Solid Power, un producător lider în industrie de baterii în stare complet solidă pentru automobile electrice, a anunţat o rundă de investiţii Series B, în valoare de 130 de milioane de dolari, condusă de BMW Group, Ford Motor Company şi Volta Energy Technologies. De asemenea, Ford şi BMW Group au extins acordurile de dezvoltare comună existente cu Solid Power pentru a asigura toate bateriile în stare complet solidă pentru viitoarele automobile electrice.
Investiţia poziţionează Solid Power pentru a produce baterii auto la scară largă, pentru a creşte producţia de material asociat şi pentru a extinde capacităţile de producţie internă pentru integrarea auto viitoare. BMW Group şi Ford îşi propun să utilizeze tehnologia de baterie în stare complet solidă a Solid State, cu costuri reduse şi energie ridicată, în automobilele electrice viitoare.
“BMW şi Ford au acum poziţii de lider în cursa pentru automobile electrice cu baterii solid state”, a declarat Doug Campbell, director executiv şi cofondator al Solid Power. “Solid Power intenţionează acum să înceapă să producă baterii la scară auto pe linia-pilot de producţie a companiei la începutul anului 2022 ca urmare a angajamentului continuu al partenerilor noştri faţă de eforturile de comercializare ale Solid Power”.
Solid Power şi-a demonstrat capacitatea de a produce şi de a scala următoarea generaţie a tuturor bateriilor solid state care sunt proiectate pentru a alimenta automobilele electrice cu autonomie mai mare, cu costuri mai mici şi mai sigure, utilizând infrastructura de producţie a bateriilor litiu-ion existente.
Poziţia de lider a Solid Power în dezvoltarea şi fabricarea bateriilor în stare complet solidă a fost confirmată prin livrarea a sute de celule de baterii produse pe linia de producţie care au fost validate de Ford şi BMW Group la sfârşitul anului trecut, formalizând planurile de comercializare ale Solid Power cu cei doi parteneri auto de lungă durată ai săi.
“Tehnologia bateriilor solid state este importantă pentru viitorul automobilelor electrice şi de aceea investim direct”, a declarat Ted Miller, managerul Ford al subsistemelor de electrificare şi al cercetării surselor de alimentare. “Prin simplificarea proiectării bateriilor solid state în comparaţie cu bateriile litiu-ion, vom putea creşte autonomia automobilului, îmbunătăţi spaţiul interior, vom avea costuri mai mici şi o valoare mai bună pentru clienţi şi integrăm mai eficient acest tip de tehnologie a celulei de baterie solid state în procesele de producţie existente a celulelor litiu-ion.”
“A fi lider în tehnologia avansată a bateriilor este de cea mai mare importanţă pentru BMW Group. Dezvoltarea bateriilor solid state este unul dintre cei mai promiţători şi importanţi paşi către automobile electrice mai eficiente, mai durabile şi mai sigure. Acum am făcut următorul pas pe această cale cu Solid Power”, a declarat Frank Weber, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG, responsabil pentru dezvoltare. “Împreună am dezvoltat o celulă solid state de 20 Ah, care este absolut remarcabilă în acest domeniu. În ultimii 10 ani, BMW a crescut continuu competenţa legată de celulele de baterie – parteneri importanţi precum Solid Power împărtăşesc viziunea noastră despre o mobilitate cu emisii zero.”
Solid Power produce în prezent baterii solid state, multistrat, de 20 Ah pe linia de producţie continuă a companiei, care utilizează exclusiv procesele şi echipamentele standard de producţie litiu-ion din industrie.
Atât Ford, cât şi BMW Group vor primi celule de 100 Ah la scară completă pentru testarea integrării în automobile începând cu 2022. Tehnologia platformei solid state a Solid Power permite producerea de designuri de celule unice care se aşteaptă să îndeplinească cerinţele de performanţă pentru fiecare partener auto . Modelele de celule cu adevărat solid state ale Solid Power ating densităţi de energie mai mari, sunt mai sigure şi se aşteaptă să coste mai puţin decât celulele de baterii litiu-ion cele mai performante de astăzi.
“Volta a investit timpuriu în Solid Power, când echipa noastră de specialişti în energie şi comercializare a constatat nu numai că aveau tehnologii promiţătoare, ci şi un accent fundamental pe producţie. La urma urmei, o baterie revoluţionară nu îşi va găsi un loc pe piaţă dacă nu poate fi produsă la scară cu costuri acceptabile”, a declarat Dr. Jeff Chamberlain, director executiv al Volta Energy Technologies, un fond de investiţii – desprins din Laboratorul Naţional Argonne al Departamentului de Energie al SUA – care s-a concentrat pe investiţiile în inovaţiile avansate de stocare a energiei şi baterii. “Faptul că Solid Power produce deja baterii multistrat complet solide utilizând echipamente standard în industrie pentru producţia comercială automatizată este motivul pentru care Volta este încântat să îşi intensifice investiţiile anterioare. Parteneriatul companiei cu BMW şi Ford va accelera şi mai mult comercializarea completă a bateriilor Solid Power şi va poziţiona ambele companii auto pentru a fi printre primele care au pe şosele automobile electrice alimentate solid state mai sigure, accesibile, cu energie ridicată.”
