● Vânzările totale afectate de impactul pandemiei globale ● Semnele iniţiale de revenire pe anumite pieţe la finalul trimestrului al doilea ● 962.575 de automobile livrate (-23,0%) în acest an ● BMW Group a vândut 218.876 de automobile în iunie (-9,0%) ● Pieter Nota: “Vânzările din China în trimestrul al doilea sunt peste cele de anul trecut” ●
Bucureşti/München. Aşa cum era de aşteptat, datele de livrări ale BMW Group pentru primele şase luni ale anului au fost afectat de efectele închiderii temporare a showroomurilor din lumea întreagă. Compania a livrat în total 962.575 (-23,0%) de automobile premium BMW, MINI şi Rolls-Royce către clienţii din lumea întreagă în prima jumătate a anului.
“Urmărim cu atenţie dezvoltarea cererii globale şi continuăm să planificăm diferite scenarii astfel încât să putem reacţiona rapid pe măsură ce regiunile de pe mapamond îşi revin din pandemia de coronavirus pandemic în ritmuri diferite”, a declarat Pieter Nota, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG şi responsabil pentru clienţi, mărci şi vânzări. “Observăm o dezvoltare pozitivă în China, unde vânzările noastre din al doilea trimestru au fost din nou mai mari decât cele din anul precedent”, a subliniat Nota. “Cererea pentru automobilele noastre electrificate a depăşit tendinţa pieţei în prima jumătate a anului. Gama noastră largă de automobile plug-in hybrid şi noul MINI Electric înregistrează cerere ridicată în rândul clienţilor”, a adăugat el.
Livrările de automobile în primul semestru pe mărci
În total, 842.153 (-21,7%) de automobile BMW au fost livrate în primele şase luni ale anului. Marca MINI a vândut 118.862 (-31,1%) de unităţi în aceeaşi perioadă.
În prima jumătate a anului, 61.652 (+3,4%) de automobile electrificate BMW şi MINI au fost livrate clienţilor.
Rolls-Royce Motor Cars a raportat vânzarea a 1.560 (-37,6%) de automobile în primul trimestru al acestui an.
Per total, 76.707 (-17,7%) motociclete au fost livrate între ianuarie şi iunie.
Decizii strategice privind portofoliul de modele viitoare dau roade
BMW Group a început timpuriu să-şi electrifice sistematic portofoliul de automobile. BMW Group oferă deja modele plug-in hybrid în toate segmentele relevante de automobile şi ocupă un rol de lider în Germania şi în lume. Pe acest fond, compania salută pachetul economic al Germaniei şi se aşteaptă să beneficieze de acest stimulent, în special prin stimularea automobilelor electrificate. Producţia modelului full electric BMW iX3 va începe în câteva luni. Anul viitor, electrificarea portofoliului continuă cu alte modele full electrice, BMW i4 şi BMW iNEXT. BMW Group îşi propune să aibă 25 de modele electrificate pe şosele în 2023 – peste jumătate dintre acestea fiind full electrice.
De asemenea, BMW Group a continuat să-şi înnoiască gama de modele şi a prezentat noua generaţiei BMW Seria 4 Coupé pentru segmentul median premium la finalul lunii mai. Şi noul BMW Seria 5 este pe piaţă din iunie, cu numeroase inovaţii de design şi tehnologie care îi subliniază poziţia de lider în clasa superioară premium. THE 5 oferă cea mai vastă selecţie de versiuni plug-in hybrid din portofoliul BMW, cu cinci variante de model.
Portofoliul electrificat şi tânăr al mărcii MINI a avut un impact pozitiv asupra datelor de vânzări. În prima jumătate a anului, 8.587 de unităţi (+4,1%) ale modelului plug-in hybrid MINI Cooper SE Countryman ALL4 şi ale celui full electric MINI Cooper SE au fost vândute.
Vânzările BMW şi MINI pe principalele pieţe din lume
Germania
Piaţa internă a BMW Group a înregistrat o tendinţă pozitivă a noilor comenzi – în special pentru automobile electrificate – la BMW şi în special la MINI. În total, 116.255 de maşini BMW şi MINI (-29,1%) au fost livrate în primele şase luni; 10,8% dintre acestea au fost electrificate.
Europa
În regiunea europeană, 372.428 (-32,3%) de automobile BMW şi MINI au fost livrate clienţilor în perioada ianuarie-iunie 2020. Cu 40.734 de modele electrice şi plug-in hybrid vândute, procentul de automobile electrificate a urcat la 10,9%. Cu foarte puţine excepţii, toate showroomurile din regiune au redeschis la finalul primului semestru.
America de Nord
Situaţia din SUA rămâne mixtă şi variată de la un stat la altul. La mijlocul lui iunie, toate showroomurile erau redeschise pentru prima dată de la începutul lui martie. În total, 133.844 de automobile (-30,6%) au fost livrate clienţilor în primul semestru; dintre acestea, 121.657 (-29,6%) au fost maşini ale mărcii BMW.
China
În China, vânzările pentru primele şase luni ale anului au totalizat 329.069 de automobile (-6,0%). Vânzările din al doilea trimestru au fost deja mai mari cu 17,1% faţă de anul anterior. Aceasta continuă tendinţa pozitivă pentru revenirea pieţe din martie.
Vânzările BMW Group în trimestrul II şi în acest an, până în iunie, pe scurt
Trimestrul II 2020 | Comparativ cu anul anterior (%) | Semestrul I 2020 | Comparativ cu anul anterior (%) | |
Automobile BMW Group | 485.701 | -25,3% | 962.575 | -23,0% |
BMW 1 | 430.397 | -23,2% | 842.153 | -21,7% |
MINI 1 | 54.597 | -38,2% | 118.862 | -31,1% |
BMW Group electrificate* 1 | 31.095 | -4,9% | 61.652 | +3,4% |
Rolls-Royce 1 | 707 | -46,8% | 1.560 | -37,6% |
BMW Motorrad | 41.933 | -23,2% | 76.707 | -17,7% |
*Automobile electrice şi plug-in hybrid
Vânzările BMW & MINI în regiuni/pieţe
Trimestrul II 2020 | Comparativ cu anul anterior (%) | Semestrul I 2020 | Comparativ cu anul anterior (%) | |
Europa 1 | 151.869 | -45,6% | 372.428 | -32,3% |
– Germania* 1 | 48.264 | -46,0% | 116.255 | -29,1% |
Asia 1 | 253.533 | +7,5% | 416.153 | -8,1% |
– China 1 | 212.617 | +17,1% | 329.069 | -6,0% |
America 1 | 70.311 | -41,1% | 152.102 | -30,5% |
– SUA 1 | 56.245 | -39,5% | 120.937 | -29,4% |
*Date provizorii privind înmatriculările
¹ În legătură cu o revizuire a practicilor sale de vânzări şi raportare, BMW Group a revizuit datele de livrare a automobilelor din perioada anterioară şi a determinat că anumite livrări de maşini nu au fost raportate în perioada corectă. Informaţii suplimentare pot fi găsite în comunicatul din 12 martie, care anunţă rezultatele financiare ale BMW Group pentru 2019 şi în Raportul Anual 2019 al BMW Group. Ca actualizare a informaţiilor oferite acolo, BMW Group a revizuit retroactiv până în 2015 datele privind livrările din cele mai importante 16 pieţe ale sale.