BMW Group a continuat să aibă performanţe bune şi de-a lungul celui de-al doilea trimestru din 2015. Veniturile şi volumul vânzărilor concernului au atins noi maxime pentru perioada aprilie-iunie, în timp ce segmentul moto şi-a mărit profitul brut la un nou nivel record. Profirul anterior exerciţiului financiar (EBIT) înregistrat de BMW Group pentru primul semestru a depăşit, în premieră, 5 miliarde €.
Pentru a-şi menţine strategia de creştere profitabilă, BMW Group continuă politica sa de distribuţie echilibrată a vânzărilor la nivel global în cele trei regiuni majore de vânzări – Europa, Asia şi America -, cu obiectivul de a evita dependenţa excesivă de pieţe individuale. În acelaşi timp, piaţa chineză revine la normal, devenind astfel tot mai competitivă.
Veniturile concernului pe trimestrul al doilea au crescut cu 20,2%, la 23,935 de miliarde de euro (2014: 19,905 miliarde €). Datorită ratelor de schimb favorabile, această creştere a fost şi mai pronunţată decât creşterea volumului de vânzări înregistrată de BMW Group. Costurile mai mari cu personalul, investiţiile crescute în lansarea noilor produse şi schimbările în mixul de modele (în general, a implicat o proporţie mai mare de automobile de clasă compactă) au fost principalele motive a uşoarei scăderi a profitului anterior exerciţiului financiar (EBIT) sub nivelul remarcabil al anului trecut. EBIT a ajuns la 2,525 miliarde de euro (2014: 2,603 miliarde €; -3,0%), în timp ce profitul brut (EBT) a totalizat 2,582 miliarde de euro, uşor mai mic decât cele 2,654 miliarde de euro raportate anul trecut (-2,7%). În cel de-al doilea trimestru al anului 2014, BMW Group a obţinut cel mai bun profit brut din istoria sa. Ajuns la 1,749 miliarde de euro, profitul net pentru trimestrul al doilea a fost foarte aproape de nivelul aceleiaşi perioade a anului trecut (2014: 1,767 miliarde €; -1,0%).
Vânzările la nivel mondial ale mărcilor BMW, MINI şi Rolls-Royce – în perioada aprilie-iunie – au crescut cu 7,5%, la 573.079 de unităţi (2014: 533.187), stabilindu-se astfel un nou record pentru cel de-al doilea trimestru.
EBIT la semestru a depăşit, în premieră, 5 miliarde €
Veniturile BMW Group pentru primul semestru au urcat cu 17,6%, la 44,852 de miliarde de euro (2014: 38,140 miliarde €), această creştere fiind alimentată, parţial, de ratele de schimb, în contrat cu situaţia de anul trecut. Per total, profitul anterior exerciţiului financiar (EBIT) a crescut cu 7,5% pentru semestrul I, la 5,046 miliarde de euro (2014: 4,693 miliarde €), astfel că, în premieră, s-a depăşit plafonul de 5 miliarde €. În ciuda unui rezultat mai mic din investiţiile de capital, care parţial reflectă normalizarea continuă a pieţei din China, profitul brut (EBT) – 4,851 miliarde de euro – a depăşit nivelul record al anului trecut (2014: 4,813 miliarde €; +0,8%). Acest rezultat a fost obţinut în ciuda faptului că pierderile de valoare justă a derivatelor financiare au tras în jos acest indicator de performanţă. Profitul net pentru primul semestru a totalizat 3,265 miliarde de euro, cu puţin peste nivelul record înregistrat anul trecut (3,225 miliarde €; +1,2%). Numărul total de automobile livrate de BMW Group în prima jumătate a anului a crescut cu 7,8%, la 1.099.748 de unităţi (2014: 1.020.211).
"Categoric, ne continuă drumul, am obţinut cele mai bune performanţe în ceea ce priveşte volumul vânzărilor, veniturile şi încasările", a declarat Harald Krüger, preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW AG la München. "Ne menţinem angajamentul de a obţine o distribuţie echilibrată a vânzărilor la nivel global şi de a păstra flexibilitatea pentru a reacţiona potrivit la dezvoltările pieţelor individuale."
