a fost -1,3% (2019: +14,0%).
Segmentul Financial Services şi-a păstrat veniturile la nivel ridicat
La 30 iunie 2020, portofoliul de contracte cu clienţii retail aflat în gestionarea segmentului Financial Services a totalizat 5.502.786 de contracte (31 decembrie 2019: 5.486.319 contracte; +0,3%). În primul semestru al anului, 804.452 de contracte noi de credit şi leasing (2019: 971.287; -17,2%) au fost semnate cu clienţii retail. Veniturile segmentului în primul semestru au coborât uşor la 14,256 miliarde de euro (2019: 14,510 miliarde €; -1,8%). Profitul brut a urcat la 581 milioane de euro (2019: 1.200 milioane €; -51,6%).
Numărul de contracte semnate în trimestrul al doilea a coborât la 354.765 de contracte (2019: 501.663; -29,3%). Veniturile pentru această perioadă au totalizat 6,658 miliarde de euro (2019: 7,364 miliarde €; -9,6%). Profitul brut a fost de 97 de milioane de euro (2019: 573 milioane €; -83,1%).
Previziunile pentru 2020 reconfirmate
BMW Group îşi stabileşte obiective ambiţioase, chiar şi în perioade turbulente din punct de vedere politic şi economic. Cu toate acestea, incertitudinea privind răspândirea globală a coronavirusului face dificilă prognozarea cu exactitate a performanţelor de afaceri ale BMW Group pentru exerciţiul financiar 2020. Pentru cele 12 luni ca ansamblu, BMW Group continuă să presupună că cererea pe toate pieţele importante va fi redusă semnificativ, având în vedere pandemia de coronavirus şi măsurile de izolare necesare.
În acest context, pentru întregul an 2020, livrările segmentului auto către clienţii din întreaga lume sunt de aşteptat să fie semnificativ mai mici faţă de anul precedent. În consecinţă, BMW Group se aşteaptă ca marja EBIT a segmentului să se încadreze în 2020 între 0 şi 3%.
În special din cauza perspectivei economice negative, segmentul Financial Services este de aşteptat să genereze un volum mai mic al noilor contracte pe fondul unui mediu de risc potenţial mai volatil. În consecinţă, se estimează că rentabilitatea capitalurilor proprii va scădea moderat de la un an la altul.
Livrările segmentului moto sunt aşteptate să scadă semnificativ sub nivelul anului precedent. Se estimează că marja EBIT va fi cuprinsă între 3 şi 5%.
Luând în considerare efectele descrise mai sus, se estimează că profitul brut al BMW Group va fi semnificativ mai mic decât în 2019.
Forţa de muncă va fi uşor sub nivelul anului precedent. După cum s-a comunicat deja, măsurile privind personalul vor fi utilizate pentru a gestiona volumul forţei de muncă. În circumstanţele actuale, toate recrutările noi vor fi luate în considerare foarte atent.
Aşa cum s-a anunţat anterior, previziunea nu ia în considerare următorii factori: o recesiune prelungită şi profundă pe pieţele majore; un declin ciclic şi mai pronunţat în China ca urmare a recesiunilor din alte regiuni economice; distorsiuni majore ale aprovizionării din cauza unei concurenţe şi mai puternice; posibilele implicaţii cauzate de un al doilea val de infecţii şi măsuri de izolare asociate. BMW Group monitorizează îndeaproape evoluţiile şi este bine pregătit să acţioneze rapid şi eficient.
BMW Group – privire de ansamblu | Semestrul I 2020 | Semestrul I 2019 | Evoluţie (%) |
Livrări către clienţi | |||
Automobile 1 (unităţi) | 962.575 | 1.250.470 | -23,0 |
Din care: BMW1 (unităţi) |
842.153 | 1.075.486 | -21,7 |
MINI1 (unităţi) | 118.862 | 172.482 | -31,1 |
Rolls-Royce1 (unităţi) | 1.560 | 2.502 | -37,6 |
Motociclete (unităţi) | 76.707 | 93.188 | -17,7 |
Forţă de muncă 1 (comparativ cu 31.12.2019) | 125.614 | 126.016 | -0,3 |
Marjă EBIT segment auto (%) | -4,0 | 2,8 | -6,8 puncte % |
Marjă EBIT segment moto (%) | 6,0 | 14,5 | -8,5 puncte % |
Rentabilitate brută a vânzărilor (%) | 1,2 | 5,8 | -4,6 puncte % |
Venituri (miliarde €) | 43,225 | 48,177 | -10,3 |
Din care: Automobile (miliarde €) |
32,867 | 41,837 | -21,4 |
Motociclete (miliarde €) | 1,079 | 1,313 | -17,8 |