Pentru BMW Group, este clar că sistemele performante şi durabile de stocare a energiei sunt factorul-cheie de succes pentru mobilitatea individuală a viitorului. Dezvoltarea de celule de baterii extrem de inovatoare şi durabile este, prin urmare, un element-cheie al următoarei faze de transformare a BMW Group.
BMW Group îşi accelerează dezvoltarea pentru tehnologia bateriilor din viitor: acest obiectiv se reflectă şi în Neue Klasse, pe care BMW Group l-a prezentat pentru prima dată la conferinţa sa anuală din martie. Această nouă generaţie de automobile, care va fi lansată până la mijlocul acestui deceniu, va fi fără compromisuri electrică, digitală, bazată pe economia circulară – şi concentrată în mod clar pe sisteme de propulsie electrică.
Cu Neue Klasse, BMW Group vizează nivelul motoarelor termice de ultimă generaţie în ceea ce priveşte autonomia şi costurile de fabricaţie. Prin urmare, mobilitatea electrică “proiectată de BMW” este destinată să atragă şi să convingă noi grupuri de cumpărători din întreaga lume. Pentru această a şasea generaţie a tehnologiei BMW e-drive, care include următorul nivel al bateriilor litiu-ion, compania evaluează în mod corespunzător diferite formate de celule, chimia celulelor şi, de asemenea, module de celule în faza de dezvoltare actuală. Un obiectiv-cheie este de a crea baterii cu adevărat ecologice, cu emisii reduse de carbon şi reciclabile.
Baterie solid state pentru utilizare în serie – automobil demonstrativ cu mult înainte de 2025
Cu toate acestea, BMW Group, cu competenţa sa internă extinsă pe care o are de mulţi ani în lanţul de valori complet al sistemului de propulsie electric, planifică deja viitorul dincolo de această generaţie următoare:
Până la sfârşitul deceniului, se aşteaptă ca densitatea energetică a celulelor bateriei să crească cu cel puţin 40-60% – de la un nivel deja ridicat astăzi.
Celula bateriei viitorului va fi puternică, sigură, rentabilă şi reciclabilă – de la selecţia materialului până la capacitatea de reciclare după utilizarea în automobil. Pentru sfârşitul deceniului, BMW Group a anunţat o baterie solidă în stare complet solidă compatibilă cu automobilul pentru producţia de serie. Un prim automobil demonstrativ care prezintă această tehnologie va fi pe şosele cu mult înainte de 2025.
Ofensivă electrică în plină desfăşurare
Datorită arhitecturilor inteligente de automobile şi unei reţele de producţie extrem de flexibile, BMW Group va avea în jur de 12 modele complet electrice încă din 2023.
În plus faţă de BMW i3, MINI Cooper SE şi BMW iX3, care sunt deja pe piaţă, doi vectori-cheie de inovaţie, BMW i4 şi BMW iX, vor fi lansaţi în acest an – BMW i4 chiar cu trei luni mai devreme decât era planificat iniţial.
În următorii ani, vor urma versiunile complet electrice ale modelelor de mare volum BMW Seria 5 şi BMW X1. În plus, va exista un BMW Seria 7 complet electric, precum şi succesorul MINI Countryman şi al altor modele. Încă din 2023, BMW Group va avea cel puţin un model complet electric pe şosea în aproximativ 90% din segmentele sale actuale de piaţă.
Până în 2025, BMW Group va creşte vânzările de modele complet electrice cu o medie semnificativ mai mare de 50% pe an – de peste zece ori mai mult decât în 2020. În total, compania va livra aproximativ două milioane de automobile complet electrice către clienţi până la sfârşitul anului 2025.
Pe baza aşteptărilor actuale ale pieţei, BMW Group intenţionează ca până în 2030 cel puţin 50% din vânzările sale globale să fie compuse din automobile complet electrice. În total, compania va aduce aproximativ 10 milioane de automobile complet electrice pe şosea în următorii 10 ani. Acest lucru înseamnă şi că BMW Group este plasat strategic pentru a atinge obiectivele ambiţioase ale UE de reducere a emisiilor de CO2 în 2025 şi 2030.
Investiţia în Solid Power demonstrează din nou capacitatea BMW Group de a identifica companiile start-up tech de top şi de a-şi uni forţele pe calea realizării unei tehnologii de generaţie următoare, deschizătoare de drumuri. Diversele birouri de cercetare BMW Technology din întreaga lume, acceleratoarele de start-up remarcabile – BMW Startup Garage şi BMW i Ventures – sunt mereu în căutarea tehnologiei de vârf sau a tehnologiei revoluţionare într-un ecosistem din ce în ce mai competitiv.
Ca rezultat, BMW stabileşte standardul pentru colaborarea de succes cu un start-up, finanţarea prin fond de investiţii şi investiţiile corporative.