Directorul financiar Friedrich Eichiner a declarat cu privire la situaţia din China: "De ceva timp am atras atenţia cu privire la normalizarea pieţei auto din China. Cu toate acestea, pe termen mediu şi lung, rămânem convinşi în privinţa potenţialului său de creştere, având în vedere rata relativ scăzută de motorizare, infrastructura bine dezvoltată a ţării şi afinitatea puternică pentru branduri pe care o are clasa medie, care creşte rapid".
Segmentul auto: marja EBIT în intervalul propus
Veniturile din semestrul al doilea pentru segmentul auto au crescut cu 17,0%, la 21,650 miliarde de euro (2014: 18,504 miliarde €). EBIT a scăzut la 1,819 miliarde de euro (2014: 2,161 miliarde €; -15,8%), ceea ce reflectă condiţiile dificile pentru mediul de afaceri pe anumite pieţe, motivul principal fiind concurenţa tot mai mare. Performanţele încasărilor au fost influenţate şi de schimbarea gamei de modele, automobilele din clasa compactă acoperind o proporţie mai mare din vânzări faţă de anul trecut. Profitul brut al segmentului a crescut la 1,844 miliarde de euro (2014: 2,250 miliarde €; -18,0%). Marja EBIT a ajuns la 8,4% (2014: 11,7%), astfel că se află în intervalul propus de 8-10%. Rentabilitatea brută a vânzărilor a fost de 8,5% (2014: 12,2%).
Comparativ cu anul anterior, veniturile segmentului auto pentru perioada celor şase luni au fost mai mari cu 15,6%, la 40,543 miliarde de euro (2014: 35,063 miliarde €), ceea ce reflectă performanţele de vânzări şi ratele de schimb favorabile. EBIT a fost ceva mai mică, la 3,613 miliarde de euro (2014: 3,741 miliarde €; -3,4%). Marja EBIT s-a situat la 8,9% (2014: 10,7%), astfel că se menţine în intervalul propus de 8-10%. Profitul brut pentru primele şase luni a crescut la 3,478 miliarde de euro (2014: 3,893 miliarde €; -10,7%). Rentabilitatea brută a vânzărilor a fost de 8,6% (2014: 11,1%).
Marca BMW a înregistrat un nou maxim al volumului vânzărilor în cel de-al doilea trimestru, cu 480.465 de unităţi (2014: 458.088; +4,9%) livrate clienţilor. Volumul vânzărilor pentru primul semestru a crescut cu 5,2%, la 932.041 de unităţi (2014: 886.347). Acest impuls s-a datorat numeroaselor modele noi, inclusiv BMW X5 şi X6 sau Seria 2 şi 4.
Un total de 64.285 de unităţi (2014: 11.067) BMW Seria 2 au fost livrate pe parcursul primelor şase luni, vectorii principali fiind noul Active Tourer şi Seria 2 Cabriolet. Vânzările BMW Seria 3 au totalizat 219.369 de unităţi (2014: 236.289; -7,2%), scăderea fiind cauzată de faptul că modelele Cabriolet şi Coupé fac acum parte din gama BMW Seria 4. Din acelaşi motiv, aceste modele au impulsionat vânzările la nivel mondial ale BMW Seria 4, 79.351 de unităţi (2014: 47.031; +68,7%).
Cererea pentru diferitele modele BMW X s-a menţinut la un nivel ridicat. BMW X5 a înregistrat o creştere a volumului vânzărilor de 25,9%, la 85.983 de unităţi (2014: 68.283) pe parcursul primului semestru al anului. Datele de vânzări pentru BMW X6 au fost la fel de impresionante, crescând cu 22,7%, la 22.125 de unităţi (2014: 18.033). Cheile noului BMW X4 au fost înmânate unui număr de 28.146 de clienţi. Şi BMW i a continuat să înregistreze un progres bun, cu vânzări mai mult decât duble, 12.562 de unităţi (2014: 5.405).
MINI a înregistrat o creştere de 23,8% a volumului vânzărilor în cel de-al doilea trimestru, cu vânzări ce au totalizat 91.626 de unităţi (2014: 74.028). Primul semestru a adus şi el o creştere de peste zece procente, vânzările fiind mai mari cu 25,8% şi ajungând la un nou maxim de 165.938 de unităţi (2014: 131.896). Cele mai pronunţate creşteri au fost înregistrate pentru modelele MINI Hatch cu 3 şi 5 uşi, ale căror vânzări au fost de peste două ori mai mari – 107.542 de unităţi (2014: 47.056). Un impuls suplimentar ar trebui să fie generat de noul MINI Clubman, care va ajunge în showroomuri spre finalul lunii octombrie.