Financial Services (miliarde €) | 14,256 | 14,510 | -1,8 |
Alte entităţi (milioane €) | 1 | 3 | -66,7 |
Eliminări (miliarde €) | -4,978 | -9,486 | 47,5 |
Profit anterior/pierdere anterioară exerciţiului financiar (EBIT) (milioane €) | 709 | 2.790 | -74,6 |
Din care: Automobile (miliarde €) |
-1,325 | 1,159 | – |
Motociclete (milioane €) | 65 | 191 | -66,0 |
Financial Services (milioane €) | 619 | 1.254 | -50,6 |
Alte entităţi (milioane €) | 25 | 6 | – |
Eliminări (milioane €) | 1.325 | 180 | – |
Profit brut/pierdere brută (EBT) (milioane €) | 498 | 2.815 | -82,3 |
Din care: Automobile (miliarde €) |
-1,093 | 1,456 | – |
Motociclete (milioane €) | 64 | 187 | -65,8 |
Financial Services (milioane €) | 581 | 1.200 | -51,6 |
Alte entităţi (milioane €) | -408 | -155 | – |
Eliminări (milioane €) | 1.354 | 127 | – |
Impozit pe profit (milioane €) | -136 | -791 | 82,8 |
Profit net 2 (milioane €) | 362 | 2.068 | -82,5 |
Venituri per acţiune (ordinară/preferenţială) (€) | 0,49/0,50 | 3,06/3,07 | -84,0/-83,7 |
1 În legătură cu o revizuire a vânzărilor sale şi a practicilor de raportare aferente, BMW Group a examinat datele anterioare privind livrările de automobile şi a stabilit că anumite livrări nu au fost raportate în perioadele corecte. Informaţii suplimentare pot fi găsite în Raportul Anual 2019 al BMW Group, la pagina 54. Ca o actualizare a informaţiilor oferite acolo, BMW Group a revizuit datele privind livrările de automobile retrospectiv începând din 2015 în cele mai importante 16 pieţe ale sale.
2 Datele pentru semestrul I 2019 includ un profit de 44 de milioane de euro din operaţiuni întrerupte.
BMW Group – privire de ansamblu | Trimestrul II 2020 | Trimestrul II 2019 | Evoluţie (%) |
Livrări către clienţi | |||
Automobile 1 (unităţi) | 485.464 | 649.856 | -25,3 |
Din care: BMW1 (unităţi) |
430.344 | 560.189 | -23,2 |
MINI1 (unităţi) | 54.413 | 88.337 | -38,4 |
Rolls-Royce1 (unităţi) | 707 | 1.330 | -46,8 |
Motociclete (unităţi) | 41.933 | 54.582 | -23,2 |
Forţă de muncă 1 (comparativ cu 31.12.2019) | 125.614 | 126.016 | -0,3 |
Marjă EBIT segment auto (%) | -10,4 | 6,5 | -16,9 puncte % |
Marjă EBIT segment moto (%) | -1,3 | 14,0 | -15,3 puncte % |
Rentabilitate brută a vânzărilor (%) | -1,5 | 8,0 | -9,5 puncte % |
Venituri (miliarde €) | 19,973 | 25,715 | -22,3 |
Din care: Automobile (miliarde €) |
14,878 | 22,624 | -34,2 |
Motociclete (milioane €) | 522 | 727 | -28,2 |
Financial Services (miliarde €) | 6,658 | 7,364 | -9,6 |
Alte entităţi (milioane €) | 0 | 2 | – |
Eliminări (miliarde €) | -2,085 | -5,002 | -58,3 |
Profit anterior/pierdere anterioară exerciţiului financiar (EBIT) (milioane €) | -666 | 2.201 | – |
Din care: Automobile (miliarde €) |
-1,554 | 1,469 | – |
Motociclete (milioane €) | -7 | 102 | – |
Financial Services (milioane €) | 77 | 606 | -87,3 |
Alte entităţi (milioane €) | 13 | 2 | -34,0 |
Eliminări (milioane €) | 805 | 22 | – |
Profit brut/pierdere brută (EBT) (milioane €) | -300 | 2.053 | – |
Din care: Automobile (miliarde €) |
-1,173 | 1,483 | – |
Motociclete (milioane €) | -8 | 100 | – |
Financial Services (milioane €) | 97 | 573 | -83,1 |
Alte entităţi (milioane €) | -64 | -97 | -30,9 |
Eliminări (milioane €) | 848 | -6 | – |
Impozit pe profit (milioane €) | 88 | -573 | – |
Profit net 2 (milioane €) | -212 | 1.480 | – |
Venituri per acţiune (ordinară/preferenţială) (€) | -0,35/-0,34 | 2,21/2,22 | -/- |
1 În legătură cu o revizuire a vânzărilor sale şi a practicilor de raportare aferente, BMW Group a examinat datele anterioare privind livrările de automobile şi a stabilit că anumite livrări nu au fost raportate în perioadele corecte. Informaţii suplimentare pot fi găsite în Raportul Anual 2019 al BMW Group, la pagina 54. Ca o actualizare a informaţiilor oferite acolo, BMW Group a revizuit datele privind livrările de automobile retrospectiv începând din 2015 în cele mai importante 16 pieţe ale sale.