Rolls-Royce Motor Cars a reuşit al doilea cel mai bun semestru din istoria companiei în privinţa volumului vânzărilor, cu 1.769 de automobile livrate clienţilor în prima jumătate a anului 2015 (-10,1%). La nivel mondial, al doilea trimestru a adus vânzări de 988 de unităţi (2014: 1.071; -7,8%).
În conformitate cu strategia de a obţine o distribuţie echilibrată a vânzărilor, BMW Group a obţinut – în perioada ianuarie – iunie – creşteri ale volumelor de vânzări în toate regiunile majore.
Prima jumătate a anului 2015 a adus performanţe foarte bune în Europa, cu vânzări mai mari cu 9,5%, la 488.490 de unităţi (2014: 446.188). Numărul de automobile vândute în Germania în această perioadă a crescut cu 2,6%, la 137.830 de unităţi (2014: 134.308). Marea Britanie – a patra cea mai mare piaţă a BMW Group – a adus o creştere de 15,2%, la 110.822 de unităţi (2014: 96.180) de-a lungul primelor şase luni ale anului, în timp ce numărul de automobile livrate în Franţa a crescut cu 22,6%, la 38.670 de unităţi (2014: 31.551). Un salt de 8,5% a fost înregistrat în Italia, cu un volum total al vânzărilor de 35.980 de unităţi (2014: 33.157).
Vânzările mărcilor BMW şi MINI în Asia au crescut cu 4,4%, la 337.107 unităţi (2014: 322.943), în primele şase luni, inclusiv o evoluţie de 2,3% pe piaţa din China continentală, 230.788 de unităţi (2014: 225.490). Creştere de peste zece procente a fost înregistrată în Japonia, cu un salt de 10,6%, la 33.960 de unităţi (2014: 30.692).
Performanţă bună în primele şase luni s-a reuşit şi în America, cu vânzări ale BMW Group ce au totalizat 242.379 de unităţi (2014: 221.280), o creştere de 9,5% în comparaţie cu perioada similară a anului anterior. În SUA, volumul vânzărilor a crescut cu 9,6%, la 199.418 unităţi (2014: 182.008).
Segmentul moto stabileşte noi recorduri
Segmentul moto a reuşit cel mai bun trimestru din istoria sa. Veniturile segmentului pentru intervalul aprilie-iunie au crescut cu 17,8%, la 622 de milioane de euro (2014: 528 milioane €) pe baza volumului bun al vânzărilor şi valoarea ridicată a mixului de modele. EBIT s-a îmbunătăţit la 112 milioane de euro (2014: 55 milioane €; +103,6%), similar profitului brut, care a ajuns şi el la 112 milioane de euro (2014: 54 milioane €; +107,4%). Volumul vânzărilor a crescut cu 11,3%, la 47.048 de unităţi (2014: 42.259). Aceste date privind încasările şi volumul vânzărilor reprezintă noi recorduri pentru trimestrul al doilea. Trendul ascendent al afacerii a fost impulsionat de noile modele BMW R 1200 R, R 1200 RS, S 1000 RR, S 1000 XR şi F 800 R.
De asemenea, BMW Motorrad a reuşit şi cel mai bun prim semestru din istoria sa de peste 90 de ani. Veniturile segmentului pentru cele şase luni au crescut cu 18,9%, la 1,189 miliarde de euro (2014: 1,000 miliard €). EBIT a ajuns la 227 milioane de euro (2014: 119 milioane €; +90,8%). Profitul brut a urmat aceeaşi trasă, cu o creştere de 93,2%, la 226 de milioane de euro (2014: 117 milioane €). Volumul vânzărilor a fost mai mare cu 10,5%, la 78.418 unităţi (2014: 70.978).
Segmentul Financial Services a continuat să performeze bine
Segmentul Financial Services a continuat să obţină performanţe bune şi în al doilea trimestru, înregistrând noi recorduri pentru această perioadă. Veniturile segmentului au fost mai mari cu 19,4% faţă de anul anterior, 6,154 miliarde de euro (2014: 5,155 miliarde €). Profitul brut a crescut cu 9,7%, 496 de milioane de euro (2014: 452 milioane €) datorită creşterii portofoliului de clienţi noi şi poziţiei stabile a riscurilor. Ratele de schimb au avut şi ele un impact pozitiv.
Veniturile pentru primele şase luni au crescut cu 21,6%, la 12,212 miliarde de euro (2014: 10,045 miliarde €), în timp ce profitul brut a totalizat 1,055 miliarde de euro (2014: 905 milioane €; +16,6%).
Un total de 801.526 de contracte noi (2014: 728.914: +10,0%), de leasing şi creditare, au fost semnate în perioada ianuarie-iunie. Portofoliul de contracte de creditare şi leasing existente cu clienţii retail la 30 iunie a crescut cu 6,6%, la un total de 4.146.505 contracte (2014: 3.888.137).
Forţa de muncă mărită
Dimensiunea forţei de muncă a crescut cu 6,2% la 30 iunie 2015 în comparaţie cu acelaşi moment al anului anterior. Per total, BMW Group are, la nivel global, o forţă de muncă de 119.489 de angajaţi (2014: 112.500). BMW Group continuă să recruteze ingineri şi personal calificat din dorinţa de a menţine ritmul cu cererea ridicată pentru automobilele BMW Group, continuând investiţiile în inovaţii şi dezvoltarea noilor tehnologii.
BMW Group îşi reconfirmă obiectivele pentru acest an
Datorită gamei atractive de modele, BMW Group poate privi cu încredere spre acest an fiscal şi îşi reconfirmă obiectivele pentru întregul an. "În 2015 intenţionăm să obţinem o creştere solidă şi noi date-record pentru volumul vânzărilor şi profitul brut", a declarat Eichiner. De asemenea, BMW Group intenţionează să se menţină producătorul numărul 1 de automobile premium din lume şi în 2015.
Cu toate acestea, nivelul creşterii în perioada de prognoză este probabil să fie redus ca urmare a concurenţei acerbe pe pieţele auto, a creşterii costurilor de personal, a nivelului continuu ridicat de cheltuieli în avans pentru protejarea siguranţei afacerilor în viitor şi a provocărilor viitoare în vederea normalizării pieţei din China. Trebuie asumate şi o serie de riscuri, precum starea precară a pieţei din Rusia şi incertitudinile macroeconomice din Europe. Este de aşteptat ca mediul politic şi economic să se menţină volatil.
De-a lungul acestui an, impulsurile vor veni sub forma lansării pe piaţă a unui total de 15 modele noi sau supuse unor facelifturi, precum şi a prognozei pozitive în privinţa dezvoltării unor pieţe auto de pe mapamond.
Veniturile segmentului auto vor creşte semnificativ pentru întregul an datorită creşterii volumului vânzărilor şi ratelor de schimb favorabile. Ne reconfirmăm prognoza privind marja EBIT de 8-10% pentru segmentul auto.
BMW Group se aşteaptă ca segmentul moto să-şi continue tendinţa ascendentă, influenţată de sezoane, şi pe parcursul acestui an, cu un impuls suplimentar din partea noilor modele. Vânzările de motociclete BMW de-a lungul anului se prognozează că vor creşte puternic.
Segmentul Financial Services ar trebui să continue performanţele bune de-a lungul întregului an 2015. În ciuda cerinţelor de capitaluri proprii la nivel mondial, BMW Group prevede o rată a rentabilităţii (RoE) în conformitate cu nivelul anului anterior (2014: 19,4%), astfel că va rămâne peste nivelul propus de minimum 18%.
Previziunile BMW Group pentru anul fiscal 2015 se bazează pe ipoteza că va exista o stabilitate a condiţiilor politice şi economice.
BMW Group – privire de ansamblu |
Trimestrul 2 2015 |
Trimestrul 2 2014* |
Variaţie în % |
Volum de vânzări |
|
|
|
Automobile (unităţi) |
573.079 |
533.187 |
7.5 |
Din care: |
480.465 |
458.088 |
4.9 |
MINI (unităţi) |
91.626 |
74.028 |
23.8 |
Rolls-Royce (unităţi) |
988 |
1.071 |
-7.7 |
Motociclete (unităţi) |
47.048 |
42.259 |
11.3 |
Forţă de muncă 1 |
119.489 |
112.500 |
6,2 |
Flux financiar operaţional |
3,008 |
1,530 |
96,6 |
Venituri (miliarde €) |
23,935 |
19,905 |
20,2 |
Din care: |
21,650 |
18,504 |
17,0 |
Motociclete (milioane €) |
622 |
528 |
17,8 |
Financial Services (miliarde €) |
6,154 |
5,155 |
19,4 |
Alte entităţi (milioane €) |
1 |
1 |
– |
Eliminări (miliarde €) |
-4,492 |
-4,283 |
-4,9 |
Profit anterior exerciţiului financiar (EBIT) (miliarde €) |
2,525 |
2,603 |
-3,0 |
Din care: |
1,819 |
2,161 |
-15,8 |
Motociclete (milioane €) |
112 |
55 |
– |
Financial Services (milioane €) |
503 |
459 |
9,6 |
Alte entităţi (milioane €) |
94 |
16 |
– |
Eliminări (milioane €) |
-3 |
-88 |
– |
Profit brut (EBT) |
2,582 |
2,654 |
-2,7 |
Din care: |
1,844 |
2,250 |
-18,0 |
Motociclete (milioane €) |
112 |
54 |
– |
Financial Services (milioane €) |
496 |
452 |
9,7 |
Alte entităţi (milioane €) |
144 |
25 |
– |
Eliminări (milioane €) |
-14 |
-127 |
89,0 |
Impozit pe profit (milioane €) |
-833 |
-887 |
6,1 |
Profit net (miliarde €) |
1,749 |
1,767 |
-1.0 |
Venituri per acţiune 2 (€) |
2,66/2,67 |
2,68/2,69 |
-0,7/-0,7 |
* Datele pentru anul anterior au fost ajutate parţial în conformitate cu IAS 8
1 Datele exclud contractele de muncă latente, angajaţii în faza de activitate sau non-activitate din angajamentele part-time anterioare prepensionării şi cei cu venituri reduse
2 Venituri per acţiune ordinară/preferenţială
BMW Group – privire de ansamblu |
Ianuarie – Iunie 2015 |
Ianuarie – Iunie 2014* |
Variaţie în % |
Volum de vânzări |
|
|
|
Automobile (unităţi) |
1.099.748 |
1.020.211 |
7,8 |
Din care: |
932.041 |
886.347 |
5,2 |
MINI (unităţi) |
165.938 |
131.896 |
25,8 |
Rolls-Royce (unităţi) |
1.769 |
1.968 |
-10,1 |
Motociclete (unităţi) |
78.418 |
70.978 |
10,5 |
Forţă de muncă 1 |
119.489 |
112.500 |
6,2 |
Flux financiar operaţional |
4,838 |
3,472 |
39,3 |
Venituri (miliarde €) |
44,852 |
38,140 |
17,6 |
Din care: |
40,543 |
35,063 |
15,6 |
Motociclete (miliarde €) |
1,189 |
1,000 |
18,9 |
Financial Services (miliarde €) |
12,212 |
10,045 |
21,6 |
Alte entităţi (milioane €) |
3 |
3 |
– |
Eliminări (miliarde €) |
-9,095 |
-7,971 |
-14,1 |
Profit anterior exerciţiului financiar (EBIT) (miliarde €) |
5,046 |
4,693 |
7,5 |
Din care: |
3,613 |
3,741 |
-3,4 |
Motociclete (milioane €) |
227 |
119 |
90,8 |
Financial Services (milioane €) |
1.058 |
924 |
14,5 |
Alte entităţi (milioane €) |
134 |
26 |
– |
Eliminări (milioane €) |
14 |
-117 |
– |
Profit brut (EBT) |
4,851 |
4,813 |
0,8 |
Din care: |
3,478 |
3,893 |
-10,7 |
Motociclete (milioane €) |
226 |
117 |
93,2 |
Financial Services (milioane €) |
1.055 |
905 |
16,6 |
Alte entităţi (milioane €) |
121 |
82 |
47,6 |
Eliminări (milioane €) |
-29 |
-184 |
84,2 |
Impozit pe profit (miliarde €) |
-1,586 |
-1,588 |
0,1 |
Profit net (miliarde €) |
3,265 |
3,225 |
1,2 |
Venituri per acţiune 2 (€) |
4,96/4,97 |
4,90/4,91 |
1,2/1,2 |
* Datele pentru anul anterior au fost ajutate parţial în conformitate cu IAS 8
1 Datele exclud contractele de muncă latente, angajaţii în faza de activitate sau non-activitate din angajamentele part-time anterioare prepensionării şi cei cu venituri reduse
2 Venituri per acţiune ordinară/preferenţială